KHCF.org Kia-Hyundai Club Finland
Toukokuu 18, 2024, 10:57:37 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
  Etusivu     Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  

Valikko

   Pääsivu
   Foorumi
   Kalenteri
   Yhteystiedot
   Kuvagalleriat
   Linkit
   Uutiset
   Ohjeet

Käyttäjä

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Toukokuu 18, 2024, 10:57:37

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Uutiset

* *

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: i30 7-DCT ongelmia ruuhkissa  (Luettu 2932 kertaa)
Dislokaatio
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 2


« : Kesäkuu 10, 2022, 16:14:01 »

Tervehdys arvon herrasväki.

Ostin tuossa viikko sitten täysin uuden Hyundai i30 vuosimallia 2022, tekniikkana on 1.5 T-GDI 48V kevythybridi ja vaihteisto on tuo 7-DCT kaksoiskytkinvaihteisto.

Ongelma on ollut ihan alusta asti, eli autolla on todella vaikeata ajaa hiljaa. Aamu- sekä iltapäiväruuhkat missä pysähdytään ja ajetaan sitä 0-5km/h vauhtia hetken kunnes taas pysähdytään, tuntuu ihan mahdottomalta.

Olen ennen ajanut vain momentinmuunninvaihteistollisia automaatteja, joilla ruuhkassa ajaminen ei ole ollut mikään ongelma, ja sen mitä olen asiaa tässä lueskellut niin ilmeisesti tuo kaksoiskytkinvaihteisto on lähtökohtaisestikkin vähän nihkeä ruuhka-ajoon. Mutta voiko ihan tosissaan vaihteisto vuonna 2022 olla tuommoinen että joko ajetaan perus/lujaa vauhtia, tai sitten kestetään se että auto nykii kun hullun m*lkku kun kytkin kokoajan irtoaa-nappaa-irtoaa-nappaa, että edes jotenkin pysytään ruuhkan tahdissa?

En usko että autossa nyt mitään mekaanista vikaa olisi, se on kuitenkin uusi ja vielä alle 1000km ajettu kokonaisuudessaan, mutta tuntuu jotenkin oudolta että kun kaasua painaa sen verran että tuntee että kytkin nappaa kiinni, niin auto lähtee samantien paahtamaan minimissään 15-20km/h vauhtia, voiko kenties tuo kevythybridijärjestelmän "buusti" aiheuttaa tämän?

Olen testannut sekä Eco että normal modeja, ei mainittavia eroja hitaan ajon suhteen.

Onko kohtalotovereita? Jos on, miten olette selviytyneet tai onnistuneet tässä tilanteessa? Kuulen mieluusti kyllä ihan muiltakin neuvoja. Smiley
tallennettu
artsi82
Sr. Member
****
Viestejä: 1.330


i30 Wagon 1.4 T-GDI 7-DCT Sport Line


« Vastaus #1 : Kesäkuu 10, 2022, 18:04:49 »

Empä oo tuossa 2020 mallisessa vajaan 30tkm matkalla moista huomannut, laatikko toimii kyllä tuossa hyvin. Hitaasti liikkuessa, kun lähtee liikkeelle saattaa juuri ja juuri huomata pienen nykäsyn sillon tällön.
tallennettu

ex. Cee'd 1.6 ISG Active SW -10
ex. i40 Wagon 1.6 GDI - 15
Dislokaatio
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 2


« Vastaus #2 : Kesäkuu 10, 2022, 18:38:29 »

Empä oo tuossa 2020 mallisessa vajaan 30tkm matkalla moista huomannut, laatikko toimii kyllä tuossa hyvin. Hitaasti liikkuessa, kun lähtee liikkeelle saattaa juuri ja juuri huomata pienen nykäsyn sillon tällön.

Okei, outoa..
Voisikohan sitten vaan olla että tuo kevythybridinen moottoriversio ja tuo loota ei vain jotenkin toimi sitten niin sulavasti yhdessä  Undecided

Vähän tarkennettuna vielä että miten tuon autoni kanssa käy noissa kehä 1 ja 3:n ruuhkissa:

Auto pysähtynyt, liikenne lähtee valumaan n. 5km/h, päästän jalan jarrulta ja painan kaasupoljinta juuri sen verran että tuntee kun vaihteiston kytkin nappaa/auto alkaa liikkumaan-> vauhti nousee samantien liian nopeaksi, noin 15-20km/h aina. Tämän johdosta joudun lähestulkoon välittömästi ottamaan jalan pois kaasulta, jolloin auto alkaa moottorijarruttamaan todella rajusti ja lataamaan tuota hybridijärjestelmää (Tuota lataustoimintoa ei pysty itse säätämään mitenkään, se alkaa lataamaan aina jarrutuksissa ja moottorijarrutuksissa), tästä seuraa raju nykimisefekti kun kaasulla tulee liikaa vauhtia ja kaasun pois ottamisella tulee liikaa moottorijarrutusta..
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

TinyPortal v1.0.5 beta 1© Bloc

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!