Tervehdys arvon herrasväki.
Ostin tuossa viikko sitten täysin uuden Hyundai i30 vuosimallia 2022, tekniikkana on 1.5 T-GDI 48V kevythybridi ja vaihteisto on tuo 7-DCT kaksoiskytkinvaihteisto.
Ongelma on ollut ihan alusta asti, eli autolla on todella vaikeata ajaa hiljaa. Aamu- sekä iltapäiväruuhkat missä pysähdytään ja ajetaan sitä 0-5km/h vauhtia hetken kunnes taas pysähdytään, tuntuu ihan mahdottomalta.
Olen ennen ajanut vain momentinmuunninvaihteistollisia automaatteja, joilla ruuhkassa ajaminen ei ole ollut mikään ongelma, ja sen mitä olen asiaa tässä lueskellut niin ilmeisesti tuo kaksoiskytkinvaihteisto on lähtökohtaisestikkin vähän nihkeä ruuhka-ajoon. Mutta voiko ihan tosissaan vaihteisto vuonna 2022 olla tuommoinen että joko ajetaan perus/lujaa vauhtia, tai sitten kestetään se että auto nykii kun hullun m*lkku kun kytkin kokoajan irtoaa-nappaa-irtoaa-nappaa, että edes jotenkin pysytään ruuhkan tahdissa?
En usko että autossa nyt mitään mekaanista vikaa olisi, se on kuitenkin uusi ja vielä alle 1000km ajettu kokonaisuudessaan, mutta tuntuu jotenkin oudolta että kun kaasua painaa sen verran että tuntee että kytkin nappaa kiinni, niin auto lähtee samantien paahtamaan minimissään 15-20km/h vauhtia, voiko kenties tuo kevythybridijärjestelmän "buusti" aiheuttaa tämän?
Olen testannut sekä Eco että normal modeja, ei mainittavia eroja hitaan ajon suhteen.
Onko kohtalotovereita? Jos on, miten olette selviytyneet tai onnistuneet tässä tilanteessa? Kuulen mieluusti kyllä ihan muiltakin neuvoja.