KHCF.org Kia-Hyundai Club Finland
Toukokuu 17, 2024, 07:28:31 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
  Etusivu     Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  

Valikko

   Pääsivu
   Foorumi
   Kalenteri
   Yhteystiedot
   Kuvagalleriat
   Linkit
   Uutiset
   Ohjeet

Käyttäjä

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Toukokuu 17, 2024, 07:28:31

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Uutiset

* *

Sivuja: 1 ... 19 20 [21]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: i30 vikalista  (Luettu 239755 kertaa)
tohis
Jr. Member
**
Viestejä: 66


« Vastaus #300 : Lokakuu 03, 2015, 22:10:02 »

i30 vm. 2013 1.6CRDi 6MT, ajettu 46 tkm. Kytkin on aika äkkinäinen ja lisäksi tuntuu kuin voimansiirrossa olisi välystä.

Nätin liikkeellelähdön tekeminen ei ole erityisen helppoa, kun kytkin tarttuu aika hätäisesti, ja jos onnistuukin luistattamaan enemmän ja antaa enemmän kaasua niin ei se kottero sen rivakammin lähde liikkeelle. Lisäksi vaihdetta vaihtaessa jos kierrokset ei satu justiinsa kohdalleen seuraavaa vaihdetta varten, kytkintä nostaessa tuntuu selvä jytkähdys.

Eikä siinä vielä kaikki(tm): kun kytkintä nostaa nopeasti vaihteen ollessa vapaalla, konehuoneesta kuuluu hienoinen naksahdus tai kolahdus, jos taas nostaa kytkintä tarttumiseen asti kun ykkönen on päällä niin se ääni kuuluu selvemmin. Ääni kuuluu myös joka kerta jos ajaa ykkösellä ja hyppyyttää autoa kaasua terävästi poleksimalla.

Käytin auton juuri vuosihuollossa ja mainitsin asiasta, ja mekaanikko totesi että jotain outoa siinä on, mutta ei vissiin niin paljoa että olisi aiheuttanut toimenpiteitä. Kytkin on ollut äkkinäinen uudesta lähtien, mutta tuo jytkähdys vaihtaessa ja naksuminen konehuoneesta on esiintynyt lähinnä viimeisen vuoden ajan.
tallennettu
TTR
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 17


« Vastaus #301 : Lokakuu 06, 2015, 19:48:58 »

Ei kuulu asiaan, uudelleen vaan huoltoon ja takuukorjaukseen.


i30 vm. 2013 1.6CRDi 6MT, ajettu 46 tkm. Kytkin on aika äkkinäinen ja lisäksi tuntuu kuin voimansiirrossa olisi välystä.

Nätin liikkeellelähdön tekeminen ei ole erityisen helppoa, kun kytkin tarttuu aika hätäisesti, ja jos onnistuukin luistattamaan enemmän ja antaa enemmän kaasua niin ei se kottero sen rivakammin lähde liikkeelle. Lisäksi vaihdetta vaihtaessa jos kierrokset ei satu justiinsa kohdalleen seuraavaa vaihdetta varten, kytkintä nostaessa tuntuu selvä jytkähdys.

Eikä siinä vielä kaikki(tm): kun kytkintä nostaa nopeasti vaihteen ollessa vapaalla, konehuoneesta kuuluu hienoinen naksahdus tai kolahdus, jos taas nostaa kytkintä tarttumiseen asti kun ykkönen on päällä niin se ääni kuuluu selvemmin. Ääni kuuluu myös joka kerta jos ajaa ykkösellä ja hyppyyttää autoa kaasua terävästi poleksimalla.

Käytin auton juuri vuosihuollossa ja mainitsin asiasta, ja mekaanikko totesi että jotain outoa siinä on, mutta ei vissiin niin paljoa että olisi aiheuttanut toimenpiteitä. Kytkin on ollut äkkinäinen uudesta lähtien, mutta tuo jytkähdys vaihtaessa ja naksuminen konehuoneesta on esiintynyt lähinnä viimeisen vuoden ajan.
tallennettu
kenppi
Full Member
***
Viestejä: 197


« Vastaus #302 : Lokakuu 08, 2015, 17:47:14 »

Meillä on Ceedissä ihan samanlainen kytkytin. Aivan perseestä ajaa kaupungissa hiljaisessa vauhdissa, kun yhdistetään tuollainen vika vielä tuohon täysin alaväännöttömään moottoriin. Tainnut olla samanlainen siitä asti kuin tuo on meillä ollut, 37tkm/1,5 vuotta. Nyt autolla ajettu 129tkm.

Asiaan on tullut kiinnitettyä huomiota nyt kun on itse autolla enemmän ajanut.

Pitänee käydä poikia taas jututtamassa  Grin
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 08, 2015, 17:50:45 kirjoittanut kenppi » tallennettu

Cee´d sw -11 1.6crdi
Vikram
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 3


« Vastaus #303 : Lokakuu 09, 2015, 20:36:55 »

Ajonestolaite alkoi temppuilemaan harvakseltaan reilut puoli vuotta sitten. Ajonestolaitteen valo ei siis syttynyt kojetaulussa ja startti pyörii, mutta auto ei käynnisty. Pari viikkoa sitten vika meni pahemmaksi ja joka kerralla sai rempata avainta virtalukossa, jotta sai ajoneston tunnistamaan avaimen.

Korjaus oli onneksi helppo, kolme ruuvia auki ja muovikoppa pois edestä. Ajonestolaitteen kierukka-antenni virtalukon ympärillä on kytketty valkoisella liittimellä joka on helposti saatavilla -> https://dl.dropboxusercontent.com/u/9714337/20151003_135912.jpg. Liitin on hiukan löysän sorttinen ja joissain on kuulemma ollut hapettumisongelmaakin. Putsasin liittimen ja koitin vähän kiristelläkin kontakteja. Nyt jenkkaa vallan mainiosti.

Takalasin lämmitin on myös aiheuttanut harmaita hiuksia. Kontakti on huono lasin ja liittimen välillä. Liikkeessäkin kerran korjattu ja ei pitkään toiminut senkään jälkeen. Purin muovit pois edestä ja sieltähän löytyi + puolen liitin joka oli reilusti tinalla turattu, mutta silti revennyt hieman irti. Paras kontaktipinta näyttäsi olevan tiivisteen alla. Onkohan näitä kukaan laitellut, miten saisi kestämään?

Kyseessä oleva pirssi on 2009 Hyundai I30 1,4l Classic 5d, ajettu 60tkm.
tallennettu
jartsuli
Sr. Member
****
Viestejä: 722


i30cw 2.0 crdi style


« Vastaus #304 : Lokakuu 13, 2015, 12:43:36 »

Pitkästä aikaa päivää tänne,
Ollaan rullattu autolla 2009 vuodesta 111tkm ja nyt sitten on jotain kerrottavaa vikojen osalta. Ilmastoinnin kompura sanoi itsensä irti, marmoritiskillä uusi kustantaa 1300e.

Elämä on.
tallennettu
uusi20
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 40


« Vastaus #305 : Lokakuu 14, 2015, 05:22:11 »

Ompa mielenkiintoista, itselle vaihdettiin kampanjana ja huoltoon tuli ihan kutsu ko. aiheen takia. Miksihän tuohon sulle eivät ole tehneet sitä päivitystä. Omani oli vm.11 alussa rekistöröity. Ole huoletta, ainakin meillä toimi luotettavasti ja kilometrejä kerkesi tulla n.90tkm ennen vaihtoa, itsellä ajokkina nyt tuo uusi i20 1,4 comfortti.
tallennettu
uusi20
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 40


« Vastaus #306 : Lokakuu 14, 2015, 17:15:28 »

Mukava kuulla että pysyin olemaan "avuksi"
tallennettu
kenppi
Full Member
***
Viestejä: 197


« Vastaus #307 : Lokakuu 18, 2015, 11:13:54 »

Mistä kohti noi vaijerit katkee?
tallennettu

Cee´d sw -11 1.6crdi
Zelco
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 13


« Vastaus #308 : Toukokuu 03, 2016, 09:23:00 »

Ongelmat lisääntyvät takuun loppumisen jälkeen

i30 on ohittanut 5 vuoden takuuajan, joten sen jälkeen vikoja saattaa tulla enemmän.

-Koiranluut on vaihdettu (välys ja kolinat)
- Takana tukivarsi narisee (kumin kitinää)
- Ilmastoinnin lauhdutin mätäni.

Nämä viimeisen vuoden aikana (kun takuu on loppunut)

- Koiranluut tuli vaihdettua itse.
- Laudutin lahosi sopivasti kun takuuaika meni umpeen, alumiini ei kestä Suomen suolateitä, taitaa olla kyllä vähän tyyppivika. Uusimisesta olisi merkkihuollossa pyydetty osasta n. 400 euroa ja töineen n. 700 €.

Ostin lauhduttinen (140 €) ja täyttö 65 euroa, tiivisteet 2,5 €. Vaihtotyössä meni vajaa parituntia, kun se rauhallisesti itse teki. Lauhdutin vaikutti kyllä laadukkaammalta kuin orginaali, ja kyllä nyt ilmastointi pelaa.
tallennettu

Hyundai i30 1,4 Classic ISG 2010
patska78
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 1


« Vastaus #309 : Joulukuu 22, 2016, 18:32:07 »

Minulla vm. 2008 i30 wagon 1,6L bensakoneella, ajettu 100tkm.
Aluksi auto nyki pienillä kierroksilla(vähän alle 2000rpm) jonkin aikaa(muutama kuukausi sitten alkoi). Nykiminen meni lopulta niin pahaksi että auto ei pysynyt käynnissä tyhjäkäynnillä. Yritin pitää auton käynnissä hieman kaasutellen niin tuli todella ilkeä mekaaninen nakutusääni konehuoneelta ja joku outo hajukin tuli ohjaamoon.
Sammutin heti ja tilasin hinausauton, veivät huoltamolle. Just sain auton huollosta: oli jakoketju venynyt niin paljon että se oli "hyppinyt" ja ajoitus mennyt sekaisin.
Minulla kävi todellinen "tuuri" ettei esim. venttiilit tai männät menneet rikki. Vaihtoivat huoltamolla jakoketjun kiristimineen osineen. 800€ töineen maksoi.
Sanoivat että ilmeisesti muitakin tällaisia tapauksia on ollut kyseisessä koneessa.
Onko muilla tullut tämä vastaan?
tallennettu
Sivuja: 1 ... 19 20 [21]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

TinyPortal v1.0.5 beta 1© Bloc

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!