KHCF.org Kia-Hyundai Club Finland
Toukokuu 03, 2024, 03:11:28 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
  Etusivu     Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  

Valikko

   Pääsivu
   Foorumi
   Kalenteri
   Yhteystiedot
   Kuvagalleriat
   Linkit
   Uutiset
   Ohjeet

Käyttäjä

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Toukokuu 03, 2024, 03:11:28

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Uutiset

* *

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 1.4 CRDi Diesel Kia-Hyundai Tehouupelointia!  (Luettu 135659 kertaa)
Petsku
Sr. Member
****
Viestejä: 831


« Vastaus #15 : Syyskuu 29, 2012, 18:51:07 »

Kävin tänään koeajamassa uuden ceedin ... samalla 1,4 crdi koneesta hieman kyselin. Kommentit oli, että ”kaikenmaailman foorumi juttuihin ei kannata luottaa... kannattaa mieluummin sitten ajella taksilla”  ja sitten myyjä kyseli, että tehdäänkö kaupat. Roll Eyes

Pyydäppä tätä kyseenomaista myyjää ottamaan minuun yhteyttä. Angry
tallennettu

Renault Kadjar Energy TCe 130 Zen '17
Renault Clio 0,9 TCe Sport Tourer Zen '18

ex. Kia cee´d & Kia Venga
artsi82
Sr. Member
****
Viestejä: 1.330


i30 Wagon 1.4 T-GDI 7-DCT Sport Line


« Vastaus #16 : Syyskuu 29, 2012, 20:37:23 »

Lainaus
Kävin tänään koeajamassa uuden ceedin ... samalla 1,4 crdi koneesta hieman kyselin. Kommentit oli, että ”kaikenmaailman foorumi juttuihin ei kannata luottaa... kannattaa mieluummin sitten ajella taksilla”  ja sitten myyjä kyseli, että tehdäänkö kaupat. Roll Eyes

Homma menee juuri niinkun aikasemmin kirjotin, jos joku on vähääkään kiinnostunut niin eihän siinä mitään vikaa ole, vaika tehdaskin on tainnut myöntää ongelmat. Eriasia on sitten miten nuo uudet koneet toimii, mutta jos ne toimis niin miksi vanhoihin ei ole tullu  mitään korjauspäivitystä. Likastapeliä ellei jopa k...setusta noiden myyminen, no eiköhän asia ole aika hyvin tiedossa maailmalla, eli vähääkään asioista selvää ottava selväjärkinen autonostaja ei autoa kyseisellä koneella enään osta.
Vaikka omaan kiaan olen erittäin tyytyväineen niin jaksan aina vaan ihmetellä tuota sekoilua tältä merkiltä Shocked
tallennettu

ex. Cee'd 1.6 ISG Active SW -10
ex. i40 Wagon 1.6 GDI - 15
Vengaani
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 28


« Vastaus #17 : Syyskuu 30, 2012, 09:11:22 »

Jos tuo ongelma tiisselin kanssa on edelleen akuutti eikä sitä saada kuntoon, luulisi, että alan lehdet (TM,Tuulilasi, Autobild) olsivat kiinnostuneita kirjoittamaan siitä ja testaamaan, mikä mättää.
tallennettu
Santa Fe LTD
Sr. Member
****
Viestejä: 1.029


« Vastaus #18 : Syyskuu 30, 2012, 13:38:49 »

No pistäkääpä nyt jo ihmeessä kirjettä jollekin autolehdelle menemään tästä ongelmasta Wink

Luulen, että ovat myös kuningaskuluttaja-ohjelmassa kiinnostuneita tästäkin auto-ongelmasta. Onhan siellä ollut toki muitakin autoja esillä, ja taidetaan niitäkin silti edelleen myydä entiseen tapaan Tongue
tallennettu

ex. Grand Vitara Dsl -00
ex. Sportage CRDi AT -05
ex. Sorento CRDi VGT AT -07
ex. Santa Fe V6 AT LTD -07
ex. Santa Fe CRDi-R AT -11
Pikiliki
Full Member
***
Viestejä: 141


« Vastaus #19 : Lokakuu 06, 2012, 15:58:45 »

Ite uskon että tämä vika on joka ainoassa Kian 1.4 CRDI koneessa, voin olla väärässäkin. Suosittelen kaikille kun näätte jossain P-paikallla dieseli Vengan omistajia niin kyselkää kiliseekö

   "Pessimisti ei pety", silti vastakysymyksiä luultavasti olisivat: Niin siis mitenkä kilisee? Moottoriko vai joku muu?

    Itse arvelen noitten mainittujen vikojen olevan erittäin harvinaisia. En ainakaan omakohtaisesti ole näistä kuullut kuin tämän ketjun kautta ja vain muutamia omistajia kohdanneena.
Eli varmaankin valtaosa 1,4 dieseleitten omistajista ei tiedä edes tästä foorumista eikä heidän kulkineensa ole suuremmin oikkuja esitellyt.
Minä(kin) olisin tuollaisen auton hyvin äkkiä vaihtanut toiseen - vaikkakin meidän Venga on vaimoni auto!
Eikä niistä kumpikaan kilise tai kärsi tehouupelosta...

   "Optimisti on osaksi utopisti", jopa autoa vaihtaessaan.

tallennettu
Petsku
Sr. Member
****
Viestejä: 831


« Vastaus #20 : Lokakuu 06, 2012, 18:37:43 »



    Itse arvelen noitten mainittujen vikojen olevan erittäin harvinaisia. En ainakaan omakohtaisesti ole näistä kuullut kuin tämän ketjun kautta ja vain muutamia omistajia kohdanneena.
Eli varmaankin valtaosa 1,4 dieseleitten omistajista ei tiedä edes tästä foorumista eikä heidän kulkineensa ole suuremmin oikkuja esitellyt.


Harvinaisuudesta en tiedä, mutta maahantuoja lähetti minulle terveisiä, että "Et ole ongelmasi kanssa yksin."

Saattaapi olla, ettei nuo kaikki kilise. Sen verran kiliseviä yksilöitä kuitenkin Suomestakin löytyy, että kuulemma tutusta ongelmasta on kyse.
Tossa toisessa viestiketjussa kertoilin, että ainakin meidän autoon löytyi torstain huolto-käynnillä, jossa tutkittiin myös tuota ohjauksen klappia, uusi ohjelmaversio. Se ajettiin sisään ja kokeillaan mitä Venga siihen sanoo.
Ensivaikutelma OK, tuntuis kilinät hiukan vaimentuneen, mutta niin ovat kelit olleet myös kylmiä, jolloin lopullista arvosanaa en voi antaa, ennenkuin näen, miten pelaa myös +15 asteessa ja siitä ylöspäin. Myös moottorinohjauksen mukautuminen kestää jonkin aikaa, joten ajellaan "sisäänajo" ja pelätään pahinta. Roll Eyes

Tänään oli +7 astetta ja moottori pelasi asioilla käydessä aivan täydellisesti niin kylmänä kuin täysin käynti lämpöisenäkin, jopa ISG stopilta lähdettäessä. Käynti oli myös erittäin pehmeää. Saapa nähdä mitä tapahtuu, jos tulee vielä lämpöisiä päiviä. Ongelmaahan ei aikaisemminkaan ole ollut kylmempinä päivinä, eikä talvella.
tallennettu

Renault Kadjar Energy TCe 130 Zen '17
Renault Clio 0,9 TCe Sport Tourer Zen '18

ex. Kia cee´d & Kia Venga
artsi82
Sr. Member
****
Viestejä: 1.330


i30 Wagon 1.4 T-GDI 7-DCT Sport Line


« Vastaus #21 : Lokakuu 06, 2012, 19:01:24 »

Varmasti hyviäkin yksilöitä voi löytyä mutta eiköhän tosiasia ole että aika iso tuo ogelma on kun muiden maidenkin foorumeita lukee.
Sitten varmasti löytyy sellasiakin omistajia jotka ei asiaa edes huomaa tai pitää sitä normaalina. Epäilen että jos vaikka vaimoni omistais tuollasen yksilön niin mitään ei huomattais ja tyytväisiä oltais (tällä en tarkota että kaikki naiset olis yhtä pihalla auton kanssa) tästä hyvä esimerkki että vaimo löysi 2v vuoden jälkeen isg:n pois kytkentä napin ja tuli siitä sitten innoissaan ilmottaan Grin ja aikanaan kun tuon sisätilän lämitin rupes pitään hirveetä pärinää oli kommentti  jaa en mä vaan oo kuullu mitään.
  
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 06, 2012, 19:26:22 kirjoittanut artsi82 » tallennettu

ex. Cee'd 1.6 ISG Active SW -10
ex. i40 Wagon 1.6 GDI - 15
Petsku
Sr. Member
****
Viestejä: 831


« Vastaus #22 : Lokakuu 06, 2012, 20:30:54 »

Varmasti hyviäkin yksilöitä voi löytyä mutta eiköhän tosiasia ole että aika iso tuo ogelma on kun muiden maidenkin foorumeita lukee.
Sitten varmasti löytyy sellasiakin omistajia jotka ei asiaa edes huomaa tai pitää sitä normaalina. Epäilen että jos vaikka vaimoni omistais tuollasen yksilön niin mitään ei huomattais ja tyytväisiä oltais (tällä en tarkota että kaikki naiset olis yhtä pihalla auton kanssa) tästä hyvä esimerkki että vaimo löysi 2v vuoden jälkeen isg:n pois kytkentä napin ja tuli siitä sitten innoissaan ilmottaan Grin ja aikanaan kun tuon sisätilän lämitin rupes pitään hirveetä pärinää oli kommentti  jaa en mä vaan oo kuullu mitään.
  

Eipä minunkaan vaimoni ole aikaisemmin huomannut yhtään mitään, vaikka itse jo viime kesänä lämpöisinä päivinä huomasin oireiden pahentuneen ja otin yhteyttä ensimmäisen kerran asian tiimoilta huoltoonkin. Itse asiassa minähän sen tehouupelo-ketjunkin aloitin jo syksyllä 2010 ja auto ei ollut tuolloin kuin kuukauden, kaksi vanha, mutta ilman aikaisempaa diesel-kokemusta pidin pientä empimistä enemminkin täysin normaalina dieselin alakierrosviiveenä.... Kunnes sitten oireet lopppukesällä 2011 paheni, mukaan tuli ajoittain sitä kolisevaa käyntiääntä ja sittenhän muitakin vastaavasta ongelmasta kärsiviä alkoi ilmoittautumaan.

Nyt tänä kesänä vaimonikin rupesi ihmettelemään (hän ajaa enemmän omalla bensa-Suzukillaan), onko tuo Vengan omituinen miettiminen ihan normaalia, kun sillä ei välillä pääse lähtemään kunnolla alta pois liikenteen sekaan esim. vilkkaasta risteyksestä?? Johon oli vain vastattava, että "eipä se ole ja sitä tässä ihmetellään oikein urakalla". Sad

Tähän lainaisin Deltan pitkän linjan huoltomiehen puhetta (zekattiin sitä ratin klappiongelmaa), kun hänelle viime torstaina kuvailin oireita. Itse aloitin puhelemaan, että pienen turboviiveen toki ymmärrän mutta....hän keskeytti ja sanoi painokkaasti "Ei näissä mitään viiveitä nykyään ole, jos ne toimii niin kuin pitää...!!"

Ja oikeassahan hän on. Vengan crdi:n paras vääntö lähtee 1750 kierroksella..... ja kun kilinää ei ole, kaasupoljin kyllä reagoikin normaalisti reilusti alle 2000 kierroksen. Kilistelyn ollessa pahimmillaan, tuntuu että saa ajaa koko ajan lämä tiskissä että pääsee eteenpäin. Angry
Niin ja kylmä moottori lähtee aina hyvin heti vetämään, kun vaihtaa vaihdetta.
tallennettu

Renault Kadjar Energy TCe 130 Zen '17
Renault Clio 0,9 TCe Sport Tourer Zen '18

ex. Kia cee´d & Kia Venga
Stounedi
Jr. Member
**
Viestejä: 66


« Vastaus #23 : Lokakuu 21, 2012, 06:13:04 »

Itselläni ei ole 1.4 CRDi autoa enkä osaa ottaa kantaa ongelmaan muuta kuin antaa seuraavan vinkin:

Nyt jonkun pitäisi ottaa asia oikeasti hoitaakseen.

Yhden henkilön pitäisi keräillä täältä esim. yksityisviestein tai vastaavalla konstilla muiden ongelma-auton omistajien yhteystiedot ja sitten porukalla yhteys vaikkapa kuluttajaneuvojaan. Tämä kannattaa tehdä siis yhdessä ja mahdollisimman pienen aikaikkunan sisään, jotta saadaan kuluttajaneuvojalle ns. "maksimivaikutus". Tähän tarvittaisiin sitä yhtä organisoijaa, joka välittäisi kaikkien kesken tietoa ja muutenkin hoitaisi nuo aikataulutukset jne.

Itse olen joskus vastaavanlaisen homman organisoinut. Ei ole kauhean iso vaiva, mutta sen tiedän, että ilman organisointia tälle ongelmalle ei välttämättä tapahdu paljon mitään - Ainakaan ajoissa.

En kuitenkaan ilmoittautunut nyt tähän tapaukseen vapaaehtoiseksi, koska asia ei sinänsä koske minua henkilökohtaisesti Smiley
tallennettu
Petsku
Sr. Member
****
Viestejä: 831


« Vastaus #24 : Lokakuu 21, 2012, 18:32:30 »

Itselläni ei ole 1.4 CRDi autoa enkä osaa ottaa kantaa ongelmaan muuta kuin antaa seuraavan vinkin:

Nyt jonkun pitäisi ottaa asia oikeasti hoitaakseen.

Itse olen joskus vastaavanlaisen homman organisoinut. Ei ole kauhean iso vaiva, mutta sen tiedän, että ilman organisointia tälle ongelmalle ei välttämättä tapahdu paljon mitään - Ainakaan ajoissa.

Näinhän tässä varmaan pitäisi tehdä. Itseasiassa jo Deltalla kerran vihjailinkin, että jos mitään ei rupea tapahtumaan, on varmaan alettava kuluttaja-asiamiehen kanssa asiaa hoitamaan ja ilme oli huoltopäälliköllä kyllä sen näköinen että... Wink

Tällä hetkellä olen hiukan jäävissä tilassa asian kanssa, kun ajelen nyt "sisään" tuota uutta päivitystä. Tilanne on siitä kiusallinen, että syksy on pitkällä ja tämä ongelmahan ei vaivaa muutenkaan kylmillä keleillä. Auto onkin nyt pitkästä aikaa toiminut erittäin hyvin, jopa ISG-stoppien jälkeen, ei valittamista kilistelyn tai vedon suhteen. Mutta niin on kelitkin olleet alle 10 plus-asteen joten vaikea sanoa, onko itse päivitys parantanut toimintaa vai kylmemmät kelit... Roll Eyes

Mielenkiinnosta eräänä iltana kokeilin, miten auto suoriutuu edes luvatuista suoritusarvoista.
Latasin GPS-pohjaisen ohjelman, jolla voi kokeilla auton suorituskykyä. Tein reippaan lähdön, mutta en tietenkään halunnut särkeä paikkoja tai sudittaa renkaita piloille, joten hiukan varoen lähdin liikkeelle. Silti arvoksi esim. 0-100 km/h tuli 12,4 sekunttia. joku alan ammattilainen saisi kunnolla kiusaamalla varmaan tuostakin viilattua 0,5 - 1 sekuntia pois, joten ainakin tuona iltana oli konit kotona, kun valmistaja lupaa seisovaan sataseen 14,5 sekunttia!!!

Katsotaan nyt, miten homma etenee. Tällä menolla voi olla, ettäainakin omalla kohdallani joudun palaamaan aiheeseen vasta keväällä kun kelit nousevat taas tukevasti plussalle. Sitä ennen on vaikea sanoa mitään.
Mutta sitä ennen - eli huomenna - auto saa uuden ohjausakselin tehostimineen ja varmaan välyksen poistuminen parantaa ajotuntuman jälleen sille hyvälle tasolle, mitä se oli uutenakin.
tallennettu

Renault Kadjar Energy TCe 130 Zen '17
Renault Clio 0,9 TCe Sport Tourer Zen '18

ex. Kia cee´d & Kia Venga
Archie61
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 8


Kia Venga 1,4 Crdi EcoDynamics


« Vastaus #25 : Lokakuu 22, 2012, 15:06:18 »

Minun Vengani 1,4Crdi on ollut tänään 40000 km huollossa, ja ajoittaista tehouupeloa ja sitä kilinääkin on välillä ollut.
Laitoin huoltoon auton vieneen vaimon mukaan lapun, että sille kilinälle saisi jotain tehdä, tehouupelo ei tässä minun tapauksessani ole pahemmin haitannut.
Sanoivat laittaneensa moottorinohjauksen päivityksen, jonka pitäisi lopulliset vaikutukset antaa 500-800 km ajon jälkeen. Näkeepähän tuonkin sitten, kovin ruusuisia kuvitelmia en jaksa ohjainyksikön päivityksestä elätellä...

No, nähtäväksi tosiaan jää, ensimmäiset kommentit kuulunevat, kunhan vaimo kotiutuu.
tallennettu
Soulster
Full Member
***
Viestejä: 102


« Vastaus #26 : Lokakuu 23, 2012, 09:46:39 »

Onkos tämän ketjun otsikko aivan oikein?

Onko kukaan ceed tai Rio omistaja raportoinut vastaavista ongelmista kuin Vengassa? Samat koneet löytyvät noistakin, mutta melko varmasti eri ohjelmilla.

tallennettu
Mapache
Sr. Member
****
Viestejä: 275


Venga 1.6 A/T 5/2011


« Vastaus #27 : Lokakuu 24, 2012, 02:42:29 »

... EGR kummittelee myös omassakin mielessäni...

Tuota olen epäillyt koko ajan, se EGR kun päättää syöttää sylinteriin "vähän enemmänkin" sitä pakokaasua, niin tehot hyytyy ja välittömästi.

Itsellä on kokemusta Mesestä, jota Veho ei koskaan saanut kuntoon. Tehot väheni ilman mitään varoitusta noin 50 heppaan (huippunopeus n. 80 km/h) ja huoltokäyntejä oli muistaakseni 16 kpl ekan vuoden aikana. Ei tullut koskaan kuntoon ja alkoi syömään sikana öljyä (se dieselpakokaasupaska ei ole kaikista hienovaraisinta ainetta kun sitä kierrätetään takaisin sylinteriin ilman mitään suodattimia). Hoonauksen ja sylinterirempan jälkeen kun viat eivät poistuneet, niin Veho lunasti takaisin.

Sillä meinasi oikeasti tappaa itsensä.
tallennettu
Paanu
Sr. Member
****
Viestejä: 340

330i


« Vastaus #28 : Lokakuu 24, 2012, 13:40:49 »

Onkos tämän ketjun otsikko aivan oikein?
Onko kukaan ceed tai Rio omistaja raportoinut vastaavista ongelmista kuin Vengassa? Samat koneet löytyvät noistakin, mutta melko varmasti eri ohjelmilla.

Ei kai Ceediä oo saanut tolla 1.4 CRDI koneella?
tallennettu
artsi82
Sr. Member
****
Viestejä: 1.330


i30 Wagon 1.4 T-GDI 7-DCT Sport Line


« Vastaus #29 : Lokakuu 24, 2012, 14:44:27 »

soulster tais tarkottaa uutta ceediä.
Se erohan esim. vengan 1.4crdi koneessa rion ja ceedin vastaavaan on että sehän ei taida olla vgt vaan ihan kiinteäsiipinen? vengailiat varmaan osaa sanoo varmakas tuon asian. Jos riossa/ceedissä ei ongelmia ilmene niin sittenhän kannatta koitta samaa ohjelmaan vangaan.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 24, 2012, 14:46:37 kirjoittanut artsi82 » tallennettu

ex. Cee'd 1.6 ISG Active SW -10
ex. i40 Wagon 1.6 GDI - 15
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 7
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

TinyPortal v1.0.5 beta 1© Bloc

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!