KHCF.org Kia-Hyundai Club Finland
Toukokuu 17, 2024, 10:09:15 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
  Etusivu     Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  

Valikko

   Pääsivu
   Foorumi
   Kalenteri
   Yhteystiedot
   Kuvagalleriat
   Linkit
   Uutiset
   Ohjeet

Käyttäjä

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Toukokuu 17, 2024, 10:09:15

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Uutiset

* *

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 1.4 CRDi Diesel Kia-Hyundai Tehouupelointia!  (Luettu 135826 kertaa)
mara55
Full Member
***
Viestejä: 125



« Vastaus #45 : Marraskuu 09, 2012, 05:26:37 »

Minun kohdallani ei tarvitse ihmetellä kummallisia kellonaikoja näille kommentoinneille. Teen nimittäin öyvuoroja silloin tällöin, niinkuin nytkin  Grin ja joskus sattuu "hieman" vapaa-aikaakin löytymään ahkeroinnin lomassa.
Oikea aika on nyt  04.24. Katotaan stemmaako Shocked
tallennettu

mara55
Venkula
Jr. Member
**
Viestejä: 87


EV ja FCEV:T TULEE 2015 Loppuisko sit kilinä?


« Vastaus #46 : Tammikuu 22, 2013, 00:26:59 »

Heips! - Saivat kuulemma teltassa meidän ex 1.4crdi vengan pelittämään tietokoneen vaihdon jälkeen Shocked
tallennettu

Kia Venga 1.6 CRDi. Taitaa kilinä olla ominaisuus, eikä vika!?
Jarppis
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 5


« Vastaus #47 : Tammikuu 22, 2013, 00:59:19 »

Heips! - Saivat kuulemma teltassa meidän ex 1.4crdi vengan pelittämään tietokoneen vaihdon jälkeen Shocked

Kerro lisää? / yksityiskohtia? Miten he todensivat että se nyt pelittää, kun on talvikausi, eikä uupelointia muutenkaan esiinny näillä lämmöillä? Onkohan tämä tietokoneen vaihto nyt virallinen korjaustoimenpide, jota voisi vaatia omassa lähimmässä deltassaan?
tallennettu
Venkula
Jr. Member
**
Viestejä: 87


EV ja FCEV:T TULEE 2015 Loppuisko sit kilinä?


« Vastaus #48 : Tammikuu 22, 2013, 01:12:56 »

Heillä oli ymmärtääkseni koko kesä ja syksy aikaa säätää sen kanssa, et vois kuvitella, että kelejä riitti vian todentamiseen/todentamattomuuteen. Kuulin asiasta, kun kävin huollossa pari viikkoa sitten. Uskoisin tämän korjauksen olleen tämän nimenomaisen Teltan ja maahantuojan aikaansaannosta, eikä tehtaalla ollut asian kanssa tekemistä.
 Tämä on puhtaasti omaa spekulaatiotani. Voin olla väärässäkin, koska en varsinaisesti halunnut kuulla mitään entisestä vengasta. Suosittelen kyllä kysymään omasta teltasta.
tallennettu

Kia Venga 1.6 CRDi. Taitaa kilinä olla ominaisuus, eikä vika!?
mara55
Full Member
***
Viestejä: 125



« Vastaus #49 : Elokuu 12, 2013, 01:40:11 »

Miks ei tähän ketjuun ole kirjoiteltu pitkään aikaan?? Onkos venkulat (dieselit) ruvennu pelaamaan, niinku pitää??

Meidän ei!! Huh
Mamma käytti sen vuoshuollossa tossa kuukausi sit. 480€ ja mm. ilmastointi oli huollettu 2v vanhassa pelissä. Ajettu noin 35 tonnia. En oo moista tiennyt tarpeelliseksi, ku aikaisemmat pelit on toimineet 10v ja sit vasta on koskettu ilmastointiin!!? Tongue
Mun mielestä tossa vaiheessa ois pitäny olla vaan ns. öljynvaihtohuolto! Mut 480€ Fuck!

Mut asiaan:
Ilmeisesti ovat yrittäneet jonkinlaista päivitystä koneen toimintaan eli poistaa tehouupelointia (en tiedä mainitsiko Mamma ongelmasta, jota hän ei oikein havaitse, mut minä havaitsen), sillä seurauksella, että nyt pirssi on totaalisen tuhnu. Mitään ei tapahdu alle 2500 varvia. Sit tulee sellaset 500 varvia nykäsy ja taas tuhnua! Kutosella ei kiihdy ollenkaan ja hyytyy ylämäkeen kaikissa nopeuksissa. Vakkarista kun yrittää lisätä nopeutta, ei tapahdu mitään ja sit rupee nykimään ja rykimään  Huh

Joo. Tiedän. Telttaan vaan takasin. Huomasin ongelman vasta nyt eli noin kuukausi "huollon" jälkeen, kun en oo autolla ajanu, vaan Mamma, joka ....ei oo oikein "moottorinaisia".

Siis:
Miten muilla? Onko ongelmaan löytyny ratkaisua? Meillä se vasta alkoi kunnolla. Ei tolla voi ajaa! Cry
tallennettu

mara55
Venkula
Jr. Member
**
Viestejä: 87


EV ja FCEV:T TULEE 2015 Loppuisko sit kilinä?


« Vastaus #50 : Elokuu 12, 2013, 14:05:34 »

mara55: kyselyyn vastaisin, että taitaa kaikilla mennä aika vaihtoehtoisen auton etsiskelyyn! Grin

 Voisit piruttas ottaa yhteyttä Espoon Niittykummun Delttaan, kun siellä sanoivat, että saivat meidän vanhan 1.4 diisseli vengan kuntoon sen jälkeen, kun olimme vaihtaneet autoa! - Ei paljoa kyllä meitä lohduta niitten uber v-mäisten ajettujen tehouupelokilinä kilometrien jälkeen!

 Viitsisitkö laittaa erittelyn mistä teidän huollon hinta 480€  Shocked koostui ja missä tehty?

 Meillä muuten koskettiin ilmastointiin heti ensimmäisenä päivänä, kun auto saatiin - kylmäaineet oli karannut kokonaan! Tais olla vajaa tunti ja huoltoon Grin

 Kyllä täytyy ihmetellä, kun tää meidän 1.6 diisseliki välillä rallattaa niinku olis sytkä pielessä. Etupään pyöränripustus? alkanu pitää melkoista kolinaa hiekkatiet + mukulakivet. Taitaa suunta olla seuraavaksi Toyotalle auton vaihtoon päin Angry

 Vaihtamalla paranee sano joku?

 Hävettää ihan, kun Delta/KIA ei hoida selkeitä vikoja reilusti pois.
Huvittaa suorastaan, kun Kia-maahantuonnin johtaja Miska Tammelin Delta Motor Groupista sanoo, että merkkiuskollisuus kertoo siitä, että tuote on kunnossa.

 Eipä oo korkeat kriteerit johtajalla!

 No voimia vaan mara55 "May the force be with you!"

 Tiedät kyllä mitä pitää tehdä, vaikkei se mukavaa olekkaan Sad
tallennettu

Kia Venga 1.6 CRDi. Taitaa kilinä olla ominaisuus, eikä vika!?
artsi82
Sr. Member
****
Viestejä: 1.330


i30 Wagon 1.4 T-GDI 7-DCT Sport Line


« Vastaus #51 : Elokuu 12, 2013, 17:38:00 »

Lainaus
Meidän ei!! Huh
Mamma käytti sen vuoshuollossa tossa kuukausi sit. 480€ ja mm. ilmastointi oli huollettu 2v vanhassa pelissä. Ajettu noin 35 tonnia. En oo moista tiennyt tarpeelliseksi, ku aikaisemmat pelit on toimineet 10v ja sit vasta on koskettu ilmastointiin!!? Tongue
Mun mielestä tossa vaiheessa ois pitäny olla vaan ns. öljynvaihtohuolto! Mut 480€ Fuck!

Mut asiaan:
Ilmeisesti ovat yrittäneet jonkinlaista päivitystä koneen toimintaan eli poistaa tehouupelointia (en tiedä mainitsiko Mamma ongelmasta, jota hän ei oikein havaitse, mut minä havaitsen), sillä seurauksella, että nyt pirssi on totaalisen tuhnu. Mitään ei tapahdu alle 2500 varvia. Sit tulee sellaset 500 varvia nykäsy ja taas tuhnua! Kutosella ei kiihdy ollenkaan ja hyytyy ylämäkeen kaikissa nopeuksissa. Vakkarista kun yrittää lisätä nopeutta, ei tapahdu mitään ja sit rupee nykimään ja rykimään  Huh

Surullista luettavaa tuo uupelointi, ihan kun se olis yritetty pilata lopullisesti tuolla päivityksellä Shocked
Eihän ne nyt vaan ilman erillistä pyytöö tuota ilmastointia huoltaneet? Huolto-ohjelmaan kuuluu vaan toiminnan tarkastus, itse täyttöhulto ym. on asiakkaan pyynnöstä tulevaa.
tallennettu

ex. Cee'd 1.6 ISG Active SW -10
ex. i40 Wagon 1.6 GDI - 15
Petsku
Sr. Member
****
Viestejä: 831


« Vastaus #52 : Elokuu 12, 2013, 23:17:29 »

Miks ei tähän ketjuun ole kirjoiteltu pitkään aikaan?? Onkos venkulat (dieselit) ruvennu pelaamaan, niinku pitää??
Miten muilla? Onko ongelmaan löytyny ratkaisua? Meillä se vasta alkoi kunnolla. Ei tolla voi ajaa! Cry


Morjens Mara, mukava kuulla että olet hengissä... Cheesy

Ja vastaus kysymykseesi: Ei ole toiminut täälläkään tänäkään kesänä aivan kunnolla, empä ole enää vaan jaksanut täälläkään asiasta meuhkata. Huolto on tossa korvilla ja taas pitää alkaa varmaan lyömään nyrkkiä pöytään, vaan mitäpä se auttaa, kuten ollaan huomattu.
Itselläni uupelointi ei jostain syystä tänä kesänä ollut aivan niin julmetun ärsyttävää kuin viime kesänä, joka oli välillä ihan helvettiä. (Olen ajanut Vengalla onneksi aika vähän). Useimmiten Venga varsinkin ISG-stopin tai jopa normaalin risteys-seisauksen jälkeisessä lähdössä hetken ikäänkuin tuumailee kilisiskö vai ei - ja päättää sitten kuitenkin sekunnin murto-osan kilinän jälkeen lähteä vetämään. Toisinaan sitten kaasupoljin ei saa aikaan mitään muuta, kuin sitä tuttua v-mäistä tukehtumista ja sitten hetken perästä yhtäkkiä taas ammutaan täydellä väännöllä eteenpäin niin, että saa jarrua painaa, ettei aja edessä ajavan takapuskuriin. Kehnoin tilanne on 1. ja 2. vaihteella. Mutta muutaman kerran on matka-ajossa tapahtunut sellaistakin, että auto ei vedä 5. tai 6. vaihteella yhtään, ennenkuin kaasun painaa ihan pohjaan sen kynnyksen yli. Noissa kohtauksissa 100 km/h on tuskassa ja vauhti lähtee kiihtymään vasta pedaali lattiassa. Vakkarikin on heittäytynyt pois päältä, kun pyydettyä nopeutta ei saavuteta.
Lämpötilaraja tuohon temppuiluun näyttäs olevan se sama n. 15 astetta kuin ennenkin. Aamulla lähtiessä kylmällä koneella ja talvenkin yli toimii aina kuin ihmisen mieli, silloin mennään todella liukkaasti. Oireet viimeisimmän syksyllä 2012 tehdyn päivityksen jälkeen hieman lieveni viimekesästä (vai kuvittelenko), mutta kuten tästä tekstistä voinette lukea, eihän tuo vieläkään toimi niinkuin pitäisi.

Se on kanssa pikkuhiljaa alkanut meidänkin perheessä varmistumaan, että saa Kiat nyt seuraavan auton vaihdon yhteydessä vähäksi aikaa jäädä ja voisi kokeilla jotain muuta merkkiä. Eipä ole kellään tuttavalla tai sukulaisella tälläistä vikapesää ollut, vaikka ystäväpiirissäni on jopa Ranskalaisia (oma työautonikin on).
Muutamia kiinnostavia malleja olen katsellut, mutta eipä taida juuri nyt rahkeet riittää auton vaihtoon, vaikka kuinka vituttais.. Roll Eyes
Kyllä olen alkanut taipua siihen uskoon, että toi 1,4 crdi on susi, eikä sitä valmistaja pysty, eikä aiokkaan korjata. Pelaavat vain aikaa ja leikkivät noilla päivityksillä, että asiakas pysyy vähänaikaa hiljaa. Pitäis varmaan alkaa tappelemaan jonkin kulutttaja-asiamiehen välityksellä (olis pitänyt ajat sitten) yms. muuta paskaa, mutta itse vaihdan vähin äänin merkkiä, sitten kun sen aika tulee.
Hieno auto pilattu surkealla laadulla ja välillä jopa naurattaa, kun Vengaan ilmestyy joku uusi nitinä tai natina. Sääli myös Jyväskylän Deltaa, jonka toimintaan olen ollut suht-tyytyväinen, mutta minkäs tekevät, kun eivät saa mitään tukea maahantuojan teknisestä neuvonnasta ja vihainen asiaks vaatii nopeaa toimintaa asialle  (kohta 2 vuotta). Ja kun asia on heille vaikea, tuntuu että aina kun asian ottaa puheeksi, he ovat vähän äimänä, kuin eivät olisi koko ongelmaa kuulleetkaan, vaikka minunkin autoa on siellä päivitetty ihan riittämiin ja aina saa selittää saman jutun alusta eri huoltoneuvojalle. Sitten lyödään autoa testeriin ja muuta ihan hyödytöntä räpeltämistä jonka saa vetää vessanpöntöstä alas.  Sad Viime syksynä sentään huoltopäällikkö yritti jotain potkua asialle saada, kun korotin ääntäni, mutta nyt varmaan taas ollaan kuin asia tulisi täysin puskan takaa. Tuntuu, että tuo ongelma ei oikein kiinnosta ketään, vaan se yritetään lakaista maton alle. Pitäis viikon välein hypätä siellä, kertomassa, että nyt ei toimi ja nyt toimii ja nyt ei toimi.
Antaa olla.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 12, 2013, 23:32:13 kirjoittanut Petsku » tallennettu

Renault Kadjar Energy TCe 130 Zen '17
Renault Clio 0,9 TCe Sport Tourer Zen '18

ex. Kia cee´d & Kia Venga
mara55
Full Member
***
Viestejä: 125



« Vastaus #53 : Elokuu 13, 2013, 02:23:38 »

Pistän tänne erittelyn ton huollon sisällöstä ja hinnanmuodostuksesta, kunhan Mamma tulee ulkomaankomennukselta ja kaivaa laskun jemmoistaan.
Ilmastointi kuulemma huollettiin, koska huolto oli TARJOUKSESSA  Tongue Ei siitä kuitenkaan mitään etukäteen kysytty.

Mua niin v...ttaa toi motin onneton käytös, ku muuten ollaan, varsinki Mamma, niin ihastuttu ton auton käytännöllisyyteen. Ja vaimon mielestä se on niin "ihanan söpö" ja kiltin näkönen jne. Mä tiedän, et ku rupeen ehdottelee vaihtoa, ni ei mene läpi Huh
Ja mihin vaimo suostuis vaihtamaan??? Pelkään pahoin, että ton kanssa joutuu taistelemaan viel pitkään. Ikävä todeta, et mä onnex JOUDUN ajamaan sillä harvoin Roll Eyes Pitää vissiin soitella sinne Espoon telttaan ja kysellä vähän mahdollisuuksista. Kaveri vaihto Rioon, mikä tuntuu hyvältä, bensakoneella, muuten, mut ku siin joutuu taas palaamaan "maanpinnalle" , ku on tottunu tohon vengan mainioon korkeuteen  Undecided Pitää kyllä katsoa muiden merkkien tarjontaa tietenki. Miten ois se Fordin Max-jotain !!??

Petsku --> Kiva kuulla, että hengissäpysymiseni ilahduttaa sua  Grin
Tää foorumi vaan katos ja siks oon ollu pitkään poissa. Prätkät kulkee ja on tullu käytyä mm. Lofooteilla jne. mut palataan niihin jossain toisessa keskustelussa tai yksityisesti. Siks toi venkula saattaa tuntua oikein extraextra tuhnulta, ku oon liikkunu oikeestaan kakspyöräisillä pelkästään Smiley Mut siis mulla on tällä hetkellä duuniautona Yaris 1,4 dieselillä eli "samalla" koneella, ku venkula ja se on superRAKETTI tohon verrattuna, joten prätkät ei ole mun ainoa vertailukohtani.
tallennettu

mara55
jukki
Full Member
***
Viestejä: 218



« Vastaus #54 : Elokuu 13, 2013, 04:25:03 »

Eikö sitä kauppaa pysty enään pyrkamaan?  Onko siihen joku este?
tallennettu

Viideltä heräsin puoleksi tunniksi koska se nyt vaan oli niin siistiä.
eyelid
Ylläpitäjä
Sr. Member
*****
Viestejä: 2.102


« Vastaus #55 : Elokuu 13, 2013, 07:52:57 »

No Yarppa kyllä painaakin paljon vähemmän kuin Venkula. Olettekos muuten kokeilleet Hyundain huollosta kysyä mitään? Noissa kun on huihain koneet, jos ne tietäis jotain asiasta tai olis tullu maahantuojalta-tehtaalta jotain tiedotetta.

Melkei pitäis kyllä takuun piikkii vaihtaa kaikki suodattimet (siis ihan kaikki, varsinkin polttoaineeseen liittyvät ja nesteet autosta, ja mahd. korkeapainepumppu ja suuttimet ja kattoa tokeneeko se sitten. Siellä voi olla oikea asennussarja esim. viallisia suuttimia tai pumppuja noissa autoissa. Miksei Delta tee mitään asialle ja yritä sitä huoltaa ja korjata?

Pentele.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 13, 2013, 07:57:24 kirjoittanut eyelid » tallennettu

Skoda KamiQ G-TEC.
artsi82
Sr. Member
****
Viestejä: 1.330


i30 Wagon 1.4 T-GDI 7-DCT Sport Line


« Vastaus #56 : Elokuu 13, 2013, 17:20:45 »

Maailmalla ensimmäiset uuden 1.4 crdi ceedin omistajat on ruvenneet huomaan samaa, jostain päivityksistä tuolla taas puhutaan

http://www.kiaownersclub.co.uk/forum/ceed-14-crdi-power-acceleration-problem_topic13587_page1.html

pieni lainuas tuolta:

On a positive note I did hear back from KIA Ireland and they have been in touch with KIA Europe who are working on a software fix for release in September of this year. They claim its purely a software issue and no harm to the engine at all. I look forward to hounding the garage in September.

Jos tuota on uskominen, niin jotain yritystä tehtaalla on ongelman korjaamiseksi.
Syytä on jotain tehdäkkin, sen verran paljon viallisia autoja on maailmalla.






« Viimeksi muokattu: Elokuu 13, 2013, 17:30:25 kirjoittanut artsi82 » tallennettu

ex. Cee'd 1.6 ISG Active SW -10
ex. i40 Wagon 1.6 GDI - 15
Venkula
Jr. Member
**
Viestejä: 87


EV ja FCEV:T TULEE 2015 Loppuisko sit kilinä?


« Vastaus #57 : Elokuu 13, 2013, 19:01:43 »

 Britit ovat huomanneet vian olevan sekä Hyundai että Kia 1.4 CRDi koneissa ulkolämpötilan ollessa n.15-27 asteen välissä. Päivityksiä oottavat raukat sielläkin - montako vuotta pitää odottaa! Angry

 ELI Vanha viisaus pätee edelleen:
Älä osta Kia-Hyundai 1.4 CRDi autoa ennenkuin tehdas, maahantuoja, myyjä ja me palstalaiset voimme kertoa 1.4 CRDi diesel moottorin tehonpuute/kilinä ym. ongelmien olevan ratkaistu!
 Listaan pitäisi varmaan lisätä Britti foorumin ja omien kokemusten mukaan kilisevä 1.6CRDi :kin  Angry

 Taidetaan tarvita järeämpiä keinoja, ettei meitä tartte lukita pehmustettuun koppiin - miten olisi joukko mielenosoitus jonkun teltan portilla tai miksei kaikkien vuoronperään alkaen maahantuonnista? Paikalle tietysti kutsutaan median edustajia laidasta laitaan.
 Tai sitten vaan mainos hesarin etusivulle Grin

tallennettu

Kia Venga 1.6 CRDi. Taitaa kilinä olla ominaisuus, eikä vika!?
eyelid
Ylläpitäjä
Sr. Member
*****
Viestejä: 2.102


« Vastaus #58 : Elokuu 13, 2013, 20:07:21 »

Eipä tässä muuta ole voinu itsekkään tehdä kuin varotella että sitä 1.4:Sta tiisseliä ei kyllä kantsi huihaista/kiiasta ostaa, on asiakkaat betatestaajana. 1.6 ja 2.0 tiisselit menneet toistaiseksi, mutta nyt tuli jo tarinaa että 1.6 omaa samaa ongelmaa?
tallennettu

Skoda KamiQ G-TEC.
artsi82
Sr. Member
****
Viestejä: 1.330


i30 Wagon 1.4 T-GDI 7-DCT Sport Line


« Vastaus #59 : Elokuu 13, 2013, 20:40:25 »

Tuolla kanssa muutama sivu juttua
http://www.kiaownersclub.co.uk/forum/problem-with-kia-venga-14-ecodynamics_topic1759_page77.html

ilmeisesti jonkun auto saatu kuntoon, kun on ollu paikallisen maahantuojan huollossa:

Hello,

Like they said to me, they don't use a beta software but they developped the software with the help of kia europe and my car. Another things they said, they already apply it to a few other venga in belgium with similar problem.
In fuel consumption, yes it increased but for sure i now drive with the AC on with that high temp (25°-35°)
No Problem since upgrade and i have done 2000 km since my venga went back from KIA Belgium.
I'm now on holliday so i drive less than when i'm working.
Cross fingers for you !

Napsahtaa viellä konsernin nilkkaa tuo touhu ellei korjausta tule, jos viellä 1.6 näyttää oireilun merkkejä Shocked
« Viimeksi muokattu: Elokuu 13, 2013, 20:43:21 kirjoittanut artsi82 » tallennettu

ex. Cee'd 1.6 ISG Active SW -10
ex. i40 Wagon 1.6 GDI - 15
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

TinyPortal v1.0.5 beta 1© Bloc

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!