Itsellä 2019 tav.hybrid.Lisääntyy lyhyellä 2000km ajomäärällä huollon jälkeen.Sekä ennen huoltoa oli muoviosan yläpuolella että haisi bensalle.Otin asian esille huoltoon viedessä ja lupasivat katsoa kuinka paljon tulee pois.Ei kuulemma tullut paljoa ylimääräistä.Huollon jälkeen kävin vartavasten näyttämässä lisääntynyttä määrää tikussa haisi taas bensalle.Totesivat ,on se ylärajan yläpuolella ja tuoksahtaa bensalle.Syyksi tarjottiin talvea ja kaupunkiajoa .Kun sammuu ja starttaa jatkuvasti niin ei kerkiä lämpenemään kunnolla.Ei mennyt läpi huomautus,että kun kesälläkin lomareissulla pitkällä matkalla lisääntyy.Sitten sanottiin moottorin ominaisuudeksi.Käskettiin seuraamaan tasoa ja jos nousee vielä paljon, voin tuoda huoltoon jossa lasketaan liika pois.Saman suuntaiset vastaukset saatu sekä Delta T:ku että Kia center Raisio.Auto ollut molemmissa huollettavana.
Sama täällä (Kia Niro Plug-In Hybrid) eli öljy lisääntyi ja vein huoltoon tarkistettavaksi. Eivät tehneet muuta kuin vähensivät liian oljyn pois ja sanoivat että pitäisi ajaa useammin pitkää matkaa bensiinillä. No tuo nyt hieman syö tuota PHEV ideaa pois, minä kun ajan päivittäin pelkästään sähköllä lyhyitä matkoja eli käytän tuota kuin sähköautoa.
No varsinainen kysymys on että kun KIA käyttöohjeessa lukee "Huolto-ohjelma (vaativat käyttöolosuhteet)":
VAATIVAT KÄYTTÖOLOSUHTEET
A : Ajetaan jatkuvasti lyhyitä alle 8 km matkoja (normaali ulkolämpötila) tai alle 16 km matkoja (ulkolämpötila alle 0 °C).
Niin öljynvaihtoväli olisi "5 000 km:n tai 6 kk:n välein".
Tuolla varmaan maahantuoja voi sitten luistaa mahdollisista tulevista ongelmista moottorin suhteen jos autoa on käytetty vain lyhyeen ajoon.
Onko kukaan lähtenyt vaihtamaan öljyjä noin usein?