KHCF.org Kia-Hyundai Club Finland
Toukokuu 02, 2024, 09:11:45 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
  Etusivu     Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  

Valikko

   Pääsivu
   Foorumi
   Kalenteri
   Yhteystiedot
   Kuvagalleriat
   Linkit
   Uutiset
   Ohjeet

Käyttäjä

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Toukokuu 02, 2024, 09:11:45

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Uutiset

* *

Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 1.6CRDi 84kW farkku  (Luettu 31221 kertaa)
kusti
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 34


« Vastaus #15 : Kesäkuu 18, 2010, 21:59:51 »

Kävin tänään vaihtamassa vanhan i30:n uuteen (1.6 crdi 84 kW --> 1.6 crdi Wagon 84 kW). Oli pakko ajaa uusi auto vanhan viereen ja ottaa kuva. Pieniä kosmeettisia eroja huomaa, mielestäni uusi "look" on parempi.

http://www.aijaa.com/v.php?i=6342870.jpg

Ajotuntuma - vajaan sadan kilometrin kokemuksella - uudessa oli kyllä oikein hyvä, vaikka vanhassakaan ei haukkumista ole. ISG:kin toimi.

Vanhasta autosta jäi ylimääräiseksi taakkatelineet, jotka laitan tuonne Tori-osastolle...
tallennettu
antsu
Sr. Member
****
Viestejä: 2.106


« Vastaus #16 : Kesäkuu 20, 2010, 20:00:17 »

Turhaan suurennettu tuota suolasumunkeräysaukkoa eli säleikköä.
tallennettu
jartsuli
Sr. Member
****
Viestejä: 722


i30cw 2.0 crdi style


« Vastaus #17 : Kesäkuu 20, 2010, 21:55:52 »

On se jännä miksi nykyautoista pitää suunnitella aina vähän entistä vihaisemman näköinen.. en ymmärrä, eikö muotoilulinjalta enää löydy oikeita ideoita vai mikä on kun jokaisen auton pitää irvistää ja näyttää miltei formulalta :/

.. Itse tykkään autoista mitkä ei herätä mitään fiiliksiä suuntaan tai toiseen muotoilun osalta, vanhemman korimallin i30:ssä jopa taakse korkealle nouseva kylkilinja oli vähän siinä ja siinä.


Tuosta keulan jäähdytysreiästä, katsokaapas huviksenne kun kohdalle osuu volvon uusia malleja, kuinka iso aukko on keulalla, ja kuinka isolla silmukalla se on tehty -> menee muuten jokainen kivi suoraan syyläriin jos vain kohdalle osuu.
tallennettu
TaJu
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 24


« Vastaus #18 : Kesäkuu 20, 2010, 22:33:39 »

Kävin tänään vaihtamassa vanhan i30:n uuteen (1.6 crdi 84 kW --> 1.6 crdi Wagon 84 kW). Oli pakko ajaa uusi auto vanhan viereen ja ottaa kuva. Pieniä kosmeettisia eroja huomaa, mielestäni uusi "look" on parempi.

http://www.aijaa.com/v.php?i=6342870.jpg

Ajotuntuma - vajaan sadan kilometrin kokemuksella - uudessa oli kyllä oikein hyvä, vaikka vanhassakaan ei haukkumista ole. ISG:kin toimi.

Vanhasta autosta jäi ylimääräiseksi taakkatelineet, jotka laitan tuonne Tori-osastolle...

Kysyitkö automaattivaihteita? Hyundain sivuilla 2010 mallit ovat merkitty jo 6-vaihteisiksi, mutta kukaan ei tiedä koska tulee myyntiin..
tallennettu
TaJu
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 24


« Vastaus #19 : Kesäkuu 20, 2010, 22:39:29 »


Tuosta keulan jäähdytysreiästä, katsokaapas huviksenne kun kohdalle osuu volvon uusia malleja, kuinka iso aukko on keulalla, ja kuinka isolla silmukalla se on tehty -> menee muuten jokainen kivi suoraan syyläriin jos vain kohdalle osuu.

Kaverilla kävi corolla verson kanssa niin että motarilla talvella rekankatolta lensi jäätä ja juuri etusäleiköstä sisälle ja syyläri ihan soiroksi. Vakuutusyhtiö ei uskonut ja rekkaa ei saanut kiinni kun joutui pysähtymään arvioimaan onko auto ajokunnossa..
tallennettu
kusti
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 34


« Vastaus #20 : Kesäkuu 21, 2010, 23:12:00 »

Jotta tulee oikea mielikuva, niin ohessa lähikuva etusäleiköstä:

http://www.aijaa.com/v.php?i=6354343.jpg

Mustan muoviosan koko on noin 100 cm * 25 cm. Osa siitä jää rekisterikilven alle. Ilma-aukon mitat ovat noin 70 cm * 12 cm. Eli "kaikki musta" ei ole avonaista ritilää. Nyt en oikein muista enkä löydä valokuvaa, paljonko aiemmassa mallissa oli eturitilän pinta-ala. Paljonkohan tuo on kasvanut?

TaJu: en kysynyt automaattivaihteista...
tallennettu
finngetz
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 16

Optima SW 1.7 CRDi DCT GT-Line Bus. Luxury -


« Vastaus #21 : Heinäkuu 12, 2010, 19:47:26 »

Hieman päivitystä:

mittariin on pyörähtänyt ensimmäistä vuotta vähemmän kilometrejä, nyt ollaan 35000 tuntumassa, autolla ikää siis reilut kaksi vuotta.

Kulutus on laskenut, yleisesti se pyörii 4,5 litran tuntumassa matka-ajossa. Jos oikein niistää, niin noin 90 km/h mittarinopeudella pääsee tonne 3,8-3,9 lukemiin ajotietokoneen mukaan (joka on pari desiä todellisuutta sievempi mittausteni mukaan). Vastaavasti 130 km/h motarilla nostaa lukeman 5,5-5,7 tuntumaan.

Vikoja ei ole ollut, ellei sellaisiksi lasketa ajovalopolttimoita, jotka olen kerran vaihtanut. Ja pyyhkimen sulat täytynee kohta vaihtaa.  Grin

Tyytyväinen olen edelleen kaiken kaikkiaan, tuskin menee vaihtoon takuuaikana seuraavan kolmen vuoden sisällä.
tallennettu

ex i30cw 1.4 Classic ESP -12
ex i30cw 1.6 CRDi Comfort -08
ex Getz 1.5 CRDi GLS 5d ESP -06
naksu76
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 15


« Vastaus #22 : Heinäkuu 16, 2010, 10:21:21 »

Antsu,  aikaisemmin mainitsit että olet tehnyt polyeteenistä maskin suojan ?

Voitko pistää pari kuvaa tänne tai lähettää ne minulle s-postilla koska ajattelin taiteille sellaisen oman i30:en nokalle ensi talveksi ?

Lähinnä kiinnostaa miten/millä olet kiinnittänyt sen ja peittääkö muovi koko suolankeruuaukon ?
tallennettu
jartsuli
Sr. Member
****
Viestejä: 722


i30cw 2.0 crdi style


« Vastaus #23 : Heinäkuu 16, 2010, 12:28:52 »

Antsu,  aikaisemmin mainitsit että olet tehnyt polyeteenistä maskin suojan ?

Voitko pistää pari kuvaa tänne tai lähettää ne minulle s-postilla koska ajattelin taiteille sellaisen oman i30:en nokalle ensi talveksi ?

Lähinnä kiinnostaa miten/millä olet kiinnittänyt sen ja peittääkö muovi koko suolankeruuaukon ?

Kannatan yleisesti näytille laittoa.. tuohan on hyvä ti-rojekti josta on vain hyötyä.. mä voin pistää antsu kuvat näytille jos sinulla itsellä ei ole moista mahdollisuutta.
tallennettu
antsu
Sr. Member
****
Viestejä: 2.106


« Vastaus #24 : Heinäkuu 16, 2010, 17:37:59 »

Kiinnitys on jousikoukuilla, joita on saanut ainakin Pösö-kaupasta 1€/kpl. Hieman brutaalin näköinenhän tuo töröttävä tappi on, mutta eihän talvella mitään muutenkaan näy.

Jartsuli järkkää pari kuvaa varmaan lähiaikoina.
tallennettu
jartsuli
Sr. Member
****
Viestejä: 722


i30cw 2.0 crdi style


« Vastaus #25 : Heinäkuu 16, 2010, 18:15:57 »

Antsun kuvat, rullatkaa alhaalta leveyssuunnassa jos ei näy kokonaan kerralla.






« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 16, 2010, 18:20:20 kirjoittanut jartsuli » tallennettu
antsu
Sr. Member
****
Viestejä: 2.106


« Vastaus #26 : Heinäkuu 16, 2010, 20:03:49 »

Oli muuten hieman outo olo, kun kuvanottoa varten laitoin suojaa muutama tunti sitten paikoilleen. Lämpöä oli sentään noin +30 astetta Grin
tallennettu
jartsuli
Sr. Member
****
Viestejä: 722


i30cw 2.0 crdi style


« Vastaus #27 : Heinäkuu 16, 2010, 20:10:26 »

Siinä on voinu rouva kattoa että nyt se sekosi lopullisesti Cheesy
tallennettu
naksu76
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 15


« Vastaus #28 : Heinäkuu 19, 2010, 10:40:33 »

kiitos herroille kuvista. pitääpä rakentaa itsellekin tuollainen
tallennettu
Munkka
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 20


« Vastaus #29 : Tammikuu 27, 2011, 18:36:50 »

Postaan tähän kun tältä alueelta ei löytynyt sellaista yleistä i30 topikkia johon olisin vaan voinu jorista typeriä.

Eli luovuin 6 vuoden työsuhdeautoilun jälkeen autoedun ihanuudesta ja ostin elämäni ensimmäisen uuden auton, joka on siis i30 cw 1.6 CRDI Comfort, Vivid Blue värinä. Ostin auton näkemättä sitä kertaakaan luonnossa saatikka sitten että olisin koeajanut. Yhden tutun Ceediä testasin samalla koneella.

Tiistaina sain kiesin ja mittarissa nyt noin 300 km. Pääasiallisesti ajan Turun motaria noin 80 kilometriä päivittäin ja siihen päälle noin 20 kilometriä stadissa. Eli vähintään 100 kilsaa per arkipäivä tulee ajeltua.

Olen erittäin positiivisesti yllättynyt auton käytännön ajettavuudesta, verrattuna esim viimeisen liisariini joka oli Golf 1.6 pentsiini, ehkä paskin auto jolla olen koskaan ajellut, siihen nähden että senkin sain uutena käyttööni.

Polttoaineen kulutus on aluksi ilmeisesti hiukan korkeampi kunnes kitkat koneessa vähenee, koska ajotieturin mukaan tankillisella ajelee noin 620 km, joka on vähempi kuin Golfissa.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

TinyPortal v1.0.5 beta 1© Bloc

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!