KHCF.org Kia-Hyundai Club Finland
Huhtikuu 20, 2024, 00:01:39 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
  Etusivu     Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  

Valikko

   Pääsivu
   Foorumi
   Kalenteri
   Yhteystiedot
   Kuvagalleriat
   Linkit
   Uutiset
   Ohjeet

Käyttäjä

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Huhtikuu 20, 2024, 00:01:39

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Uutiset

* *

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Coupetuner`s Sleeper  (Luettu 22151 kertaa)
coupetuner
Valvoja
Full Member
*****
Viestejä: 158



« : Elokuu 15, 2010, 09:17:45 »

Noniin.

Nyt on sitten siirrytty aivan täysiverisesti tämän foorumin alaisuuteen ja teen nyt tarkemman autoesittelyn tänne.

Kaikkihan minun osalta alkoi siitä kun näin gti lehdessä 2002 esittelyn coupe v6sesta ja ihme kyllä, tuo koeajo/esittely herätti suurta kiinnostusta vaikka olikin gti:n tekemä. Tosin hinta tuolloin oli mitä oli. Vuosia kului ja sitten monta vuotta myöhemmin sattui löytymään sopiva käytetty aihio joka oli pientä laittoa vailla. Muuten olin autoon tyytyväinen mutta muutaman tehokkaan Hondan omistaneena tehoa piti saada lisää. Projekti jatkuu edelleen. Uskon edelleen että 230hp pyörille on täysin mahdollinen katsastuskelpoisena.

Autosta:
Auto on päivittäisessä käytössä ja katsastettu ja tämä tietysti hieman rajoittaa mitä voi tehdä. Ajan työni vuoksi kymmeniä tuhansia km vuodessa. Ikinä ei ole ollut ongelmia työmatkojen teossa. Kun auto tuli minulle, mittarissa oli 76000km. Nyt siinä on 153000 ja meno jatkuu huoletta.

Osalista:

Upsolute lastu
Mapecu (piggyback lisäboksi. Ilmamäärämittari poistettu ja muutettu map anturiksi)
Läppärungot 6x42imu/52mm Makotecin imusarjalla
Xs Power putkisto ja pakosarjat Catco 3" rosterikatti
Simota läppärunkofiltterit ja radalla torvet
NGK BKR6EIX iridium tulpat
Clutchmaster stage1 kytkin (kesto 300hp/400nm) tai tainaki pitäs kestää katotaan nyt.
Vauhtipyörä 4,16kg M konola
Alustaa jäykennetty d2 säädettävillä osilla sekä kspecin uretaanipuslasarjalla
Motoria Poikkituki keulassa
Ebc greenstuff jarrupalat
Boschin isompi akku
Autogauge laajakaistalambda seosmittarilla. Anturina Bosch lsu 4.2
Maadoitus tehty uusiksi ja parannettu paksummalla kaapeloinnilla
Säädettävät nokkapyörät (m.konola)
Portatut ja lasketut kannet, puristus 1:11.5 / ST Heikkilä Oy
Hiotut venttiilit. / ST Heikkilä Oy
Hiotut nokat. / ST Heikkilä Oy

Coupetuner Kiittää:
http://www.konekorjaamo.fi/
http://www.vieskanautosahko.fi/
St1 Alavieska
http://www.ajoneuvotekniikka.fi/
http://www.upsolute.com
ST Heikkilä Oy
http://www.kotinet.com/mikko.konola/index.htm
http://www.kalajoenkumikorjaamo.fi/
http://www.mapecu.co.nz/
http://www.xs-power.co.uk/
TR-Maalaus





Kuvia autosta + projektikuvia
http://sphotos.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v3794/127/96/1602356654/n1602356654_30258097_4479333.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v3794/127/96/1602356654/n1602356654_30258098_892949.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs498.snc3/27200_1331443018453_1602356654_30782294_5360698_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs498.ash1/27200_1331443098455_1602356654_30782296_6652985_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs428.snc3/24689_1335588402085_1602356654_30792644_6910664_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs461.snc3/25349_1351445398500_1602356654_30824715_7517124_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs461.ash1/25349_1351445478502_1602356654_30824716_2324429_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs534.snc3/30289_1366568016556_1602356654_30855811_481862_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs322.snc3/28691_1389743595931_1602356654_30903234_3077360_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs501.ash1/29641_1396434163191_1602356654_30920201_5900232_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs521.snc3/29641_1397395347220_1602356654_30922537_3966100_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs501.ash1/29641_1397396227242_1602356654_30922538_6952319_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs020.ash2/34376_1413835038202_1602356654_30964253_250952_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs208.snc4/38741_1447565201435_1602356654_31041492_1641566_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs030.ash2/34846_1447960251311_1602356654_31042509_1472478_n.jpg
« Viimeksi muokattu: Elokuu 15, 2010, 09:27:18 kirjoittanut coupetuner » tallennettu

I10T missä viivyt
coupetuner
Valvoja
Full Member
*****
Viestejä: 158



« Vastaus #1 : Elokuu 15, 2010, 09:29:49 »

Uudet nokat paikallaan.
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs147.ash2/40671_1459943790892_1602356654_31075455_5709279_n.jpg

Vakion arvot 208 astetta, Duration 195, nosto 8,05mm
Uusissa 230 astetta, Duration 217,6, Nosto 8,9mm

Nokat tehty hiomalla vakioista. Syy siihen on se ettei tehdastekoisia virinokkia saa tuohon autoon.
tallennettu

I10T missä viivyt
eyelid
Ylläpitäjä
Sr. Member
*****
Viestejä: 2.102


« Vastaus #2 : Elokuu 15, 2010, 09:39:21 »

Hei!

Mitäs jos ne sun torvet olis tänmalliset:

 

Olis koko pinta-alalta mahollista moottorin imeä sitä ilmaa.  Smiley
tallennettu

Skoda KamiQ G-TEC.
coupetuner
Valvoja
Full Member
*****
Viestejä: 158



« Vastaus #3 : Elokuu 15, 2010, 09:43:03 »

Mikäs ettei. Onhan tuossa kehitysvaraa aina.

Tuo nyt on mulla muutenki tollanen tee-se-itse juttu.

Aiemmin meinasin myydä auton mutta asiallisia tarjouksia ei tullut joten jatkan projektia.

Tavoitteena tällä hetkellä seuraavat:
-Parempi hallintajärjestelmä.
-Kspec Mäntäsarja 1:11 puristuksilla (kansissa tällä hetkellä 1:11.5 joten puristus nousee ->1:12.5)  Kspecin mielestä todella mielenkiintoinen idea kuulemma. He eivät tienneet ketään jolla olisi noin korkeat puristukset Hyundaissa.

-Kitkalukko keulaan
-Hiotaan toiset nokat hieman eri specseillä
-Arkin putkisto yhdellä ulostulolla
-Hihnapyörät uudet alumiiniset (superkevyet)

Noilla pitäisi irrota 230 pyörille  Grin
« Viimeksi muokattu: Elokuu 15, 2010, 09:54:35 kirjoittanut coupetuner » tallennettu

I10T missä viivyt
eyelid
Ylläpitäjä
Sr. Member
*****
Viestejä: 2.102


« Vastaus #4 : Elokuu 15, 2010, 09:47:33 »

No tota yhtä ulostuloa kannatan kyllä minäkin, hittojaki noita ulostuloja raahaamaan auton mukana vain näön vuoksi. Noi arkin putket näyttävät vielä ihan asiallisilta. Paljon miehekkäämmän näkönen Coupe yhdellä isolla tuutilla.
tallennettu

Skoda KamiQ G-TEC.
coupetuner
Valvoja
Full Member
*****
Viestejä: 158



« Vastaus #5 : Elokuu 15, 2010, 09:49:38 »

Näin on ja onhan siinä Race ääni Grin

Samalla saa hieman japsituning lookkia.

Juu Arkin kamat on kyllä laatua vaikka jonku verran maksaakin.

Samalla saa hieman maavaraa kun tuo Arkin putki kulkee tyylikkäästi ihan auton pohjan tuntumassa.

Tämä mahdollistaa sen että tuon velton alustan sais vaihdettua johonkin oikeaan.

D2 polttelee mutta siihen ei ole tüv lappuja joten tällä hetkellä vaikuttaa siltä että GTS Performance merkkinen setti hoitas homman. madallus noin mm edessä/takana 35/25 ja Tüv laput tulee mukana. Maksaapi n.600€

Myös kevyet vanteet kiehtos mutta katotaan nyt päivä kerrallaan.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 15, 2010, 09:55:43 kirjoittanut coupetuner » tallennettu

I10T missä viivyt
coupetuner
Valvoja
Full Member
*****
Viestejä: 158



« Vastaus #6 : Elokuu 15, 2010, 10:07:17 »

Kesäloma alkoi joten kohta tulee videomatskua kunhan käydään vähän lentokentällä leikkimässä.

Pysykää kanavalla  Grin
tallennettu

I10T missä viivyt
geetz
Jr. Member
**
Viestejä: 82


« Vastaus #7 : Marraskuu 13, 2010, 15:27:37 »

Onpa sulla pitkät lomat  Grin
tallennettu
coupetuner
Valvoja
Full Member
*****
Viestejä: 158



« Vastaus #8 : Marraskuu 13, 2010, 15:37:36 »

Heh.

Meni vähän aikaa ennenku tajusin ton. Vissiin vähä hitaalla flunssan jäliltä.

Joo hieman hankaloittaa kuvailua ku pistin auton kiertoon monen yhteensattuman takia.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 13, 2010, 15:46:27 kirjoittanut coupetuner » tallennettu

I10T missä viivyt
geetz
Jr. Member
**
Viestejä: 82


« Vastaus #9 : Marraskuu 13, 2010, 17:09:15 »

Vai sillee, no täytyyhän kaluston liikkua Smiley
tallennettu
coupetuner
Valvoja
Full Member
*****
Viestejä: 158



« Vastaus #10 : Marraskuu 13, 2010, 18:05:29 »

Joo ajoittain. Tuli hankittua semmonen vanhempi harrastepeli niin ei oo lakisäädökset niin tiukat. Tosin työautoksi mä haaveilen i10 800cc turboo kunhan sitä johonki tulis myyntiin. Piti tulla jo keväällä muttei saksassakaan vielä oo näkyny.

Siitä pikkukirpusta 150hp ois jo kova sana kun se ei paina mitään.
tallennettu

I10T missä viivyt
geetz
Jr. Member
**
Viestejä: 82


« Vastaus #11 : Marraskuu 13, 2010, 21:15:08 »

Aika ripeesti liikahtais varmaan. Suomeen saakka tota tuskin tuleekaan.
tallennettu
coupetuner
Valvoja
Full Member
*****
Viestejä: 158



« Vastaus #12 : Marraskuu 13, 2010, 23:30:31 »

Joo eihän Suomeen mitään mukavaa tahdo tulla mutta uskoisin että tuo on saksassa suosittu joten sieltä oon kytänny. Kaveri on siellä töissä joten se on käyny kyselemässä paikallisesta Hyundai-liikkeestä mutta ei ole ollut tietoa heilläkään vielä. Auto piti tulla jo kesäksi myyntiin mutta jostain syystä ei tullu.

Noo, hyvää kannattaa aina odottaa. Tuo nyt ois semmonen malli mikä mua kiehtos tuon erilaisuuden takia. Eikä suorituskykyä usko todellakaan kukaan.   
tallennettu

I10T missä viivyt
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

TinyPortal v1.0.5 beta 1© Bloc

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!