KHCF.org Kia-Hyundai Club Finland
Huhtikuu 30, 2024, 11:28:41 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
  Etusivu     Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  

Valikko

   Pääsivu
   Foorumi
   Kalenteri
   Yhteystiedot
   Kuvagalleriat
   Linkit
   Uutiset
   Ohjeet

Käyttäjä

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Huhtikuu 30, 2024, 11:28:41

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Uutiset

* *

Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Trajet vikalistaa  (Luettu 77491 kertaa)
Garrett-79
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 16


« Vastaus #30 : Marraskuu 27, 2014, 22:57:51 »

G6BA on tuo moottorin malli ja autoaskillahan se on..
Onko sulla joitain tarkempiakin räjäytyskuvia tuosta?
tallennettu
TeTaJa
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 32


« Vastaus #31 : Marraskuu 28, 2014, 10:36:14 »

 Wink
tallennettu
randomtrajet
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 44


« Vastaus #32 : Marraskuu 28, 2014, 21:32:25 »

Morjens taas!

Mites TeTaJa on, mistä tilasit sen ulkolämpöanturin? Koitan itsekin etsiä ko. osaa eikä tuohon hintaan heti löytynyt..

Onko sinulla OEM koodia?
Mielenkiintoista, mustassa anturissa lukee Ford. Tuleeko se anturi johtoineen vai pelkkä pää?

Onko tietoa kellään, vaikuttaako se anturi mihinkään? Jos vaikuttaa mihin ja miten?
Ts. kannattaako tuota edes laittaa, jos ei häiritse.
Skotti on aina skotti Smiley
tallennettu
TeTaJa
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 32


« Vastaus #33 : Marraskuu 29, 2014, 00:14:01 »

Hain anturin juuri postista.
Kuten aiemmin totesin, anturi vaikuttaa mittariston ulkolämpömittarin lukemaan, ETACS:iin sekä lämmityslaitteen lämpötilan säätöön.
Vain anturi, johdot ja liitin ei. Osanumeroita on useita eri valmistajilla "96985 3300".
"http://www.ebay.com/itm/141445844519"
Samaa anturia käyttää esim. Jaguar ja Ford USA, esim. F-150.
Se, että toimiiko kaikki autossa, on jokaisen oma asia.
tallennettu
TeTaJa
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 32


« Vastaus #34 : Marraskuu 29, 2014, 00:24:31 »

HY129AL ja HY129AR Koodeilla löytyy vetokeppejä euroopasta. Sen verran painavat, että Usa tai Korean postikulut kaataa halvan hinnan.
Garrett-79 priva Shocked
tallennettu
Garrett-79
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 16


« Vastaus #35 : Joulukuu 08, 2014, 13:34:30 »

Nonii.

Onneks oli navan puoleisissa murroksissa reilummin sitä väljää, meni sitten koko keppi vaihtoon. Hinta oli pelkällä osalla 495€ ja vaihtotyö siihen päälle. Samalla vaihtui alapallonivel ja se monia kiusaava kolina loppui siitä nurkasta.
Juttelin sitten korjaamon mestarin kanssa ja hän kertoi että niihin alapalloihin tulee väljää pystysuunnassa. Sen lisäksi niissä vanhemmissa alapalloissa on joku jousisysteemi, sitä väljää ei välttämättä huomaa kun tunkkaa keulan ilmaan..
Ihan järkeen käypää tai sitten se ukko vedätti ihan kympillä  Wink

Mökki kyllä vatkaa vieläkin, mut ei niin pahasti kuin ennen remonttia.
tallennettu
TeTaJa
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 32


« Vastaus #36 : Joulukuu 09, 2014, 18:35:37 »

Kyllä niihin jousellisiin alapalloihin tulee sivuväljyyttä ja voivat kulua todella väljiksi nopeastikkin.
tallennettu
randomtrajet
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 44


« Vastaus #37 : Joulukuu 24, 2014, 23:40:33 »

Kiitos TeTaJa!

Se ulkoanturi tuli ja nyt se sitten alkoi toimimaan. Halpa ja hyvä osa. Kiitos vihjeestä.

Jään tutkailemaan, mitä se anturi nyt sitten tekee vai onko se vaan kiva katsoa pakkasmittaria. Osa oli muuten tosi helppo vaihtaa. 10 min, ruuvimeisseli ja 10 mm lenkkiavain. Tästä tämä auto on kiva, kun on helppo laittaa.
tallennettu
uusi20
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 40


« Vastaus #38 : Huhtikuu 26, 2015, 13:47:03 »

Jotain noista vaivoista saattaisin tietää: Takapään kolina tulee suurella todennäköisyydellä takaiskareista, tämä tieto tullut minulle merkkihuollosta. Tyhjäkäynnin kierroksille jääminen kuumana niin meillä auttoi ainakin kaasuvaijerin säätö ja tuo kaasun hidas palautuminen on valitettavasti ns. ominaisuus.
tallennettu
Garrett-79
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 16


« Vastaus #39 : Kesäkuu 11, 2015, 09:17:23 »

Meidän traketti se vaan jaksaa ravistaa 90-110 km/h välillä niin että koko auto vatkaa.

Renkaat uudet, jarrut uudet, koiranluut uudet, alapallot uudet, raidetangon päät uudet, vetari uusi ja vetarin tukilaakeri uusi. Ei vaan loppua näy...

Mitä kokeillaan seuraavaksi vai auton vaihtoa?  Undecided
tallennettu
randomtrajet
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 44


« Vastaus #40 : Syyskuu 01, 2015, 13:46:47 »

Joopa joo, nyt paljastui, että öljypohja on mätä ja vuotaa. Tilasin uuden osan marmoritiskiltä, kun on matka tiedossa eikä ole aikaa odotella pakettia Koreasta saakka.

Hinta 80,00 E. OEM on muuten 21510-23700. Näitä saa puolet halvemmalla ebaysta tms..

Sopii Trajet 2.0 ja 2,7 moottoreihin. Itsellä on 2.0 G4Gc moottori. Nyt vaan jännittää, että kun alan vaihtaa, niin kuinka monta pulttia menee poikki..
tallennettu
uusi20
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 40


« Vastaus #41 : Syyskuu 03, 2015, 05:25:44 »

Tuohon vatkaukseen liittyen niin tuli seuraavaa mieleen. Itsellä säätivät huollossa käsijarrun liian tiukalle ja sekös alkoi ravistamaan niin pahasti että leegot meinas tippua suusta, sanoivat että takakengät jätettävä normaalia löysemmälle että lämpiäminen ei aiheuta ns. kenkien haukkaamista. Tuo vaiva tuli kun oli hetken ajellut nopeampaa eli n.80-100km/h.
tallennettu
randomtrajet
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 44


« Vastaus #42 : Syyskuu 04, 2015, 09:06:37 »

Koskeeko tuo takakenkien säätö nyt rumpujarruja vai levyjarrujen erillistä käsijarrusysteemiä? Sain muuten sen öljypohjan vaihdettua. Kaikki OK, paitsi että se on sitten liimattu ja istuu tosi tiukassa vaikka pultit on irti.

20-30 laakia vasaralla edestäpäin ja sitten tipahti.
Tämä on ainoa auto josta olen kuullut/ nähnyt että tämä osa mätii. Aina oppii..
Nyt on vielä käsijarrun remontti edessä, niin sitten leimataan.
tallennettu
uusi20
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 40


« Vastaus #43 : Syyskuu 04, 2015, 20:02:54 »

Puhuin nimenomaan käsijarrukenkien säädöstä, käyttöjarruhan on levyjarru ja kuten tiedätkin siihen on ympätty rumpu jarrukenkineen käkkäriä varten. Itsellä toimii nyt hyvin kun säätö on suht löysällä eli ei taida ottaa kengät vapautettuna ollenkaan rumpuun. Käsijarruvipu nousee n.7-8 naksua ja menee lukkoon ainakin soralla ja pysyy kyllä asfaltilla paikallaan kun kokeilee lähteä liikkeelle.
tallennettu
randomtrajet
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 44


« Vastaus #44 : Syyskuu 04, 2015, 20:35:26 »

Juu sorry, taisi nyt tulla joku lukihäriö.. 

Nyt kun kohta remontoidaan se käsijarru, niin jätän sen kanssa aika löysälle. Ei sen tartte lukittaa 2-3 napsulla. Katellaan miten tämän homman kanssa käy. Itsellä on se uudempi systeemi, jossa jarrun vaijerin vipu tulee yläpuolella läpi kilvestä.

Itsellä on sellainen käsitys, että se vanha systeemi oli toimivampi. Se, jossa vipu on kengässä ja vaijeri menee läpi rummun sisään.
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

TinyPortal v1.0.5 beta 1© Bloc

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!