antsu
|
|
« Vastaus #90 : Elokuu 28, 2018, 17:35:02 » |
|
Kotikoneissa ei moni Linuxia käytä, mutta verkon laitteiden softa perustuu usein Linuxiin. Ei se ole mihinkään kadonnut.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
eyelid
|
|
« Vastaus #91 : Elokuu 29, 2018, 06:15:29 » |
|
Joo tiedän, kukaan ei vaan antanut lupaa vaihtaa puheenaihetta, läpimurron ja vallotuksen piti tapahtua kotikoneiden, toimisto ja työasemien kautta - kulissiselvitykset siitä että se vallotti halvoissa veppiservereissä maailman ei kelpaa kun ei siitä alunperinkään ollut puhe eikä sitä alunperin tarkotettu. Tuollaiset on häviäjien tekoselityksiä.
|
|
|
tallennettu
|
Skoda KamiQ G-TEC.
|
|
|
|
eyelid
|
|
« Vastaus #93 : Lokakuu 13, 2018, 09:44:08 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
Skoda KamiQ G-TEC.
|
|
|
eyelid
|
|
« Vastaus #94 : Marraskuu 30, 2018, 12:22:46 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
Skoda KamiQ G-TEC.
|
|
|
|
Huihai40
|
|
« Vastaus #96 : Joulukuu 12, 2018, 19:09:05 » |
|
Juu, kuudessa vuodessahan joka kerrostalon pihalla on kaikille oma latauspistokekin. Ja kaikki vanhemmilla max jokusen tonnin autoilla ajavat ryntää ostamaan 40k€ sähköauton kun saa pari tonttua romutuspalkkiota. On tuo hupaisaa luettavaa
|
|
|
tallennettu
|
Niro PHEV '23 ex: Xceed PHEV '21 ex: Optima SW CRDi DCT7 Business Premium GT-Line '18 ex: Optima CRDi 6AT Business '15 ex: cee'd GDi DCT TX '13 ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
|
|
|
eyelid
|
|
« Vastaus #97 : Joulukuu 12, 2018, 21:15:29 » |
|
Näkeehän sen jo kaukaa että ainoat järkevät vaihtoehdot on PHEV ja biokaasun käyttöön kykenevät autot ja ne on supisuomalaisillekkin alkaneet kelvata ja tietoutta aiheesta on joutunut peräkylillekkin asti, mutta pelkkää sähköä kartetaan kuin ruttoa. Eipä sillä vaikka sitä kartetaankin, eipä sähköautoja ole suoraan sanottuna saatavillakaan jos joku sellaisen sattumoisin edes haluaisi, näin niinkuin käytännössä.
Tämän konsernin valinta on phev, sähkö ja vety, no niistä ainakin PHEV sopii kun ioniqqia ja niro phevviäkin näkyy jo foorumilla ja onpa konserni esitellyt metaanimoottorillistakin mallia 1.4 T-GDI koneestaan, joten kyse on vain päätöksestä.
|
|
|
tallennettu
|
Skoda KamiQ G-TEC.
|
|
|
stondare
Sr. Member
Viestejä: 283
Kia Carens CRDi AT-07,Kia Ceed CRDi AT.SW act.-11
|
|
« Vastaus #98 : Joulukuu 13, 2018, 11:24:48 » |
|
Sähköautolla ei Suomen pakkasissa tee mitään. Saksassa tehdyn 800km. testin ylivoimainen voittaja ole di. Ajallisesti sähkö autolla matkaan meni tuplaten se aika kuin di ja kaasuautolla. Bensa oli kolmas. Testissä oli otettu huomioon taloudellisuus ja ajoaika.Ainoa järkevä on kaasuauto tähän sähköauto hössötykseen.Vety autot joskus hamassa tulevaisuudessa.. Olen nyt 15v.kurvaillut dieselillä kun asuu maalla niin järkevä pitää etäisyyksien vuoksi. Siihen vielä kaasu lisäksi. Kaasuverkko saisi kasvaa nopeammin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
artsi82
Sr. Member
Viestejä: 1.330
i30 Wagon 1.4 T-GDI 7-DCT Sport Line
|
|
« Vastaus #99 : Joulukuu 13, 2018, 12:42:16 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
ex. Cee'd 1.6 ISG Active SW -10 ex. i40 Wagon 1.6 GDI - 15
|
|
|
Petteri2
Full Member
Viestejä: 214
|
|
« Vastaus #100 : Joulukuu 13, 2018, 21:24:11 » |
|
Sähköauton käyttökelpoisuushan riippuu täysin ajoprofiilista. Kakkosautoksi lähipyöritykseen sähköauto on kuin nenä päähän, ei tarvitse käydä bensa-asemalla, esilämmitys hoituu äpistä ja huollot edullisia ja tekniikka varmaa.
Ainoa ongelma eli hinta, on sekin jo korjaantumassa kun ikääntyvien sähköautomallien hinnat tippuvat kovaa vauhtia. Oma halpis bensakippo alkaa tuntumaan melko antiikkiselta verrattuna 16ke ensimmäisen sukupolven leafiin joka hoitaisi kaikki kakkosautomme ajotarpeet pienellä akullaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Huihai40
|
|
« Vastaus #101 : Joulukuu 13, 2018, 21:31:05 » |
|
Niinpä... Ja kun itsellä pitäisi rangen olla 350 km joka säässä, niin jää vähiin vaihtoehdot. Etenkin kun lompakossa tulee se pohja vastaan.
|
|
|
tallennettu
|
Niro PHEV '23 ex: Xceed PHEV '21 ex: Optima SW CRDi DCT7 Business Premium GT-Line '18 ex: Optima CRDi 6AT Business '15 ex: cee'd GDi DCT TX '13 ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
|
|
|
antsu
|
|
« Vastaus #102 : Joulukuu 13, 2018, 23:57:30 » |
|
Sähköautolla ei tarvitse ajaa pelkästään kotona suoritetulla latauksella, vaan latauspisteitä on ympäri maata ja lisää on tulossa. Kauppojen yhteydessä ovat jopa ilmaisia. Sitten on tietenkin vaikeampaa jos joka päivä pitää ajaa kusematta 350 kilometriä, mutta matkanteko silloin tällöin on oikeasti mahdollista.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Junnu88
Rekisteröitynyt
Viestejä: 13
|
|
« Vastaus #103 : Joulukuu 14, 2018, 14:09:45 » |
|
Joo, näin nyt. Mitäpä sitten kun nykyisten noin 5 000 sähköauton sijasta niille latauspisteille on tulossa 50 000 autoa? Ja ei ole lataamien enään silloin ilmaista...
|
|
|
tallennettu
|
Picantolla pitkälle
|
|
|
Huihai40
|
|
« Vastaus #104 : Joulukuu 14, 2018, 15:56:27 » |
|
Tai mitä jos haluaa viettää aikansa muualla kuin kaupassa tai huoltsikalla joka päivä tuntikausia?
|
|
|
tallennettu
|
Niro PHEV '23 ex: Xceed PHEV '21 ex: Optima SW CRDi DCT7 Business Premium GT-Line '18 ex: Optima CRDi 6AT Business '15 ex: cee'd GDi DCT TX '13 ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
|
|
|
|