KHCF.org Kia-Hyundai Club Finland
Heinškuu 16, 2024, 02:13:17 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
  Etusivu     Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  

Valikko

Käyttäjä

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Heinškuu 16, 2024, 02:13:17

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Uutiset

* *

Sivuja: 1 ... 3 4 [5]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: ceedin kulutus  (Luettu 61899 kertaa)
Reino
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 4


« Vastaus #60 : Marraskuu 01, 2019, 15:45:41 »

T√§ytyy seurata sit√§ polttoa.  Uskon nyt ett√§ se auton n√§ytt√§m√§ keskikulutus 5.2 on kuitenkin oikea eik√§ oma 4.6 laskelma,  ilmeisesti tankkauspaikka ei ollut ihan suora koska huomasin ett√§ tankin mittari ei ollut ihan pohjassa kuten aiemmin. Nollasin √§sken ennen motarille menoa ja 5.4 n√§ytti kotona. Kannattaako sit√§ puhdistusainetta lis√§t√§ vaikka ongelmaa ei v√§ltt√§m√§tt√§ ole?  Muuten autoon eritt√§in tyytyv√§inen, ajomelu pelotti ennakkoon mit√§ olin kokemuksia lukenut mutta minun korvalle se on ihan  ok perustasoa.  Ajovalojen suutin hattuineen lensi pois,  ilmeisesti joku kiinnitys petti,  saa n√§hd√§ meneek√∂ takuuseen,  uusi myyd√§√§n parettain kevyeen 430 euron hintaan.
tallennettu
samppa76
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 4


« Vastaus #61 : Marraskuu 01, 2019, 16:19:40 »

En lähtisi kokeilemaan mitään litkuja ellei mitään todellista ongelmaa ole. Ei noissa edellisen korimallin Ceedeissä ollut mikään mahdoton melutaso. Hyvin sen kanssa toimeen tuli. Rengasmelua on uusimman mallin Ceedissä melkeinpä enemmän tai se erottuu selkeämmin sävyltään ainakin omaan korvaan.
tallennettu
Amir
Full Member
***
Viestejä: 149

Kia Ceed SW 1.5 GT-Line vm.2021


WWW
« Vastaus #62 : Heinškuu 26, 2021, 08:42:27 »

Millaisia kulutuksia on uudemmat Ceedit saavuttaneet?
Itselläni 2021 Ceed 1.5 GT Line farkku. Nyt takana 8000km ja keskikulutus 5.8 litraa, tosin ajoa on tullut lähes 2000km suksiboksi katolla ja Tuhulen pyöräteline pyörineen perässä jolloin kulutus oli yli 7ltr.
Työmatka kehä III pitkin keskinopeus 90km/h, 34km sujuu yrittämättä alle 5.0 kulutuksella. Pienin ilman vakkaria ajettu työmatkakulutus oli 4,5ltr.
tallennettu

repetys
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 2


« Vastaus #63 : Marraskuu 13, 2023, 01:25:27 »

Morjesta foorumille. Nostan ketjun kun itselle ajankohtainen aihe.

Vuoden 2011 ED 1.6 A/T SW vaihtui vm. 2012 JD 1.6 GDI DCT farmariin, mutta nyt lyhyellä kokemuksella uudempikoppaisen korkea kulutus pääsi kyllä yllättämään. Maantienopeudella talvirenkailla pikkuplussakelillä n. 7.5 litraa, kun vanhemmalla pääsi jokusen desin vähemmällä. Myös enemmän kaupunkiajossa vaikea päästä alle 8.5 l.
Odotuksena oli kyllä että uudella mallilla olisi kulutus tippunut GDI:n ja DCT:n myötä mutta näyttää käyvän päinvastoin… jossain vikaa?
tallennettu
Mauqqa
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 9


« Vastaus #64 : Helmikuu 11, 2024, 11:34:16 »

Kia Ceed 2012 1.6gdi atm hb.

Kaupunkikulutus tippui 10l/100km -> 8l/100km, kun vaihdoin uudet sytytystulpat, vaikka niille luvataan paljon kilometrejä. NGK SILZKR6B10E oli ja tuli tilalle. Tulpilla ajettu 100tkm ja olivat jo normaalisti karstoittuneet.
tallennettu

Kia Ceed 1.6gdi atm HB JD 2012

Ex-Hyundai i30 1.6 crdi atm-10
Ex-Hyundai Coupe 2.0 man
Ex-Hyundai Tucson 2,7 atm
Ex-Hyundai Tucson 2.0 man
Exiä yhteensä varmaan 50kpl, mutta muunmerkkisiä
repetys
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 2


« Vastaus #65 : Helmikuu 11, 2024, 12:00:38 »

Kia Ceed 2012 1.6gdi atm hb.

Kaupunkikulutus tippui 10l/100km -> 8l/100km, kun vaihdoin uudet sytytystulpat, vaikka niille luvataan paljon kilometrejä. NGK SILZKR6B10E oli ja tuli tilalle. Tulpilla ajettu 100tkm ja olivat jo normaalisti karstoittuneet.
Huomasitko myös eroa moottorin käyttäytymisessä? Kun omaan ED:hen vaihdettiin tulpat, myös siinä tippui kulutus mutta lisäksi kone muuttui reilusti pirteämmäksi. Nyt tulppien vaihto varmaan edessä omassa JD:ssä, kun tuntuu laiskalta ja kuluttaa melkoisesti. Edellisestä vaihdosta n. 60 tkm.
tallennettu
G4KC
Jr. Member
**
Viestejä: 94


« Vastaus #66 : Toukokuu 21, 2024, 15:38:41 »

Entisen 1,0 t-gdi Ceedin vm.20 (CD) kulutus tippui reilusti 60 tuhannen huollossa, jossa mm. tulpat uusittiin ja ilmanputsari. Keväillä lumien sulettua pääsi työmatkat, joilla 3/4 hitaahkoa maantietä max. 80 km/h, tuollaiseen 5,5 l/100 km, alimmillaan jopa 5,0-5,2. Kaupunkitaajamaan tultaessa keskikulutus nousi heti lähelle 6 litraa. Otaksuttavasti huollossa vaihdetuilla 0W-20 -öljyillä oli myös oma osuutensa kulutuksen tippumisessa. Auton ongelma (kulutuksen suhteen) on talvi ja kylmäkäyntirikastus sekä moottoritieajo. Ajelin tuolla (Kappa-kone) tuollaiset 50 tuhatta, ja pitkän ajan keskikulutus oli jotain 6,1-6,3 litraa kun on tällainen maantiepainotteinen ajosykli.

Nykyisellä Proceed 1,5 t-gdi MHEV:llä (kevythybridi+ automaatti DCT7) näyttää kesälämpötiloissa +20 asteen molemmin puolin aivan kylmänä hörppäävän alkukiihdytyksessä tuollaiset 22-30 l/100 km (viipyy näytössä hetken aikaa), ja työmatka-ajossani (kuten edellä) päästään n. 5,0 lukemiin. Lämpimällä koneella maantiekulutus n. 80 nopeudella (vakkari päällä tai ei), on n. 4,2-4,5 l/100 km tietsikan mukaan. Tietsikan nollaamisella saa aina nämä lyhyen välin kulutukset näkyviin, mutta on ajettava kuitenkin riittävän pitkään. Auto on 17 tuhatta ajettu ja 22 -mallinen. Maantieajossa sillä voi "rullata" melko pitkänkin matkan; ilmesesti sähkömottori tuolloin vähän auttelee, mutta varsinaisesti pelkällä sähköllä ei voi ajella.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

TinyPortal v1.0.5 beta 1© Bloc

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!