KHCF.org Kia-Hyundai Club Finland
Toukokuu 01, 2024, 02:57:29 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
  Etusivu     Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  

Valikko

   Pääsivu
   Foorumi
   Kalenteri
   Yhteystiedot
   Kuvagalleriat
   Linkit
   Uutiset
   Ohjeet

Käyttäjä

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Toukokuu 01, 2024, 02:57:29

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Uutiset

* *

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Magentis -06 vak.nopeusäädin ongelma  (Luettu 5519 kertaa)
Markus89
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 3


« : Marraskuu 30, 2014, 15:26:19 »

TUli tuollaine auto hommattua, 2.0crdi koneella. Ongelma on seuraava:

Kun cruisen kytkee päälle ratin takaa niin vak.nopeuden valmius menee päälle ihan normaalisti. Cruise valo syttyy ja pysyy päällä. Kun yrität paina SET-painiketta niin aina cruise ei kytkeydy päälle. Joskus kytkeytyy. Saattaa olla myös että valo vain välähtää koetaulussa, mutta sammuu samantien. Olen huomannut myös jos painat SET-painiketta pidempään niin cruise valokin sammuu. No sitten kun saan vakkarin päälle ja yritän nappuloista vähentää tai lisätä nopeutta, niin tiputtaa vakkarin pois päältä. Aina ei tee näin kuitenkaan.

Onko kukaan kyseistä vikaa kokenut, täytyisikö alkaa vaihtamaan vakkarin napistoa rattiin, jarrupolkimen kytkintä vaihtamaan vai onko vika jossain nopeustiedoissa tai vakkarin kolvauksissa ym?

En tiedä, mutta välillä kun lähden ajamaan ilman turvavyötä niin summeri ei ala heti huutamaan ja välillä taas alkaa.

tallennettu
tohis
Jr. Member
**
Viestejä: 66


« Vastaus #1 : Joulukuu 08, 2014, 20:35:49 »

Kian ja Hyundain vakkareissa on ihan ominaisuutena, että käynnistyksen jälkeen sitä ei saa päälle ennenkuin jarrupoljinta on kerran painettu. Ensi kerralla kun et saa sitä päälle, polkaise hieman jarrua ja kokeile uudelleen.

Voi sulla toki jossain vikaakin olla, jos on muitakin oireita kuin edellämainittu.
tallennettu
Markus89
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 3


« Vastaus #2 : Joulukuu 25, 2014, 13:40:55 »

Toi olikin uusi tieto että, jarrun painamisen jälkeen systeemi lähtee toimimaan. Kaikesta huolimatta se ei kuitenkaan auttanut ongelmaan, helpotti hieman kuitenkin ihmettelyä.

Yritin ulkomaalaisilta foorumeilta lukea niin moni sanoi, että jarrupolkimen katkaisin sekä itse cruise-napiston vaihto saattaisi auttaa. Itse olen sitä mieltä että napisto toimii, mutta vika saattaisi olla jossain nopeustiedossa joka ei tule johonkin boksiin joka kerta, ja tämän takia saattaa cruise olla kytkeytymättä tai nopeutta nostettaessa/laskettaessa sammua. Ei oikein löydy tietoa juurikaan cruisen systeemistä, bokseista, johdoista ja omalla vanhalla autodatalla ei magentikseen juurikaan ole ohjeita :/ Ja delta-autoa pyrin viimeiseen asti välttämään, hinta kun sen mukainen.
tallennettu
hynyile
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 9


« Vastaus #3 : Helmikuu 18, 2015, 14:01:49 »

Toi olikin uusi tieto että, jarrun painamisen jälkeen systeemi lähtee toimimaan. Kaikesta huolimatta se ei kuitenkaan auttanut ongelmaan, helpotti hieman kuitenkin ihmettelyä.

Yritin ulkomaalaisilta foorumeilta lukea niin moni sanoi, että jarrupolkimen katkaisin sekä itse cruise-napiston vaihto saattaisi auttaa. Itse olen sitä mieltä että napisto toimii, mutta vika saattaisi olla jossain nopeustiedossa joka ei tule johonkin boksiin joka kerta, ja tämän takia saattaa cruise olla kytkeytymättä tai nopeutta nostettaessa/laskettaessa sammua. Ei oikein löydy tietoa juurikaan cruisen systeemistä, bokseista, johdoista ja omalla vanhalla autodatalla ei magentikseen juurikaan ole ohjeita :/ Ja delta-autoa pyrin viimeiseen asti välttämään, hinta kun sen mukainen.

Sama auto, sama vika. Oireilee varsinkin kostealla ja pakkasen vaihdellessa. Mutta tähän on äärimmäisen yksinkertainen korjaus. Osta kontaktien puhdistukseen tarkoitettua spraytä  ja ruiskuta nappuloiden alle ja ränkkää niitä hetki. Auttaa pitkäksi aikaa (tein viimeksi vuosi sitten ja nyt vähän taas pätkii), ainakin minulla. Tietysti jos näkee vaivaa niin voi purkaa nappulat ennen puhdistussprayn käyttöä ja tulos voi olla pitkäikäisempi.

 Kuskin penkin sähköinen selkänojan kallistus korjaantui samalla aineella. Oli pikkuisen kiusallinen kuin kaatui alas normaalisti, muttei noussut ylös...
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

TinyPortal v1.0.5 beta 1© Bloc

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!