KHCF.org Kia-Hyundai Club Finland
Huhtikuu 26, 2024, 02:28:40 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
  Etusivu     Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  

Valikko

   Pääsivu
   Foorumi
   Kalenteri
   Yhteystiedot
   Kuvagalleriat
   Linkit
   Uutiset
   Ohjeet

Käyttäjä

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Huhtikuu 26, 2024, 02:28:40

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Uutiset

* *

Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 2016-mallin Optima  (Luettu 74715 kertaa)
eyelid
Ylläpitäjä
Sr. Member
*****
Viestejä: 2.102


« Vastaus #75 : Lokakuu 04, 2016, 18:31:54 »

Valitus kumpuaa siitä, että noin tehokatsa (=kallista) autoa ei tavallinen perheenisä osta. Jos rahaa on reilusti käytössä, niin silloin hankitaan joku saksalaisista premium merkeistä. Niillä saa arvostusta Grin ja jälleenmyyntikin voi olla järkevämpää. Tilanne voi muuttua, mutta siihen menee 20 vuotta.

Henkilökohtaisesti olen ikääntymisen myötä todennut, että 1200 cm3 turbo riittää Suomessa erinomaisen hyvin, kunhan se pultataan sellaiseen koriin, jossa on kunnon jousitus ja äänieristys. Huippunopeutta kun ei yli 120 km/h tarvita.

Vai niin. Eli kaikki Volvo, Saab, ranskalaiset isokoneiset, japsilaiset V6 jne on sit ollu iha turhia autoja ja aina ois pitäny ostaa vaa saksalaista premiumia jos haluaa 200hp tehoja keskiluokkasee perheautoo?  Nyt en kuule ole lainkaan samaa mieltä aiheesta kun leimaat samalla aika suuren osan autoa ostavia ihmisiä luokkaan "eihän kukaan osta". Joillain nyt sattuu vain pätäkkää olemaan enemmän kuin muilla, jotkut haluaa taas tunkea kaikki varansa ja perheensäkkin varat autoon niin sitten on haluama auto, ei siinä sen kummallisempaa.

Ja joo käyttöautoon riittää mainiosti 100kw,(kunhan hyötysuhdetta ja nm vain kasvatetaan aina upgreidausten yhteydessä ja polttoaineen hiilineutraaliutta ja tomaattilootan teknistä paremmuutta) tai vaikka fiat punto 1.2 jolla olen parisen vuotta ajellu ja hyvin pärjää, mutta jotkut haluaa luksusta ja ajella kauppareissutkin tavallista tehokkaammalla urheilullisemmalla pelillä missä on kaikki varusteet, toi yleistys että ihminen voi omistaa vain yhden auton ja "tarve tehoille" on ihan kuin jostain autostadium-foorumien jutuista kopsittu. Mullakin oli pari vuotta sitten kolme autoa kirjoilla, pari sai lähtä.  Smiley
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 04, 2016, 18:36:37 kirjoittanut eyelid » tallennettu

Skoda KamiQ G-TEC.
antsu
Sr. Member
****
Viestejä: 2.104


« Vastaus #76 : Lokakuu 04, 2016, 18:45:33 »

Tapojesi mukaan rupesit taas vääntelemään asioita, mutta ei se mitään.

Veikkaan, että ensi vuonna Suomessa myydään noita isotehoisia Optimoita enintään 20 kpl. Lukua voi verrata Peugeotin vastaaviin.
tallennettu
Huihai40
Sr. Member
****
Viestejä: 852



WWW
« Vastaus #77 : Lokakuu 04, 2016, 18:57:41 »

Jep, ja niiden jälkeen saakin seuraavaa satsausta erikoisempaan odottaa taas vuosia, koska maahantuonnissa kyllä muistetaan, kuinka kalliiksi tuo erä tuli.
tallennettu

Niro PHEV '23
ex: Xceed PHEV '21
ex: Optima SW CRDi DCT7 Business Premium GT-Line '18
ex: Optima CRDi 6AT Business '15
ex: cee'd GDi DCT TX '13
ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
TiVe
Full Member
***
Viestejä: 133


« Vastaus #78 : Lokakuu 04, 2016, 20:42:20 »

Kia Optima GT farkku 245hv A6 51991e
Ford Mondeo 2.0 Egoboost 240hv A6 Titanium farkku 51293,66e

Kyllähän tuo hinta on vähän yläkanttiin.. Eikös nuo ole suurinpiirtein samaa kokoluokkaa?
tallennettu

-20 KIA Ceed 1.4T SW DCT A/T
-EX: -13 KIA Ceed 1.6 SW DCT A/T
Huihai40
Sr. Member
****
Viestejä: 852



WWW
« Vastaus #79 : Lokakuu 04, 2016, 20:56:35 »

Optimassa himpun paremmat sisätilat, Mondeossa tavaratila.
Mutta ei tuota ego-buustiakaan huimasti myydä, kun katsotaan mikä % se on etuvetotaunusten kokonaiskakusta.
tallennettu

Niro PHEV '23
ex: Xceed PHEV '21
ex: Optima SW CRDi DCT7 Business Premium GT-Line '18
ex: Optima CRDi 6AT Business '15
ex: cee'd GDi DCT TX '13
ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
eyelid
Ylläpitäjä
Sr. Member
*****
Viestejä: 2.102


« Vastaus #80 : Lokakuu 08, 2016, 13:58:34 »

Kia Optima GT farkku 245hv A6 51991e
Ford Mondeo 2.0 Egoboost 240hv A6 Titanium farkku 51293,66e

Kyllähän tuo hinta on vähän yläkanttiin.. Eikös nuo ole suurinpiirtein samaa kokoluokkaa?

Sama hinta molemmissa, mutta kuitenkin Optima yläkanttiin? 

Antsu:

Niin päivittäisajoon riittää esim. Skoda Citigo (mielellään biokaasulla mutta sitä ei kaikkialta saa vielä) nykyajan vaatimusten mukaan ja on yksi parhaita päivittäisajokkeja, 1.2 turbo oktaaviat ei käy pelkästään omistajaa tyydyttävine ominaisuuksineen jossa pitää olla varustetta ja satoja kiloja turhaa rautaa ympärillä louhittuna.

Siksi jos faktoista puhutaan niin puhutaan, henkilökohtasista mielipiteistä niin vähemmän perustan ja nousen takajaloilleni  (tuota ominaisuutta minun pitää kehittää) jos mielipiteitä esitetään liikaa omaa ykseyttä korostaen ja jalustalle nostaen - ikäänkuin haluaisi jotain huomiota itselleen. Seikkaperäset ja faktualliset mielipiteet on ok.

tallennettu

Skoda KamiQ G-TEC.
Miekkonen
Jr. Member
**
Viestejä: 75


« Vastaus #81 : Lokakuu 08, 2016, 15:41:01 »

Tuohoin hintaluokkaan löytyy toki merkiltä jos toiseltakin vaikka mitä kivaa, vaikkapa tältä joskus ajamaltani merkiltä :

Skoda Superb combi 2.0 TSI 280 4x4 Elegance DSG Autom.  51 649,35

Mutta eipä näitä ns. herkkuversioita varmaan millään merkillä myydä kuin saippuaa, ne on harvoille ja valituille....ei persaukisille kuten itse. Grin
tallennettu
eyelid
Ylläpitäjä
Sr. Member
*****
Viestejä: 2.102


« Vastaus #82 : Lokakuu 08, 2016, 18:13:55 »

Tuohoin hintaluokkaan löytyy toki merkiltä jos toiseltakin vaikka mitä kivaa, vaikkapa tältä joskus ajamaltani merkiltä :

Skoda Superb combi 2.0 TSI 280 4x4 Elegance DSG Autom.  51 649,35

Mutta eipä näitä ns. herkkuversioita varmaan millään merkillä myydä kuin saippuaa, ne on harvoille ja valituille....ei persaukisille kuten itse. Grin

No oishan tuo jo kova mutta suorituskyvyssä tuskin jää kiiat vaikka onkin neliveto. Paitsi talvella tietty ja oishan tollain superbbi jo oiva yleiskulkine. Kiaa puoltaa kuitenkin entinen BMW:n M-sarjalaisista vastanneen insinöörin kehitystyö optima gt:n parissa, eli vaikka näennäisesti superb on parempi valinta kun on neliveto, ottaisin näillä eväillä vielä optiman ja saisin siitä enemmän hauskuutta.

Se mikä nyt on yleistunnelma tässäkin että joku auto nyt lytätään kun "parempiakin" on, niin on jo lähtökohtasesti väärin kun tunteilla ja yleisolemuksellahan näissä myös pelataan ja että mikä sopii omaan käteen ja ajatusmaailmaan parhaiten. Parempia ei itseasiassa olekkaan, raudan kilohinta 50 000e hintaluokassa on kaikille valmistajille sama, on vain erilaisia mutta joillekkin tuntuu olevan liian monimutkanen ajatuskuvio.  Grin
tallennettu

Skoda KamiQ G-TEC.
kn-ceed
Sr. Member
****
Viestejä: 282

exät: 7x ceed, 1x niro hev-19, 3x optima


« Vastaus #83 : Lokakuu 13, 2016, 21:08:52 »

Optimasta pistokehybridi 2,0 GDI PHEV A/T, Business Premium 43.990 ja Luxury 46.990  Linkki >Kia.com/fi
tallennettu

NIRO Hybrid EX -23 Cityscape Green
Miekkonen
Jr. Member
**
Viestejä: 75


« Vastaus #84 : Lokakuu 17, 2016, 11:30:12 »

Vihdoin ovat saaneet ihan viralliset esitteet ja tiedot GT:lle :

http://www.kia.com/fi/mallisto/optima-gt/
tallennettu
iijasceed
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 21


« Vastaus #85 : Marraskuu 28, 2016, 23:49:59 »

Onko näitä uusia diesel-optimoita "lastutettu"? Minkälaisia tehoja ja vääntöjä, miten kulutus ja moottorin  käytös?
tallennettu
eyelid
Ylläpitäjä
Sr. Member
*****
Viestejä: 2.102


« Vastaus #86 : Marraskuu 29, 2016, 07:02:19 »

Optimasta pistokehybridi 2,0 GDI PHEV A/T, Business Premium 43.990 ja Luxury 46.990  Linkki >Kia.com/fi

Kyllähän tolla ajelis, mutta lyijyakun olemassaolo pistäisi odottamaan sitä seuraavaa faceliftiä tai mallia missä toki muutkin arvot samalla kokisi kehitystä. Näköjään kehityskustannuksia pitää saaha vanhalle phev-tekniikalle vielä kuitattua yhtiön.
tallennettu

Skoda KamiQ G-TEC.
Miekkonen
Jr. Member
**
Viestejä: 75


« Vastaus #87 : Tammikuu 21, 2017, 17:55:35 »

Onko jollain my 2016-optima ex-varustein ja premium packilla ? Siinä pitäisi olla hands free takaluukku mutta myyjän mukaan ei....maahantuojan sivu kyllä kertoo että on.
tallennettu
ältsi
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 3


« Vastaus #88 : Tammikuu 23, 2017, 18:47:10 »

Kylläpä siinä taitaa olla handsfree takaluukku. Ei muuta ku ovet lukkoo ja jonkin ajan kuluttua peräkontin luo seisoon. Piippa ja vilkut vilahtaa kolme kertaa. Sitte se luukku siitä aukeaa. Ei kyllä ylös asti pomppaa mutta lukosta aukeaa kuitenki. Näin ainakin omassa sedanissa.
tallennettu
Huihai40
Sr. Member
****
Viestejä: 852



WWW
« Vastaus #89 : Tammikuu 23, 2017, 19:29:45 »

Eli ihan sama kuin 2015 mutta nyt ei tarvi enää painaa kaken nappulaa. Ja aukeaa kyllä kohtuullisen paljon raolleen tuossa vanhemmassa.
tallennettu

Niro PHEV '23
ex: Xceed PHEV '21
ex: Optima SW CRDi DCT7 Business Premium GT-Line '18
ex: Optima CRDi 6AT Business '15
ex: cee'd GDi DCT TX '13
ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

TinyPortal v1.0.5 beta 1© Bloc

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!