KHCF.org Kia-Hyundai Club Finland
Huhtikuu 19, 2024, 21:37:04 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
  Etusivu     Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  

Valikko

   Pääsivu
   Foorumi
   Kalenteri
   Yhteystiedot
   Kuvagalleriat
   Linkit
   Uutiset
   Ohjeet

Käyttäjä

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Huhtikuu 19, 2024, 21:37:04

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Uutiset

* *

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Soul 1,6 crdi chip tuuninkia  (Luettu 18966 kertaa)
Pulmu
Jr. Member
**
Viestejä: 60


« : Heinäkuu 02, 2015, 21:42:47 »

Tuli tilattua ebaystä tollanen chip tuning boxi, piti saada omakohtaista kokemusta aiheesta kun nää on humpuukia ja rikkoo päälle vielä koko auton...no nythän tuokin selviää Grin Vajaa 80 euroa oli kuluineen, asennus oli mallia simppeli, 5 min ja sujui ilman ongelmia.

Koeajolle...tuntemus oli se että jotakin on tullut lisää, ei mahdottomasti mutta sen verran että sen huomaa. Jottei nyt ihan jäänyt mutu-meiningille niin suoritin tuossa viereisellä suoralla mutta ei ihan tasaisella tienpätkällä pari epätieteellistä ja -tarkkaa mittausta; kiihtyvyys nelosvaihteella 60-120 km/h.

Tässä tuloksia(s):
Ilman boxia: ylämäkeen 18,2, alamäkeen 15,8
Kera boxin: ylämäkeen 14,6, alamäkeen 12,2

Moottorin käyttäytymisessa en sinänsä muutoksia huomannut ja tuntuu siltä että viritys oli onnistunut, helppo ja edullinen. Luvattu pienempi kulutuskin, kaiken muun hyvän lisäksi, selvinnee kunhan saan pari tankillista ajetuksi.

tallennettu
eyelid
Ylläpitäjä
Sr. Member
*****
Viestejä: 2.102


« Vastaus #1 : Heinäkuu 03, 2015, 00:08:13 »

Kuka hiivatti kiihyttää kuudest kybäst nelosel? Toihan on kakkospykälän touhui.

Eiks kantsis ensin vähä tutustuu et mikä liikuttaa autoa ja mikä vaikuttaa auton kiihtyvyyteen ennen kuin menee täysin irrelevantteja vaihde-nopeus -testejä tekemään, jolla tavalla kukaan ei aja?
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 03, 2015, 12:21:15 kirjoittanut eyelid » tallennettu

Skoda KamiQ G-TEC.
hp10a10
Full Member
***
Viestejä: 216


« Vastaus #2 : Heinäkuu 03, 2015, 08:15:31 »

Kuka hiivatti kiihyttää kuudest kybäst nelosel?

Kaikki? Tai jos ceedin vaihdenäyttöä uskominen niin vitosella pitäis kiihdyttää 60:stä..
Ei edes mummoni aja kakkosella kuuttakymppiä Smiley

tallennettu
eyelid
Ylläpitäjä
Sr. Member
*****
Viestejä: 2.102


« Vastaus #3 : Heinäkuu 03, 2015, 11:39:09 »

No niin kait, nopeemmin pääsis kyl pienemmäl pykäläl tavotenopeutee ja polttonestettäki säästyis ja samal säästäis varsinki lastutettuna voimansiirtoa ja konetta. Startinkin muinaisissa koeajoissa se keltatakkinen eräs kokeili että lähteeko volkkarin kaksoisahdettu kone kolmosella liikkeelle kun on sitä vääntöä, palautti varmaan sit melkein rikkinäisen auton takas volkkariliikkeesee..? Että sikälis tein väärin että tuomitsin toisten ajamisia, ei niistä koskaan tiedä että millä tavalla ja millä vaihteilla ajavat.  Smiley

Ajan mäki vitosel kuuttakybää tasanopeutta ei siinä. Maantielle jos joutuu kiihyttelee ni pykälähän on risteyksestä tai mutkasta lähettäessä joko 2. tai 3. jolloin ugaakin on käytössä vähintään riittävästi, joten en nyt äkkiseltään saa päähäni että kuka kiihyttelee nelosella 60-120 välin ja missä tilanteissa ilmenee.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 03, 2015, 12:22:38 kirjoittanut eyelid » tallennettu

Skoda KamiQ G-TEC.
kn-ceed
Sr. Member
****
Viestejä: 282

exät: 7x ceed, 1x niro hev-19, 3x optima


« Vastaus #4 : Heinäkuu 03, 2015, 18:24:13 »

Tässä tuloksia(s):
Ilman boxia: ylämäkeen 18,2, alamäkeen 15,8
Kera boxin: ylämäkeen 14,6, alamäkeen 12,2
Mä tykkään että melkoisen konkreettisia oli nuo erot! Moni voisi hehkuttaa paljon pienemmilläkin muutoksilla. Se oli pettymys kun ceedin 1.6 crdi tehot vaihtuivat 115 hp > 128 hp, ei meinaan tuntunut käytännössä todellakaan missään. Grin
tallennettu

NIRO Hybrid EX -23 Cityscape Green
Pulmu
Jr. Member
**
Viestejä: 60


« Vastaus #5 : Heinäkuu 04, 2015, 00:26:04 »

Joo mun mielestä myös aika selkee oli ero kellon mukaan, onhan toi parikymmentä prossaa tai jtn. Ja eyelidillekin tiedoksi että enhän toki kiihdytä millään autolla pelkällä nelosella mutta aika yleisesti käytetty mittaus kai tää isolla vaihteella 60-120 on; tarkoitushan oli vaan saada selville oliko tuosta boxista hyötyä. En viitsinyt tähän alkaa perheautolla mitään 0-100 kepityksiä teidän iloksi tekeen Grin
tallennettu
eyelid
Ylläpitäjä
Sr. Member
*****
Viestejä: 2.102


« Vastaus #6 : Heinäkuu 05, 2015, 21:15:55 »

joo, puhuin oikeestaan roskaa.
tallennettu

Skoda KamiQ G-TEC.
jarik
Full Member
***
Viestejä: 232


« Vastaus #7 : Heinäkuu 06, 2015, 17:50:36 »

Ajan mäki vitosel kuuttakybää tasanopeutta ei siinä. Maantielle jos joutuu kiihyttelee ni pykälähän on risteyksestä tai mutkasta lähettäessä joko 2. tai 3. jolloin ugaakin on käytössä vähintään riittävästi, joten en nyt äkkiseltään saa päähäni että kuka kiihyttelee nelosella 60-120 välin ja missä tilanteissa ilmenee.

Minä en aja vitosella koskaan alle 70 mittarinopeutta, sitäkin harvoin ja sittenkin kiihdytys takaksin maantievauhtiin pitää tehdä enintään nelosella.
Niin ja loiva pitää risteyksen olla, että sen voi ajaa kolmosella kun vauhtia on vähintään 40.

Nelosella 60-120 voi olla ohitustilanne, hidas sellanen. Kolmosella lähteään ohittamaan 60:stä, ja sehän riittääkin sitten 130-140 mittarinopeuteen asti jolloin ohitus on jo suoritettu ja palattu omalle kaistalle.

Smiley
tallennettu

ex Hyundai Sonata 2,4 -06
ex Fiat Bravo 1,9 D -08
ex Ford Transit Custom -16
Toyota RAV4 AWD hybrid -16
Pulmu
Jr. Member
**
Viestejä: 60


« Vastaus #8 : Heinäkuu 16, 2015, 13:22:11 »

Tankillinen ajettu ja kulutus kaupunkipyörityksessä 6,5 satasella. Aikaisemmin pyörinyt 6,4-6,9 välillä joten ei tuo boksi ainakaan kulutusta lisää, melkein päinvastoin, etenkin kun tuota parantunutta suorituskykyä tulee käytettyäkin.
Näillä mennään toistaiseksi, katotaan milloin jotain laukeaa ja palataan sitten asiaan. Grin
tallennettu
eyelid
Ylläpitäjä
Sr. Member
*****
Viestejä: 2.102


« Vastaus #9 : Heinäkuu 16, 2015, 13:26:11 »

No kyllä tuo nyt noin marginaaliset tehonlisäykset kestää, lähinnä pyydät vääntömomenttia koneelta useammin ja enemmän, kuin ajaisit täydellä lastilla, vaikka ajatkin vain auto tyhjänä yksin.

Tosin huijausanturijuttuiihin yms chip-bokseihin en tietenkään luota mutta se on eri juttu se.
tallennettu

Skoda KamiQ G-TEC.
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

TinyPortal v1.0.5 beta 1© Bloc

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!