KHCF.org Kia-Hyundai Club Finland
Huhtikuu 20, 2024, 02:48:15 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
  Etusivu     Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  

Valikko

   Pääsivu
   Foorumi
   Kalenteri
   Yhteystiedot
   Kuvagalleriat
   Linkit
   Uutiset
   Ohjeet

Käyttäjä

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Huhtikuu 20, 2024, 02:48:15

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Uutiset

* *

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 8
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Hyundai Ioniq -topic  (Luettu 125618 kertaa)
eyelid
Ylläpitäjä
Sr. Member
*****
Viestejä: 2.102


« Vastaus #15 : Heinäkuu 11, 2017, 16:08:13 »

Iltatähden toimittajat ajaa vain 2.7 litraa satasen kulutuslukemilla Ioniqueta

http://www.iltalehti.fi/autotestit/201707102200255746_at.shtml
tallennettu

Skoda KamiQ G-TEC.
Huihai40
Sr. Member
****
Viestejä: 851



WWW
« Vastaus #16 : Heinäkuu 11, 2017, 19:11:21 »

Juu, pitää seurata, miten jatkossa saavat kuluttamaan.
Ja kait sitä pitää itsekin kokeilla Huihai kun Niro on jo testattu.
Mutta kun tuo Optima on muuten just oikea Cheesy
tallennettu

Niro PHEV '23
ex: Xceed PHEV '21
ex: Optima SW CRDi DCT7 Business Premium GT-Line '18
ex: Optima CRDi 6AT Business '15
ex: cee'd GDi DCT TX '13
ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
eyelid
Ylläpitäjä
Sr. Member
*****
Viestejä: 2.102


« Vastaus #17 : Heinäkuu 27, 2017, 10:07:23 »

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/saksalaislehden-sahkoautovertailu-e-golf-murskasi-ioninq-electricin

Tuulilasi vetää taas vaihteeksi pohjat. Ioniqqi keräsi 94% Golfin pisteistä reilusti pienemmällä akustolla niin kyseessä on taas vaihteeksi esim. murskavoitto, rökäletappio, maailmanloppu, aikamatkustuksen keksiminen jne. Samalla tottakait öyhötetään jostain autolehtien perisynnistä kuten ajettauvus, laatuvaikutelma jne. mitkä on täysin merkityksettömiä asioita perusuatossa eikä tee eroa ostopäätökseen suuntaan tai toisen.

Hintalappu olisi ollut Ioniqissa pienempi mutta se ei taas VAG-lasia kiinnosta. Köyhyys on näet sairaus. Pätäkkää, sitä on.

Autotoimittajat salaisesti unelmoi tekevänsä megatestiä P1:sen ja 918 Spiderin ajettavuuden eroista, mutta rahkeet eivät riittäneet mennä EVO-magazineen töihin niin öyhöttävät sitten peruskopperoitten ohjaustuntumista ja ja ajettavuuksista naama punasena ja kuvittelevat olevansa hyperauton ratissa.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 27, 2017, 10:10:10 kirjoittanut eyelid » tallennettu

Skoda KamiQ G-TEC.
Huihai40
Sr. Member
****
Viestejä: 851



WWW
« Vastaus #18 : Heinäkuu 27, 2017, 14:21:02 »

SAKSAlaislehti.
Kun Hyundai on saksalaismerkki, niin sekin pärjää Golfia vastaan Grin
tallennettu

Niro PHEV '23
ex: Xceed PHEV '21
ex: Optima SW CRDi DCT7 Business Premium GT-Line '18
ex: Optima CRDi 6AT Business '15
ex: cee'd GDi DCT TX '13
ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
Funkey
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 4


« Vastaus #19 : Elokuu 08, 2017, 22:49:30 »

Aika lyhyt huoltoväli ioniqissa, 15 tkm / 12 kk.
https://www.hyundai.fi/huolto/hyundai-autojen-huoltovalit/

Edit.
Näyttäis olevan myös toyotan hybrideissä sama juttu.
tallennettu
eyelid
Ylläpitäjä
Sr. Member
*****
Viestejä: 2.102


« Vastaus #20 : Elokuu 24, 2017, 20:02:27 »

Alex on Autoskin kehuu ja on Top Pick:

https://www.youtube.com/watch?v=afvzcp2YjGk
tallennettu

Skoda KamiQ G-TEC.
eyelid
Ylläpitäjä
Sr. Member
*****
Viestejä: 2.102


« Vastaus #21 : Elokuu 30, 2017, 17:43:06 »

Tulipa vaan ajatuksena mieleen että Tesla model 3:sta ei oikeastaan tarvita. Hyundai Ioniq EV on hyvin samankaltainen kompakti ja ns. niin "edullinen" kuin tuollainen auto voi olla ylipäänsä, eli käytännössä Tesla Model 3 on jo julkistettu, ei vain Tesla-fanaatikkojen haluamalla tavalla.

En usko että Model 3 liiemmin keikauttaa kompaktien ja "edullisten" sähköautojen markkinoita tällä haavaa.
tallennettu

Skoda KamiQ G-TEC.
eyelid
Ylläpitäjä
Sr. Member
*****
Viestejä: 2.102


« Vastaus #22 : Syyskuu 24, 2017, 10:35:49 »

Phevvi vihdoinkin koeajoissa. Ennakkoon imho järkevin, mielenkiintoisin ja paras versio.

http://www.is.fi/autot/art-2000005376189.html?ref=rss
tallennettu

Skoda KamiQ G-TEC.
Huihai40
Sr. Member
****
Viestejä: 851



WWW
« Vastaus #23 : Syyskuu 24, 2017, 16:38:29 »

Niin olis, mutta kun Suomessa iso osa kansasta vaan ei tee PHEVillä mitään Embarrassed
Onhan tuossa pihalla lämpöpistoke, ja töissäkin. Mutta kahden tunnin kellolla, ja ampeeritkin jaettu naapurin kanss.
Palataan asiaan kun infra on kunnossa...
tallennettu

Niro PHEV '23
ex: Xceed PHEV '21
ex: Optima SW CRDi DCT7 Business Premium GT-Line '18
ex: Optima CRDi 6AT Business '15
ex: cee'd GDi DCT TX '13
ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
eyelid
Ylläpitäjä
Sr. Member
*****
Viestejä: 2.102


« Vastaus #24 : Syyskuu 24, 2017, 19:05:09 »

Niin olis, mutta kun Suomessa iso osa kansasta vaan ei tee PHEVillä mitään Embarrassed
Onhan tuossa pihalla lämpöpistoke, ja töissäkin. Mutta kahden tunnin kellolla, ja ampeeritkin jaettu naapurin kanss.
Palataan asiaan kun infra on kunnossa...

Enpä olekkaan perehtynyt isossa mittakaavassa lämmityspistokkeisiin Suomessa, kuvittelin että parkkisähkön tapaiset firmat on sen ongelman ratkaisseet, mutta totuushan voi olla ihan toista, monissa taloyhtiöissä tosissaan on kello, ja jos ei saa ees kahdeksaa ampeeria niin tuskaa on??  Huh Mitäpäs siihen voi parkkisähkön-tapaisetkaan yritykset jos ei itse tolppaan tule ämpäreitä..
tallennettu

Skoda KamiQ G-TEC.
Huihai40
Sr. Member
****
Viestejä: 851



WWW
« Vastaus #25 : Syyskuu 24, 2017, 19:11:49 »

Niinpä.
Uusissa taloyhtiöissä oli joku, että pitää olla määrätty prossa mahdollista lataukselle tjsp.
Mutta vanhoissa homma vaatii isoa remppaa, pääsulaketta myöten.
Eräs tuttava teetätytti pieneen yhtiöön itselleen latauspaikan, ei tullut muuten halvaksi.

Itse asiassa ironista, että meillä kyllä on pistokkeita isossa osassa paikkoja, joissa auto viipyy pitkään, mutta käyttökelvottomia tähän.
tallennettu

Niro PHEV '23
ex: Xceed PHEV '21
ex: Optima SW CRDi DCT7 Business Premium GT-Line '18
ex: Optima CRDi 6AT Business '15
ex: cee'd GDi DCT TX '13
ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
Ekomies
Jr. Member
**
Viestejä: 51


« Vastaus #26 : Huhtikuu 13, 2018, 20:50:01 »

Uusi kuski ilmoittautuu.Ioniqistä on ollut aika hiljaista verrattuna muiden maiden forumeihin, mutta me ollaankin Toyota ja Skoda kansaa Grin
Itse olen ajellut monella merkillä ja nyt oli  hybridikuume niin kova että Ioniq oli saatava.Sähköautona ei vielä toimintasäde ole riittävä ja plugarista ei viitsinyt maksaa 5k€ extraa (olisi kestänyt 8 vuotta saada takaisin tuo hintaero omilla ajoilla)
Iskin silmäni autoon jo automessuilla Helsingissä 2016, mutta olin ehtinyt tilata silloin vielä perinteisen bensapadan toisesta merkistä.
Laatuvaikutelma sisällä ei ehkä yllä parhaaseen tasoon,mutta itse en niin pling plingiä arvosta vaan kokonaisuus ratkaisee.Kaksoiskytkinvaihteisto ja pitkä takuu kuorrutettuna modernilla tekniikalla ovat minulle tärkeitä.Auton ulkonäkö on myös iso plussa ja ajamista koeajoissa kehuttu.
Ioniq on pärjännyt vertailutesteissä niin vakuuttavasti että valinta oli helppo.
Luovutus pitäisi olla viikon sisällä ja sen jälkeen lupaan raportoida lisää.   
tallennettu
Ekomies
Jr. Member
**
Viestejä: 51


« Vastaus #27 : Huhtikuu 20, 2018, 13:33:13 »

Eka satku ajettu ja voisi sanoa että "huominen alkoi tänään".Hybridiautoilu on hienoa ja vaikka joitain puutteita on kuten 15" vakio ekorenkaat
pölykapseleilla niin kaikki muu tekniikka on loistavaa  ja toimii sulavasti.Ylimääräiset varoitusäänet pitää laittaa vaan pienemmäksi ja harkita
kaistanvaihto avustimen deletoimista kun se tuppaa turhan aktiivisesti kääntää rattia Roll Eyes
Plussaa tällä hetkellä pieni kulutus ja uskon sen vielä tippuvan kun auto on sisäänajettu.Katson joskus tarkemman numereellisen arvon kun olen ajanut täyden tankin.Ajaminen on vaivatonta kiitos automaattilootan ja penkit saa säädettyä myös sähköisesti hyvin.Ergonomia kuskin paikalla
on kunnossa ja kaikki hallintalaitteet löytyvät helposti.Moni muu merkki voisi ottaa tästä oppia että miten kojelaudan eri toimintojen katkaisimet sijoitetaan eikä kaikki löydy jostain ison digitaalisen näytön takaa.

Varsinaista negatiivistä ei ole muuta kuin että mustaa autoa saa pestä usein ja sehän onnistuu kuukausihintaisella pesukatu maksulla helposti Wink   
tallennettu
Ekomies
Jr. Member
**
Viestejä: 51


« Vastaus #28 : Huhtikuu 25, 2018, 21:28:44 »

Viikon kesti saada Android Auto pelaamaan.Kaikki mahdolliset tiedot piti imuroida eri  lähteistä ja laittaa
asetukset luurissa oikein kunnes selvisi että homma ei onnistu ennenkuin puhelimen sijainnin vaihtaa toiseen maahan missä AA toimii.Autoon tuli näin vähän taas extraa ja puheohjaus suomeksi tuntuu pelaavan hyvin.
Pyrkiminen sähköllä ajoon koukuttaa niin paljon että nopeusrajoituksiakin tulee noudatettua kiltisti Smiley
tallennettu
Ekomies
Jr. Member
**
Viestejä: 51


« Vastaus #29 : Toukokuu 18, 2018, 23:33:19 »

Ensimmäisen täyden tankin laskennallinen keskikulutus kehäteiden nurkka-ajossa oli 4.4L.Ilmojen lämmettyä uskon seuraavan menevän jo alle tuon.Pieneen kulutukseen päästäkseen pitää muistaa jarruttaa kevyellä jalalla ahkerasti muuten ei akkuun saada poweria,millä voi päästellä menemään ilman bensapadan käynnistymistä  Wink   
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 8
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

TinyPortal v1.0.5 beta 1© Bloc

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!