X800XL
Rekisteröitynyt
Viestejä: 4
|
|
« Vastaus #75 : Marraskuu 04, 2020, 09:41:02 » |
|
Kiitokset.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
X800XL
Rekisteröitynyt
Viestejä: 4
|
|
« Vastaus #76 : Marraskuu 16, 2020, 13:14:33 » |
|
Latausluukun solenoidi oli jämähtänyt kiinni eikä siten auennut edes konehuoneen hätäavausmekanismilla. Takuuseen vaihtoivat uuden solenoidin tilalle. Nyt ovat molemmat, avauksen ja latauskaapelin lukitseva solenoidi kertaalleen vaihdettu.
Iltasella kotona ei odottanut kiva yllätys sillä suljetulta sisäpihalta oli varastettu auton mukana tuleva älylaturi. Hintaa uudelle kertyi 1700 €. Menee auton varkausvakuutuksen piiriin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ekomies
Jr. Member
Viestejä: 51
|
|
« Vastaus #77 : Marraskuu 18, 2020, 20:19:26 » |
|
Latausluukun solenoidi oli jämähtänyt kiinni eikä siten auennut edes konehuoneen hätäavausmekanismilla. Takuuseen vaihtoivat uuden solenoidin tilalle. Nyt ovat molemmat, avauksen ja latauskaapelin lukitseva solenoidi kertaalleen vaihdettu.
Iltasella kotona ei odottanut kiva yllätys sillä suljetulta sisäpihalta oli varastettu auton mukana tuleva älylaturi. Hintaa uudelle kertyi 1700 €. Menee auton varkausvakuutuksen piiriin.
On se hyvä että takuu pelaa ja onneksi näissä on pitkä takuuaika.Kovahinta laturilla,mutta hyvä että meni vakuutukseen.Itse otan sen päiväksi pois sisälle talteen juurikin varkauksien ehkäisemiseksi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ekomies
Jr. Member
Viestejä: 51
|
|
« Vastaus #78 : Tammikuu 14, 2021, 12:12:38 » |
|
Taas pääsee tekemään talvitestejä kun pk-seudullekin tuli hiihtokelit ja pakkanen paukkuu Edellinen hybridi pärjäsi aikanaan hyvin niin tuskin plugarilla sen huonommin menee. Saksan tuore katsastustilasto lupailee muutenkin huolettomia kilometrejä mallin sijoittuessa toiseksi vähävikaisimpana luokassaan kun vertailun vuoksi esim.Prius on sijalla 10. Autoa ei vaivaa mitkään lastentaudit ja softat pelaa toisinkuin monella muulla sähköautoilun maailmaan siirtyneellä merkillä Keskikulutus vuoden ajamisen jälkeen yli 20 tkm on 1,7 litraa ja siihen mahtuu monta pitkää reissuajoa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ionikki
Rekisteröitynyt
Viestejä: 2
|
|
« Vastaus #79 : Tammikuu 14, 2021, 20:57:35 » |
|
Tammikuun loppuun asti käynnissä oleva Ioniq plug-in kampanja herätti mielenkiinnon. Aprikointi liittyy ajoakun hieman liian pieneen kapasiteettiin omiin tarpeisiin nähden. Päivittäinen ajomatka on yhteensä yleensä noin 65km-70km, joskus hieman reilut 100km. Aamulla olisi mahdollista lähteä lämpimästä tallista akku täyteen ladattuna. Työpaikalla latausmahdollisuutta ei ole, vain lämpötolppa. Ajomatka pääasiassa pientä mäkistä/mutkaista 80km/h maantietä. Minkälaisia arvauksia polttoaineen kulutukselle Ioniq plug-in käyttäjät sanoisivat näillä tiedoilla? Nykyisellä autolla on päässyt mukavasti (0,8ltr/100km) alle ilmoitetun WLTP-kulutuksen näissä omissa ajoissa.
Olen laskeskellut, että Ioniqilla kokonaiskulutuksen jäädessä alle 3ltr/100km auton vaihto voisi olla perusteltua.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ekomies
Jr. Member
Viestejä: 51
|
|
« Vastaus #80 : Tammikuu 14, 2021, 23:42:47 » |
|
Kesällä kulutus jää varmasti alle 3 ltr/100km ja jos ei tarvita lämpöä kabiiniin.Ilmastointi toimii sähköllä.Talvella tuo vastaava lenkki voi mennä jo hieman päälle 4 ltr. Lämpötolpasta pystyy hyvinkin ottamaan latausvirtaa jos siinä ei ole 2h ajastusta niin vielä helpompaa.Auton mukana tulevalla matkalaturilla auto latautuu työpäivän aikana mukavasti ja silloin pääsee varmasti jo alle 2 ltr kesällä jne.Oma ajoprofiili tapahtuu pääosin 80 km/h kehätiellä 30-60 km päivässä yhden latauksen taktiikalla ja nyt on alle 2ltr keskikulutus kun on ajettu yli 21 tkm.
|
|
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 14, 2021, 23:46:56 kirjoittanut Ekomies »
|
tallennettu
|
|
|
|
Ekomies
Jr. Member
Viestejä: 51
|
|
« Vastaus #81 : Helmikuu 13, 2021, 19:47:16 » |
|
Talvitestejä on pidetty ja ennenkuin päästiin bonustehtävään eli Lapin reissuun niin auto kuoli.Ajoneuvo on juuri niin hyvä kuin sen heikoin lenkki,mikä tässä tapauksessa oli 12 V kalsiumakku takakontissa peräti 40 Ah suuruisena.Sehän ei lataudu kuin moottorin käydessä ja vaikka auto on joka yö roikan päässä latauksessa niin virta ei siirry tuohon pieneen akkuun mikä on takakontissa Onneksi perheen 9 vuotta vanha Fiesta toimii ja reissu saatiin tehtyä.Vaihdoin siihen kuitenkin alkuperäisen akun uuteen ennenkuin lähdettiin tien päälle
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ekomies
Jr. Member
Viestejä: 51
|
|
« Vastaus #82 : Maaliskuu 06, 2021, 18:15:30 » |
|
12V akku on vaihdettu ja infonäytössä rupesi jälleen vilkkumaan varoitus alhaisesta varauksesta.Autossa pitäisi olla "aux battery saver +"toiminto minkä pitäisi automaattisesti siirtää hybridiakusta virtaa 12V akkuun jos siinä on alhainen varaus.Jostain syystä järjestelmä ei tunnu toimivan ja ostinkin älylaturin millä lataan akun täyteen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
joolsa
Rekisteröitynyt
Viestejä: 1
|
|
« Vastaus #83 : Kesäkuu 18, 2021, 18:48:57 » |
|
Hei. Olen uusi täällä ja liityin foorumiin kun kiinnostaa ioniqin plugari. Olen ehkä ostamassa käytettyä 2018 mallia mutta hieman mietityttää kun autoa on käytetty taksina ja mittariin on jo kertynyt 120tkm. Hinta on 19k€ Suurin asia mikä mietityttää on takuu. Ilmeisesti taksikäytössä on takuuaika jo mennyt umpeen. Onko Teillä plugareissa ollut paljon takuunalaisia korjauksia ja miten tuo akun kesto mahtaa olla jos akkutakuukin on jo ummessa? Koeajolla näytti muistaakseni täyteen ladattuna jotain 60km rangea. Onko noissa akuissa ollut kellään ongelmia? Mitä suosittelette kannattako ostaa?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
eyelid
|
|
« Vastaus #84 : Kesäkuu 19, 2021, 09:19:19 » |
|
On sitä ainakin huollettu silloin kunnollisesti jos taksikäytössä ollut. Akku vaikuttais olevan kunnossa jo 60km näyttää kantama, eiköhän sillä nyt 350t asti ajele kuten korealaisilla on tapana.
|
|
|
tallennettu
|
Skoda KamiQ G-TEC.
|
|
|
Ekomies
Jr. Member
Viestejä: 51
|
|
« Vastaus #85 : Joulukuu 03, 2021, 21:28:04 » |
|
Täällä on niin hiljaista,mutta johtuu varmaan siitä että autot on niin hyviä 2 vuotta ja reilu 36 tkm menty nyt plugarilla 1,7l keskikulutuksella. 12v akku vaihdettu takuuseen vuosi sitten ja matka jatkuu.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ekomies
Jr. Member
Viestejä: 51
|
|
« Vastaus #86 : Tammikuu 07, 2022, 20:10:15 » |
|
Kaikki hyvä loppuu aikanaan ja Ioniqia ei saa enään tilattua pohjoismaissa.Euroopassa muualla mallia vielä kuitenkin myydään.Aika näyttää miten käy jälleenmyyntiarvolle vai tuleeko näistä keräilyharvinaisuuksia ja arvo nousee
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
eyelid
|
|
« Vastaus #87 : Tammikuu 08, 2022, 15:56:45 » |
|
Kaikki hyvä loppuu aikanaan ja Ioniqia ei saa enään tilattua pohjoismaissa.Euroopassa muualla mallia vielä kuitenkin myydään.Aika näyttää miten käy jälleenmyyntiarvolle vai tuleeko näistä keräilyharvinaisuuksia ja arvo nousee Sielt tulee korvaaja kuten Nirollekkin.
|
|
|
tallennettu
|
Skoda KamiQ G-TEC.
|
|
|
Petteri2
Full Member
Viestejä: 214
|
|
« Vastaus #88 : Tammikuu 26, 2022, 19:01:58 » |
|
Omituista jos 12V ei lataudu kun on roikassa. Optima PHEV:ssä kyllä AC-DC muunnin oli päällä koko lataussession ajan ja puski 14-15V väliltä virtaa apuakkuun. Näki Webaston äppistä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ekomies
Jr. Member
Viestejä: 51
|
|
« Vastaus #89 : Maaliskuu 14, 2022, 21:24:43 » |
|
Helmikuussa 12v akku oli jälleen tyhjä ,mutta sai vielä älylaturilla henkiin.Lapin reissukin saatiin tehtyä mitä nyt menomatkalla säikäytti "HEV check hybrid system"ilmoituksella.Korjaantui sammuttamalla auton ja käynnistämällä uudestaan.Ehkä se on vain jokin päivitysjuttu ja 45 tkm huollossa korjaantuu Nykyisillä bensanhinnoilla säästää jo aika mukavasti tällä ajellessa niin kyllä toiset 45 tkm vielä ajellaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|