Hei kaikille. Oman uuden i30 1.4 T-GDI wagon:n kaksoiskytkinlaatikolla ostin 1/2019 ja tähän mennessä mittariin on kertynyt reilu 24 tkm. Autoon olen ollut kaikenkaikkiaan tyytyväinen. Tämä on ensimmäinen auto, jossa ei ole manuaalivaihteita ja kysynkin, että onko normaalia että aina kylmiltään liikkeelle lähtiessä muutaman kerran laatikko tahmaa / luistattaa rajusti ykköseltä kakkoselle vaihtaessa, mutta tämä "ominaisuus" poistuu ensimmäisten parin kolmen liikkeellelähdön jälkeen? Tämä "ominaisuus" on ollut kesän ajan ja muuten laatikko toimii todella hyvin. Vaikka tällä hetkellä tulee paljon kaupunkiajoa niin ihmettelen, voiko kytkin kulua 24 tkm:ssä noin paljon! Onko muilla samanlaista ongelmaa kenties???
Toinen kysymys on ohjaustehostimeen liittyvä. Onko normaalia, että varsinkin kuumalla kelillä siitä kuuluu ylimääräinen ääni (sirinä) rattia kääntäessä ja ratin kääntäminen muuttuu raskaammaksi ja jotenkin tuntuu, että tehostus tulee viiveellä?
Onko muilla vastaavia kokemuksia??
Terve! Minulla ei ole ainakaan kyseisessä autossa ollut vastaavanlaista ongelmaa.