KHCF.org Kia-Hyundai Club Finland
Maaliskuu 29, 2024, 08:28:11 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
  Etusivu     Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  

Valikko

   Pääsivu
   Foorumi
   Kalenteri
   Yhteystiedot
   Kuvagalleriat
   Linkit
   Uutiset
   Ohjeet

Käyttäjä

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Maaliskuu 29, 2024, 08:28:11

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Uutiset

* *

Sivuja: 1 ... 6 7 [8]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: uusi i30  (Luettu 101992 kertaa)
TomWilkins
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 1


« Vastaus #105 : Syyskuu 29, 2020, 13:48:21 »

Hei kaikille. Oman uuden i30 1.4 T-GDI wagon:n kaksoiskytkinlaatikolla ostin 1/2019 ja tähän mennessä mittariin on kertynyt reilu 24 tkm.  Autoon olen ollut kaikenkaikkiaan tyytyväinen. Tämä on ensimmäinen auto, jossa ei ole manuaalivaihteita ja kysynkin, että onko normaalia että aina kylmiltään liikkeelle lähtiessä muutaman kerran laatikko tahmaa / luistattaa rajusti ykköseltä kakkoselle vaihtaessa, mutta tämä "ominaisuus" poistuu ensimmäisten parin kolmen liikkeellelähdön jälkeen? Tämä "ominaisuus" on ollut kesän ajan ja muuten laatikko toimii todella hyvin. Vaikka tällä hetkellä tulee paljon kaupunkiajoa niin ihmettelen, voiko kytkin kulua 24 tkm:ssä noin paljon! Onko muilla samanlaista ongelmaa kenties???

Toinen kysymys on ohjaustehostimeen liittyvä. Onko normaalia, että varsinkin kuumalla kelillä siitä kuuluu ylimääräinen ääni (sirinä) rattia kääntäessä ja ratin kääntäminen muuttuu raskaammaksi ja jotenkin tuntuu, että tehostus tulee viiveellä?

Onko muilla vastaavia kokemuksia??
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 30, 2020, 10:29:35 kirjoittanut TomWilkins » tallennettu
Axu
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 1


« Vastaus #106 : Marraskuu 14, 2020, 21:11:45 »

Hei kaikille. Oman uuden i30 1.4 T-GDI wagon:n kaksoiskytkinlaatikolla ostin 1/2019 ja tähän mennessä mittariin on kertynyt reilu 24 tkm.  Autoon olen ollut kaikenkaikkiaan tyytyväinen. Tämä on ensimmäinen auto, jossa ei ole manuaalivaihteita ja kysynkin, että onko normaalia että aina kylmiltään liikkeelle lähtiessä muutaman kerran laatikko tahmaa / luistattaa rajusti ykköseltä kakkoselle vaihtaessa, mutta tämä "ominaisuus" poistuu ensimmäisten parin kolmen liikkeellelähdön jälkeen? Tämä "ominaisuus" on ollut kesän ajan ja muuten laatikko toimii todella hyvin. Vaikka tällä hetkellä tulee paljon kaupunkiajoa niin ihmettelen, voiko kytkin kulua 24 tkm:ssä noin paljon! Onko muilla samanlaista ongelmaa kenties???

Toinen kysymys on ohjaustehostimeen liittyvä. Onko normaalia, että varsinkin kuumalla kelillä siitä kuuluu ylimääräinen ääni (sirinä) rattia kääntäessä ja ratin kääntäminen muuttuu raskaammaksi ja jotenkin tuntuu, että tehostus tulee viiveellä?

Onko muilla vastaavia kokemuksia??

Terve! Minulla ei ole ainakaan kyseisessä autossa ollut vastaavanlaista ongelmaa.
tallennettu
Skipper48
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 1


« Vastaus #107 : Joulukuu 17, 2020, 13:05:47 »

Moi,

Hankin syksyllä i30 StW1.0 T-GDI:n.  Olen aikaisemmin omistanut muutaman pienemmän Kian ja rohkaistuin sitä kautta Hyundain hankintaan.  Muuten olen pääasiassa ajellut erilaisilla VAGeilla – Skodilla ja Seateilla.
Uudella Hynulla on nyt kilometreja mittarissa 10 000.   Ajettavuus on hyvä, erittäin mukava ajella maantienopeuksia, tilava takaluukku.  Siihen puoleen erittäin tyytyväinen.

Mutta moottori ei ole hyvä.  Eilen ajoin pääosin maantietä n. 50km 6,8l keskikulutuksella jota pidän kovana.  Ero luvattuun on ilmojen kylmetessä ollut todella suuri, ja kylmänä on todella laiska (aikaisemmin ketjussa joku tiesi että turbon paineita rajoitettaisiin koneen ollessa kylmä).  Ja lämpöisenäkin alavääntö on heikohko.  Suomessa on pitkä talvi ja tuolla kulutuksella mietityttää onko kyseessä ollenkaan tänne sopiva moottori/malli. Skodilla ja Seateilla olen yleensä ajellut puolen litran sisään tehtaan ilmoittamista kulutuksista joten ajotavalla en usko olleen merkittävää vaikutusta kulutukseen.

Miten muilla tuolla 1.0 koneella, onko tuo kulutus tuollaista nyt sitten kylmillä ilmoilla?     


tallennettu
stondare
Sr. Member
****
Viestejä: 283


Kia Carens CRDi AT-07,Kia Ceed CRDi AT.SW act.-11


« Vastaus #108 : Joulukuu 17, 2020, 18:37:05 »

Ajapa moottoritiellä 100km/t. Sitten vasta kulutus tosi korkea. Näissä litran koneissa kaikissa malleissa kulutukset kovia. Kuka hullu uskoo myyjiin.Nämä pikku myllyt on ihan kusetusta. Talla pohjassahan noilla pitää mennä moottoritiellä niin kulutus sen mukainen.
tallennettu
PeeJii
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 8

i30 1,4 T-GDI DCT -21


« Vastaus #109 : Helmikuu 17, 2021, 19:59:20 »

Minulla on 1300km ajettu i30 1.4 T-GDI 7DCT ja tänään syttyi kojelaudassa palamaan hiukkassuodattimen, GPF varoitusvalo. Onko muilla ollut ongelmia tämän kanssa? Otanko yhteyden huoltoon vai mitä tämä vaatii? Tämä on minun ensimmäinen auto jossa on tuollainen suodatin eikä ole aikaisempia kokemuksia moisesta.
tallennettu
Huihai40
Sr. Member
****
Viestejä: 847



WWW
« Vastaus #110 : Helmikuu 17, 2021, 20:26:58 »

Onko ajettu vähään aikaan yli puolen tunnin matkaa? Tuo GPF on helpompi regeneraatio kuin DPF mutta ei sekään ala näillä asteilla jos pätkäajoa.
tallennettu

Niro PHEV '23
ex: Xceed PHEV '21
ex: Optima SW CRDi DCT7 Business Premium GT-Line '18
ex: Optima CRDi 6AT Business '15
ex: cee'd GDi DCT TX '13
ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
artsi82
Sr. Member
****
Viestejä: 1.330


i30 Wagon 1.4 T-GDI 7-DCT Sport Line


« Vastaus #111 : Helmikuu 17, 2021, 20:36:38 »

Minulla on 1300km ajettu i30 1.4 T-GDI 7DCT ja tänään syttyi kojelaudassa palamaan hiukkassuodattimen, GPF varoitusvalo. Onko muilla ollut ongelmia tämän kanssa? Otanko yhteyden huoltoon vai mitä tämä vaatii? Tämä on minun ensimmäinen auto jossa on tuollainen suodatin eikä ole aikaisempia kokemuksia moisesta.

Kerran sytty, kun oli ollut paljon patkä ajoo. Nokka kohti moottoritietä, ei montaa kymmentä kilometriä ajoa niin valo sammu.
Ohjekirjassa on myös infoa asiasta, miten toimia.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 17, 2021, 20:38:22 kirjoittanut artsi82 » tallennettu

ex. Cee'd 1.6 ISG Active SW -10
ex. i40 Wagon 1.6 GDI - 15
PeeJii
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 8

i30 1,4 T-GDI DCT -21


« Vastaus #112 : Helmikuu 17, 2021, 21:58:05 »

Kiitokset vastauksista. Viimeiset tuhat km on menty ihan lyhyttä pätkää. 4 km työmatkat ja kauppareissut. Täytyykin käydä ajamassa auto kunnolla kuumaksi isolla tiellä, katsotaan sitten sammuuko valo.
tallennettu
PeeJii
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 8

i30 1,4 T-GDI DCT -21


« Vastaus #113 : Helmikuu 20, 2021, 12:55:00 »

Riitti kun ajoin 10km isoa tietä satasen vauhtia niin valo sammui. Smiley
tallennettu
Hande60
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 3


« Vastaus #114 : Toukokuu 19, 2021, 20:05:09 »

Uusi ja uusi. Uudempi versio on jo tullut, mutta hankin juuri 2019 1.4 DCT SW:n 24 t ajettuna. Toistaiseksi kokemukset positiivisia toisin kuin saman ikäisessä Kia Ceed 1.0 versiossa, joka oli tehoiltaan pölynimurista seuraava. Välillä kokeilin toisen merkin pikkumaasturia, joka osoittautui sitten liian pieneksi. Olen nyt sekalaisessa ajossa päässyt alle 6:n litran ja pidempi huikonen Kaakkois-Suomessa meni auton mukaan 5.2 litraa. Vähän paremmat reisituensäädöllä olevat etuistuimet  ovat mainiot.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 6 7 [8]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

TinyPortal v1.0.5 beta 1© Bloc

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!