KHCF.org Kia-Hyundai Club Finland
Tammikuu 18, 2021, 09:52:01 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
  Etusivu     Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  

Valikko

   Pääsivu
   Foorumi
   Kalenteri
   Yhteystiedot
   Kuvagalleriat
   Linkit
   Uutiset
   Ohjeet

Käyttäjä

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Tammikuu 18, 2021, 09:52:01

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Uutiset

* *

Sivuja: 1 ... 6 7 [8]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: uusi i30  (Luettu 65783 kertaa)
TomWilkins
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 1


« Vastaus #105 : Syyskuu 29, 2020, 13:48:21 »

Hei kaikille. Oman uuden i30 1.4 T-GDI wagon:n kaksoiskytkinlaatikolla ostin 1/2019 ja tähän mennessä mittariin on kertynyt reilu 24 tkm.  Autoon olen ollut kaikenkaikkiaan tyytyväinen. Tämä on ensimmäinen auto, jossa ei ole manuaalivaihteita ja kysynkin, että onko normaalia että aina kylmiltään liikkeelle lähtiessä muutaman kerran laatikko tahmaa / luistattaa rajusti ykköseltä kakkoselle vaihtaessa, mutta tämä "ominaisuus" poistuu ensimmäisten parin kolmen liikkeellelähdön jälkeen? Tämä "ominaisuus" on ollut kesän ajan ja muuten laatikko toimii todella hyvin. Vaikka tällä hetkellä tulee paljon kaupunkiajoa niin ihmettelen, voiko kytkin kulua 24 tkm:ssä noin paljon! Onko muilla samanlaista ongelmaa kenties???

Toinen kysymys on ohjaustehostimeen liittyvä. Onko normaalia, että varsinkin kuumalla kelillä siitä kuuluu ylimääräinen ääni (sirinä) rattia kääntäessä ja ratin kääntäminen muuttuu raskaammaksi ja jotenkin tuntuu, että tehostus tulee viiveellä?

Onko muilla vastaavia kokemuksia??
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 30, 2020, 10:29:35 kirjoittanut TomWilkins » tallennettu
Axu
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 1


« Vastaus #106 : Marraskuu 14, 2020, 21:11:45 »

Hei kaikille. Oman uuden i30 1.4 T-GDI wagon:n kaksoiskytkinlaatikolla ostin 1/2019 ja tähän mennessä mittariin on kertynyt reilu 24 tkm.  Autoon olen ollut kaikenkaikkiaan tyytyväinen. Tämä on ensimmäinen auto, jossa ei ole manuaalivaihteita ja kysynkin, että onko normaalia että aina kylmiltään liikkeelle lähtiessä muutaman kerran laatikko tahmaa / luistattaa rajusti ykköseltä kakkoselle vaihtaessa, mutta tämä "ominaisuus" poistuu ensimmäisten parin kolmen liikkeellelähdön jälkeen? Tämä "ominaisuus" on ollut kesän ajan ja muuten laatikko toimii todella hyvin. Vaikka tällä hetkellä tulee paljon kaupunkiajoa niin ihmettelen, voiko kytkin kulua 24 tkm:ssä noin paljon! Onko muilla samanlaista ongelmaa kenties???

Toinen kysymys on ohjaustehostimeen liittyvä. Onko normaalia, että varsinkin kuumalla kelillä siitä kuuluu ylimääräinen ääni (sirinä) rattia kääntäessä ja ratin kääntäminen muuttuu raskaammaksi ja jotenkin tuntuu, että tehostus tulee viiveellä?

Onko muilla vastaavia kokemuksia??

Terve! Minulla ei ole ainakaan kyseisessä autossa ollut vastaavanlaista ongelmaa.
tallennettu
Skipper48
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 1


« Vastaus #107 : Joulukuu 17, 2020, 13:05:47 »

Moi,

Hankin syksyllä i30 StW1.0 T-GDI:n.  Olen aikaisemmin omistanut muutaman pienemmän Kian ja rohkaistuin sitä kautta Hyundain hankintaan.  Muuten olen pääasiassa ajellut erilaisilla VAGeilla – Skodilla ja Seateilla.
Uudella Hynulla on nyt kilometreja mittarissa 10 000.   Ajettavuus on hyvä, erittäin mukava ajella maantienopeuksia, tilava takaluukku.  Siihen puoleen erittäin tyytyväinen.

Mutta moottori ei ole hyvä.  Eilen ajoin pääosin maantietä n. 50km 6,8l keskikulutuksella jota pidän kovana.  Ero luvattuun on ilmojen kylmetessä ollut todella suuri, ja kylmänä on todella laiska (aikaisemmin ketjussa joku tiesi että turbon paineita rajoitettaisiin koneen ollessa kylmä).  Ja lämpöisenäkin alavääntö on heikohko.  Suomessa on pitkä talvi ja tuolla kulutuksella mietityttää onko kyseessä ollenkaan tänne sopiva moottori/malli. Skodilla ja Seateilla olen yleensä ajellut puolen litran sisään tehtaan ilmoittamista kulutuksista joten ajotavalla en usko olleen merkittävää vaikutusta kulutukseen.

Miten muilla tuolla 1.0 koneella, onko tuo kulutus tuollaista nyt sitten kylmillä ilmoilla?     


tallennettu
stondare
Sr. Member
****
Viestejä: 269


Kia Carens CRDi AT-07,Kia Ceed CRDi AT.SW act.-11


« Vastaus #108 : Joulukuu 17, 2020, 18:37:05 »

Ajapa moottoritiellä 100km/t. Sitten vasta kulutus tosi korkea. Näissä litran koneissa kaikissa malleissa kulutukset kovia. Kuka hullu uskoo myyjiin.Nämä pikku myllyt on ihan kusetusta. Talla pohjassahan noilla pitää mennä moottoritiellä niin kulutus sen mukainen.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 6 7 [8]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

TinyPortal v1.0.5 beta 1© Bloc

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!