KHCF.org Kia-Hyundai Club Finland
Maaliskuu 28, 2023, 13:57:36 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
  Etusivu     Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  

Valikko

   Pääsivu
   Foorumi
   Kalenteri
   Yhteystiedot
   Kuvagalleriat
   Linkit
   Uutiset
   Ohjeet

Käyttäjä

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Maaliskuu 28, 2023, 13:57:36

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Uutiset

* *

Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vs: Huihai40'sen Xceed PHEV (ex Optimat '18 ja '15)  (Luettu 114670 kertaa)
Huihai40
Sr. Member
****
Viestejä: 794



WWW
« Vastaus #15 : Kesäkuu 04, 2017, 22:17:07 »

Terveisiä Norjasta. On muuten hiljainen kun täällä on tiet kunnossa Cool
Ja LKAS hyvä varuste!
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 30, 2019, 16:56:10 kirjoittanut Huihai40 » tallennettu

Xceed PHEV '21
ex: Optima SW CRDi DCT7 Business Premium GT-Line '18
ex: Optima CRDi 6AT Business '15
ex: cee'd GDi DCT TX '13
ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
Huihai40
Sr. Member
****
Viestejä: 794



WWW
« Vastaus #16 : Marraskuu 16, 2017, 19:18:10 »

Tylsä auto kun ei tule paljoa kirjoitettua Grin
No joo, se ei vaan tarvi mitään paranteluakaan kun varusteet on kunnossa tehtaalta lähtien Cool

Mutta tuossa 48 tkm kohdilla alkoi PERUUTUSKAMERA kiukutella.
Ensin alkoi kuvaan ilmestyä kuin kosteus- tai pölyjälkiä, semmoisia muutaman millin kokoisia näytöllä.
Seuraavaksi kuva alkoi pätkiä, ja muutaman viikon aikana se on nyt kadonnut liki kokonaan.
Deltan tapaan se pitää ensin käydä näyttämässä siellä, vaikka asiasta on huoltotiedotekin, ja vasta sitten aletaan metsästää uutta, parannettua kameraa jostain.
Ja ei kuulemma ole Ruotsissa eikä Suomessa eli herra ties mistä saakka ja koska tulee  Angry

Samalla reklamoin ulompien takavaloumpioiden kosteuden. Se höyry ei poistunut takavaloista edes kesällä, vaan itse asiassa taisi jopa lisääntyä. Tuostakin on sitten huoltotiedote vaihtaa paksumpi tiiviste. Mutta sitäkään ei tehdä samalla käynnillä, vaan ensin kyykytetään asiakas näyttämään että juu, kosteuttahan siellä on, niinkuin sanoit...

Ja sitten väännettiin siitä, pitääkö öljyt vaihtaa 15 tkm välissä. No, eivät saaneet myytyä, kun mulla tuli nyt vuodessa 32 tkm, eli väli jää alle 12 kk muutenkin.

Ajoon olen kovin tyytyväinen, vielä kun saa ensi kesäksi ostettua Savat alle Nexeneiden tilalle.

Päivitys: Nyt mittarissa vajaa 50 tkm ja jarrupaloissa edessä pintaa 6mm, takana 7mm.
Uutena edessä 16mm ja takana 15mm eli ei noilla paljoa kauempa näytä pääsevän.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 11, 2018, 20:19:34 kirjoittanut Huihai40 » tallennettu

Xceed PHEV '21
ex: Optima SW CRDi DCT7 Business Premium GT-Line '18
ex: Optima CRDi 6AT Business '15
ex: cee'd GDi DCT TX '13
ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
Huihai40
Sr. Member
****
Viestejä: 794



WWW
« Vastaus #17 : Tammikuu 11, 2018, 20:17:57 »

Peruutuskamera tuli kuntoon marraskuussa.
Samoin liimasivat hainevä-antennin kuoren takaisin, niistä menee sitten kiinniketapit poikki. Osasivat jo suoraan tiskillä suositella liimaa eikä uutta kuorta...
Takavalot on edelleen huurussa, eikä Turun Delta vastaa puheluihin tai maileihin. Puhelut menee jonnekin Suomen huoltojen keskukseen, joka ei kuulemma näe mitä tehty. Asiakaspalvelu...
Ja tällä viikolla esiintyi taas mystinen "itsebuuttaus" eli kulutuslaskuri nollautuu, mittarivalot menee täysille, ja drive mode normaaliin. Tuo tapahtuu ihan normaalissa startissa, muutama kertaa vuodessa. Tällä kertaa navi ja radio ei menneet tehdassäätöihin, mutta ei nuokaan mukavia ole.
Muuten hyvä auto.
tallennettu

Xceed PHEV '21
ex: Optima SW CRDi DCT7 Business Premium GT-Line '18
ex: Optima CRDi 6AT Business '15
ex: cee'd GDi DCT TX '13
ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
Huihai40
Sr. Member
****
Viestejä: 794



WWW
« Vastaus #18 : Tammikuu 17, 2018, 18:05:36 »

Tänään tuli jo kokeiltua hieman pakkasempaa käynnistystä, kun työpaikan lämmitystolpan kellossa oli muutettu aikaa.
Pakkasasteita ei nyt ollut enempää kuin 8, mutta sekin on harvinaista täällä etelässä, kun sekä kotona että töissä on käytössä tolppa.
Nyt näkyi jo hehkutuksen merkkivalokin kojelaudassa, mutta ei se montaa sekuntia ehtinyt silti palaa.
Moottorin ääni kylmäkäynnistyksen jälkeen oli aivan samanlainen kuin lämpimänäkin.
Mutta muistan yli 250.000 ajetun Hyundai 140'seni käyntiääntä, joka oli selvästi karkea jo näilläkin pakkasilla pakkasstartin jälkeen.

Ja pari vinkkiä millä auton saa lämpiämään nopeammin.
Laita ajotilan valitsin asentoon "Sport", niin moottori käyttää suurempia kierroksia, joka parantaa moottorin lämpenemistä.
Toinen kikka on laittaa automaatti-ilmastointi hetkeksi puhaltamaan tuulilasille siitä pikanappulasta, koskaa vaikka lasinpuhalluksen sammuttaa saman tien, jää päälle nopeampi lämmöntuotto. Lämmityslaitteessahan on sähkövastus apuna, mutta siitä ei ilmeisesti oteta täyttä tehoa ulos normaalisti.
Tietty nyt kannattaa sulkea se lasikaton verhokin, valitettavasti.
tallennettu

Xceed PHEV '21
ex: Optima SW CRDi DCT7 Business Premium GT-Line '18
ex: Optima CRDi 6AT Business '15
ex: cee'd GDi DCT TX '13
ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
Huihai40
Sr. Member
****
Viestejä: 794



WWW
« Vastaus #19 : Maaliskuu 15, 2018, 18:55:39 »

60 tkm huolto, 410€ tingittynä.
tallennettu

Xceed PHEV '21
ex: Optima SW CRDi DCT7 Business Premium GT-Line '18
ex: Optima CRDi 6AT Business '15
ex: cee'd GDi DCT TX '13
ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
Huihai40
Sr. Member
****
Viestejä: 794



WWW
« Vastaus #20 : Huhtikuu 12, 2018, 22:24:31 »

60 tkm huolto, 410€ tingittynä.

Voi peeaaäskooaa. "Valittuun polkuun ei pääsyä", on tämä vaan surkea foorumipohja.

Enivei, kirjoitetaanpa uudestaan.

Kun raikkarin vaihto on lisätyö = lisäkulu 50 € niin ostin raikkarin Tallinasta Automaailm'sta 3,45 € ja vaihdoin itse, ei edes työkaluja tarvita.



Tuo nyt mahdottoman kökköinen ollut, mutta ei se 2 x 30 tkm olisi enää päästellyt ilmaa.
tallennettu

Xceed PHEV '21
ex: Optima SW CRDi DCT7 Business Premium GT-Line '18
ex: Optima CRDi 6AT Business '15
ex: cee'd GDi DCT TX '13
ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
Huihai40
Sr. Member
****
Viestejä: 794



WWW
« Vastaus #21 : Huhtikuu 17, 2018, 16:53:09 »

Katsastettu.
K-arvo 0,00
Vikoja nolla.
Ainoa tulevaisuuden vikapesä saattaa olla takapönttö, varsinainen kurankerääjä  Undecided
tallennettu

Xceed PHEV '21
ex: Optima SW CRDi DCT7 Business Premium GT-Line '18
ex: Optima CRDi 6AT Business '15
ex: cee'd GDi DCT TX '13
ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
FaiRLane
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 8


« Vastaus #22 : Huhtikuu 28, 2018, 16:43:03 »

60 tkm huolto, 410€ tingittynä.

Aika samoihin meni Ceed SW:n (1.6L Bensa) 60tkm huolto, lienee hyvin pitkälle samat toimenpiteet.
Porin delta velotti 425e - siinä oli pesunesteen lisäyskin mukana...



tallennettu

Kia Cee'd SW 2014 Fifa Edition (kolmas). Vaihtumassa Hyundai Tucsoniin.
Huihai40
Sr. Member
****
Viestejä: 794



WWW
« Vastaus #23 : Kesäkuu 21, 2018, 18:46:21 »

6.6. tuli mittariin 66.666 mutta kaikki jatkui silti normaalisti Grin



Ja oli muuten aika viileä...

PS: Klikkaa kuva uuteen välilehteen niin se on täysikokoinen.
tallennettu

Xceed PHEV '21
ex: Optima SW CRDi DCT7 Business Premium GT-Line '18
ex: Optima CRDi 6AT Business '15
ex: cee'd GDi DCT TX '13
ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
Mace-63
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 13


« Vastaus #24 : Kesäkuu 23, 2018, 19:55:03 »

Jees...  Roll Eyes

Omassa Stingerissä on vajaat 1500Km  Cool
tallennettu

Stinger GT
Huihai40
Sr. Member
****
Viestejä: 794



WWW
« Vastaus #25 : Marraskuu 18, 2018, 19:00:31 »

Ai niin, tännekin voisi päivittää...
Viime viikonloppuna alkoi huuto, ja etupalat vaihtoon. Km-lukema 76.000 ja hintaa suolaiset 190 €  Embarrassed
Halusin kuitenkin tuon tiedon auton rekisteriin, niin on aukoton historia, kun palat on kuitenkin pakkovaihto minun aikanani.
Eli tuossa noin 130 tkm kohdilla vaihtoon, sen jälkeen kun tulee isompi arvonlasku.

Paljon moottori- ja maantietä sisältävä tankillisen keskikulutuskin tippui noin 5,8-6,2 litrasta 4,8-5,3 litraan kun tuli talvinopeudet.
tallennettu

Xceed PHEV '21
ex: Optima SW CRDi DCT7 Business Premium GT-Line '18
ex: Optima CRDi 6AT Business '15
ex: cee'd GDi DCT TX '13
ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
Huihai40
Sr. Member
****
Viestejä: 794



WWW
« Vastaus #26 : Tammikuu 21, 2019, 19:08:53 »

Kävin tänään Deltassa, kun nyt on toisesta takavalosta sitten viisi senttiä lediä pimeänä. Hämmästyin, kun ei mutistu mitään siitä onko takuu vai ei, katsottiin vain että reilu 600 € listahintana. No, turha se olisikin ollut, kun antoivat takavalon olla kosteana vuoden päivät. Seuraavaksi odotetaan mistä vinkuintian varastosta moinen saapuu Grin
tallennettu

Xceed PHEV '21
ex: Optima SW CRDi DCT7 Business Premium GT-Line '18
ex: Optima CRDi 6AT Business '15
ex: cee'd GDi DCT TX '13
ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
Huihai40
Sr. Member
****
Viestejä: 794



WWW
« Vastaus #27 : Helmikuu 13, 2019, 19:02:42 »

Paljon moottori- ja maantietä sisältävä tankillisen keskikulutuskin tippui noin 5,8-6,2 litrasta 4,8-5,3 litraan kun tuli talvinopeudet.
Tänään 4.9 150 km ajo motaria. Yleensä talvella 5,2 kun ajaa 109 kmh todellista nopeutta.
Maantiekulutus talvella pääosin 80- ja osin myös 100-rajoituksessa 4,7 nyt kun tuli ajettua pitkää lenkkiä sen verran pidempään että uskaltaa luottaa keskiarvoon. Ja ohi mentiin useasti niistä joilla nopeus oli alle suurimman sallitun.
tallennettu

Xceed PHEV '21
ex: Optima SW CRDi DCT7 Business Premium GT-Line '18
ex: Optima CRDi 6AT Business '15
ex: cee'd GDi DCT TX '13
ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
Huihai40
Sr. Member
****
Viestejä: 794



WWW
« Vastaus #28 : Toukokuu 21, 2019, 18:30:48 »

Nyt vaihdettiin 90tkm huollon jälkeen toinenkin LED-takavalo, kerrankin Delta teki helposti päätöksen. Valo oli taas keväällä kostea sisältä, uusi tiiviste ei siis auttanut.

Nyt täytyy sitten samalla kyllä kehua tuota istuinviilennystä kun ulkona on helle  Cool
Mutta hanskalokeroon ei mahdu 1,5 litran lonkeropullo kylmenemään  Grin
tallennettu

Xceed PHEV '21
ex: Optima SW CRDi DCT7 Business Premium GT-Line '18
ex: Optima CRDi 6AT Business '15
ex: cee'd GDi DCT TX '13
ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
susiraja
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 20



« Vastaus #29 : Toukokuu 22, 2019, 09:05:48 »

Itse myös kävin 120 TKM huollossa deltalla. Maksoi 360 e vaihtoivat samalla automaatti öljyt vahingossa samaan hintaan ( a hinta 280) . Öljyt olisivat olleet 150 TKM huollossa edessä, mutta kävi tuuri👍. Vuodesta 2016 automaatin öljyt kuuluu vaihtaa 120 TKM. Mutta näillä mennään 🙂
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

TinyPortal v1.0.5 beta 1© Bloc

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!