KHCF.org Kia-Hyundai Club Finland
Maaliskuu 29, 2024, 11:31:14 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
  Etusivu     Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  

Valikko

   Pääsivu
   Foorumi
   Kalenteri
   Yhteystiedot
   Kuvagalleriat
   Linkit
   Uutiset
   Ohjeet

Käyttäjä

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Maaliskuu 29, 2024, 11:31:14

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Uutiset

* *

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kian etupään kallistuksenvakaaja puslat?  (Luettu 6090 kertaa)
jame
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 11


« : Toukokuu 12, 2017, 10:13:40 »

Käytin leimalla 06 magentiksen ja katsastusmies sano et niissä olis vähän välystä muttei hän autoo sen takia hylkää, eli leima tuli. Lähinnä mulle tiedoks et jos haluut ne vaihtaa /vaihdattaa niin tiedät. Elikkä kysymys olis et mikä  niitten englanninkielinen nimi olisi niin vois kattoo vaikka Saksasta niitä ja tilata se/ne sieltä. Ei toi auton ammattisanasto oo oikein hallussa meikäläisellä  englanniksi  Smiley
tallennettu
kenppi
Full Member
***
Viestejä: 197


« Vastaus #1 : Toukokuu 12, 2017, 17:28:41 »

Kokeiles hakea "front sway bar bushing".
tallennettu

Cee´d sw -11 1.6crdi
antsu
Sr. Member
****
Viestejä: 2.103


« Vastaus #2 : Toukokuu 12, 2017, 17:35:54 »

Mihin kulmaan vakaaja asettaa kallistuksen?

Olen aina uskonut, että sen poikittaisen rautatangon tehtävä on vaimentaa kallistusta, mutta se asettaakin auton johonkin tiettyyn vinoon asentoon vissiin.
tallennettu
kn-ceed
Sr. Member
****
Viestejä: 282

exät: 7x ceed, 1x niro hev-19, 3x optima


« Vastaus #3 : Toukokuu 12, 2017, 20:03:10 »

Se on ollut kallistuksen vakaaja vähintään 40 vuotta.
tallennettu

NIRO Hybrid EX -23 Cityscape Green
antsu
Sr. Member
****
Viestejä: 2.103


« Vastaus #4 : Toukokuu 12, 2017, 20:32:13 »

Juu ja syksyllä vaihdetaan alle talvirenkaat. Minä tosin olen jo 45 vuotta antanut renkaiden olla omilla vanteillaan ja vaihtanut koko pyörän, mutta onhan niitäkin jotka rengasrautojen kanssa touhuavat.
tallennettu
eyelid
Ylläpitäjä
Sr. Member
*****
Viestejä: 2.102


« Vastaus #5 : Toukokuu 13, 2017, 16:16:55 »

Nii siis tämä teidän vakaajatanko on kylläkin heilahtelunvaimennin, ja se pöty mitä yrittää autoalan ammattilaiset syöttää, että iskunvaimentajat olisi heilahtelunvaimentimia, on totaalista puppua.

Kyllä iskarin tehtävä on vaimentaa nimenomaan ajoradasta tulevia iskuja jousitukseen.

Sylinteri on joka tapauksessa silinteri (Ettehän puhu sylinterihatustakaan) ja Ford T-malli Suomen ensimmäiset FFV-autot, mutta vasta 70 vuotta myöhemmin T-mallien FFV-ominaisuutta päästiin Suomessa täysipainoisesti hyödyntämään Suomen surkeasta politiikasta johtuen.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 13, 2017, 16:18:34 kirjoittanut eyelid » tallennettu

Skoda KamiQ G-TEC.
rayban
Sr. Member
****
Viestejä: 339


« Vastaus #6 : Toukokuu 13, 2017, 23:07:28 »


Sylinteri on joka tapauksessa silinteri (Ettehän puhu sylinterihatustakaan).

Kyllä se silinteri tarkoittaa vain sitä hattua. Ei sekoiteta sitä autonosiin.

http://www.kielitoimistonsanakirja.fi/netmot.exe?motportal=80

Lisäys:
On sillä myös alkuperäyhteyttä sylinterihattuun:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Silinterihattu
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 14, 2017, 00:31:38 kirjoittanut rayban » tallennettu
eyelid
Ylläpitäjä
Sr. Member
*****
Viestejä: 2.102


« Vastaus #7 : Toukokuu 15, 2017, 14:28:55 »

100 vuotta vanhoissa automainoksissa moottorien ominaisuudet ilmotettiin Silinterien lukumäärällä.
tallennettu

Skoda KamiQ G-TEC.
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

TinyPortal v1.0.5 beta 1© Bloc

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!