KHCF.org Kia-Hyundai Club Finland
Maaliskuu 29, 2024, 09:30:18 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
  Etusivu     Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  

Valikko

   Pääsivu
   Foorumi
   Kalenteri
   Yhteystiedot
   Kuvagalleriat
   Linkit
   Uutiset
   Ohjeet

Käyttäjä

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Maaliskuu 29, 2024, 09:30:18

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Uutiset

* *

Sivuja: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 23
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia Nirosta  (Luettu 208595 kertaa)
Petteri2
Full Member
***
Viestejä: 214


« Vastaus #180 : Syyskuu 22, 2019, 18:46:54 »

Pidät omasta mielipiteestäsi kiinni, et anna periksi "jospa kuitenkin takkailen vielä" tms sumutukselle.
Et lähde tiskiltä pois ennen kuin tiskin toisella puolella ollaan samaa mieltä, ettei öljytason kuulu nousta tai varsinkaan öljyn haista bensalle. Kun olet tuon kiristänyt irti, niin sitten kysyt, että milloin korjaavat asian.

Kun sanovat, että eivät tiedä, pitää selvittää, niin sitten vaadit päivämäärän johon mennessä palaavat asiaan ja lähetät heti perään sähköpostia nimenomaisen huollon osoitteeseen josta vaadit samat kirjallisena jos eivät suoraan jaksa/kykene/suostu sitä paperilla tai sähköisenä antamaan.
Asia ei saa jäädä puheen tasolle vaan mustaa valkoiselle ja paine päälle huoltoliikkeeseen ja jos ei ala tapahtumaan heti niin maahantuojan jne suuntaan copynä kaikki sähköpostit.

Tärkeintä on olla hankala olemalla periksiantamaton, ei asiaton tai töykeä.
Saat varmasti sijaisauton korjauksien ajaksi kun kyseessä on takuukorjaus ja mahdollisesti pitkäkin prosessi etsinnässä.

Korjaukseksi yleensä ei auta "kalibrointi", "puhdistus" tai joku muu säätö. Tämä perus sumutus jossa kuitataan vikakoodit ja "päivitetään" ohjelmisto kuukauden parin välein ei välttämättä johda mihinkään muuhun kuin siihen, että auton omistaja hankkiutuu autosta eroon.
tallennettu
tomppa78
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 48


« Vastaus #181 : Syyskuu 22, 2019, 19:56:41 »

Kyllä olen ollut kovana että on korjattava mutta ei auta mitään kun ei vaan tule kuntoon. Ei mulla ainakaan riitä aika eikä hermot tapella korjaamon kanssa helpommalla pääsen kun hävitän koko auton pois. Ei ne mitään osia vaihda ennenkuin on lopullisesti rikki, ei siinä korjaamon touhussa ole järkeä asiakkaan kannalta. Tai ehkä se onkin järkevää huollon kannalta saadaan ongelma tapaukset luovuttamaan ja vaihtamaan autonsa pois, niin pääsevät keskittymään kannattavaan toimintaan eli öljynvaihtoon ja saranan rasvaamiseen.
tallennettu
Petteri2
Full Member
***
Viestejä: 214


« Vastaus #182 : Syyskuu 22, 2019, 21:46:42 »

Kyllä olen ollut kovana että on korjattava mutta ei auta mitään kun ei vaan tule kuntoon. Ei mulla ainakaan riitä aika eikä hermot tapella korjaamon kanssa helpommalla pääsen kun hävitän koko auton pois. Ei ne mitään osia vaihda ennenkuin on lopullisesti rikki, ei siinä korjaamon touhussa ole järkeä asiakkaan kannalta. Tai ehkä se onkin järkevää huollon kannalta saadaan ongelma tapaukset luovuttamaan ja vaihtamaan autonsa pois, niin pääsevät keskittymään kannattavaan toimintaan eli öljynvaihtoon ja saranan rasvaamiseen.

Peugeotilla oli kyllä vähän poukkoileva tapa hoitaa mysteeritapausta.
Ensin eivät suostuneet myöntämään, että vikahan se on. Piti olla aivan limpmodessa, että uskoivat korjaamolla.
Tämän jälkeen alkoivat kyllä korjaamaan asiaa eli vaihtamaan osaa (eli ei pelkkää vikakoodien nollausta) vaikkakin se meni vähän pieleen kun kampiakselin päähän katkesi pultti ja moottori meni vaihtoon sen takia.
Tämä ei auttanut itse ongelmaan vaan etsintää jatkettiin, tässä vaiheessa valitettavasti siirryttiin vikakoodien nollaamiseen vaikka ehdotin melko tarmokkaasti josko vaihtaisivat ECU:n tms kun kone pätkii mystisesti ilman vikakoodeja ja vika on ajoittaista. Nollasivat ja ihmettelivaät ja kaivoivat johtosarjoja ja testasivat jne viikkokaupalla. Tämän jälkeen auto hyytyi ajokelvottomaksi ja siirtyi jo kolmannen korjaamon riesaksi jossa vaihdettiin heti kättelyssä joku virranjakomoduuli eli yritystä oli. Vaan ei se tämäkään korjannut. Kun auto taas hinattiin korjaamolle, oli kyseessä se sama jossa moottori vaihdettiin ja vika löytyi. Vika oli moottorinohjausyksikössä eli käsittääkseni juurikin ECU:ssa joka saatiin ehjäksi ja rikki lämpöä antamalla ja jäähdyttämällä, vaihtoivat osan ja auto on ilmeisimmin toiminut sen jälkeen.

Minulle auto ei jäänyt vaan ajoin sen suoraan toiseen autokauppaan josta olin jo saanut uuden auton alle ja tämä laite tosiaan hajosi sillä reissulla kun olin menossa autoa vaihtamaan, vaan menikin korjaamolle Smiley Pahoittelut offtopicista, mutta ehkä tästä on henkistä tukea jollekin hankalalla matkallaan.

Minun auton tapauksessa asiat eivät oikein edistyneet jos en soittanut jatkuvasti maahantuojan teknisen puolen nohevan oloiselle kaverille. Yleensä soitosta ei montaa tuntia mennyt, kun oli jo jokin toimenpide ajateltuna asian edistämiseksi. Tärkeintä mielestäni on, että huolto-organisaatio etsii aktiivisesti ratkaisua eikä jää tehtaan neuvontalimboon.
tallennettu
TeemuHyn
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 48


« Vastaus #183 : Syyskuu 23, 2019, 05:43:54 »

Pidät omasta mielipiteestäsi kiinni, et anna periksi "jospa kuitenkin takkailen vielä" tms sumutukselle.
Et lähde tiskiltä pois ennen kuin tiskin toisella puolella ollaan samaa mieltä, ettei öljytason kuulu nousta tai varsinkaan öljyn haista bensalle. Kun olet tuon kiristänyt irti, niin sitten kysyt, että milloin korjaavat asian.

Kun sanovat, että eivät tiedä, pitää selvittää, niin sitten vaadit päivämäärän johon mennessä palaavat asiaan ja lähetät heti perään sähköpostia nimenomaisen huollon osoitteeseen josta vaadit samat kirjallisena jos eivät suoraan jaksa/kykene/suostu sitä paperilla tai sähköisenä antamaan.
Asia ei saa jäädä puheen tasolle vaan mustaa valkoiselle ja paine päälle huoltoliikkeeseen ja jos ei ala tapahtumaan heti niin maahantuojan jne suuntaan copynä kaikki sähköpostit.

Tärkeintä on olla hankala olemalla periksiantamaton, ei asiaton tai töykeä.
Saat varmasti sijaisauton korjauksien ajaksi kun kyseessä on takuukorjaus ja mahdollisesti pitkäkin prosessi etsinnässä.

Korjaukseksi yleensä ei auta "kalibrointi", "puhdistus" tai joku muu säätö. Tämä perus sumutus jossa kuitataan vikakoodit ja "päivitetään" ohjelmisto kuukauden parin välein ei välttämättä johda mihinkään muuhun kuin siihen, että auton omistaja hankkiutuu autosta eroon.

Joo tarkkailuun ei kyllä enää pitäisi lähteä. Olen tuota nyt kaksi kertaa käyny näyttämässä ja itse seurannu nyt tarkasti viimeisen kk. Kuvat öljytikusta myös löytyy.

Pitää tässä nyt ottaa tosiaan sellanen asenne, että vika on löydyttävät. Purkavat sitten auton vaikka ”atomeiksi” ja eteivät sen vian. Tuo öljyn lisääntyminen on sitä luokkaa, että ei varmasn tee voiteluominsisuuksille kovin hyvää ja kone on entistä kovemmilla esim kovilla pakkasilla.
tallennettu
TeemuHyn
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 48


« Vastaus #184 : Syyskuu 23, 2019, 08:59:44 »

Suuttimet menee omassa Nirossa vaihtoon. Nyt olin tyytyväinen palveluun, kun tehdään jotain konkreettista. Meinasivat, että olivat jonku mittauksen tehneet ja suuttimet eivät toimi kunnolla ja sulkeudu oikein, jolloin palamatonta polttoainetta pääsee valumaan öljyn sekaan.

Toivotaan, että tällä tulisi kuntoon! Kahden viikon päästä tuo suuttimien vaihto.

Mielenkiinnolla odotan, että vaikuttaako suuttimet myös tuohon ajoittaiseen hyvin pieneen tärinään, jota ei tosin nyt viime aikoina ole ollut havaittavissa.
tallennettu
tomppa78
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 48


« Vastaus #185 : Syyskuu 23, 2019, 09:29:14 »

Vaihdettiin ne suuttimet mullekin mutta ei se nykiminen ole siihen loppunut vaan oikeastaan pahentunut. Tuntuu että se nykiminen ja tärinä ei välttämättä johdu itse polttomoottorista vaan mun mielestä kytkin jää välillä luistamaan tai jotain epäsovitusta on moottoreiden käytössä. Ja edelleen öljy haisee erittäin voimakkaasti bensalla. Lueskelin ulkomaan foorumilta että olis jotain päivitystä akun hallintaan ja moottoriin ja vaihteistoon. Ja ilmeisesti myös jotain bensatankin huohotus systeemiin takaisin kutsua on olemassa. Ainakin mun kärryssä oli sisälokari takaa irroitettuja jotain siellä oli touhuttu, huomasin kun oli pistetty uusia kiinnikkeitä eikä sisälokasuoja ollut kunnolla paikallaan. Tiedä sitten tuleeko noi päivitykset parin vuoden viiveellä Suomeen. Mut joka tapauksessa se bensan meno öljyn joukkoon ei ole loppunut vaan öljyn pinta on reilusti yli tikun muoviosan. 
tallennettu
TeemuHyn
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 48


« Vastaus #186 : Syyskuu 23, 2019, 15:30:31 »

Vaihdettiin ne suuttimet mullekin mutta ei se nykiminen ole siihen loppunut vaan oikeastaan pahentunut. Tuntuu että se nykiminen ja tärinä ei välttämättä johdu itse polttomoottorista vaan mun mielestä kytkin jää välillä luistamaan tai jotain epäsovitusta on moottoreiden käytössä. Ja edelleen öljy haisee erittäin voimakkaasti bensalla. Lueskelin ulkomaan foorumilta että olis jotain päivitystä akun hallintaan ja moottoriin ja vaihteistoon. Ja ilmeisesti myös jotain bensatankin huohotus systeemiin takaisin kutsua on olemassa. Ainakin mun kärryssä oli sisälokari takaa irroitettuja jotain siellä oli touhuttu, huomasin kun oli pistetty uusia kiinnikkeitä eikä sisälokasuoja ollut kunnolla paikallaan. Tiedä sitten tuleeko noi päivitykset parin vuoden viiveellä Suomeen. Mut joka tapauksessa se bensan meno öljyn joukkoon ei ole loppunut vaan öljyn pinta on reilusti yli tikun muoviosan. 

Okei, no ei kuulosta lupaavalta. Mutta näillä mennään. Ainakin jotakin tapahtuu. Jos ongelma jatkuu, niin osaan kyllä vaatia, että auto pitää saada kuntoon.

Mikä ihme tuon bensa pääsyn tuonne öljyn sekaan voisi sitten aiheuttaa? Itse en mikään autonero ole ja mieleen tulee vaan männänrenkaat. Mutta ilmeisesti niitä ei nyt kellään ainakaan täällä ole vaihdettu?
tallennettu
Huihai40
Sr. Member
****
Viestejä: 847



WWW
« Vastaus #187 : Syyskuu 23, 2019, 15:57:53 »

Liikaa polttoainetta (suuttimet, kylmä käyntilämpötila, moott ohjaus?)
Polttoaine ei pala (sytytysvika, moott ohjaus?)
Moottori (mäntä/sylinteri) ei ole tiivis (männänrenkaat, kylmä käyntilämpötila?)
tallennettu

Niro PHEV '23
ex: Xceed PHEV '21
ex: Optima SW CRDi DCT7 Business Premium GT-Line '18
ex: Optima CRDi 6AT Business '15
ex: cee'd GDi DCT TX '13
ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
TeemuHyn
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 48


« Vastaus #188 : Lokakuu 05, 2019, 20:10:54 »

Maanantaina menen tosiaan vaihdattamaan nuo suuttimet. Pyydän myös tuoreet öljyt koneeseen, niin näkee helpommin oliko korjauksella mitään vaikutusta. Jos ei, niin sitten pitää alkaa jo vaatia, että ottavat auton pajalle ja tutkivat/vaihtavat osia niin kauan, että Niro on kunnossa. Vähän pakkohan niiden on suostua, koska ongelma on todettu ja toisin kuin oljyn vähenemisessä (jossa suuretkin määrät ovat muka normaalia) eivät he voi vedota, että esim ohjekirjassa lukisi, että oljyn liääntyminen on normaalia. Päinvastoin, ohjekirjassa lukee, että liian suuri önjymäärä voi vahingoittaa konetta.

Pitäisi vaan saada auto alle huollon ajaksi.

Jännäksi menee. Toivottavasti tulisi tuolla kuntoon...

Pitäisi varsin käydä koeajamassa näitä facelift Niroja ja haistella öljytikkua. :-D

Typeetä tälläset viat. Muuten niin hyvä auto. Ei tekisi mieli ruveta vaihtamaan pois, kun ei ole Niro ollut vasta kun reilut 2 vuotta.
tallennettu
TeemuHyn
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 48


« Vastaus #189 : Lokakuu 07, 2019, 16:24:25 »

Nyt suuttimet vaihdettu. Paha sanoa vielä korjaantuiko ongelma. Pikkusen lenkin ajoin ja ehkä auto toimi vähän sulavammin. Täristystä (joka omassa Nirossa ollut aina tosi pientä)ei esiintyny, mutta eipä sitä muutenkaan joka kerta ollu. Kotipihassa haistelin öljytikkua eikä ainakaa vielä bensa haissut. Katsotaan nyt muutaman päivän jälkeen... Kovin oli huollon vastaanottaja sitä mieltä, että nyt se on korjattu eikä bensa öljyn sekaan oikeen muuten voi hänen mukaansa päästä. No kohta se nähdään. Ja taas on tuoreet öljyt, heh. Edellisillä tulkin jo ajettua vähän reipas 1000km. :-D
tallennettu
TeemuHyn
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 48


« Vastaus #190 : Lokakuu 12, 2019, 18:09:45 »

Huh! Vaikuttaa siltä, että suuttimien vaihto auttoi. Enää öljy ei haise bensalle ja pysyy kirkkaana kuten näin uudessa autossa kuuluukin. Aikaisemmin öljyn väri muuttui heti, kun sillä oli ajanut 100km ja bensa haisi. Nyt vedetty 300km ja öljy kirkasta eikä haise bensalle.

Yksi huoli vähempänä. Eli suositelkaa huollossa suuttimien vaihtoa, jos on tätä ongelmaa, että öljyn sekaan pääsee bensaa.
tallennettu
TeemuHyn
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 48


« Vastaus #191 : Lokakuu 19, 2019, 23:55:26 »

Tää menee nyt yksinpuheluksi, mutta on ollut kyllä nyt ilo ajella taas Nirolla. Ei minkäänlaisia ongelmia. Eiköhän tässä uskalla ainakin vähäksi aikaa tuulettaa. :-)

No, asiasta kolmanteen. Onko kukaan ostanut facelift mallia? Oulussa liikkuu Niroja todella paljon, joten innolla odotan millon tulee eka uus Niro vastaan. Itsellä tekis toisaalta mieli, mutta se pitäs sitten olla plug-in malli. Muuten uudistukset jää liian pieniksi.
tallennettu
Huihai40
Sr. Member
****
Viestejä: 847



WWW
« Vastaus #192 : Lokakuu 20, 2019, 09:43:28 »

Plugarin lisähinnalla saa vaan tarkkaan miettiä, onko oma ajo sellaista, että siitä saa hyötyä. Eli onko ne ajot alle 50 km kerrallaan, jotta pääsee sähköllä. Ja onko fiksun hintainen  latauspaikka.

PS TeemuHyn, ihan hyvä on lueskella, että ainakin joillain onnistunut tuo inhottavan vaivan korjaaminen.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 20, 2019, 19:45:39 kirjoittanut Huihai40 » tallennettu

Niro PHEV '23
ex: Xceed PHEV '21
ex: Optima SW CRDi DCT7 Business Premium GT-Line '18
ex: Optima CRDi 6AT Business '15
ex: cee'd GDi DCT TX '13
ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
Petteri2
Full Member
***
Viestejä: 214


« Vastaus #193 : Lokakuu 20, 2019, 09:59:02 »

Plugarin lisähinnalla saa vaan tarkkaan miettiä, onko oma ajo sellaista, että siitä saa hyötyä. Eli onko ne ajot alle 50 km kerrallaan, jotta pääsee sähköllä. Ja onko fiksun hintainen  latauspaikka.

Plugarina Niro on myös huono pohjolan oloihin, lämmitys ei tapahdu sähköllä.
Jos meinaa päivittää hybridiä töpselimalliin, niin suoraan sähkö niro, siinä tulee sitten kaikki herkut paitsi etäohjaus.
tallennettu
peve
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 16


« Vastaus #194 : Lokakuu 29, 2019, 22:19:17 »

Onko kokemuksia maskipeitosta, näkyy olevan Niroon sopivia myynnissä ainakin Aritassa. Aika hyvinhän tuo tuntuu lämpiävän ainakin jos vertaa edelliseen autooni, Renu turbodieseliin.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 23
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

TinyPortal v1.0.5 beta 1© Bloc

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!