KHCF.org Kia-Hyundai Club Finland
Maaliskuu 29, 2024, 08:34:32 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
  Etusivu     Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  

Valikko

   Pääsivu
   Foorumi
   Kalenteri
   Yhteystiedot
   Kuvagalleriat
   Linkit
   Uutiset
   Ohjeet

Käyttäjä

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Maaliskuu 29, 2024, 08:34:32

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Uutiset

* *

Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 23
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia Nirosta  (Luettu 208589 kertaa)
Huihai40
Sr. Member
****
Viestejä: 847



WWW
« Vastaus #75 : Marraskuu 06, 2017, 20:02:15 »

http://www.mobil.fi/Finland-Finnish-LCW/carengineoils_products_mobil-1-0w20.aspx#

Olet liikkeellä väärin päin. Eli kun siellä ohjekirjassa kerrotaan mitä öljyä pitää olla, niin hae sellaisia. Ja ota huomioon, että pelkkä viskositeetti 0W-20 ei riitä. Niitä on jo VW-öljy, Volvo-öljy ja sitten tämä Aasia-/hybridi-öljy.
tallennettu

Niro PHEV '23
ex: Xceed PHEV '21
ex: Optima SW CRDi DCT7 Business Premium GT-Line '18
ex: Optima CRDi 6AT Business '15
ex: cee'd GDi DCT TX '13
ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
realisti
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 16


« Vastaus #76 : Marraskuu 07, 2017, 19:00:39 »

http://www.mobil.fi/Finland-Finnish-LCW/carengineoils_products_mobil-1-0w20.aspx#

Olet liikkeellä väärin päin. Eli kun siellä ohjekirjassa kerrotaan mitä öljyä pitää olla, niin hae sellaisia. Ja ota huomioon, että pelkkä viskositeetti 0W-20 ei riitä. Niitä on jo VW-öljy, Volvo-öljy ja sitten tämä Aasia-/hybridi-öljy.

Anteeksi kuinka "väärinpäin"??  kysyinhän mitä öljyä itsekukin teistä Niron omistajista käyttää autonsa moottorin voiteluun. Valvoline on toistaiseksi ainoa merkki mistä Kia Niro 1.6 GDI Hybrid haku antoi edes jonkun suositusten mukaisen laadun.

Esim. Mobilin sivusto ei tunne Niroa ollenkaan, samoin Gastrol jne.jne.

Luulen ymmärtäväni viskositeetti- ja luokitusjuttuja aika pitkällekkin, mutta nykyään alkaa olla yhä useampaan autoon oma öljylaatu, kuten näyt tuohon laittaneen itsekkin. Ohjekirjassa on ne luokitukset, mutta esim. Motonet ei pysty myymään mitään öljyä tuohon "takuuvarmasti" sopivana.

Niron ohjekirja antaa kyllä vaihteistoöljylle kolmenkin eri merkin öljysuositukset, mutta moottoriin ei sitten mitään, mikä oikeastaan pieni ihmetys, kun monissa muissa merkeissä esim. ranskalaisissa mainittu öljymerkkikin.

Motonetissa on kyllä öljyjä hybrideihin, mm. Toyotaan merkkikohtaisena, eivät kuitenkaan Niroon suosittele samaa tavaraa.  Tottahan tähän nyt joku luokituksien mukainen öljy löytyy, mutta yritin helpoimmalla, eli josko se "viisaus" olisi löytynyt tältä saitilta tässäkin asiassa, pidempään ko. auton omistaneiden joukosta  Wink
tallennettu
Huihai40
Sr. Member
****
Viestejä: 847



WWW
« Vastaus #77 : Marraskuu 07, 2017, 20:32:57 »

Siinä mielessä väärinpäin, että autosi ohjekirjasta (sivu 9-6) löytyy se paras tieto, millaista öljyä autoosi kuuluu, ja jo nyt.
Kun taas nuo öljymerkkien valintakoneet laahaavat kahdellakin tapaa jäljessä. Ensin siinä, päivittyykö pohjadata, ja seuraavaksi siinä, että öljymerkki saa pohjadatan perusteella lisättyä sinne sivuilleen vastaavan oman tuotteensa. Ja se pohjadata ei suinkaan ole aina oikeaa, kuten ei Valvolinen tapauksessakaan mennyt ihan nappiin.

Mutta jos taasen haet esim Mobilin sivuilta sitä ohjekirjan antamaa öljyä vastaavaa öljyä, niin sehän löytyy sieltä, kuten jo vastasin.
Eli 0W20, API SN ja ACEA C2 tai "Energy conserving" pitää purkin kyljestä löytyä. Ja ILSAC GF-5 on juurikin Energy conserving.

Kian kohdalla mikään öljymerkki ei ole maksanut tarpeeksi saadakseen oman tuotteensa ohjekirjaan, ei se sen ihmeellisempää ole. Sen verran ovat Shellin kanssa vielä kauppaa käyneet, että ko. merkki on saanut nimensä sinne. Mutta ei enää isolla logolla kuten aiemmin. Markkinatalous jyllää!

Ja tässä vaiheessa auton elinkaartahan valitsee sen öljyn lähes aina merkkihuolto. Deltan tapauksessa merkki on ollut yleensä Neste, ja valinta hieman sinnepäin. Joko NESTE CITY PRO C2 5W-30 tai sitten NESTE CITY PRO 0W-20 mutta veikkaan ekaa. Hyundain kohdalla taitaa mennä yleensä Castrolille kun Volvo-kaupan hyyryläisiä ovat useimmin. Ja siellä asiaan tuo vaikeuskerrointa se, että niillä on Professional-sarjansa, josta löytyy uusimmatkin öljyt, mutta niitä ei anneta kuluttajien nähdä valitsimessa. Castrol Magnatec Pro GF 0W-20 olisi se oikea.
tallennettu

Niro PHEV '23
ex: Xceed PHEV '21
ex: Optima SW CRDi DCT7 Business Premium GT-Line '18
ex: Optima CRDi 6AT Business '15
ex: cee'd GDi DCT TX '13
ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
realisti
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 16


« Vastaus #78 : Marraskuu 08, 2017, 23:04:40 »

Siinä mielessä väärinpäin, että autosi ohjekirjasta (sivu 9-6) löytyy se paras tieto, millaista öljyä autoosi kuuluu, ja jo nyt.
Kun taas nuo öljymerkkien valintakoneet laahaavat kahdellakin tapaa jäljessä. Ensin siinä, päivittyykö pohjadata, ja seuraavaksi siinä, että öljymerkki saa pohjadatan perusteella lisättyä sinne sivuilleen vastaavan oman tuotteensa. Ja se pohjadata ei suinkaan ole aina oikeaa, kuten ei Valvolinen tapauksessakaan mennyt ihan nappiin.

Mutta jos taasen haet esim Mobilin sivuilta sitä ohjekirjan antamaa öljyä vastaavaa öljyä, niin sehän löytyy sieltä, kuten jo vastasin.
Eli 0W20, API SN ja ACEA C2 tai "Energy conserving" pitää purkin kyljestä löytyä. Ja ILSAC GF-5 on juurikin Energy conserving.

Kian kohdalla mikään öljymerkki ei ole maksanut tarpeeksi saadakseen oman tuotteensa ohjekirjaan, ei se sen ihmeellisempää ole. Sen verran ovat Shellin kanssa vielä kauppaa käyneet, että ko. merkki on saanut nimensä sinne. Mutta ei enää isolla logolla kuten aiemmin. Markkinatalous jyllää!

Ja tässä vaiheessa auton elinkaartahan valitsee sen öljyn lähes aina merkkihuolto. Deltan tapauksessa merkki on ollut yleensä Neste, ja valinta hieman sinnepäin. Joko NESTE CITY PRO C2 5W-30 tai sitten NESTE CITY PRO 0W-20 mutta veikkaan ekaa. Hyundain kohdalla taitaa mennä yleensä Castrolille kun Volvo-kaupan hyyryläisiä ovat useimmin. Ja siellä asiaan tuo vaikeuskerrointa se, että niillä on Professional-sarjansa, josta löytyy uusimmatkin öljyt, mutta niitä ei anneta kuluttajien nähdä valitsimessa. Castrol Magnatec Pro GF 0W-20 olisi se oikea.

Ok. kiitos. mitä tuohon "merkkiliikkeen valintaan" tulee, niin en ole eläissäni vaihdattanut öljyjä merkkiliikkeen huollossa yhteenkään autoon, kun katson koulutukseni ja pitkän työkokemukseni vuoksi itseni kelvolliseksi öljynvaihtajaksi edelleen  Wink  Muitakin syitä on, esim. öljynvaihtovälit jäävät lyhyiksi poikkeuksetta jne.



tallennettu
TeemuHyn
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 48


« Vastaus #79 : Joulukuu 29, 2017, 20:42:12 »

Niro kävi öjyn vaihdossa. Nyt pelaa omassakin täydellisesti tuo vakkari (ei enää kierrokset hyppää ja laske sitten oikealle tasolle). Huollossa kertoivat, että vaihtavat takuuseen sulakerasian kannen (muistaakseni se oli se :-D). Osaa ei ollut, mutta aikoivat tilata...

Hyvin pelannut Niro tähän asti. Ei valittamista.
tallennettu
Huihai40
Sr. Member
****
Viestejä: 847



WWW
« Vastaus #80 : Tammikuu 18, 2018, 12:22:45 »

Kyllä 5" näytöltä jo näkee ettei takana ole autoa tai ihmisiä, mutta sentintarkkaan peruuttamiseeen iso on parempi.

Nirossa ei ksenonitkaan vielä ole erityisen hyvät, valitettavasti. Ovat vain hyvän halogeenin tasoa, 25W versio...

Ota koukkumalli. Ensinnäkin tehdasasennus on toimivampi ja toiseksi autoissa on eroa maahantuonnin mukaan. Kian sivut on nyt nurin mutta myös vetokiloissa oli ero.

EDIT: Eri massasta puhuu lisävaruste-esitekin koukun kohdalla. Kannattaa tarkistaa suoraan maahantuonnista asia!
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 18, 2018, 19:52:55 kirjoittanut Huihai40 » tallennettu

Niro PHEV '23
ex: Xceed PHEV '21
ex: Optima SW CRDi DCT7 Business Premium GT-Line '18
ex: Optima CRDi 6AT Business '15
ex: cee'd GDi DCT TX '13
ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
antsu
Sr. Member
****
Viestejä: 2.103


« Vastaus #81 : Tammikuu 18, 2018, 12:39:17 »


Mainittakoon että koen KIAn hinnoittelun hyvänä siinä mielessä että perusmallissa on sama tekniikka kuin muissakin. Monesti noissa muita halvemmissa on esimerkiksi paljon pienempi kone, jota kukaan ei voi millään haluta. Siihen verrattuna joku näyttö on pieni kiusa.

Hyvin sanottu Cheesy

200 euron älypuhelin hoitaa kaiken muun paitsi peruutuskameraa ja ilmainen Google Maps -navigaattorikin pysynee paremmin ajan tasalla kuin kiinteä.

Pikkasen pelottaa, että karvalakkimallin äänieristyksessä on säästetty, mutta se voi olla turhaa pelkoa.
tallennettu
tomppa78
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 48


« Vastaus #82 : Helmikuu 03, 2018, 20:54:31 »

Itelle tehtiin sellainen äänieristys ruiskutus alustaan ja samalla ruosteenesto käsittely alustaan. En kyllä kysellyt mitään että vaikuttaako takuuseen, tuskin se sitä poistaa eihän minkään auton takuu korvaa jos alusta on ruostuu sehän johtuu aina ulkoisista tekijöistä ja kulumisesta. Samalla pistettiin äänieristemattoa sisälokareihin.  En kyllä huomannut mitään eroa entiseen Meteliin kyseisillä toimenpiteillä. Rahat meni vaan hukkaan. Kun itse eristin koko auton perän sisäpuolelta niin se todella hiljensi autoa.
tallennettu
Huihai40
Sr. Member
****
Viestejä: 847



WWW
« Vastaus #83 : Helmikuu 03, 2018, 21:08:14 »

200 euron älypuhelin hoitaa kaiken muun paitsi peruutuskameraa ja ilmainen Google Maps -navigaattorikin pysynee paremmin ajan tasalla kuin kiinteä.

No, päivitykset on ilmaisia 7 vuoden ajan, ja onhan auton navi muutenkin jouheampi. Ei piuhoja, näyttää rajoitukset, isommat nappulat, isompi ruutu, paremmassa paikassa jne.
Okei, ruuhkia ei taida Nirossakaan vielä tuntea, mutta tunteeko kameratolpat?
Plus ruutu ei pimene kun joku soittaa tai tarvii puhelinta muuhun.
tallennettu

Niro PHEV '23
ex: Xceed PHEV '21
ex: Optima SW CRDi DCT7 Business Premium GT-Line '18
ex: Optima CRDi 6AT Business '15
ex: cee'd GDi DCT TX '13
ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
antsu
Sr. Member
****
Viestejä: 2.103


« Vastaus #84 : Helmikuu 03, 2018, 21:17:06 »

No, päivitykset on ilmaisia 7 vuoden ajan,

Syytä ollakin kun navisofta maksaa 1000€ Cool

Käyttö voi olla hieman kätevämpää, mutta ei merkittävästi. Lisäksi ainakin oman auton navigaattori häviää toiminnassa Google Mapsille.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 03, 2018, 21:18:41 kirjoittanut antsu » tallennettu
TeemuHyn
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 48


« Vastaus #85 : Helmikuu 04, 2018, 15:28:57 »

KULUTUKSESTA:

-20 astetta. Ajoin 35km lenkin. Auto oli roikassa sen 2 tuntia. About 90 prosenttia 80-100 km/h alueeella ajoa. Keskikulutus 5.6L. Ei paha.
tallennettu
Huihai40
Sr. Member
****
Viestejä: 847



WWW
« Vastaus #86 : Helmikuu 04, 2018, 18:47:24 »

Syytä ollakin kun navisofta maksaa 1000€ Cool

Jaa millä laskutaidolla?
Jos meinaat sitä, mitä varustelutasojen hintaerona on (paketilla höystettynä), niin paketin ulkopuolelle jää silti vielä aika paljon muutakin tavaraa, kuten vaikkapa ksenonit.
tallennettu

Niro PHEV '23
ex: Xceed PHEV '21
ex: Optima SW CRDi DCT7 Business Premium GT-Line '18
ex: Optima CRDi 6AT Business '15
ex: cee'd GDi DCT TX '13
ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
antsu
Sr. Member
****
Viestejä: 2.103


« Vastaus #87 : Helmikuu 04, 2018, 19:11:35 »

Riippuu siitä paljonko kukin ksenoneita ynnä muita härpäkkeitä arvostaa. Minä en niihin 1000 euroa laittaisi enkä laittanut nykyiseen autooni, kun TM:n testissä olivat huonommat kuin halogeenit ko. autossa.   Nykyiset pienitehoiset ksenonit eivät yötä päiväksi muuta yhtään sen paremmin kuin täystehoiset halogeenit.
tallennettu
JT
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 1


« Vastaus #88 : Helmikuu 07, 2018, 12:12:42 »

Odottavan aika on pitkä. Itselle on tulossa Niron Plug-in-malli EX-varustetasolla, arvioitu toimitus toukokuussa. Vaihdossa lähtee romutettavaksi Corolla vuosimallia -95. Pitemmän aikaa tuota vaihtoa tuli jo haaveiltua, mutta tuo romutuspalkkio asian nyt lopullisesti ratkaisi. Koeajoa enempää kokemuksia ei siis Nirosta ole vielä kertynyt, mutta kerrotaan niitä sitten, kun auto aikanaan alle saadaan.
tallennettu
antsu
Sr. Member
****
Viestejä: 2.103


« Vastaus #89 : Helmikuu 13, 2018, 20:33:50 »


Onko kameratolppien syöttämisestä navigaattoriin kokemuksia? Voisi olla hyvä jos joskus joutuu kehäykköselle seikkailemaan.

Kehä1:llä on niin tiuhassa tolppia, ettei niiden sijainnista saa mitään hyötyä Wink
tallennettu
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 23
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

TinyPortal v1.0.5 beta 1© Bloc

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!