KHCF.org Kia-Hyundai Club Finland
Huhtikuu 19, 2024, 06:03:01 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
  Etusivu     Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  

Valikko

   Pääsivu
   Foorumi
   Kalenteri
   Yhteystiedot
   Kuvagalleriat
   Linkit
   Uutiset
   Ohjeet

Käyttäjä

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Huhtikuu 19, 2024, 06:03:01

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Uutiset

* *

Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 23
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia Nirosta  (Luettu 209874 kertaa)
eyelid
Ylläpitäjä
Sr. Member
*****
Viestejä: 2.102


« Vastaus #105 : Heinäkuu 24, 2018, 16:36:26 »

Ihme jankutusta. Niro on bensauto, PHEV on oikea hybridi. PHEV:n lyhenne on Plug in HYBRID Vehicle - ei pitäis olla vaikea asia ymmärtää.  Smiley
tallennettu

Skoda KamiQ G-TEC.
antsu
Sr. Member
****
Viestejä: 2.104


« Vastaus #106 : Heinäkuu 24, 2018, 17:07:22 »

Se on ihan määrittelykysymys. Prius on nimitetty hybridiksi jo ajat sitten ennen kuin kukaan puhui latauksesta mitään.

Ja jankuttamisesta puheen ollen...
tallennettu
Petteri2
Full Member
***
Viestejä: 214


« Vastaus #107 : Heinäkuu 24, 2018, 17:12:42 »

Jos autossa on ICE ja sähkömoottori kuljettamassa autoa, niin silloin se lienee hybidi.
tallennettu
Huihai40
Sr. Member
****
Viestejä: 851



WWW
« Vastaus #108 : Heinäkuu 24, 2018, 18:03:07 »

Hybridiauto on auto, jossa on kaksi eri voimanlähdettä, esimerkiksi polttomoottori ja sähkömoottori.
Stop/Start-auton nimittäminen mikrohybridiksi on kusetusta, siinä ei ole sähkömoottoria voimanlähteenä.
tallennettu

Niro PHEV '23
ex: Xceed PHEV '21
ex: Optima SW CRDi DCT7 Business Premium GT-Line '18
ex: Optima CRDi 6AT Business '15
ex: cee'd GDi DCT TX '13
ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
eyelid
Ylläpitäjä
Sr. Member
*****
Viestejä: 2.102


« Vastaus #109 : Heinäkuu 24, 2018, 18:27:26 »

Eipä erityisemmin Priuksen kauppanimet kiinnosta.

Hybridiauto ei ole huihai40:sen mukaan hybridiauto koska se sähkömoottori saa energiansa bensasta - se on siis bensa-auto ja bensa-priuksiakin kohdellaan verotuksessa bensa-autoina koska sitähän ne on, ei joku sähkömoottorillinen voimansiirto siitä tee hybridiä vielä.

Hybridin määritelmä on 2 erillistä käyttövoimaa ja se voi kulkea niillä jommalla kummalla itsenäisesti, Bensa-Prius ei siihen kelpaa siis koska se on vain bensa-auto. - Bensiini MonoFuel, ilman bensaa se auto ei kulje, kuten ei Bensa-Nirokaan.
tallennettu

Skoda KamiQ G-TEC.
eyelid
Ylläpitäjä
Sr. Member
*****
Viestejä: 2.102


« Vastaus #110 : Heinäkuu 25, 2018, 17:00:07 »

"Liikutaan joko polttomoottorilla tai sähkömoottorin avulla ja ladataan akkua pääosin kineettisellä energialla.
"

Niin, se energia on peräisin bensasta, kineettinen energia on  bensa-energian kierrätystä -ei se kineettinen energia tyhjästä ole syntynyt. Tuossa on vain yksi käyttövoima sanottuna eli se on Bensiini-MonoFuel auto.

Olen sitten alan asiantuntija että turha mulle on yrittää jotain hikipedia-juttuja laittaa linkiksi, varsinkin jos et osaa edes kirjoittaa auki että mitä sieltä pitäisi löytää.

"Esimerkkeinä dieselsähköinen veturi" - Se on dieselveturi, sähkövetoinen voimansiirto ei sitä asiaa muuksi muuta.
tallennettu

Skoda KamiQ G-TEC.
Huihai40
Sr. Member
****
Viestejä: 851



WWW
« Vastaus #111 : Heinäkuu 25, 2018, 17:00:47 »

Valitettavasti trolli on ylläpitäjä.
tallennettu

Niro PHEV '23
ex: Xceed PHEV '21
ex: Optima SW CRDi DCT7 Business Premium GT-Line '18
ex: Optima CRDi 6AT Business '15
ex: cee'd GDi DCT TX '13
ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
eyelid
Ylläpitäjä
Sr. Member
*****
Viestejä: 2.102


« Vastaus #112 : Heinäkuu 25, 2018, 17:02:20 »

Kannattas nyt varmaan yrittää tajuta, että 2 itsenäistä käyttövoimaa tekee hybridin. Trafin polttoaineverotaulukkokaan ei tunnista teidän "hybridiautoja" -koska ne on oikeasti bensa-autoja.

Trafikin on varmaan teille trolli sitten. Eikö teille olisi parempi joku essonbaarifoorumi kuten AutoStadium tai muu karjala-lippis opisto kun autotekniikka ja käyttövoimat on liian vaikeita asioita ymmärtää?

"Valitettavasti trolli on ylläpitäjä."  Sanoo jannu jonka substanssi asiaan on nollan tietämissä, ethän tunnistanut edes metaaniakaan normaalien autojen polttoaineiksi, (Se on jotain ufojen polttoainetta!) joten mikä sun substanssi sitten voi olla näihin kertaluokkaa vaikeampiin asioihin? Wink

"Liikutaan joko polttomoottorilla tai sähkömoottorin avulla j" - Nissanilla on teidän kutsuma "hybridi"-malli jossa polttomoottori ei koskaan ole missään vaiheessa kytkettynä vetoakselihin, joten sitten se ei olekkaan teidän mielestä hybridi ja asiassa on ristiriita. Huomaatkos nyt kuinka et ole lainkaan ymmärtänyt näitä asioita ja olisi ehkä parempi vain kysyä asiallisesti ja kuunnella? Smiley
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 25, 2018, 17:12:44 kirjoittanut eyelid » tallennettu

Skoda KamiQ G-TEC.
eyelid
Ylläpitäjä
Sr. Member
*****
Viestejä: 2.102


« Vastaus #113 : Heinäkuu 25, 2018, 18:15:50 »

"Hybridi tarkoittaa terminä sekoitsta tai ristisiitosta."

Ei, 2 eri käyttövoimaa. Ei niiden ole pakko olla sähköä toinen.

"
Ja sähköautot olivat dieselautoja kun niistä meni aikoinaan (moninkertainen) dieselvero? "

Ei niistä mennyt dieselveroa vaan käyttövoimavero.

"Trafia kiinnostaa vain käyttääkö auto verotonta polttoainetta, töpselisähkö on bensaan verrattuna melko verotonta joten siitä pitää rangaista erikseen.
"

Niin, Niro on bensa-auto ja bensalla ajamista Trafi tukee, jos se käyttäisi sähköä niin siitä menisi käyttövoimavero, joten jotenkin nyt sekoitit lienee tämänkin asian?

"Itse asiassa keskustelimme Niron ominaisuuksista kunnes joku pilasi koko ketjun provokaatiollaan."

Mikäs provo se on vain mainita että Niro on bensa-auto ja PHEV on se hybridi? Jos noin pahasti vihastuttaa ja näet jotain provoa jossain niin suosittelisin pysymään poissa.

"n tiedä mitä halusit saavuttaa "

Kunhan oikaisin asiavirheen niin keskustelu on taas faktoissa ja oikeilla urilla.

"
Se wikipedialinkki, mihin suuri ammattilainen ei alennu perehtymään, sisältää nuokin määritelmät eriteltyinä. Mainittu dieselveturi diesel-sähköisellä koneistolla toimii juuri noin."

Kirjota nyt jo auki tuo että mitä ajat takaa, olen sen lukenut joskus kokonaan läpi, mutta kun ei sulla ole mitään pointtia siitä esittää tai alleviivattua kohtaa niin olkoot. Ei tämä mikään linkkisota ole, jolla koitat vain linkkejä heittelemällä keskustelemalla ja tehdä jonkun pointin. Hyvä kysymys junasta: Mistä se diesel-sähköisen käyttövoima tulee? Eikö niin että se tehdään dieselistä, se on diesel-veturi vai mitä? Smiley Oivallatko nyt?

Ja niin se wikipedia ei kelpaa lähteeksi edes AMK:ssa, joten on kyllä vaikea ymmärtää että miksi joku käyttää lähteenään jotain wikipediaa. Sehän on ollut alusta asti vain yksi suuri vitsi.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 25, 2018, 18:19:20 kirjoittanut eyelid » tallennettu

Skoda KamiQ G-TEC.
Petteri2
Full Member
***
Viestejä: 214


« Vastaus #114 : Heinäkuu 25, 2018, 18:26:47 »

Tärkein jäi selvästi käsittelemättä!

Muistakaa sitten ostaa tuulisähköä, ettei phevinne muutu kivihiilimoottorilla kulkevaksi hybridiksi!  Grin
tallennettu
eyelid
Ylläpitäjä
Sr. Member
*****
Viestejä: 2.102


« Vastaus #115 : Heinäkuu 25, 2018, 18:39:05 »

Ei ne ole hybrideitä, ne on Bi-Fueleita. Sen lisäksi sulla on tuossa termistövirhe, se on CMG, ei CNG Wink
tallennettu

Skoda KamiQ G-TEC.
Soulster
Full Member
***
Viestejä: 102


« Vastaus #116 : Heinäkuu 26, 2018, 11:43:02 »

Kompressori toimii sähköllä, koska ilmastoinnin halutaan toimivan myös sähköajossa. Jos kompressori olisi hihnakäyttöinen, tarvittaisiin apulaitehihna, jota ei käytettäisi muuhun kun laturia ei ole ja ohjaustehostinkin on sähköinen. Sähkökäyttöinen kompressori voidaan lisäksi sijoittaa paljon vapaammin ja voidaan tehdä jopa hermeettiseksi kotipakastimien tavoin, jolloin huoltoväli voi olla 20 vuotta.

Energiankulutuskin saattaa olla pienempi koska kompressorin kierroksia on mahdollista säätää jäähdytystarpeen mukaan.
Hep!
Palataan hiukan keskustelussa taaksepäin... AC-kompura on korkeajännitteellä toimiva, se on totta, mutta Nirossa on apulaitehihna ja myös laturi - laturi, joka toimii myös starttina. Laturin tehtävä ei tosin ole ladata 12 V akkua, jollainen autossa myös on, vaan laturi lataa korkeajänniteakkua. Sama laturi myös starttaa bensamoottorin, joten apulaitehihna on "tavallista" järeämpi.
tallennettu
Orlandox
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 28


« Vastaus #117 : Elokuu 05, 2018, 19:09:51 »

Moi,

mitkä ovat omissa Niroissanne (Hybrid) olevat versiot?
Itselläni:
Software : DE_HEV_18MY.EUR.SOP.005.3.170927
Firmware : DE_HEV_18MY.EUR.0.5.222.170920.MICOM
NAV APP : STD_AVN_MID.EUR.KMC.170927.a803344
Map : EUR.10.41.46.701.002.2(D.D2)

kiaclub.nl:ssä on jollakin kuitenkin uudemmat Software ja Firmware.
Software : DE_HEV_18MY.EUR.SOP.005.9.180306
Firmware : DE_HEV_18MY.EUR.0.5.250.180110.MICOM

Onko kukaan saanut autoonsa noita versioita?
tallennettu
tomppa78
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 48


« Vastaus #118 : Elokuu 29, 2018, 17:49:15 »

Tänään pukkas postissa takaisinkutsu kirje kanpanja 181032 kai se on pakko viedä auto revittäväksi kun ihan trafin sivullekkin on päätynyt. Mainostaa tekevänsä veloituksetta, tuleehan sitä kuluja kun kun huoltoon joutuu kiikuttaan Angry
tallennettu
Huihai40
Sr. Member
****
Viestejä: 851



WWW
« Vastaus #119 : Elokuu 29, 2018, 21:42:53 »

https://www.kfz-rueckrufe.de/hyundai-und-kia-rueckruf-fuer-hybridmodelle/4472

Paloon johtavan oikosulun mahdollisuus, voimansiirron tiivisteessä vuotomahdollisuus, koskee vain 0,5% autoista.
tallennettu

Niro PHEV '23
ex: Xceed PHEV '21
ex: Optima SW CRDi DCT7 Business Premium GT-Line '18
ex: Optima CRDi 6AT Business '15
ex: cee'd GDi DCT TX '13
ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 23
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

TinyPortal v1.0.5 beta 1© Bloc

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!