KHCF.org Kia-Hyundai Club Finland
Maaliskuu 29, 2024, 12:06:44 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
  Etusivu     Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  

Valikko

   Pääsivu
   Foorumi
   Kalenteri
   Yhteystiedot
   Kuvagalleriat
   Linkit
   Uutiset
   Ohjeet

Käyttäjä

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Maaliskuu 29, 2024, 12:06:44

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Uutiset

* *

Sivuja: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 23
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia Nirosta  (Luettu 208601 kertaa)
tomppa78
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 48


« Vastaus #135 : Syyskuu 13, 2018, 21:05:08 »

Sofware DE_HEV_18MY.EUR:SOP.005.3.170927
Fimware DE_HEV_18MY.EUR.0.5.222.170920.MICOM
huollon jälkeen noi oli ilmestynyt
tallennettu
the-Rane
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 15


WWW
« Vastaus #136 : Syyskuu 15, 2018, 12:27:11 »

Minulta löytyy Stop Rustin ottamat kuvat äänieristyksen työvaiheista. Valitettavasti en löytänyt tapaa liittää niitä viestiin, mutta voin pistää sähköpostiin tarvittaessa.
Myös Niron tavaratilan laajennuksesta löytyy kuvia. Alkuperäisen välipohja poistamalla ja vanerista leikatulla ja verhoilukankaalla vuoratulla pohjalevyllä varustamalla saa helposti noin 100 litraa lisätilaa.
Hommana ei kovinkaan vaativa ja tilan käytettävyys paranee merkittävästi noin 10 cm lisäkorkeuden ansiosta.


Sain torstaina oman auton takaisin Stop Rustista. Otin sen kahden tähden käsittelyn. Takapään melu vaimeni selvästi. Nyt se ei tule enää hallitsevana esiin, vaan auton äänimaailma sisällä on tasapainoinen. Kokonaismelu hiljeni selvästi. Takaluukun kannen vaimennuksen vuoksi se nousee nyt huonommin ylös ja paiskaan sen aina liian lujaa kiinni. Työnjälki oli siistiä ja näin kuvat käsittelystä. Lupasivat lähettää ne minulle sähköpostilla.

Siitä tavaratilan laajennuksesta voisin ottaa vastaan kuvia ihan mielenkiinnosta.
tallennettu

-ilman elämää ei ole tarinaa-
        www.rutinoff.net
eyelid
Ylläpitäjä
Sr. Member
*****
Viestejä: 2.102


« Vastaus #137 : Syyskuu 15, 2018, 18:23:45 »

https://www.stoprust.fi/aanieristys

Mikä näistä? Onko nyt ajolleen miellyttävä?

EDIT:

Eikun joo sanoithan sinä että kahden tähden käsittely.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 15, 2018, 18:25:31 kirjoittanut eyelid » tallennettu

Skoda KamiQ G-TEC.
the-Rane
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 15


WWW
« Vastaus #138 : Syyskuu 16, 2018, 12:27:33 »

https://www.stoprust.fi/aanieristys

Mikä näistä? Onko nyt ajolleen miellyttävä?

EDIT:

Eikun joo sanoithan sinä että kahden tähden käsittely.

Nyt on Niro ajoltaan paljon miellyttävämpi mitä ennen käsittelyä. Takapäästä tullut korvia rasittava kakofonia on nyt poissa ja äänimaailma on tasapainoinen. Ennen tuota käsittelyä ei etupään rengasäänet edes kuuluneet. Nyt myös etupään rengasäänet kuuluvat, kun takapään melu ei peitä niitä alleen.

Ensi viikolla pitäisi lähteä ajamaan tienpäälle 1100 km lenkki, niin saa ensimmäistä kertaa kokemusta pitemmästä maantieajosta. Nyt auton mittarissa on vasta vähän päälle 600 km.
tallennettu

-ilman elämää ei ole tarinaa-
        www.rutinoff.net
Urho
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 2


« Vastaus #139 : Syyskuu 17, 2018, 10:17:45 »

Moi,

Onko kukaan asentanut/asennutanut lisäpitkiä Niroon, Bi-Xenon valojen rinnelle?
JOs sais vinkkejä mistä herätevirta jne..
tallennettu
the-Rane
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 15


WWW
« Vastaus #140 : Syyskuu 23, 2018, 18:22:07 »

Nyt on käyty ulkoiluttamassa Niroa reilut 1100 km pitkin suomalaisia maanteitä Mauri-myrskyn tuulten puhallellessa suunnasta jos toisesta.

Niro oli yllättävän suuntavakaa noissa kovissa tuulissa. Oli pieni pelko, että tuulet puistelevat sitä, mutta mitä vielä, autohan meni kuin juna. Tai siis ainakin melkein kuin juna. Smiley Hyvin siis kulki ja ohikin pääsi ihan kohtalaisen näppärästi. Toki entisiin tehokkaampiin autoihin verrattuna ohituspaikkaa pitää katsella tarkemmin. Sinällään ihan hyvä, rauhoittaa vähän ajotyyliä.

Mukautuva vakionopeussäädin on kyllä loistava varuste ja hyvä stressinpoistaja tuolla jonossa ajellessa. Jono määrää tahdin ja Niro seuraa, jos ei ole mahdollisuutta mennä ohi. Enkä saanut selkääkään kipeäksi, eli penkki on hyvä ja siinä on loistavat säätömahdollisuudet sähkösäädön ansiosta.

Kulutus oli menomatkalla 4,7 litraa sadalle ja tullessa vastatuuli nosti sen 5,2 litraan sadalle. Ajoin sillä tavalla, että todellinen ajonopeus oli tiekohtainen nopeus. Se kannatti, sillä paluumatkalla oli puskassa poliisi tutkan kanssa ja pikavoittojen keräilijöitä jonoksi asti bussipysäkillä.

Äänenvaimennuskäsittely auttoi, nyt matkaa oli miellyttävämpi tehdä. Mennessä tavaratila ja takapenkki oli niin täynnä tavaraa, että takapää olisi ollut hiljainen muutenkin, mutta palatessa tultiin pienemmällä tavaramäärällä ja melutaso oli siedettävä alkuperäiseen nähden. En ole melutasoja mittaillut, vaan ihan omin korvin kuultuna tuo melujuttu.

Pitää vielä mainita, että Niron automaattilaatikko toimii kyllä hyvin. Monenlaista laatikkoa ollut omissa autoissa ja tuo on kyllä hyvin toimiva laatikko. Joskus tuntee kun vaihtaa, mutta yleensä siitä ei tiedä mitään, eikä lähde niskoja repien, kuten DSG-laatikko tuppasi tekemään Volkkarissa.

Ajovalojen tehoa en päässyt reissussa vielä testaamaan, kun ajettiin matkat päivänvalon aikaan. Talven mittaan se kyllä selviää.

Eiköhän tuolla Nirolla tule näiden kokemusten perusteella nyt jokunen vuosi ajettua.  Cool
tallennettu

-ilman elämää ei ole tarinaa-
        www.rutinoff.net
eyelid
Ylläpitäjä
Sr. Member
*****
Viestejä: 2.102


« Vastaus #141 : Syyskuu 23, 2018, 20:27:59 »

Ootteko ladattavaa mallia käyneet jo kokeilemassa? Onko käytännössä mitään eroa tavan hybridiin verrattuna ajoltaan?
tallennettu

Skoda KamiQ G-TEC.
neonfry
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 2


« Vastaus #142 : Lokakuu 02, 2018, 15:11:56 »

Kyllähän PHEV mallia on käyty kokeilemassa, kokeilu aiheutti sen että pihassa seisoo nyt hopeinen Niro PHEV.
Verrattuna itselataavaan malliin, isompi akusto tuo pidemmän toimintasäteen pelkällä sähköllä, varsinkin kun muistaa tuupata auton lataukseen aina päivän päätteeksi. Auto tuli minulle elokuun lopussa joten kovin paljoa ei ehtinyt ajaa kesäisissä keleissä (asun Kuusamossa), mutta aika helposti autolla pääsee alle 1 litran kulutukseen taajamaa-ajossa. Nyt kulutus pyörinyt 3,5-3,7 l / 100km, kun ajo on puolet kaupunkia ja loput maantietä. Reilu 2000km on jo takana, lisää edessä.

Ainoa mikä nyt alkoi vähän häiritsemään, on tässäkin keskustelussa esiintullut takapään humina. Kesärenkailla tämä humina ei ole kovin häiritsevää mutta Hakka9 voimisti huminaa siihen malliin että takapään muovit pitää riipaista irti ja laittaa vaimennusta taakse.
tallennettu
tomppa78
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 48


« Vastaus #143 : Lokakuu 08, 2018, 20:55:57 »

Taitaa taas kohta niroon pukata takaisinkutsua. Nyt näissä autoissa rupeaa releet käryään takapenkin alla. Angry
Jenkkifoorumia kun lueskelin niin asia osui silmään.
tallennettu
the-Rane
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 15


WWW
« Vastaus #144 : Lokakuu 08, 2018, 22:02:31 »

Jotain pientä takapenkin lisälämmitystä saattaa olla joissain yksilöissä:

https://www.cnet.com/roadshow/news/kia-niro-hybrid-recall-power-relay-assembly/
tallennettu

-ilman elämää ei ole tarinaa-
        www.rutinoff.net
Kookymppi
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 4


« Vastaus #145 : Marraskuu 28, 2018, 00:57:52 »

Minulla on Kia Niro plug in Business Luxury, jolla olen ehtinyt ajaa jo toistakymmentä tuhatta kilometriä. Olen ollut autoon hyvin tyytyväinen.  Viimeiset 3000 kilometriä olen ajanut 1,6 l/100 km keskikulutuksella. Bensaa on kulunut lähinnä auton lämmittämiseen. Ajoni on pääosin taajama-ajoa ja ajomatkat jäävät alle 50 kilometrin. Pelkällä sähköllä pystyy ajamaan helpohkosti yli 50 kilometriä. Toki pyrin myös ajamaan mahdollisimman taloudellisesti. Auto on miellyttävän äänetön sähköllä ajettaessa. Sähköllä pystyy ajamaan moottoritienopeutta. Lataan autoa aina kun mahdollista. Tyhjä akku latautuu kotilatauksessa reilu kolme tuntia. Pitemmillä Euroopan reissuilla kulutus asettui noin 5,5 l/100 km. Autossani on hyvät (led) lähivalot, kaukovalot ovat keskinkertaiset. Sumuvaloilla ei ole mitään virkaa. Penkkien ja ratin lämmittimet ovat tehokkaat. Ajoasento on minulle hyvä ja takapenkilläkin riittää tilaa. Kiassa on melko kovahko jousitus, mutta sopii minulle.

Huonoina puolina on huono näkyvyys etuviistoon, koska a-pilarit ja sivupeilit luovat suuren katvealueen. Lisäksi kasko vakuutus on melko hintava. Autossa on hyvät varusteet, mutta esim. hansikaslokerosta puuttuu valo. Ei ole iso asia, mutta vähän ristiriitaista, kun autossa on ilmastoidut nahkapenkit. Tavaratila voisi olla isompi. Rengasmelu on varsinkin nastarenkailla melko kova muuten hiljaisessa autossa. 16 tuumaisilla kesärenkailla melu ei ole minua häirinnyt.

Android puhelimeni (8.0.0) ei ole sopiva googlen Kia hotspot sovelluksen kanssa, eikä myöskään Android auto sovellus toimi jostain syystä.

Auton polttoaine- ja sähkökulut ovat ilahduttavan pienet, jos ajomatkat ovat lyhyitä ja autoa pystyy lataamaan ajojen välillä.
tallennettu
Petteri2
Full Member
***
Viestejä: 214


« Vastaus #146 : Marraskuu 28, 2018, 18:00:10 »

Eipä toimi Kia hotspot 9.0 androidinkaan kanssa.

Latasin carspotin jossa on mainoksia, mutta ilmainen. Toiminut ainakin toistaiseksi. Ohjelman pitää olla taustalla päällä, että kytkee hotspotin.

Applen kännykkään en löytänyt mitään vastaavaa, valitettavasti.

Android auton joutuu latamaan epävirallisista lähteistä, google playsta sitä ei Suomessa löydä.
tallennettu
the-Rane
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 15


WWW
« Vastaus #147 : Joulukuu 06, 2018, 15:52:10 »


Applen kännykkään en löytänyt mitään vastaavaa, valitettavasti.



Mitä tuohon Applen kännykkään pitää saada ladattua?
Minulla ainakin kaikki toimii ilman ylimääräisiä ohjelmia. Laitan vain iPhonesta oman yhteyspisteen päälle ja auto kytkeytyy siihen automaattisesti. Sitä kautta tulee mm. kameratolppien paikat. Samoin Applen CarPlay toimii kun luuri on piuhalla kiinni autossa. Käytänkin paljon mm. Siriä puheohjauksella vastatessani viesteihin tai soittaessani puheluita.
tallennettu

-ilman elämää ei ole tarinaa-
        www.rutinoff.net
Petteri2
Full Member
***
Viestejä: 214


« Vastaus #148 : Joulukuu 06, 2018, 17:00:40 »

Mitä tuohon Applen kännykkään pitää saada ladattua?
Minulla ainakin kaikki toimii ilman ylimääräisiä ohjelmia. Laitan vain iPhonesta oman yhteyspisteen päälle ja auto kytkeytyy siihen automaattisesti. Sitä kautta tulee mm. kameratolppien paikat. Samoin Applen CarPlay toimii kun luuri on piuhalla kiinni autossa. Käytänkin paljon mm. Siriä puheohjauksella vastatessani viesteihin tai soittaessani puheluita.

Ongelma on siinä, että se hotspot pitää kytkeä itse päälle autoon mennessä. En ole itse saanut applea kytkemään hotspottia automaattisesti bluetoothyhteyden tunnistaessaan.
tallennettu
the-Rane
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 15


WWW
« Vastaus #149 : Joulukuu 09, 2018, 13:13:34 »

Ongelma on siinä, että se hotspot pitää kytkeä itse päälle autoon mennessä. En ole itse saanut applea kytkemään hotspottia automaattisesti bluetoothyhteyden tunnistaessaan.

Ok, no nyt ymmärrän mitä tarkoitat. Tuo olisikin hyvä toiminto. Pidin alussa omaa yhteyspistettä päällä jatkuvasti puhelimessa, mutta autoon mennessä auto ei löytänyt sitä, eikä kytkeytynyt siihen. Nyt kun laitan sen päälle aina manuaalisesti, niin toimii, mutta joka kerta ei sitä muista tehdä. Automaattinen toiminne olisi kovasti mieluisa minullekin. Apple on tunnetusti kovin nuiva monissa asioissa.

tallennettu

-ilman elämää ei ole tarinaa-
        www.rutinoff.net
Sivuja: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 23
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

TinyPortal v1.0.5 beta 1© Bloc

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!