KHCF.org Kia-Hyundai Club Finland
Marraskuu 24, 2020, 01:30:00 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
  Etusivu     Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  

Valikko

   Pääsivu
   Foorumi
   Kalenteri
   Yhteystiedot
   Kuvagalleriat
   Linkit
   Uutiset
   Ohjeet

Käyttäjä

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Marraskuu 24, 2020, 01:30:00

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Uutiset

* *

Sivuja: 1 ... 17 18 [19]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia Nirosta  (Luettu 115255 kertaa)
Uti
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 7


« Vastaus #270 : Lokakuu 16, 2020, 18:09:25 »

Näyttää siltä, että Niro hybridissä kaistavahti on päällä aina kun auton käynnistää. Kun sen poistaa asetusvalikoista tai ratin vasemmalla kojelaudassa olevasta nappulasta, pysyy kaistavahti poissa kunnes auto käynnistetään uudelleen. Hankalaa!
Onko jollakulla erilaisia kokemuksia asiasta?
tallennettu

Kia Niro Hybrid MY20
Petteri2
Full Member
***
Viestejä: 203


« Vastaus #271 : Lokakuu 17, 2020, 11:45:57 »

Kyseessä on ominaisuus, kun turvatoiminto kytkeytyy automaattisesti päälle saa siitä pisteitä NCAP testissä, muuten ei luettaisi samalla tapaa mukaan.
tallennettu
Uti
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 7


« Vastaus #272 : Lokakuu 19, 2020, 15:43:43 »

Vaihdoin tänään Niroon talvipyörät, Conti 7 kitkat 16". Lähes äänettömät. Vanne on joku standardi Kian tarvikkeena myytävä, ihan ok. Mutta vanne on avoimempi kuin kesis orkkis ja etenkin taka jarrulevyjen jarrupaloilla puhdistuvan alueen sisäpuolella on n. 10 mm:n alue joka näkyy ruosteisena jo minullakin. Tuohan on vain ulkonäköhaitta tällaiselle vyö-ja henkselimiehelle. Useimmissa muissa autoissani jarrulevyt on muotoiltu siten, että pyörän navan pinnoite (maali, lakka..) yltää sinne, mistä alkaa jarrupalojen puhdistama alue. Tällöin ei ruosterengasta näy vanteen puolien välistä. Olisi ehkä pitänyt ottaa orkkis vanteet talvipyöriinkin mutta eipä tullut ajateltua.
Tämä onkin ainoa asia josta voin reklamoida. Muutoin olen todella yllättynyt positiivisesti, kaikilta osin.
Auton laadukkuus on mielestäni selkeästi korkeammalla tasolla kuin esim. minulla ollut MY2019 Corolla TS 2.0 hybrid Premium.
tallennettu

Kia Niro Hybrid MY20
Jaredska
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 3


« Vastaus #273 : Lokakuu 19, 2020, 19:31:26 »

Miltäs tuntuu rengasmelu KIA:ssa edellisten jälkeen? Luulis olevan enempikö?

Mulla ei ole aiemmatkaan autot olleet niin kovin hiljaisia rengasmelun suhteen, niin en ole kokenut ongelmaksi. En pitäisi Niron rengasmelua erityisen pahana, toki hiljaisempikin voisi olla varsinkin 100-120 km/h nopeuksissa, mutta toimeen on tultu ilman kuulosuojainten hankintaa Wink
tallennettu
Uti
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 7


« Vastaus #274 : Lokakuu 25, 2020, 14:03:55 »

Tänään oli moottorinlämmitin ja 10A Defa akkulaturi 1. kertaa käytössä Niro hybridissä. Irroitin lämmittimen johdon ensin autosta ja sitten lämpötolpasta lämmityksen/latauksen ollessa päällä. Seurauksena oli, että auto oli täysin mykkä - virraton.
Painallus kojelaudan battery resetistä herätti 12V akun. Kokeilin sitten niin, että irroitin lämmityksen/latauksen päällä ollessa ensin töpselin tolpastaja vasta sitten autosta. Vastaavaa ei tapahtunut. Olisikohan tuossa 1. versiossa käynyt niin, että joku suojaus on avanut 12V akun releen?
Lämmitin ja Defa-laturi asennettu merkkihuollossa.
tallennettu

Kia Niro Hybrid MY20
Uti
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 7


« Vastaus #275 : Lokakuu 31, 2020, 09:54:38 »

Lisäinfoa edelliseen.
Nyt näyttää siltä, että tähän Niro -20-malliin EI SAA asentaa mitään Defan (Defa-maahantuojan ilmoitus) autoon kiinteästi myymää akkulaturia. 12v-akku on Lithiumakku. Kian maahantuoja ilmoitti kysyttäessä (Rinta-Jouppi), että Niro 20-mallin 12v-akkua ei saa ladata millään normaali lyijyakkuun tarkoitetulla laturilla.  Tätä ei Kuopion Rinta-Jouppi tiennyt. Nyt laturi poistetaan autosta. Toivotaan, että 12v-akulle ei tapahtunut mitään pysyvää vahinkoa! Maahantuojan mukaan vain hätätilassa voi konehuoneen +napaan kytkeä jumpstartterin, jos 12V-akku ei käynnistä Kian järjestelmää muutoin.

Kian >600 sivun käyttöohjekirja ei mielestäni mainitse sanaakaan akkulaturin asennuskiellosta. Pitäisi mainita ja myös piirimyyjän pitäisi tietää. Kun se tarjosi tällaista.
Mm. Ctekillä on irrallinen litium-akkuihin tarkoitettu laturi. Se on tarkoitettu Litium-rautaoksidiakuille. Mitähän teknologiaaa Niron 12V-akku on?
Silloin kun tuosta autokaupasta ja akkulaturista sovittiin, ei minullakaan ollut mitään tietoa 20-mallisen Niro Hybridin uudistuneesta 12v-akkuteknologiasta.
Tämä Niro on 7. ns. itselataava hybridiautoni, kaikkiin muihin olen asennuttanut akkulaturin joka lataa 12v-akkua kun auto on lämpötolpassa max. 2-tuntia kellon ohjaamana. Joten Kian selkeä varoitus tässä tapauksessa olisi  paikallaan.
tallennettu

Kia Niro Hybrid MY20
Huihai40
Sr. Member
****
Viestejä: 635



WWW
« Vastaus #276 : Lokakuu 31, 2020, 10:10:14 »

Miksi se akkulaturi pitää saada? Tuo akku on osa (joskin eriytetty) auton hybridiakustoa, ei se kaipaa lisälatausta kuten perinteinen erillinen lyijyakku.
tallennettu

Optima SW CRDi DCT7 Business Premium GT-Line '18
ex: Optima CRDi 6AT Business '15
ex: cee'd GDi DCT TX '13
ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
Uti
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 7


« Vastaus #277 : Lokakuu 31, 2020, 13:57:40 »

Miksi se akkulaturi pitää saada? Tuo akku on osa (joskin eriytetty) auton hybridiakustoa, ei se kaipaa lisälatausta kuten perinteinen erillinen lyijyakku.
Ilmeisesti ei tarvitse, nyt sen tiedän. Yleisesti ottaen Toyotan- ja Lexuksen itselataavissa yleisin ongelma, ylivoimaisesti, on ollut 12V akun tyhjentyminen esim. auton seistessä lentokentillä tai kun päivittäiset ajomatkat ovat lyhyitä. Näissä automalleissa 12V akku pysyy akkulaturin avulla Suomen olosuhteissa em. ajoprofiililla hyvässä kunnossa maksimaalisen ajan.
Kian ratkaisu on toisenlainen. Jos minä tai autoni myynyt merkkiliike olisi tiennyt tämän jo autoa ostaessani, olisin luonnollisesti toiminut toisin.
tallennettu

Kia Niro Hybrid MY20
Orlandox
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 12


« Vastaus #278 : Marraskuu 08, 2020, 18:38:41 »

Softa ja kartta päivittyneet:

MODEL : DEBH.S5ALN.EU
Software : DE_HEV_18MY.EUR.SOP.009.5.200731
Firmware : DE_HEV_18MY.EUR.0.5.367.200407.MICOM
NAV APP : STD_AVN_MID.EUR.KMC.200730.84ccd53
Map: EUR.12.47.52.570.101.4(D.G2)
tallennettu
Sivuja: 1 ... 17 18 [19]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

TinyPortal v1.0.5 beta 1© Bloc

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!