KHCF.org Kia-Hyundai Club Finland
Maaliskuu 29, 2024, 07:44:53 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
  Etusivu     Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  

Valikko

   Pääsivu
   Foorumi
   Kalenteri
   Yhteystiedot
   Kuvagalleriat
   Linkit
   Uutiset
   Ohjeet

Käyttäjä

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Maaliskuu 29, 2024, 07:44:53

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Uutiset

* *

Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Stonic  (Luettu 41591 kertaa)
artsi82
Sr. Member
****
Viestejä: 1.330


i30 Wagon 1.4 T-GDI 7-DCT Sport Line


« : Kesäkuu 20, 2017, 20:23:15 »

Konan sisarmalli Stonic tai sitten toisinpäin. Grin

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/kia-stonic-officially-revealed-nissan-juke-rival
tallennettu

ex. Cee'd 1.6 ISG Active SW -10
ex. i40 Wagon 1.6 GDI - 15
Soulster
Full Member
***
Viestejä: 102


« Vastaus #1 : Marraskuu 14, 2017, 15:49:22 »

Vaan ei ole sisarmalli, Stonic on pienempi ja pohjautuu Rioon, kun Kona pohjautuu i30 (ceediin)

tallennettu
Huihai40
Sr. Member
****
Viestejä: 847



WWW
« Vastaus #2 : Marraskuu 14, 2017, 19:08:03 »

Eikös se ole GB-pohjalevy kuitenkin, eli i20 Hyundain mallistossa.
i30/Tucson ovat samaa J6-pohjalevyä.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 14, 2017, 19:12:51 kirjoittanut Huihai40 » tallennettu

Niro PHEV '23
ex: Xceed PHEV '21
ex: Optima SW CRDi DCT7 Business Premium GT-Line '18
ex: Optima CRDi 6AT Business '15
ex: cee'd GDi DCT TX '13
ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
ikkieH
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 4


« Vastaus #3 : Maaliskuu 10, 2018, 12:23:01 »

Tervehdys kaikille.

Palstalaisilla omia kokemuksia otsikon mukaisesta keksinnöstä?

Tein joku viikko aikaa kaupat jo maassa olevasta TX-varusteisesta Stonicista, luovutus olisi ensi viikolla. Toiset renkaat, lohkolämmitin ja sisätilanpistoke tarttuivat mukaan, muuten tuo auto oli aika kattavasti varusteltu jo valmiiksi. Vetokoukku  ja lohkolämmitin kiertovesipumpullisena letkulämmittimenä aiheuttivat myyjällä jotain kipuilua nopeaan toimitukseen, joten ilman koukkua mennään nyt alkuun ja säteilypalikka hoitanee ainakin tämän kevään esilämmitykset.

Kertaalleen kävin liikkeessä katsomassa, suurin piirtein kaikki kotimaiset koeajojutut ja vertailut on tullut luettua, joten ihan luottavaisin mielin uskalsi kaupat tehdä.

TM:n talviautotestin perusteella Stonicissa on huonot lyhyet ja pitkät ajovalot, joten niitä häätyy nyt vähän viilata. Pitkiin on jo laillinen ratkaisu odottamassa ensi viikkoa. Lyhkästen entraaminen taitanee mennä laittomuuksien puolelle, joten pitää nyt omin silmin vielä todeta, että pärjääkö niillä alkuperäisillä vai ei. Muuten ko. testin mitatuissa tuloksissa en löytänyt mitään itselle hälyyttävää.

Nykyseen vm10 bensa-Qashqaihin verrattuna:
1.Pikkusen piti antaa periksi sisätiloissa. Pienemmät sisätilat ei haittaa, ei siellä takana istu kukaan nytkään pitempiä matkoja.
2.Tavaratilasta katoaa pari jerry-kannullista tilaa, eiköhän sen kanssa opi elämään.
3.Maavara on itselle tärkeä ominaisuus ja se taitanee säilyä suurin piirtein samana.
4.Navigaattoriin saa käsittääkseni x vuotta kartat ilmaiseksi (tai ainakin ko. päivitys on piilotettu huollon hintaan). Nissanilla velottavat tuosta jotakin vielä huollon päälle ja ko. syystä ei ole tullut koskaan päivitettyä.
5.AndroidAuto, saanu nähä tulleeko käytettyä. Koko sovelluksen hankkiminen puhelimeen on ainakin tehty suomalaisille sopivan haastavaksi.
6.Avaimeton sisäänkäynti ja käynnistys.
7.PTC-vastukset auttamassa sisätilojen lämpiämistä. Qashqaita en pidä kylmänä autona, mutta -25 eteenpäin alkaa jo tehä tiukkaa, että sivulasit pysyy koko alaltaan huurtumattomana.
8.Pienempi kulutus ainakin paperilla. Qashqai söi 7,2l/100km minun ajoilla 130 tkm matkalta mitattuna.
9.Panoraamakatosta joutuu luopumaan. Niinä harvoina kertoina kun takana on joku istunu, niin ovat tykänneet. Itse olen lähinnä suksipussin, alumiinitikkaitten, raivaussahan yms. kiinni pysymistä kattotelineissä tarkkaillut.
10.Ratin lämmitin. Kelkassa ihan tarpeelliset, mutta eipä ole tullu vielä autossa vastaan.
11. Moottorin suorituskyky tai -kyvyttömyys säilynevät itselle riittävällä tasolla.

Semmoista tarinaa nyt alkuun autosta, jolla en ole vielä metriäkään ajanut. Kirjottelen lisää jahka oikeita kokemuksia alkaa kertyä.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 10, 2018, 15:50:10 kirjoittanut ikkieH » tallennettu
ikkieH
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 4


« Vastaus #4 : Maaliskuu 18, 2018, 09:36:14 »

Lisää kokemuksia alkutaipaleelta. Auton sain alle maanantaina puoliltapäivin, tiistai aamuyöllä oli ensimmäinen 1200 km siirtymä takana:
-Penkeissä ja ajoasennossa ei moitteen sijaan, yleinen kropan puutuminen iskee muista syistä aikaisemmin.
-Sivupeilit pienemmät kuin Qashqaissa.
-Erilaisten varoitusäänien kavalkaadi vähintäänkin riittävä. Moottorin käynnistys ja välitön peruuttamaan lähteminen ja johan piippaa.
-Kulutus pitemmässä matka-ajossa 5,5 l/100km. Matkanopeutena rajoitus +6 km/h.
-Sisämelua enemmän kuin Qashqaissa. Suurin selittävä tekijä nyt alla olevat Nokian HKPL9:t verrattuna Qashqain kitkoihin.
-Infotainmentissä ja AndroidAutossa riittää opiskeltavaa pitkäksi aikaa...
-Parinkympin pakkasilla tarkenee hyvin ja lasit pysyy huurtumattomina AUTO-asennossakin. Kylmempää ei ole toistaseksi ollu.
-Pitkien vaihtoautomatiikka toimii ihan kohtalaisesti, kohtaamistilanteen jälkeen pitkät voisi vaihtaa 0,5s nopeammin takaisin päälle.
-Samainen vaihtoautomatiikka ei vaihda pitkille ellei nopeutta ole tarpeeksi. Pitää joskus testata mikä se rajanopeus on, nyt veikkaisn 50 km/h.
-Kaistavahti löytää paljaalta asfaltilta kaistamerkinnät ihan hyvin, joissain tilanteissa polanteeseen kuluneet paljaan ajouran reunatkin se tulkitsee kaistamerkinnöiksi ja toimii sen mukaan.
-Takapenkkiläisille on USB-latauspistoke, mutta tavaratilasta puuttuu 12V tupakinsytytinpistoke.

Toistaseksi ko. autosta yllä edelleen fiilis, että sitä sai mitä tilasi.
tallennettu
Stonicman
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 1


« Vastaus #5 : Huhtikuu 15, 2018, 23:42:52 »

Onko tullu stoniciin vaihdettua ajopolttimoita? Pikkaisen petyin kun ei ole xenoneita taikka täysledejä saatavilla lisävarusteina. Kulmavalot vaihdoin omaani (h7) olivat helppo vaihtaa. Ajovalot (hb3) taitaa olla kinkkisempi vaihtaa. Täytynee katsoa uudemman kerran miten polttimo lähtee irti.
tallennettu
ikkieH
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 4


« Vastaus #6 : Huhtikuu 20, 2018, 13:44:58 »

Eipä ole tullu polttimoita vaihdeltua. Kesärenkaat vaihdoin alle ja rengasmelu pieneni huomattavasti, joskaan mikään hiljainen sen suhteenhan tuo ei ole vieläkään.

Lisäpitkäksi tuohon tuli Lazerin ref50 led-paneeli ja lyhyille en näillä näkymin tee mitään (ellen sitten syksyllä innostu väkästelemään xenon-muunnossarjaa, saanu nähä).

tallennettu
deejani
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 1


« Vastaus #7 : Kesäkuu 12, 2018, 21:40:28 »

Tervehdys! täällä ilmottautuu uusi tonic kuski palstalle Smiley ensimmäinen muutaman sadan kilometrin siirtymä ja hyvältä vaikuttaa, rengasmelun kyllä myös tunnistan, mutta eiköhän siihenkin pidemmän päälle totu. Tongue
tallennettu
inkisiivi
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 40


« Vastaus #8 : Syyskuu 16, 2018, 12:51:37 »

Stonikista on tainnut tulla automaattiversio myyntiin, kokemuksia ko vaihteistosta?
tallennettu
ikkieH
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 4


« Vastaus #9 : Syyskuu 20, 2020, 13:48:47 »

Eipä ole kokemuksia automaattivaihteisesta Stonicista. Ajovalopolttimiksi vaihdoin ledit ja varsinaisesti ajovalot eivät muuttuneet mihinkään suuntaan. Onnistunut viritys siis sinänsä, kun yli 50% tehoista säilyi. Smiley

Jos joku intoutuu väkästelemään noiden ajovalojen kanssa, niin melkeinpä suosittelen xenon-muunnossarjan asentamista.
Ja sellaisen väkästeltyään ja hyväksi todettuaan otan kernaasti vastaan vinkin mistä ja millaisen sarjan osti.

Nyt yhteistä taivalta takana n. 63 tkm. Pari havaintoa matkan varrelta.
-Takajarrulevyt ruostuvat/jumittavat/jäätyvät todella hanakasti eli auton seistyä yön yli parkkiruudusta paukahtavat ne aamuisin auki säännönmukaisesti kun vapautuvat.
-Lisävalo lopetti toimintansa, syynä releen rikkoutuminen. Ei siis autonvalmistajan vika. Kaikki muu tulikin tutkittua ensin, koska oma asennehan oli, "etteiväthän releet mene rikki".
-Määräaikaishuollon yhteydessä poistivat noin 3 cm halkaisijaltaan olevan kiven jostain apurungon ja alatukivarren välistä. Moitin siis ääntä joka tuli kun hitaassa vauhdissa ajoi kuoppaan, vähän kuin koiranluu olisi ollut tiensä päässä.
-Määräaikaishuoltojen hinnat merkkiliikkeessä sellaisia, etteivät varmasti tappiota tee. Taitanee olla vähän merkkiriippumaton totuus nykyään.
-Avaimeton sisäänkäynti ja käynnistys on kyllä mukava. Alkuun en pitänyt sitä minään, mutta nykyään arvostan kovastikin.
-Kulutus 5,6 l/100 km koko matkalta. Ajoprofiili viikolla 15 km työmatkaa edestakaisin ja lomilla +800 km siirtymiä. Nopeudet rajoitus +6 km/h. Litraa pienempään kulutukseen pääsee, kun ajaa esim. muun liikenteen mukana pientä alinopeutta 60 ja 80 km/h rajoitusten ollessa voimassa.
-Mukana tulleet Contin 205/55 R17 kesärenkaat menevät nyt loppusyksystä tai viimeistään ensi keväästä vaihtoon. Pintaa jäljellä jotain alle 3 mm ja ihan tasaisesti ovat kuluneet.
tallennettu
mava
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 2


« Vastaus #10 : Tammikuu 28, 2021, 20:49:55 »

Tänään kävin koeajolla Stonickin 120hp automaattiversiolla(2020 vuosimalli).
Ihan mukavalta tuntui ja edes rengasmelu ei häirinnyt liiemmälti.
Taajamassa todella miellyttävä vaihteisto ja ripeästi kiihtyi.

Sellainen asia jäi vaan vaivaamaan kun kaasuttelin paikallaan niin moottorista tuntui melko voimakaskin värinä ohjaamoon tietyillä kierroksilla.
Moottorin äänikin on itsessään jo melko karkea.
Onko tämä näiden kolme mukisten ominaisuus vai oliko koeajo autossa jo jotakin vialla?
tallennettu
TuomasL
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 1


« Vastaus #11 : Heinäkuu 21, 2021, 23:23:21 »

Ostin Stonicin ilman kattokaiteita ja olen yrittänyt selvittää saisiko niitä jälkiasenteisena. Osaako joku neuvoa tämän kanssa? Toinen vaihtoehto olisi löytää kattotelineet, jotka saisi kiinni ilman kattokaiteita. Biltema myy jotain mallia, mutta olivat aika rimpulan oloisia ja kantavuus oli tosi pieni.
tallennettu
Oula
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 2


« Vastaus #12 : Syyskuu 23, 2021, 19:30:41 »

Nyt on perus Stonick automaatilla ajeltu 1500 km ja mieli on hyvä ostoksesta.
Täällä rengasmelu on sen mukainen ajeleeko raiteissa vai vähän sivussa niin meteli heikkenee huomattavasti.
Näppärä pikkuauto kahdelle ja yllättävän hyvät penkitkin .
Kohta pannaan kitkarenkaat alle ja odotan rengasmelun pienenevän lisää.
tallennettu
mava
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 2


« Vastaus #13 : Syyskuu 30, 2021, 14:57:54 »

Nyt on ajeltu kymppitonni automaatti Stonicilla. Kesän keskikulutus ajotietokoneen mukaan 5,9l/100km joka on ihan kohtuullinen.
Ajo pääasiassa 60-80km/h alueilla, satasen nopeuksissa kulutus pomppaa 6-7l väliin.
Autoon suht tyytyväinen...muutamia ärsyttäviä juttuja on.
Moottorin värinä tuntuu ohjaamoon todella selvästi kuten myös tien epätasaisuudet, näin pahaa värinää ja tärinää en ole ennen missään muissa autoissa huomannut.
Autoon on myös ilmaantunut kesän aikana ärsyttäviä sivuääniä joita ei ostohetkellä ollut. Kiihdyttäessä kuuluu sellainen outo sirinä joka hukkuu kyllä rengasmelun taakse lopulta.
Taajama nopeuksissa konehuoneesta kuuluu outo "suhina" tai "särinä", miksi tuota nyt kutsuisikaan. Tämäkin hukkuu rengasmelun taakse kovempaa ajaessa.
Todellä ärsyttäviä ääniä vaikka saattavat olla ihan harmittomia. Korjaamolla yllättäen sanovat että normaalia tämän moottori tyypin ääniä.
Niskatuki on myös hiukan ärsyttävä, siinä ei säätö riitä siten että saisi riittävän kauaksi päästä.
Sitten on vielä tuo starttauksen jälkeen ajoittain kuuluva metallinen todella karu raklatus jota myöskin sanovat normaaliksi.

Lisätään vielä että kylmällä kelillä pätkäajo(13km työmatka) kulutus on järkyttävä, varsinkin silloin kun hiukkaspöntön poltto on päällä ja se ei saa sitä koskaan tehtyä valmiiksi lyhyen ajon takia.
Kyllä on raivostuttavaa käydä ajamassa ylimääräistä vain sen takia että hiukkassuodatin saa tehtyä regeneroinnin. Siinä ne päästöt vähenee.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 30, 2021, 15:03:55 kirjoittanut mava » tallennettu
Matias.
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 1


« Vastaus #14 : Helmikuu 13, 2023, 16:21:01 »

Onko porukka laittanut minkälaisia kattotelineitä Stoniciin? Minulla ollut nyt  8 kuukautta kattokaidemalli ja pitäisi kesällä kuljettaa kajakkia katolla. Halvimmat Biltemasta 39 eur vai Kian liikkeestä omat alumiiniset 298 eur? Väliinkin taitaa jäädä useampia valmistajien telineitä. Minkälaisia kokemuksia on?
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

TinyPortal v1.0.5 beta 1© Bloc

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!