KHCF.org Kia-Hyundai Club Finland
Joulukuu 10, 2018, 10:42:50 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
  Etusivu     Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  

Valikko

   Pääsivu
   Foorumi
   Kalenteri
   Yhteystiedot
   Kuvagalleriat
   Linkit
   Uutiset
   Ohjeet

Käyttäjä

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Joulukuu 10, 2018, 10:42:50

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Uutiset

* *

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Stonic  (Luettu 12917 kertaa)
artsi82
Sr. Member
****
Viestejä: 1.280


i40 Wagon 1.6 GDI BlueDrive


« : Kesäkuu 20, 2017, 20:23:15 »

Konan sisarmalli Stonic tai sitten toisinpäin. Grin

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/kia-stonic-officially-revealed-nissan-juke-rival
tallennettu

ex. Cee'd 1.6 ISG Active SW -10
Soulster
Full Member
***
Viestejä: 101


« Vastaus #1 : Marraskuu 14, 2017, 15:49:22 »

Vaan ei ole sisarmalli, Stonic on pienempi ja pohjautuu Rioon, kun Kona pohjautuu i30 (ceediin)

tallennettu
Huihai40
Sr. Member
****
Viestejä: 480



WWW
« Vastaus #2 : Marraskuu 14, 2017, 19:08:03 »

Eikös se ole GB-pohjalevy kuitenkin, eli i20 Hyundain mallistossa.
i30/Tucson ovat samaa J6-pohjalevyä.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 14, 2017, 19:12:51 kirjoittanut Huihai40 » tallennettu

Optima CRDi 6AT Business '15
ex: cee'd GDi DCT TX '13
ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
ikkieH
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 3


« Vastaus #3 : Maaliskuu 10, 2018, 12:23:01 »

Tervehdys kaikille.

Palstalaisilla omia kokemuksia otsikon mukaisesta keksinnöstä?

Tein joku viikko aikaa kaupat jo maassa olevasta TX-varusteisesta Stonicista, luovutus olisi ensi viikolla. Toiset renkaat, lohkolämmitin ja sisätilanpistoke tarttuivat mukaan, muuten tuo auto oli aika kattavasti varusteltu jo valmiiksi. Vetokoukku  ja lohkolämmitin kiertovesipumpullisena letkulämmittimenä aiheuttivat myyjällä jotain kipuilua nopeaan toimitukseen, joten ilman koukkua mennään nyt alkuun ja säteilypalikka hoitanee ainakin tämän kevään esilämmitykset.

Kertaalleen kävin liikkeessä katsomassa, suurin piirtein kaikki kotimaiset koeajojutut ja vertailut on tullut luettua, joten ihan luottavaisin mielin uskalsi kaupat tehdä.

TM:n talviautotestin perusteella Stonicissa on huonot lyhyet ja pitkät ajovalot, joten niitä häätyy nyt vähän viilata. Pitkiin on jo laillinen ratkaisu odottamassa ensi viikkoa. Lyhkästen entraaminen taitanee mennä laittomuuksien puolelle, joten pitää nyt omin silmin vielä todeta, että pärjääkö niillä alkuperäisillä vai ei. Muuten ko. testin mitatuissa tuloksissa en löytänyt mitään itselle hälyyttävää.

Nykyseen vm10 bensa-Qashqaihin verrattuna:
1.Pikkusen piti antaa periksi sisätiloissa. Pienemmät sisätilat ei haittaa, ei siellä takana istu kukaan nytkään pitempiä matkoja.
2.Tavaratilasta katoaa pari jerry-kannullista tilaa, eiköhän sen kanssa opi elämään.
3.Maavara on itselle tärkeä ominaisuus ja se taitanee säilyä suurin piirtein samana.
4.Navigaattoriin saa käsittääkseni x vuotta kartat ilmaiseksi (tai ainakin ko. päivitys on piilotettu huollon hintaan). Nissanilla velottavat tuosta jotakin vielä huollon päälle ja ko. syystä ei ole tullut koskaan päivitettyä.
5.AndroidAuto, saanu nähä tulleeko käytettyä. Koko sovelluksen hankkiminen puhelimeen on ainakin tehty suomalaisille sopivan haastavaksi.
6.Avaimeton sisäänkäynti ja käynnistys.
7.PTC-vastukset auttamassa sisätilojen lämpiämistä. Qashqaita en pidä kylmänä autona, mutta -25 eteenpäin alkaa jo tehä tiukkaa, että sivulasit pysyy koko alaltaan huurtumattomana.
8.Pienempi kulutus ainakin paperilla. Qashqai söi 7,2l/100km minun ajoilla 130 tkm matkalta mitattuna.
9.Panoraamakatosta joutuu luopumaan. Niinä harvoina kertoina kun takana on joku istunu, niin ovat tykänneet. Itse olen lähinnä suksipussin, alumiinitikkaitten, raivaussahan yms. kiinni pysymistä kattotelineissä tarkkaillut.
10.Ratin lämmitin. Kelkassa ihan tarpeelliset, mutta eipä ole tullu vielä autossa vastaan.
11. Moottorin suorituskyky tai -kyvyttömyys säilynevät itselle riittävällä tasolla.

Semmoista tarinaa nyt alkuun autosta, jolla en ole vielä metriäkään ajanut. Kirjottelen lisää jahka oikeita kokemuksia alkaa kertyä.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 10, 2018, 15:50:10 kirjoittanut ikkieH » tallennettu
ikkieH
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 3


« Vastaus #4 : Maaliskuu 18, 2018, 09:36:14 »

Lisää kokemuksia alkutaipaleelta. Auton sain alle maanantaina puoliltapäivin, tiistai aamuyöllä oli ensimmäinen 1200 km siirtymä takana:
-Penkeissä ja ajoasennossa ei moitteen sijaan, yleinen kropan puutuminen iskee muista syistä aikaisemmin.
-Sivupeilit pienemmät kuin Qashqaissa.
-Erilaisten varoitusäänien kavalkaadi vähintäänkin riittävä. Moottorin käynnistys ja välitön peruuttamaan lähteminen ja johan piippaa.
-Kulutus pitemmässä matka-ajossa 5,5 l/100km. Matkanopeutena rajoitus +6 km/h.
-Sisämelua enemmän kuin Qashqaissa. Suurin selittävä tekijä nyt alla olevat Nokian HKPL9:t verrattuna Qashqain kitkoihin.
-Infotainmentissä ja AndroidAutossa riittää opiskeltavaa pitkäksi aikaa...
-Parinkympin pakkasilla tarkenee hyvin ja lasit pysyy huurtumattomina AUTO-asennossakin. Kylmempää ei ole toistaseksi ollu.
-Pitkien vaihtoautomatiikka toimii ihan kohtalaisesti, kohtaamistilanteen jälkeen pitkät voisi vaihtaa 0,5s nopeammin takaisin päälle.
-Samainen vaihtoautomatiikka ei vaihda pitkille ellei nopeutta ole tarpeeksi. Pitää joskus testata mikä se rajanopeus on, nyt veikkaisn 50 km/h.
-Kaistavahti löytää paljaalta asfaltilta kaistamerkinnät ihan hyvin, joissain tilanteissa polanteeseen kuluneet paljaan ajouran reunatkin se tulkitsee kaistamerkinnöiksi ja toimii sen mukaan.
-Takapenkkiläisille on USB-latauspistoke, mutta tavaratilasta puuttuu 12V tupakinsytytinpistoke.

Toistaseksi ko. autosta yllä edelleen fiilis, että sitä sai mitä tilasi.
tallennettu
Stonicman
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 1


« Vastaus #5 : Huhtikuu 15, 2018, 23:42:52 »

Onko tullu stoniciin vaihdettua ajopolttimoita? Pikkaisen petyin kun ei ole xenoneita taikka täysledejä saatavilla lisävarusteina. Kulmavalot vaihdoin omaani (h7) olivat helppo vaihtaa. Ajovalot (hb3) taitaa olla kinkkisempi vaihtaa. Täytynee katsoa uudemman kerran miten polttimo lähtee irti.
tallennettu
ikkieH
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 3


« Vastaus #6 : Huhtikuu 20, 2018, 13:44:58 »

Eipä ole tullu polttimoita vaihdeltua. Kesärenkaat vaihdoin alle ja rengasmelu pieneni huomattavasti, joskaan mikään hiljainen sen suhteenhan tuo ei ole vieläkään.

Lisäpitkäksi tuohon tuli Lazerin ref50 led-paneeli ja lyhyille en näillä näkymin tee mitään (ellen sitten syksyllä innostu väkästelemään xenon-muunnossarjaa, saanu nähä).

tallennettu
deejani
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 1


« Vastaus #7 : Kesäkuu 12, 2018, 21:40:28 »

Tervehdys! täällä ilmottautuu uusi tonic kuski palstalle Smiley ensimmäinen muutaman sadan kilometrin siirtymä ja hyvältä vaikuttaa, rengasmelun kyllä myös tunnistan, mutta eiköhän siihenkin pidemmän päälle totu. Tongue
tallennettu
inkisiivi
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 40


« Vastaus #8 : Syyskuu 16, 2018, 12:51:37 »

Stonikista on tainnut tulla automaattiversio myyntiin, kokemuksia ko vaihteistosta?
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

TinyPortal v1.0.5 beta 1© Bloc

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!