KHCF.org Kia-Hyundai Club Finland
Maaliskuu 29, 2024, 08:38:36 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
  Etusivu     Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  

Valikko

   Pääsivu
   Foorumi
   Kalenteri
   Yhteystiedot
   Kuvagalleriat
   Linkit
   Uutiset
   Ohjeet

Käyttäjä

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Maaliskuu 29, 2024, 08:38:36

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Uutiset

* *

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kia Rio 1,2 EX vm 16 apumiehen penkin korotus  (Luettu 13618 kertaa)
inkisiivi
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 40


« : Lokakuu 11, 2017, 18:58:36 »

Emäntä valittelee tuosta apumiehen penkistä että se on matala ja vaikea nousta siitä ylös.

Olisiko vinkkiä miten sen saisi nostettua vaikka 5 cm korkeammalle joko kiinteästi tai mahd, säädettävällä ratkaisulla.

Samalla voisi kuskin penkkiä myös nostaa.

Vinkkeä kehiin. Smiley
tallennettu
antsu
Sr. Member
****
Viestejä: 2.103


« Vastaus #1 : Lokakuu 11, 2017, 19:36:51 »

Joku voisi sanoa, että pitää vaihtaa Rio Niroon, mutta minä en sano Grin

tallennettu
inkisiivi
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 40


« Vastaus #2 : Lokakuu 13, 2017, 15:18:02 »

Mahtaisiko Vengan etupenkit mennä heittämällä Rioon, niissä olisi hyvä istumakorkeus.
tallennettu
kn-ceed
Sr. Member
****
Viestejä: 282

exät: 7x ceed, 1x niro hev-19, 3x optima


« Vastaus #3 : Lokakuu 13, 2017, 18:36:13 »

Noita penkkejä voisi olla vahinkovarastoilla, tai sitten ei, mutta kannattaa tutkia. Veikkaan että melkein mitkä tahansa henkilöauton etupenkit menee heittämällä rioon, kiinnittäminen on ongelma Grin
tallennettu

NIRO Hybrid EX -23 Cityscape Green
morbus
Jr. Member
**
Viestejä: 53


« Vastaus #4 : Tammikuu 02, 2018, 23:01:11 »

Eikö vm,16 Riossa ole kuskin penkissä korkeudensäätöä?? Tai no, ei kai sit kun sitä kerran kyselet..
tallennettu
antsu
Sr. Member
****
Viestejä: 2.103


« Vastaus #5 : Tammikuu 03, 2018, 10:06:10 »

Tässä haettiinkin apumiehen penkkiin lisäkorkeutta.
tallennettu
morbus
Jr. Member
**
Viestejä: 53


« Vastaus #6 : Tammikuu 04, 2018, 10:31:54 »

Tässä haettiinkin apumiehen penkkiin lisäkorkeutta.

Kolmannella rivillä luki myös "Samalla voisi kuskin penkkiä myös nostaa."
tallennettu
antsu
Sr. Member
****
Viestejä: 2.103


« Vastaus #7 : Tammikuu 04, 2018, 10:44:21 »

No niinpä. Tosin rivien välistä luen, että appari on tärkeämpi Grin

Halpa kokeilu on hakea Etrasta 5 cm paksua vaahtomuovia puoli neliömetriä tai leikkauttaa paperista tehdyn mallin mukaan sopivat palat ja päällystää ne kankaalla. Irtotyynyt eivät tietenkään ole hyvät, mutta ainakin apparilla saattaisi toimia.

Ei Riosta katumaasturin veroista taida saada, kun katto ja ovenpieletkin ovat kovin matalalla.
tallennettu
inkisiivi
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 40


« Vastaus #8 : Tammikuu 04, 2018, 15:59:12 »

Olen ajatellut penkin nostamista pohjasta käsin, esim. pitemmät pultit ja korokepalat alle, jolloin koko rakennelma nousisi ylemmäs.
tallennettu
morbus
Jr. Member
**
Viestejä: 53


« Vastaus #9 : Tammikuu 04, 2018, 23:50:06 »

Olen ajatellut penkin nostamista pohjasta käsin, esim. pitemmät pultit ja korokepalat alle, jolloin koko rakennelma nousisi ylemmäs.

Itse taas olen uudessa Riossa harmitellut oikeastaan vain tuota kuljettajan istuinta, siinä kun on kyllä korkeudensäätö mutta istuma-asento on hieman tavallaan "etunoja", eli joskus tunne että penkiltä ikäänkuin valuu pois, vaikka eihän siinä oikeasti niin käy  Grin
Ainoa mitä olen kuskin jakkaraan kaivannut, olisi tuo istuimen etuosan kallistus mutta sitä kun ei ilmeisesti (myyjänkään mukaan) saa edes Optimaan, malliston kalleimpaankaan, niin olisikohan inkisiivin mainitsema korokepala mahdollista vain istuimen etummaisten pulttien alle..?? Tosin jos penkin asento muuttuu, muuttuu siinä sit kai takimmaisten pulttienkin kulma.. Huh
tallennettu
inkisiivi
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 40


« Vastaus #10 : Tammikuu 05, 2018, 07:54:49 »

Itse laitoin 2cm korotuksen etupulttien alle ja homma korjaantui heti sillä, pitemmät pultit vaan eteen. Istuin antaa nyt hyvän reisituen.
Vänkärin penkkiin tuo 2cm ei riitä pitäisi saada reilumpi korotus siihen.
tallennettu
morbus
Jr. Member
**
Viestejä: 53


« Vastaus #11 : Tammikuu 12, 2018, 21:54:16 »

Itse laitoin 2cm korotuksen etupulttien alle ja homma korjaantui heti sillä, pitemmät pultit vaan eteen. Istuin antaa nyt hyvän reisituen.
Vänkärin penkkiin tuo 2cm ei riitä pitäisi saada reilumpi korotus siihen.

Yks vaihtoehto olis toki (mutta ei takuulla halpa vaihtoehto) se että kun englannissa ratti on eri puolella niin tilais sieltä kuljettajan penkin, jossa on siis se korkeudensäätö, ja asentas sen sit täällä vänkärin puolelle...sit olis molemmilla puolilla korkeussäädölliset penkit..
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 14, 2018, 21:13:43 kirjoittanut morbus » tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

TinyPortal v1.0.5 beta 1© Bloc

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!