Kantola
Rekisteröitynyt
Viestejä: 22
|
|
« : Tammikuu 11, 2018, 15:14:06 » |
|
Onko kellään tietoa onko tyypillisiä vikoja liittyen öljyn paineen katoamiseen? Ajossa yhtäkkiä syttyi öljyvalo ja alkoi yläkerta/jakopäästä kuulumaan melkoinen rallatus? Veikkailen öljypumppua mutta onko jollain ollut samaa vikaa tai tietoa tämän kaltaisesta tyyppiviasta tms.? Pitää alkaa tässä parin viikon päästä purkamaan öljypohjaa ja tutkiskelemaan. Samalla varmaan käytän taas jakopään auki sekä tarkastan yläkerran kunnon kun kerta aletaan remppaamaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
pepe57
Full Member
Viestejä: 100
Sorento 2.2 CRDI aut. 4x4 vm. 2011
|
|
« Vastaus #1 : Tammikuu 14, 2018, 21:05:25 » |
|
Minkä ikäinen ja mikä kone. Paljonko ajettu ?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kantola
Rekisteröitynyt
Viestejä: 22
|
|
« Vastaus #2 : Tammikuu 15, 2018, 08:56:03 » |
|
Joo, hieman kiireessä tehty aloitus, elikkä 2.5CRDi -07 339tkm ajettu. Kesällä uusin jakopään ja kiristimet kun meni jako sekaisin sen takia, että auto pääsi valumaan hieman taaksepäin vaihde päällä. Siinäpä siis varoituksen sana. Painava auto pyöräyttää helposti konetta väärin päin loivassakin alamäessä ja ketju jakopää menee kyllä heti sekasin. Jouduin starttaamisen jälkeen uusimaan viisi venttiilinnostinta ja uusin samalla ketjut sekä kiristimet ja ohjurit.
|
|
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 15, 2018, 09:01:16 kirjoittanut Kantola »
|
tallennettu
|
|
|
|
oba73
Rekisteröitynyt
Viestejä: 7
|
|
« Vastaus #3 : Tammikuu 30, 2018, 21:02:41 » |
|
Moro! Omassa Sorennnossa ainakin katkes öljypumpun ketju 260tkm kohdilla. Osuutta asiaan varmaan oli juuri katsastuksessa huudatettu päästömittaus. Ainakin monessa palstassa löytänyt myös sihdin tukeentumis ongelmaa jos välillä kiertää ja välillä ei. Itte hain uuden koneen virosta purkaamolta koska en ole saletti mitä kaikkea meni yläkerrasta vaikka auto olikin ajokuntoinen vielä kun hinuri haki. Multa löytyy joutilas öljypumppu ym osaa jo 2 koneen verran nurista eli jos jotain tarvetta niin kysele. Osst löytyy mäntsälästä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kantola
Rekisteröitynyt
Viestejä: 22
|
|
« Vastaus #4 : Helmikuu 05, 2018, 23:44:07 » |
|
Hei. Onko sulla kans 170hv 2.5 CRDi, elikkäs facelift? Menee maaliskuulle, että joutaa alottamaan hommat mutta ilman muuta kiinnostaa osat ja vähän kokemuksetkin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
VM
Rekisteröitynyt
Viestejä: 2
|
|
« Vastaus #5 : Kesäkuu 30, 2018, 13:56:12 » |
|
Selvisikö missä vika oli? Itsellä juuri samat oireet kuin viestiketjun aloittajalla. Hetken kun autoa seisottelin niin ajattelin että sen verran autoa käynnistän että saan kunnolla tiensivuun. Öljynpaineet kuitenkin nousivat normaalisti ja kone kävi taas kuin kello. Päästin öljyt pois eikä siellä puolella näkynyt mitään ylimääräistä. Nyt sitte ihmettelen että mitähän seuraavaksi..?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
ruuti-77
Rekisteröitynyt
Viestejä: 1
|
|
« Vastaus #6 : Heinäkuu 27, 2018, 00:18:22 » |
|
Mulla kans tänään ilmeni sama vika... -07 ja ajettu 296tkm, laitelkaahan infoa mitä löytynyt, omaani aletaan ruuvata ensi viikolla..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Hunter
Rekisteröitynyt
Viestejä: 4
|
|
« Vastaus #7 : Huhtikuu 07, 2019, 20:10:22 » |
|
Onko näihin vikoihin löytynyt syytä! Itsellä nyt sama homma 314000 ajetussa koneessa...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Hunter
Rekisteröitynyt
Viestejä: 4
|
|
« Vastaus #8 : Huhtikuu 09, 2019, 20:49:35 » |
|
Onko näihin vikoihin löytynyt syytä! Itsellä nyt sama homma 314000 ajetussa koneessa...
Itse itselleni vastaten ja muillekin että öljysihti ihan tukossa, näytti että ei ilma mene läpi! Kannattaa olla varuillaan nuiden kans, itse onneksi heti huomasin kun rupes öljy painetta vilauttelemaan, jos ois pitempään ajanu niin ois voinu kone rallatella eri lailla
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
VM
Rekisteröitynyt
Viestejä: 2
|
|
« Vastaus #9 : Huhtikuu 17, 2019, 16:07:38 » |
|
https://www.motor-talk.de/forum/motor-totalschaden-durch-blowby-effekt-t4747278.html En saanut linkkiä aikaiseksi mutta tuolta osoitteesta lisää tietoa. Jutun lopussa pdf tiedostossa Kian ohje ongelman ratkaisemiseen. Valitettavasti saksaksi... Mutta hyvät kuvat kuitenkin. Suosittelen kaikille diesel Sorennon omistajille öljynpainemittarin asentamista!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
So-rentoa
Rekisteröitynyt
Viestejä: 7
|
|
« Vastaus #11 : Marraskuu 20, 2020, 19:42:35 » |
|
Ajattelin kirjoittaa vähän auki tätä hommaa.
Öljypohjan irroitus. Irroita oikean puolen vetoakseli tasauspyörästöltä asti. Öljypohja ei muuten mahdu pois. eli oikea etupyörä irti, vetonivelen keskimutteri irti, yläpallonivel irti, irroita ulompi vetonivel navasta. Irroita oikea vetoakseli tasauspyörästöstä 4.pulttia ja perän oikean puolen kannatin, vedä akseli ulos. Irroita alempi öljypohja M6 pultit (monta) ja huohottimen öljynpaluu letku. Imusuppilo on kiinni laipalla kahdella M8 pultilla 12mm kanta tiivisteenä O-rengas. Kasaus käänteinen järjestys.
Sitten tietenkin suuttimet pitää tiivistää. eli suuttimet ja vanhat kupari prikat pois. pohjien kalvaus ja pudistetut suuttimet takaisin uusien prikkojen kanssa. suuttimen pitimen momentti on 31nm+-2.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|