KHCF.org Kia-Hyundai Club Finland
Maaliskuu 28, 2024, 11:30:28 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
  Etusivu     Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  

Valikko

   Pääsivu
   Foorumi
   Kalenteri
   Yhteystiedot
   Kuvagalleriat
   Linkit
   Uutiset
   Ohjeet

Käyttäjä

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Maaliskuu 28, 2024, 11:30:28

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Uutiset

* *

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sorenton öljynpaineet katoaa  (Luettu 10393 kertaa)
Kantola
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 22


« : Tammikuu 11, 2018, 15:14:06 »

Onko kellään tietoa onko tyypillisiä vikoja liittyen öljyn paineen katoamiseen? Ajossa yhtäkkiä syttyi öljyvalo ja alkoi yläkerta/jakopäästä kuulumaan melkoinen rallatus? Veikkailen öljypumppua mutta onko jollain ollut samaa vikaa tai tietoa tämän kaltaisesta tyyppiviasta tms.? Pitää alkaa tässä parin viikon päästä purkamaan öljypohjaa ja tutkiskelemaan. Samalla varmaan käytän taas jakopään auki sekä tarkastan yläkerran kunnon kun kerta aletaan remppaamaan.
tallennettu
pepe57
Full Member
***
Viestejä: 100


Sorento 2.2 CRDI aut. 4x4 vm. 2011


« Vastaus #1 : Tammikuu 14, 2018, 21:05:25 »

Minkä ikäinen  ja mikä kone. Paljonko ajettu ?
tallennettu
Kantola
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 22


« Vastaus #2 : Tammikuu 15, 2018, 08:56:03 »

Joo, hieman kiireessä tehty aloitus, elikkä 2.5CRDi -07 339tkm ajettu. Kesällä uusin jakopään ja kiristimet kun meni jako sekaisin sen takia, että auto pääsi valumaan hieman taaksepäin vaihde päällä. Siinäpä siis varoituksen sana. Painava auto pyöräyttää helposti konetta väärin päin loivassakin alamäessä ja ketju jakopää menee kyllä heti sekasin. Jouduin starttaamisen jälkeen uusimaan viisi venttiilinnostinta ja uusin samalla ketjut sekä kiristimet ja ohjurit.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 15, 2018, 09:01:16 kirjoittanut Kantola » tallennettu
oba73
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 7


« Vastaus #3 : Tammikuu 30, 2018, 21:02:41 »

Moro!
Omassa Sorennnossa ainakin katkes öljypumpun ketju 260tkm kohdilla. Osuutta asiaan varmaan oli juuri katsastuksessa huudatettu päästömittaus. Ainakin monessa palstassa löytänyt myös sihdin tukeentumis ongelmaa jos välillä kiertää ja välillä ei. Itte hain uuden koneen virosta purkaamolta koska en ole saletti mitä kaikkea meni yläkerrasta vaikka auto olikin ajokuntoinen vielä kun hinuri haki. Multa löytyy joutilas öljypumppu ym osaa jo 2 koneen verran nurista eli jos jotain tarvetta niin kysele. Osst löytyy mäntsälästä.
tallennettu
Kantola
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 22


« Vastaus #4 : Helmikuu 05, 2018, 23:44:07 »

Hei. Onko sulla kans 170hv 2.5 CRDi, elikkäs facelift? Menee maaliskuulle, että joutaa alottamaan hommat mutta ilman muuta kiinnostaa osat ja vähän kokemuksetkin.
tallennettu
VM
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 2


« Vastaus #5 : Kesäkuu 30, 2018, 13:56:12 »

Selvisikö missä vika oli? Itsellä juuri samat oireet kuin viestiketjun aloittajalla. Hetken kun autoa seisottelin niin ajattelin että sen verran autoa käynnistän että saan kunnolla tiensivuun. Öljynpaineet kuitenkin nousivat normaalisti ja kone kävi taas kuin kello. Päästin öljyt pois eikä siellä puolella näkynyt mitään ylimääräistä. Nyt sitte ihmettelen että mitähän seuraavaksi..? Huh
tallennettu
ruuti-77
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 1


« Vastaus #6 : Heinäkuu 27, 2018, 00:18:22 »

Mulla kans tänään ilmeni sama vika... Huh -07 ja ajettu 296tkm, laitelkaahan infoa mitä löytynyt, omaani aletaan ruuvata ensi viikolla..
tallennettu
Hunter
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 4


« Vastaus #7 : Huhtikuu 07, 2019, 20:10:22 »

Onko näihin vikoihin löytynyt syytä! Itsellä nyt sama homma 314000 ajetussa koneessa...
tallennettu
Hunter
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 4


« Vastaus #8 : Huhtikuu 09, 2019, 20:49:35 »

Onko näihin vikoihin löytynyt syytä! Itsellä nyt sama homma 314000 ajetussa koneessa...

Itse itselleni vastaten ja muillekin että öljysihti ihan tukossa, näytti että ei ilma mene läpi! Kannattaa olla varuillaan nuiden kans, itse onneksi heti huomasin kun rupes öljy painetta  vilauttelemaan, jos ois pitempään ajanu niin ois voinu kone rallatella eri lailla Angry
tallennettu
VM
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 2


« Vastaus #9 : Huhtikuu 17, 2019, 16:07:38 »

https://www.motor-talk.de/forum/motor-totalschaden-durch-blowby-effekt-t4747278.html

En saanut linkkiä aikaiseksi mutta tuolta osoitteesta lisää tietoa. Jutun lopussa pdf tiedostossa Kian ohje ongelman ratkaisemiseen. Valitettavasti saksaksi... Mutta hyvät kuvat kuitenkin. Suosittelen kaikille diesel Sorennon omistajille öljynpainemittarin asentamista!
tallennettu
So-rentoa
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 7


« Vastaus #10 : Marraskuu 20, 2020, 14:00:09 »

https://www.motor-talk.de/forum/motor-totalschaden-durch-blowby-effekt-t4747278.html

En saanut linkkiä aikaiseksi mutta tuolta osoitteesta lisää tietoa. Jutun lopussa pdf tiedostossa Kian ohje ongelman ratkaisemiseen. Valitettavasti saksaksi... Mutta hyvät kuvat kuitenkin. Suosittelen kaikille diesel Sorennon omistajille öljynpainemittarin asentamista!

Hyvä ohje Smiley
Ymmärsin tuosta ohjeesta että.
Suuttimet alkavat ohivuotamaan joka menee öljytilaan ja tukkii imusihdin,
eli vika on vuotavat suuttimet ja oire tukkeentunut sihti. Roll Eyes
linnki suoraan ohjeeseen.

https://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=723593
tallennettu
So-rentoa
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 7


« Vastaus #11 : Marraskuu 20, 2020, 19:42:35 »

Ajattelin kirjoittaa vähän auki tätä hommaa.

Öljypohjan irroitus.
Irroita oikean puolen vetoakseli tasauspyörästöltä asti. Öljypohja ei muuten mahdu pois.
eli oikea etupyörä irti, vetonivelen keskimutteri irti, yläpallonivel irti, irroita ulompi vetonivel navasta.
Irroita oikea vetoakseli tasauspyörästöstä 4.pulttia ja perän oikean puolen kannatin, vedä akseli ulos.
Irroita alempi öljypohja M6 pultit (monta) ja huohottimen öljynpaluu letku.
Imusuppilo on kiinni laipalla kahdella M8 pultilla 12mm kanta tiivisteenä O-rengas.
Kasaus käänteinen järjestys.

Sitten tietenkin suuttimet pitää tiivistää.
eli suuttimet ja vanhat kupari prikat pois. pohjien kalvaus ja pudistetut suuttimet takaisin uusien prikkojen kanssa.
suuttimen pitimen momentti on 31nm+-2.

tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

TinyPortal v1.0.5 beta 1© Bloc

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!