KHCF.org Kia-Hyundai Club Finland
Huhtikuu 16, 2024, 08:28:22 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
  Etusivu     Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  

Valikko

   Pääsivu
   Foorumi
   Kalenteri
   Yhteystiedot
   Kuvagalleriat
   Linkit
   Uutiset
   Ohjeet

Käyttäjä

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Huhtikuu 16, 2024, 08:28:22

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Uutiset

* *

Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Santa Fe 2.2 crdi 2006-> DPF ja EGR poisto  (Luettu 14981 kertaa)
KooJ
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 10


« : Huhtikuu 09, 2018, 14:56:40 »

Tervehdys,
Oletteko tehneet näiden laitteiden poistoja?
Onko ollut hyötyjä tai haittoja operaatiosta?

Itsellä 226tkm mittarissa ja ainakin dpf varmaan kerännut jo aikansa hiukkasia että olisi uusinta/ poisto aiheellista.
Egr poiston ja ohjelmoinin voisi tehdä samaan syssyyn.
Egr tulppaus /ohitus  lähinnä kiinnostaa että millä tavalla toteutettu.

Olisiko kenelläkään jäänyt tukkeutunutta loukkua nurkkiin jonka voisi ostaa sopivalla hinnalla.
tallennettu
finncat
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 40


« Vastaus #1 : Huhtikuu 13, 2018, 14:14:21 »

Morjens  käyppä vilasee  myydään  autotarvikkeita osiota.

Siellä olis  Santa -Fe  osia  myytävänä.

tsekkaa se ja  soittele  nolla400656184 jos antaa aihetta.

tv jussi
tallennettu
KooJ
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 10


« Vastaus #2 : Huhtikuu 13, 2018, 20:49:25 »

No perhana!
Nyt vasta luin vastauksesi!

Eilen käytin auton optimoinnissa. Samalla poistettiin egr ja dpf auton ohjelmistosta.
Kotiin ajellessa kulku keveni aivan huomattavista ja tasaisessa ajossa keskikulutus laski yli litran satasella.
Kulutustesti oli kylläkin vain lyhyt Vantaa -> Tuusula ja takaisin.
Mennessä moottoritiellä näytti kulutuksen 6.9l/100km.
Palatessa samaa motaria suunnilleen samalla ajotyylillä kk oli 5.5l/100km.

Tarkempia tuloksia näkee sitten seuraavilla pidemmillä reissuilla, mutta jo perstuntumalla auton kulku muuttui erittäin paljon.

Juuri tänään tyhjensin hiukkasloukun ja tein sen poravasaralla putken päistä joten pöntöstä ei ulospäin näy mitään muuta kuin erikoisen ruosteettomat pultit. (Oli muuten putken mutterit hyvässä ruosteessa).

Tyhjennyksen jälkeen turbon vihellys kiihdytyksissä kuuluu erittäin kivasti.
Kierrosherkkyys ihan eri luokkaa kuin ennen.

K- arvo toissa päivänä katsastuksessa ennen näitä operaatioita oli 0.03 (sallittu1,5).

Täytyy käydä ottanassa savut jossakin testipaikassa lähiaikoina. Saa nähdä muuttuuko.

Huomenna vielä suunnitelmissa egr tulppaus vaikka sen toiminta poistettiin ohjelmalla.
Samalla näkee kuinka tukossa se on ollut.
Sillointällöin on ollut havaittavissa nykimistä minkä epäilen johtuneen tästä egr:stä.
tallennettu
Kianismi
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 5


« Vastaus #3 : Heinäkuu 23, 2018, 20:31:47 »

No perhana!
Nyt vasta luin vastauksesi!

Eilen käytin auton optimoinnissa. Samalla poistettiin egr ja dpf auton ohjelmistosta.
Kotiin ajellessa kulku keveni aivan huomattavista ja tasaisessa ajossa keskikulutus laski yli litran satasella.
Kulutustesti oli kylläkin vain lyhyt Vantaa -> Tuusula ja takaisin.
Mennessä moottoritiellä näytti kulutuksen 6.9l/100km.
Palatessa samaa motaria suunnilleen samalla ajotyylillä kk oli 5.5l/100km.

Tarkempia tuloksia näkee sitten seuraavilla pidemmillä reissuilla, mutta jo perstuntumalla auton kulku muuttui erittäin paljon.

Juuri tänään tyhjensin hiukkasloukun ja tein sen poravasaralla putken päistä joten pöntöstä ei ulospäin näy mitään muuta kuin erikoisen ruosteettomat pultit. (Oli muuten putken mutterit hyvässä ruosteessa).

Tyhjennyksen jälkeen turbon vihellys kiihdytyksissä kuuluu erittäin kivasti.
Kierrosherkkyys ihan eri luokkaa kuin ennen.

K- arvo toissa päivänä katsastuksessa ennen näitä operaatioita oli 0.03 (sallittu1,5).

Täytyy käydä ottanassa savut jossakin testipaikassa lähiaikoina. Saa nähdä muuttuuko.

Huomenna vielä suunnitelmissa egr tulppaus vaikka sen toiminta poistettiin ohjelmalla.
Samalla näkee kuinka tukossa se on ollut.
Sillointällöin on ollut havaittavissa nykimistä minkä epäilen johtuneen tästä egr:stä.

Moi. Itselläni sama edessä mutta Sorennossa. Vaikuttiko mitenkään katsastuksessa nuo tekemäsi toimenpiteet? Egr ja pdf poistettu?
tallennettu
KooJ
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 10


« Vastaus #4 : Syyskuu 21, 2018, 21:55:00 »

Eipä tullutkaan tänne kirjoiteltua operaation jälkeen. Ohjelmointi ja dpf tyhjennys sujui hyvin.
Dpf:n tyhjennys onnistui piikkausvasaralla eikä ulospäin näy mitään.
Kun osais liittää tänne kuvan niin olisi kiva näyttää millainen määrä rojua sieltä sain ulos.

Auto piristyi kivasti ja keskikulutus tippui 1-1,5 L/100km. Kierrosherkkyys ja vääntö perstuntumalla huomattavasti parani.

Ainoana pienenä haittana pakokaasut alkoivat haiskahtamaan hieman kitkerältä kun ei ole enää cattia tukkeena putkessa.  Eli suosittelen jos mobiili tuntuu tukkoiselle.
tallennettu
Killeri
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 7


« Vastaus #5 : Tammikuu 01, 2020, 13:25:19 »

Onko ohjelmoinnista ja dpf pois ottamisesta tullut uusia käyttäjä kokemuksia. Itsellä 2011 vm Kia sorento ajettu 225tkm. Onko näissä yleensä ollut dpf kanssa ongelmia kiinnostaisi ohjelma+dpf poisto.
tallennettu
eyelid
Ylläpitäjä
Sr. Member
*****
Viestejä: 2.102


« Vastaus #6 : Tammikuu 01, 2020, 14:52:26 »

jos ohjelmoinnin tekee niin ehottomasti samaa pakettii DPF ja EGR poisto, ja mieluite vielä vakiokoteloo vapaavirtaussuodinkin säästämään turbon laakereita ja antamaa vähän lisäilmaa koneelle ettei ole niin mustat pakokaasut vedätettäessä

Mitäs sitä nyt vain puolittain tekemää asioita jos ruvetaa jotain tekee.  Smiley
tallennettu

Skoda KamiQ G-TEC.
Petteri2
Full Member
***
Viestejä: 214


« Vastaus #7 : Tammikuu 01, 2020, 18:01:45 »

Onko ohjelmoinnista ja dpf pois ottamisesta tullut uusia käyttäjä kokemuksia. Itsellä 2011 vm Kia sorento ajettu 225tkm. Onko näissä yleensä ollut dpf kanssa ongelmia kiinnostaisi ohjelma+dpf poisto.

Muista laittaa tarra auton perään varoittamaan viattomia kanssaihmisiä myrkkypilvestä.
tallennettu
Killeri
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 7


« Vastaus #8 : Tammikuu 01, 2020, 18:38:53 »

jos ohjelmoinnin tekee niin ehottomasti samaa pakettii DPF ja EGR poisto, ja mieluite vielä vakiokoteloo vapaavirtaussuodinkin säästämään turbon laakereita ja antamaa vähän lisäilmaa koneelle ettei ole niin mustat pakokaasut vedätettäessä

Mitäs sitä nyt vain puolittain tekemää asioita jos ruvetaa jotain tekee.  Smiley

Se olikin vähän suunnitelmissa   Smiley asia mikä jarruttaa on hinta, yhdestä liikkeestä jo tingitty hinta ohjelmointi+egr+dpf poisto 950€.
Ohjelma+egr  550€. Jotenkin kalliille tuo dpf poisto tuntuu ja ohjelmakin on ilman penkkitystä tehty.

Onko tietoa missä päin Suomea olisi ammattitaitoisia kian ohjelmointi pajoja?
tallennettu
eyelid
Ylläpitäjä
Sr. Member
*****
Viestejä: 2.102


« Vastaus #9 : Tammikuu 02, 2020, 14:09:58 »

Mites noin kallista kun pohjois-karjalan alueella sain koko paketin tyylii dpf-poistoinee 500€ - 660€ riippuen päivän hinnottelusta? Joku yrittää nyt rikastua Suomessa.

https://optimoiautosi.fi/

tämän puljun tuotteita käytti paikallinen mukava korjaamo. Sen lisäksi sain vielä imusarjan pyörreläppienkin ominaisuuden poiston myöhemmin, kun menivät mokomat jumiin eikä lähteny pelaa ees Tucsonin moottorista otetulla sähkömoottorilla.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 02, 2020, 14:13:17 kirjoittanut eyelid » tallennettu

Skoda KamiQ G-TEC.
eyelid
Ylläpitäjä
Sr. Member
*****
Viestejä: 2.102


« Vastaus #10 : Tammikuu 02, 2020, 14:15:18 »

Muista laittaa tarra auton perään varoittamaan viattomia kanssaihmisiä myrkkypilvestä.

Joo, niin periaatteeessa, mutta tuo harhauttaa luulemaan ettei myrkkypilveä tulisi kaikista tämän maan autoista jotka käyttää nestemäisiä polttoaineita joten puhutaan sitten jo suuren luokan tekopyhyydestä.
tallennettu

Skoda KamiQ G-TEC.
Huihai40
Sr. Member
****
Viestejä: 851



WWW
« Vastaus #11 : Tammikuu 02, 2020, 17:40:52 »

Kyllä se katsastussetä tuon DPFn deaktivoinnin huomaa jos vaan haluaa, ja sitten kun Traficom vihdoin tekee aiheesta tehoiskun, niin eipä enää naurata. Edesvastuutonta liiketoimintaa edesvastuuttomille autoilijoille!
tallennettu

Niro PHEV '23
ex: Xceed PHEV '21
ex: Optima SW CRDi DCT7 Business Premium GT-Line '18
ex: Optima CRDi 6AT Business '15
ex: cee'd GDi DCT TX '13
ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
eyelid
Ylläpitäjä
Sr. Member
*****
Viestejä: 2.102


« Vastaus #12 : Tammikuu 02, 2020, 17:59:30 »

Kyllä se katsastussetä tuon DPFn deaktivoinnin huomaa jos vaan haluaa, ja sitten kun Traficom vihdoin tekee aiheesta tehoiskun, niin eipä enää naurata. Edesvastuutonta liiketoimintaa edesvastuuttomille autoilijoille!

Traficom ei noista asioista mitään ymmärrä.  Grin Ja ajathan itsekkin edesvastuuttomalla diesel-autolla mikä aiheuttaa syöpää, joten tekopyhyyteysi on lähinnä sarjakuvamaista tasoa, näyttäisit edes esimerkkiä siirtymällä uusiutuvaan- metaaniin, vetyyn tai sähköön. Kaikenlisäksi autosi on vielä mitä luultavemminkin turhan iso kerskakulutusta viestivä rautamöntti, mihin jopa kakkospolttoaine ureaa tuodaan jostain h*von kuutsosta öljytankkereilla epämääräisillä ympäristöarvoilla tuotettuna.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 02, 2020, 18:02:12 kirjoittanut eyelid » tallennettu

Skoda KamiQ G-TEC.
Petteri2
Full Member
***
Viestejä: 214


« Vastaus #13 : Tammikuu 02, 2020, 20:29:00 »

Joo, niin periaatteeessa, mutta tuo harhauttaa luulemaan ettei myrkkypilveä tulisi kaikista tämän maan autoista jotka käyttää nestemäisiä polttoaineita joten puhutaan sitten jo suuren luokan tekopyhyydestä.

Asiaa tuskin auttaa, että tekniikka muutetaan pari vuosikymmentä taaksepäin puhdistusteholtaan. Vaihdetaan vaikka kaikki autot 70-luvun autoiksi niin aikamoinen ero on myrkkyjen määrässä, sama pätee saastelaitteiden poistoon.
tallennettu
Huihai40
Sr. Member
****
Viestejä: 851



WWW
« Vastaus #14 : Tammikuu 02, 2020, 21:25:30 »

Traficom ei noista asioista mitään ymmärrä.  Grin Ja ajathan itsekkin edesvastuuttomalla diesel-autolla mikä aiheuttaa syöpää, joten tekopyhyyteysi on lähinnä sarjakuvamaista tasoa, näyttäisit edes esimerkkiä siirtymällä uusiutuvaan- metaaniin, vetyyn tai sähköön. Kaikenlisäksi autosi on vielä mitä luultavemminkin turhan iso kerskakulutusta viestivä rautamöntti, mihin jopa kakkospolttoaine ureaa tuodaan jostain h*von kuutsosta öljytankkereilla epämääräisillä ympäristöarvoilla tuotettuna.

Traficom kyllä ymmärtää, mutta aihetta ei ole uhkailuista huolimatta ainakaan vielä viety toteutukseen saakka.

NOXien suhteen dieselini on tosiaan saastuttavampi, mutta CO2sen suhteen huomattavasti pienempi kuin PHEV minun ajosyklilläni. Kyse on siis siitä, etä pitää valita toinen paha. Ureaa tuo 1,7CRDi ei käytä.
EVn murhe on minun tavanomaisista määränpäistäni puuttuva infra, ja riittävän pitkän rangen autot ovat puolestaan aivan liian kalliita.
Vetyautojen ongelma on autotarjonnan lisäksi Suomesta puuttuva infra, kunhan ne saadaan, niin erittäin houkutteleva vaihtoehto.
Metaani ei puolestaan ole vaihtoehto siksi, että VW Groupin tuotanto ei laadullisesti kiinnosta tippaakaan. Eikä Fiat Panda, jota ei edes tuoda Suomeen.
Eli tervetuloa reaalimaailmaan sieltä jostain haavekuvista.

Ja Petteri2 on paljon enemmän kartalla siitä, mistä tässäkin on oikeesti kyse.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 03, 2020, 19:09:18 kirjoittanut Huihai40 » tallennettu

Niro PHEV '23
ex: Xceed PHEV '21
ex: Optima SW CRDi DCT7 Business Premium GT-Line '18
ex: Optima CRDi 6AT Business '15
ex: cee'd GDi DCT TX '13
ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

TinyPortal v1.0.5 beta 1© Bloc

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!