KHCF.org Kia-Hyundai Club Finland
Huhtikuu 28, 2024, 19:42:13 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
  Etusivu     Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  

Valikko

   Pääsivu
   Foorumi
   Kalenteri
   Yhteystiedot
   Kuvagalleriat
   Linkit
   Uutiset
   Ohjeet

Käyttäjä

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Huhtikuu 28, 2024, 19:42:13

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Uutiset

* *

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kia/Hyuandai ruosteensieto?  (Luettu 8882 kertaa)
ilmari
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 3


« : Heinäkuu 14, 2018, 10:00:52 »

Moe. Mitä tästä tiedetään, jos puhutaan "vanhemmista " Sportageista tai i-40 hyundaista?

Viikko sitte kävin katsomassa -06 mallin Subarua joka oli kyllä niin karmeassa ruosteessa, että en viitsinyt ees käydä koeajolla. Meinaan vaan, että yksi ruosteinen auto talossa riittää ja se on -98 mallin Primera....

Kaikki autot, jota olen omistanut ovat olleet enemmän tai vähemmän ruosteessa. Osittain johtuu tietty vanhasta ikärakenteesta ja korkeista kilometreistä. Tähän lasketaan siis esim. Opel, BMW, Mersu, Mazda ja Nissan.

Noita Saksalaisia joskus nuoruuden voimissa koitin vielä elvyttää, mutta kyllä tuo ruoste on semmonen syöpä, ettei sitä saa pysyvästi korjattua ikinä....

Mutta siis nuo alussa mainutut ovat vielä kohtuu uusia ja vähillä kilometreillä. Liekkö koreja vieläkään sinkitty itäisellä maalla ja onko maahantuoja tehnyt mitään asioitten hyväksi? Ja onko vielä kokemusta, miten vuodet ja suola kohtelevat Korean peltiä?

Terv. Ile
tallennettu
eyelid
Ylläpitäjä
Sr. Member
*****
Viestejä: 2.102


« Vastaus #1 : Heinäkuu 14, 2018, 12:21:11 »

Moi,

Kannattaa nostaa auto ylös. Päällisin puolin pelleistään nätin kiiltävä autoyksilö voi tehä pahan tenän pohjastaan. On ollu hakuammuntaa tämä näiden mallien ruosteenesto kun esim. KIA Ceed on palkittu parhaasta ruostesuojauksestaan, mutta tämä asia ei välttämättä mitenkään liity i40-malliin vaikka samaa konsernia ollaan

tallennettu

Skoda KamiQ G-TEC.
artsi82
Sr. Member
****
Viestejä: 1.330


i30 Wagon 1.4 T-GDI 7-DCT Sport Line


« Vastaus #2 : Heinäkuu 14, 2018, 21:36:47 »

Aikanaan ainakin ykköskoppasia Ceedejä ym. Kia malleja lisäsuojattiin maahantuojan toimesta, nykysellään taitaa olla loppunu.
Ensimmäiset i40:set ja uudemmat Sportaget on viellä sen verran tuoreita, että tuskin hirveitä ongelmia on ollu.
Onhan sitä 12 vuoden puhkiruostumistakuu Grin

Mutta ainakin i40:sen takarenkaiden edessä helmapellissä, on sellanen sopiva uloke mihin kivet hakkaa, ja syö tehtaan massat pois. Oon välillä ite lisännyt massaa.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 14, 2018, 21:39:18 kirjoittanut artsi82 » tallennettu

ex. Cee'd 1.6 ISG Active SW -10
ex. i40 Wagon 1.6 GDI - 15
rollekille
Jr. Member
**
Viestejä: 51


« Vastaus #3 : Heinäkuu 16, 2018, 12:03:47 »

Olihan ainakin uudempikoriselle Sonatalle takaisin kutsu kun taka-akseli tms. osat ruostuu läpi. Ei anna kovin hyvää kuvaa laadusta. Juttelin asentajien kanssa kun käytin kutsuttuna Grandeuria samassa tarkastuksessa. Ihmettelivät että tämähän on jo suojattu. Olen itse teettänyt autoon ruostesuojauksen.
tallennettu
G4KC
Jr. Member
**
Viestejä: 90


« Vastaus #4 : Heinäkuu 16, 2018, 19:39:48 »

Mun Sonata on 2006 tehty ja 2007 -mallisena myyty, eikä siinä ole takapalkki ruostunut, kun on tarkistettu maahantuojan toimesta. ainoa on, että toinen takakelkka elikäs alatukivarsi meni puhki vuonna 2017.  Rompparilta sain uudet hyvät osat halvalla. Eikä tuo auto nyt muutenkaan ole hanakka ruostumaan, taitaa olla kuumasinkittyjä peltejä aika paljon käytetty. Edes kiveniskemät ei tahdo ottaa ruostetta. Lehdet (vasitenkin HS) rummutteli näitä kauhujuttuja Sonatan pettämisestä aikoinaan; ei silti, etteikö tehtaalla ja maahantuojalla mitään vastuuta asiassa olis, mutta jotenkin tuntuu että vedettiin vähän lokaan muuten hyvä kärry.

Muok. Ja muista Kia/Hyundai kärryistä en sit tiedä mitään. Mutta jos kerran vanhasta tykkäät, osta tuommonen nf-sonata: ei minulta, mutta muutenhan noita näkyy olevan pikkurahalla tarjolla. Tietty aina vanhan auton kunto pitää syynätä tarkasti, niin tässäkin tapauksessa.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 16, 2018, 19:44:58 kirjoittanut G4KC » tallennettu
Zepe
Full Member
***
Viestejä: 211


1,6 crdi ex sw


« Vastaus #5 : Heinäkuu 16, 2018, 20:37:08 »

Ceedeistä vm.2007-2008 suojattiin deltan puolesta uudestaan.Eli kahteen kertaan.Jossain vaiheessa deltalla rupes menemään huonosti ja ruosteen käsittely loppui.Vm2009 en oo varma,mutta vissiin 2010 oli jo huonommin suojattu.Saattoipa koskea kaikkia kiian malleja.
tallennettu
Huihai40
Sr. Member
****
Viestejä: 852



WWW
« Vastaus #6 : Heinäkuu 16, 2018, 21:29:45 »

i40 vaihdettiin kampanjana takatukivarsia vanhoihinkin autoihin, ja ehjiä.
tallennettu

Niro PHEV '23
ex: Xceed PHEV '21
ex: Optima SW CRDi DCT7 Business Premium GT-Line '18
ex: Optima CRDi 6AT Business '15
ex: cee'd GDi DCT TX '13
ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

TinyPortal v1.0.5 beta 1© Bloc

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!