KHCF.org Kia-Hyundai Club Finland
Maaliskuu 28, 2024, 15:56:23 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
  Etusivu     Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  

Valikko

   Pääsivu
   Foorumi
   Kalenteri
   Yhteystiedot
   Kuvagalleriat
   Linkit
   Uutiset
   Ohjeet

Käyttäjä

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Maaliskuu 28, 2024, 15:56:23

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Uutiset

* *

Äänestys
Kysymys: Missä peset autoasi? (pääsääntöisesti)
Kotipihassa / omalla tontilla - 5 (35.7%)
Automaattipesussa - 5 (35.7%)
Tee se itse -hallissa - 1 (7.1%)
Autopesula (käsinpesut)/fiksaamo - 3 (21.4%)
Äänestäjiä yhteensä: 14

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kysely autonpesutavoista  (Luettu 9088 kertaa)
Kniitti
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 39


« : Kesäkuu 27, 2018, 12:55:07 »

Tässä pieni kysely foorumilaisille.

Lisänä voitte keskustella esimerkiksi eri pesutapojen hyvistä ja huonoista puolista omalla kohdallanne.

Pihapesijöiltä erityisesti haluaisin kuulla kommenttia mitä välineitä käytätte ja mikä pesutapahtumassa on hankalinta tai asioita, joihin toivoisitte helpotusta?

Pidetäänkö keskustelu asiallisena? Juupas-eipäs väittely automaattipesujen ja käsinpesujen välillä ei tuota kenellekään lisäarvoa.
tallennettu
Kniitti
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 39


« Vastaus #1 : Kesäkuu 27, 2018, 12:59:13 »

Vastasin kotipihallani. Köyhänä opiskelijana ei ole varaa viedä automaattipesuihin siinä tahdissa, kuin haluaisin autoani puhdistaa. Pidän puhtaasta autosta ja pesen varsin usein ja perusteellisesti.
Ongelmaksi koen tarvikkeiden ja aineiden säilytyksen ja roudaamisen edestakaisin pesupaikan ja varaston välillä. Onko joku keksinyt tähän mitään ratkaisua?
tallennettu
Petteri2
Full Member
***
Viestejä: 214


« Vastaus #2 : Kesäkuu 27, 2018, 16:37:26 »

Vastasin omassa kotipihassa, vaikkakin pesen ns mustalaispesuloissa vanhempien luona tai työpaikalla.

Säilytän pesuaineet, pesuämpärin, sienet jne kestokassissa joka on auton takakontissa eikä vie paljoa tilaa. Kuivausliina kuivuu farmariauton takakontin verhon päällä ja käy välillä pesukoneen kautta.
tallennettu
artsi82
Sr. Member
****
Viestejä: 1.330


i30 Wagon 1.4 T-GDI 7-DCT Sport Line


« Vastaus #3 : Kesäkuu 27, 2018, 17:28:27 »

Käytän paikallista TI-hallia, onneks niitä Tampereen seudulla viellä muutama on. Itse vältän kun ruttoa kaikkia pesukoneita.
Kahden ämpärin taktiikalla kun pesee niin pesukintaat, kuivausliinat ja shampoot ym. kulkee kahdessa ämpärissä. Kuivuu sitten saunan lauteilla.


tallennettu

ex. Cee'd 1.6 ISG Active SW -10
ex. i40 Wagon 1.6 GDI - 15
Kniitti
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 39


« Vastaus #4 : Kesäkuu 27, 2018, 17:58:44 »

Mulla on käytössä perus ylläpitopesussa kuivausliina, pesukinnas, ämpäri, vaahdotin, vannepesuaine, shampoo, QD ja toisinaan muovinhoitoainetta ja levittimiä. Näiden kamojen roudaus edestakaisin on todella aikaavievää ja ärsyttävää. Aikaa itse pesutapahtumaan menee vain 20min. Kamojen roudaamiseen toinen mokoma  Roll Eyes
tallennettu
artsi82
Sr. Member
****
Viestejä: 1.330


i30 Wagon 1.4 T-GDI 7-DCT Sport Line


« Vastaus #5 : Kesäkuu 27, 2018, 18:56:08 »

Jaa täällä on muitakin alan harrastajia. Itse en aikaa laske, kuhan auto on puhdas.
tallennettu

ex. Cee'd 1.6 ISG Active SW -10
ex. i40 Wagon 1.6 GDI - 15
Kniitti
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 39


« Vastaus #6 : Kesäkuu 27, 2018, 19:45:39 »

Juu voisin laskea itseni harrastajaksi. On suunnitteilla tehdä eräs elämää helpottava tuote (kouluprojekti) ja yritän kartoittaa ihmisten tottumuksia sitä varten Smiley.
tallennettu
Riomies
Jr. Member
**
Viestejä: 63


« Vastaus #7 : Elokuu 09, 2018, 10:59:22 »

Itse asun rivitalossa eikä parkkiksella pesua katsota hyvällä niin talviaikaan käyn yleensä harjattomassa konepesussa mutta sulan kelin aikaan erään autoliikkeen pihalla olevalla TI-pesupaikalla pesemässä käsin pesukintaalla, joskus toisen firman TI-pesupaikalla joka on ihan sisätiloissa. Käsinpesu on ainut mahdollinen jos auton haluaa vielä vahatakin, harjaton pesu jättää ohuen likakalvon auton pintaan.
Kunpa olisi TI-pesuhalli jossa nosturipaikka että voisi joskus pestä alustankin kunnolla.
tallennettu

Kia Rio 1,2 ISG LX EcoDynamics -16
LPR
Jr. Member
**
Viestejä: 50


« Vastaus #8 : Elokuu 29, 2018, 22:40:38 »

Kesäisin pesen käsin, talvisin yleensä käytän koneessa. Omassa hallissa kun ei ole pesupaikkaa, niin ollaan pakkasen armoilla. Joskus suojakeleillä pesen talvellakin itse.

Perustyö on huuhtelu kuumavesipesurilla aina kuin suinkin ehtii. Varsinainen pesu sitten vähän harvemmin, ehkä parin viikon välein, riippuu likaisuudesta

Itse yleensä ruiskutan pumppukannulla pesuaineen pintaan ja huuhtelu kuumavesipesurilla 50-60° lämmöllä. Sitten uudestaan pesuainevedellä harjaus tai sienipesu ja huuhtelu lämpimällä.

Asun soratien varrella maalla ja muutenkin työkseni ajan päivittäin sorateitä, eli auto on aina likainen, vaikka sitä pesikin. Jos ei ole kuraa, niin on hiekkapölyä. Turha on yrittää pitää käyttöauto naarmuttomana, kun on aina hiekkapölyssä ja kiveniskuja tulee. Vahata koitan muistaa aina silloin tällöin.

Harrasteautoa koitan varjella naarmuilta ja vähän sään mukaan katsonkin milloin ajan. Ihan pahimpaan kuraan tai pölyyn ei aina kehtaa lähteä.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

TinyPortal v1.0.5 beta 1© Bloc

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!