KHCF.org Kia-Hyundai Club Finland
Marraskuu 13, 2019, 00:57:15 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu     Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  

Valikko

Pääsivu
   Foorumi
   Kalenteri
   Yhteystiedot
   Kuvagalleriat
   Linkit
   Uutiset
   Ohjeet

Käyttäjä

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Marraskuu 13, 2019, 00:57:15

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Uutiset

* *

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: i30 2018 Törmäyksen esto.  (Luettu 2660 kertaa)
Horst
Rekisteröitynyt
*

« : Elokuu 13, 2018, 20:14:18 »

Hei,
Olen ihmetellyt törmäyksen eston, tai paremminkin syitä miksi en ole saanut sitä edes varoittamaan.
Raksi on päällä, "Autonomous estopping" ja olen kokeillut kaikkia eri vaihtoehtoja forward collisions asetuksista, early, normal ja late.
Testannut olen vain siten, että n 80-100 vauhdissa ajanut lähelle edelläajavaa, jopa n 5 m päähän, mutta mitään varoitusta ei ole tullut, saati sitten automaattista jarrutusta. (Homma on tehty siis controlloidusti tuttavan avustuksella)

Kytkeytyyköhän tuo edes tuollaisessa ns peräänajo tilanteessa, missä hiljakseen ollaan saavuttamassa toista autoa ?
tallennettu
Petteri2
Full Member

« Vastaus #1 : Elokuu 13, 2018, 23:00:41 »

Tuo järjestelmä vaatii kuljettajan täydellistä "poissaoloa".

Itse olen saanut huutamaan varoitusta kun olen ruuhkassa ollut liittymässä toiselle kaistalle ja omalla kaistallani liikenne lähes seisoo -> väli kuroutuu kovaa vauhtia umpeen.

Itse hätäjarrutus tapahtuu vasta aivan viimeisellä hetkellä eikä välttämättä riitä pysäyttämään autoa ennen kolaria. Taitaa jossain ohjeessa lukea jopa, että järjestelmä reagoi kun onnettomuutta ei voida enää välttää.
tallennettu
Horst
Rekisteröitynyt
*

« Vastaus #2 : Elokuu 15, 2018, 15:42:38 »

Ai, silloinhan se vetää lukkojarrutuksen jos niin salliva on.
Kuvittelin, että nuo late,early ja normal oikeasti vaikuttaisivat siten, että earlyllä hidastus tapahtuisi aika maltillisesti hyvissä ajoin...

tallennettu
tomppa78
Rekisteröitynyt
*

« Vastaus #3 : Elokuu 15, 2018, 20:36:35 »

Itsellä tuli tilanne muutama viikko sitten. Pyöräilijä tuli suoraan eteen puskan takaa, itse en edes tajunnut koko tilannetta vaan auto survaisi jarrut kiinni ja törmäys vältettiin juuri. Tosin autona Kia Niro mut kai niissä aika sama tekniikka on. Itse kans huomannut että ei sillä järjestelmän asetuksilla ole mitään vaikutusta. Mutta kyllä se todistetusti ainakin toimii.
tallennettu
Jeppe100
Rekisteröitynyt
*

« Vastaus #4 : Marraskuu 08, 2019, 21:41:33 »

Onko tietoa miten kyseisen järjestelmän saisi kokonaan pois käytöstä? Ajotietokoneesta sen saa kytkettyä pois (rasti pois), mutta kytkeytyy takaisin aina uudelleen käynnistyksen jälkeen. Eli poiskytkentä ei tallennu.

Merkkihuollossa eivät suostu koodaamaan pois. Sama kuulemma start stopin kanssa.
tallennettu
Petteri2
Full Member

« Vastaus #5 : Marraskuu 08, 2019, 21:54:16 »

Tohtiiko kysyä, että miksi haluat ominaisuuden pois päältä?
tallennettu
Jeppe100
Rekisteröitynyt
*

« Vastaus #6 : Marraskuu 08, 2019, 22:42:01 »

En halua mitään "avustavia" järjestelmiä, eivät toimi luotettavasti. Onko nyt tosiaan niin että pitää kytkeä joka käynnistyksen jälkeen uudelleen pois?
tallennettu
Petteri2
Full Member

« Vastaus #7 : Marraskuu 08, 2019, 23:14:34 »

En halua mitään "avustavia" järjestelmiä, eivät toimi luotettavasti. Onko nyt tosiaan niin että pitää kytkeä joka käynnistyksen jälkeen uudelleen pois?

Jos estät kameran näkyvyyden niin samalla menee hätäjarrutustoiminto pois päältä. Ehkä jokin tarra tai kalvo kameran päälle tuulilasiin.
tallennettu
Jeppe100
Rekisteröitynyt
*

« Vastaus #8 : Marraskuu 09, 2019, 00:15:13 »

Kyllä on kehnosti toteutettu, jos noin on. Maailmalla on paljon näitä kun auto on jarruttanut moottoritiellä itsekseen vaikka edessä ei ole ollut mitään. Täysin turha järjestelmä.
tallennettu
Petteri2
Full Member

« Vastaus #9 : Marraskuu 10, 2019, 21:53:39 »

Foorumeilla on kyllä mainittu muutamaan kertaan, että on estänyt kolarin. Harvemmin olen nähnyt mainintaa, että olisi aiheuttanut kolarin (en muista suoraan yhtään).

Varsinkin jo varoitus voi olla arvokas jos jono seisahtuu edessä yllättäen ja itse on vaihtamassa kaistaa tms ja hetkeksi huomio sivulla.

Luulisi kuitenkin, että huollossa tietävät jos tuo on kytkettävissä pois softan kautta?
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry:  

TinyPortal v1.0.5 beta 1© Bloc

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!