KHCF.org Kia-Hyundai Club Finland
Huhtikuu 19, 2024, 00:43:48 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
  Etusivu     Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  

Valikko

   Pääsivu
   Foorumi
   Kalenteri
   Yhteystiedot
   Kuvagalleriat
   Linkit
   Uutiset
   Ohjeet

Käyttäjä

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Huhtikuu 19, 2024, 00:43:48

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Uutiset

* *

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: i20 fresh 2017 apulaitehihnan kanssa takuuongelmia  (Luettu 7105 kertaa)
Kansalainen
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 2


« : Helmikuu 13, 2019, 21:28:31 »

Olen käyttänyt i20:stä takuuhuollossa kaksi kertaa laturin hihnan takia. Ekalla kertaa kampiakselin "rulla" lähti menemään ja koko hihna samantien. Hinattiin huoltoon ja korjattiin. Toisella kertaa alkoi hillitön vinkuna konepellin alta, korjaus oli että kiristettiin hihna.  Hihna oli kuitenkin uusittu reilu kuukausi sitten, tuskin oli venynyt. Olisiko jollain järkevää selitystä näille, itse epäilen että pumppu ohjaustehostimelle on sökö,  eivät sitten korjanneet.
tallennettu
Huihai40
Sr. Member
****
Viestejä: 851



WWW
« Vastaus #1 : Helmikuu 13, 2019, 21:42:35 »

Eikö tuossa ole jo sähköinen tehostus?
tallennettu

Niro PHEV '23
ex: Xceed PHEV '21
ex: Optima SW CRDi DCT7 Business Premium GT-Line '18
ex: Optima CRDi 6AT Business '15
ex: cee'd GDi DCT TX '13
ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
Kansalainen
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 2


« Vastaus #2 : Helmikuu 13, 2019, 21:45:35 »

Niin minäkin luulin,  huoltoneuvoja väitti että öljypumppu rasittaa hihnaa ja siksi se löystyy.  Helppo jymäyttää kun ei tiedä.
tallennettu
Huihai40
Sr. Member
****
Viestejä: 851



WWW
« Vastaus #3 : Helmikuu 13, 2019, 22:36:59 »

Helppohan tuo on katsoa mitä se hihna pyörittää.
Laturi ainakin.
Ilmastoinnin kompressori jos autossa on AC.
Kolmas ot-pumppu jos on. Siitäkin lähtee kaksi letkua kuten kompressorista. Ja sen nesteelle on säiliö moottoritilassa. Sen sijainti selviää ohjekirjasta.
tallennettu

Niro PHEV '23
ex: Xceed PHEV '21
ex: Optima SW CRDi DCT7 Business Premium GT-Line '18
ex: Optima CRDi 6AT Business '15
ex: cee'd GDi DCT TX '13
ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
artsi82
Sr. Member
****
Viestejä: 1.330


i30 Wagon 1.4 T-GDI 7-DCT Sport Line


« Vastaus #4 : Helmikuu 13, 2019, 22:46:28 »

Tuota huoltoneuvojan selitystä ei kannata uskoa, sähkönen tehostin siellä on.
Ettei olis kiristäjässä jotain, jos on ottanu itteensä siinä kohtaa kun hihna on lentäny pois.
tallennettu

ex. Cee'd 1.6 ISG Active SW -10
ex. i40 Wagon 1.6 GDI - 15
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

TinyPortal v1.0.5 beta 1© Bloc

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!