KHCF.org Kia-Hyundai Club Finland
Maaliskuu 28, 2023, 14:16:51 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
  Etusivu     Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  

Valikko

   Pääsivu
   Foorumi
   Kalenteri
   Yhteystiedot
   Kuvagalleriat
   Linkit
   Uutiset
   Ohjeet

Käyttäjä

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Maaliskuu 28, 2023, 14:16:51

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Uutiset

* *

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Santa Fe 2.2 CRDi GLS öljyn kulutus  (Luettu 4745 kertaa)
jiiskotti
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 4


« : Heinäkuu 11, 2019, 14:49:08 »

Moros,
Viikko sitte ostin tuon santa feen. Siihen vaihettiin öljyt ja suotimet heti, myyjä makso merkkiliikeessa vaihon.
Nyt on ajettu rapia 500 km ja öljyt on minimissä.
Mittarissa on 250 000 km.

Eikai tuon nuin paljoa pitäis kuluttaa?
tallennettu
antsu
Sr. Member
****
Viestejä: 2.085


« Vastaus #1 : Heinäkuu 11, 2019, 16:38:27 »

Tarkistitko, että öljynpinta oli alunperin ylämerkissä?

2 litraa/1000 km on melko paljon. Ehjä moottori vienee noin 1 dl/1000 km.
tallennettu
jiiskotti
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 4


« Vastaus #2 : Heinäkuu 11, 2019, 17:52:05 »

Tarkistin, oli ylämerkissä.

Siihen oli huollossa laitettu 0W-40 ja ohjekirjassa maininta että vain erityisen kylmiin tuota. Oisko se liian notkiaa nuin paljo ajetulle?
tallennettu
antsu
Sr. Member
****
Viestejä: 2.085


« Vastaus #3 : Heinäkuu 11, 2019, 18:36:17 »

Ei 40 ole notkeaa.
tallennettu
eyelid
Ylläpitäjä
Sr. Member
*****
Viestejä: 2.099


« Vastaus #4 : Heinäkuu 12, 2019, 10:20:14 »

pitäiskö kokeilla 5W?
tallennettu

Hyundai i40 2.0 GDI. Manuaali, Manuaali ilm. Nahkaratti. Tuplaputket, muuta ei mies tartte.

 - Jokin harrasteauto myös
jiiskotti
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 4


« Vastaus #5 : Maaliskuu 07, 2022, 14:29:15 »

Ohos, on jääny vastaamatta. Eli ongelma selvisi oli turbon öljyletku poikki ja sieltä valskas ulos.
tallennettu
Juto
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 10


« Vastaus #6 : Joulukuu 08, 2022, 19:14:36 »

pitäiskö kokeilla 5W?

Tuo 5W tarkoittaa viskositeettia kylmänä. Se seuraava luku on viskositeetti lämpimänä. Eli suomessa 0W luokan öljyt koneeseen.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

TinyPortal v1.0.5 beta 1© Bloc

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!