KHCF.org Kia-Hyundai Club Finland
Huhtikuu 19, 2024, 08:43:14 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
  Etusivu     Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  

Valikko

   Pääsivu
   Foorumi
   Kalenteri
   Yhteystiedot
   Kuvagalleriat
   Linkit
   Uutiset
   Ohjeet

Käyttäjä

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Huhtikuu 19, 2024, 08:43:14

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Uutiset

* *

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Optima ECO-mode  (Luettu 7756 kertaa)
Isojohtaja
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 5


« : Tammikuu 08, 2019, 11:01:44 »

Tuli ostettua tommonen 2012 TX Optima. Onko tosta Eco-modesta oikeasti jotain tuntuvaakin hyötyä että kannattaako se päällä ajaa?
tallennettu
Huihai40
Sr. Member
****
Viestejä: 851



WWW
« Vastaus #1 : Tammikuu 08, 2019, 11:59:11 »

On siitä pieni etu, muuttaa mm. vaihtamista ja lämmitystä/ilmastointia
tallennettu

Niro PHEV '23
ex: Xceed PHEV '21
ex: Optima SW CRDi DCT7 Business Premium GT-Line '18
ex: Optima CRDi 6AT Business '15
ex: cee'd GDi DCT TX '13
ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
Isojohtaja
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 5


« Vastaus #2 : Tammikuu 08, 2019, 13:58:44 »

Ok. Kaippa tota vois käytellä maantiellä ajellessa kun kaupungissa tuntuu eco päällä tahmealta.
Näin 300-sarjan bemarin jälkeen on kyllä aika totutteleminen autoon. Sopivaa ratin asentoa ei meinaa löytyä. Tuntuu että vilkkuviiksi sijaitsee todella ylhäällä verrattuna bemariin, sais toi oven kyynärtuki olla ylempänä kun penkkiä ei saa omaan mieleen tarpeeksi alas ja siinä tottunut kyynärpäätä lepuuttamaan. Nyt kun siihen nojaa kämmen ratissa niin sormet ei suoraan vilkunviikseen ylety. Ratti muutenkin tuntuu vielä vähän oudolta omaan käteen.
Suurempikulutteinenkin tuo on kuin bmw mutta huoltokulut ja ero vakuutuksissa kyllä kattavat sen kian eduksi.
Varusteita on paljon ja äänentoisto todella positiivinen yllätys! Ohjauksen tehostukseen kaupunkiajossa olen tyytyväinen mutta maantiellä ajaessa ratin keskiasennossa on tahmeutta, tuntuu että pienissä kaarteissa ratti kääntyy "pykälä kerrallaan".
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 08, 2019, 16:53:24 kirjoittanut Isojohtaja » tallennettu
Isojohtaja
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 5


« Vastaus #3 : Tammikuu 28, 2019, 16:43:19 »

Onko kukaan käynyt optimoimassa Optimaa? Tuo kulutus tuntuu suurelta (yli 7l seka-ajossa laskettu, ajotietokone 6 pintaan) joten mahtaisko olla järkevä sijoitus jos lisääntynyt vääntö laskis kulutusta vai kuinka mahtaa käydä?
tallennettu
Huihai40
Sr. Member
****
Viestejä: 851



WWW
« Vastaus #4 : Tammikuu 28, 2019, 18:53:00 »

Tärkein optimoija on siinä ratin ja penkin välissä. Optiman 100kW versiohan on jo otimoitu 85kW-versiosta!
tallennettu

Niro PHEV '23
ex: Xceed PHEV '21
ex: Optima SW CRDi DCT7 Business Premium GT-Line '18
ex: Optima CRDi 6AT Business '15
ex: cee'd GDi DCT TX '13
ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
morbus
Jr. Member
**
Viestejä: 53


« Vastaus #5 : Elokuu 27, 2019, 22:22:46 »

Onko kukaan käynyt optimoimassa Optimaa? Tuo kulutus tuntuu suurelta (yli 7l seka-ajossa laskettu, ajotietokone 6 pintaan) joten mahtaisko olla järkevä sijoitus jos lisääntynyt vääntö laskis kulutusta vai kuinka mahtaa käydä?

Tuo jokin aika sit ostamani 16' dieseloptima kuluttaa tietokoneen mukaan rauhallisella (pääosin) matka-ajolla n.5,6L / 100km
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

TinyPortal v1.0.5 beta 1© Bloc

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!