KHCF.org Kia-Hyundai Club Finland
Huhtikuu 19, 2024, 14:03:24 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
  Etusivu     Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  

Valikko

   Pääsivu
   Foorumi
   Kalenteri
   Yhteystiedot
   Kuvagalleriat
   Linkit
   Uutiset
   Ohjeet

Käyttäjä

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Huhtikuu 19, 2024, 14:03:24

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Uutiset

* *

Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Uusi 1.6.Optima diesel  (Luettu 43029 kertaa)
gravityblue
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 35


« Vastaus #75 : Maaliskuu 02, 2021, 13:55:05 »

Itse sain juuri meiliini viestin että minulla ei ole oikeutta vaatia mitään korvausta tai kaupanpurkua, koska autossa ei myyntipuolen näkemyksen mukaan ole vikaa. Että se siitä.
Maahantuoja on toki ehdottanut auton vaihtoa. Sen suhteen asia on vielä kesken. Siitä asiasta tämän saman myyjän kanssa olen eilen keskustellut. Hänen ohjeistuksena konfiguroin eilen Ceedistä itselleni kompromissi ratkaisun. Huvittavaa mielestäni on se, että myyjä ei kertonut, mikä Optiman arvo on nyt. Sorentoon kuulemma vaihto ei onnistu. Itselläni lähtökohta on se, että omaa kukkaroa en avaa.
Joka tapauksessa pienempään joudun vaihtamaan ja nykyisillä kilometreillä bensa autolla ajelen kalliimmasti, Kian dieseliä en enää huoli edes ilmaiseksi. Nyt myyjä tietää mitä haluan ja hän keskustelee maahantuojan kanssa saanko sitä mitä haluan. Sanoin eilen myyjälle, että hän on nyt aika suuressa vastuussa siitä, mihin tämä päättyy. Jos hän saa maahantuojan hepun puhuttua ympäri ja minusta tulee einiinvit.......t asiakas uuden Kian omistaja. Jos tämä menisi maaliin, vaihtoehdoksi toki jäisi vielä ajaa uusi kiesi naapurikauppaan ja vaihtaa merkkiä.
Tämä maahantuojan vastaantulo olisi ainakin meikäläiselle ehkä paras vaihtoehto. Ei millään jaksaisi ruveta kaupanpurku episodiin. Ja vielä kun myyjän kanta on reklamaatiooni tuo, että minulla ei ole oikeutta mihinkään, kova mimmi.
tallennettu
wiksjo
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 19


« Vastaus #76 : Maaliskuu 02, 2021, 16:07:41 »

Nyt on mielenkiintoinen tilanne. Jännää, että noin kovin siellä kiviseinäkiistetään kaupan purku mutta vaihtoon suostutaan.

Itse ensisijaisesti vaadin korjaamista, toissijaisesti auton vaihtoa ja kolmanneksi kaupan purkua ja minulle esitettiin ensimmäisenä vaihtoehtona tuo purku. Kaupan purkua koskeva viesti meni myös tiedoksi maahantuojalle.

Nyt herää oikeasti vakava kysymys siitä, että onko todella tiedossa se ettei autot tule kuntoon tai että niitä on niin vähän pohjoismaissa ettei kannata ruveta korjaamaan vaan yritetään kerätä autot vaihdoilla yms. takaisin jonka jälkeen ne palautuu maahantuojalle.....ja siirtyykö ne lämpöisiin maihin myyntiin jossa jäätymisriskiä ei ole  Shocked

Keskustelin lakimiehen kanssa ja hän kehoitti olemaan hyvin tarkkana nyt mitä asian suhteen tekee. Tuo autoliikkeen esittämä käyttöhyötyarvo on itselleni liian suuri ja tulee melkeimpä tappiokauppa joten en siihen voi suostua. Mutta asianajalla herätti vähän ihmetystä ja pelkoa tuo, että osaltani suostutaan ylipäätään kaupanpurkuun näin helposti. Onko autossa tosiaan vika jota ei saada korjatuksi tai korjaaminen tulisi maahantojalle kohtuuttoman kalliiksi ?

Kyllä nyt on tullu työnnettyä kädet kyynärpäitä myöden "sontaan" sekoittamalla itsensä Kia optima dieseliin.

Ilmottele Gravity miten sinun suhteen asiassa käy.
tallennettu
qwerty
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 6


« Vastaus #77 : Maaliskuu 02, 2021, 19:22:55 »

Oulun Deltaan näyttää tulleen myyntiin -19 Optima 1.6 CDRi. Mahtaako olla turboarskan entinen?

Ihan toimivana pelinä Delta sitä myy eteenpäin. Olettaen että ko. yksilö kyseessä, niin eikö liikkeellä ole mitään velvollisuutta kertoa että tätä autoa ei yrityksistä ja korjauksista huolimatta ole saatu talvikäyttöön soveltuvaksi...
tallennettu
gravityblue
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 35


« Vastaus #78 : Maaliskuu 02, 2021, 19:27:09 »

Juu wiksjo, päivittelen tänne mihin tämä minun episodi etenee. Tänään hain Optiman takaisin ajoon. Liikkeen sijaisautossa alkoi polttoaine olla vähissä niin ajelin korjaamolle. Ylin johto oli jo poistunut työmaalta ja töiden vastaanottajalla meni tovi ennenkuin löysi avaimet. Avaimet löydettyään alkoi sitten kyselemään olenko sopinut jonkun kanssa että noudan autoni. Hieman ihmetytti moinen,  onhan auto kuitenkin minun. Kaveri kävi soittamassa jollekulle pikaisen puhelun seinän takana, palasi ja antoi avaimen. Sanoin vielä, että minulle on ihan sama millä ajan kunhan vaan on auto.
Soitti luultavasti myyjälle. Jotenkin tuli itselle sellainen mielikuva, että tämä töiden vastaanottaja oli sitä mieltä, että korjaukset mitä autoon on nyt tehty, eivät ole sitä ehjänneet. Toki tunne saattaa olla oman mielikuvituksen tuotetta.
tallennettu
turboarska
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 18


« Vastaus #79 : Maaliskuu 02, 2021, 20:38:01 »

Kyllä se minun entinen Optima ilmestynyt Oulun Deltalle myyntiin. Jospa henkilö, joka sitä on mahdollisesti ostamassa soittaisi minulle niin kertoisin mielelläni tarinan autosta
tallennettu
gravityblue
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 35


« Vastaus #80 : Maaliskuu 02, 2021, 20:42:06 »

Nyt kun kelit lämpenee niin sehän antaa hyvän suojan myyjälle. On tämä touhu aikamoista  asiakkaan pissitystä.
tallennettu
gravityblue
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 35


« Vastaus #81 : Maaliskuu 09, 2021, 15:43:28 »

Päivitys:
Nyt tuli myyjän tarjous, jossa pitäisi olla mukana maahantuojan vastaantulo. Toki sitä ie lue millään rivillä tarjouksessa. Pyysin tarjouksen sekä 1,5 T-GDI Ceed farkusta, varusteita on vajaan 4t€:n arvosta. Tämän tarjouksen mukaan autoni arvo on laskenut 0,30 € / km. Toinen tarjouspyyntö on Sorento 2,2 AWD, siinä reilu 2,5t€ varustepaketti. Tähän autoon hyvityksen mukaan kilometri hinnaksi tulisi 0,24 E.
En nyt oikein ymmärrä tuota matematiikka, jos KKV:n mukaan kaupan purussa kilometri hinta on n. 0,1-0,2 €. Kai myyjä ja maahantuoja pitää minua helppona nakkina.
Kävin myös koeajelemassa tuon Ceedin ja kyllähän se pieni on Optimaan verrattuna. Taitaa merkki vaihtua ihan muuhun, itse asiassa aikomuksena on poiketa jo tänään hinnoittamassa uuteen Octaviaan. Pääsee vähän kartalle tuosta Optiman hyvityshinnasta.
tallennettu
gravityblue
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 35


« Vastaus #82 : Maaliskuu 10, 2021, 08:56:25 »

Aamulla -28 pakkasta ja yllätysyllätys, "ominaisuus" ilmeni jälleen. Kierrokset nousee n. 1900, ei enempää. Auto oli lämmityksessä ja käytin sitä kymmenkunta minuuttia ennen liikkeelle lähtöä.
Soitin jo merkkipajalle ja siellä vastaus oli, että odotettiinkin jo soittoasi. Huollossa todella asiallista palvelua, lupasivat laittaa asiaa eteenpäin.
Myyjällekkin oli pakko laittaa vastausmeiliä viestiketjuun, jossa väittää auton olevan kunnossa.
Kyllä näistä Kiioista jatkossa pitää pysyä kaukana, pääsisi nyt vaan tuosta eroon kohtuukustanuksin.
Ja eilen kävin koeajamasssa uuden Skodan, Ceediin verrattuna vaikutti huomattavasti laadukkaammalta. Hintaluokkakin samaa tasoa.
tallennettu
wiksjo
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 19


« Vastaus #83 : Maaliskuu 12, 2021, 10:58:28 »

Moikka Gravityblue,

Mulla kanssa nyt tollanen Skoda octavia vm 2020 eli tuota uudempaa koppaa. Itse en kyllä ole siihen ollenkaan niin tyytyväinen kun olisin odottanut. Moottori on hyvä ja tehokas sekä varsin pieniruokainen, mutta muutoin on aika tunnoton peli. Tuossakin autossa jo kasa vikoja eli antaa erinäisiä tutkien ja mäkilähtöjarrun, seisontajarrun yms vikailmoituksia kylmänä käynnistäessä. Sisätiloiltaan "matkustamosta" aikasta pienen oloinen. Takaluukku tosin isompi kun Kiassa. Mulle tehtiin kanssa tuosta tarjous. Väliraha olis ollu ihan ok eli olisin tässä vajaassa vuodessa menettänyt sen n.3000e myyntihinnasta. En kuitenkaan lämmenyt tarjoukselle ainakaan vielä kun en niin innostunut tuosta Skodastakaan ole. Omasta mielestäni Optima on ajo-ominaisuuksiltaan parempi ja auto muutoinkin varsin paljon jykevämmän oloinen. Ajettavuus myöskin liukkailla tuli nyt alkuviikosta testattua kunnolla ja todeta voi, että kyllä Kia menee liukkaillakin vakaammin.

Mutta missään tapauksessa en sano huonoksi autoksi mutta minua ei päässyt yllättämään vaikka itseasiassa odotin, että autokuume taas syttyy kun Skodalla ajelee, mutta toisin kävi.

Autosta ei edelleenkään ole korjauksen suhteen täälläkään kuulunut mitään ja yllätys yllätys arvaatteko, että onko maahan tuoja vastannut.......no ei oo ei.....3 kertaa olen laittanut viestiä ja kysynyt miksi, et vastaa kysymyksiini. Toivottavasti Bergé auto nordicilla on business tiukalla ja ei haittaisi vaikka toi firma kippaisi konkkaan ja saisi paremman "oikeanlaisesti" toimivan auton maahantuojan tilanne kuten esimerkiksi Fordin maahantuonti tai helkama-auto tms. on ollut joihin saa yhteyden, jotka ottavat vastuun ja hoitavat asiansa sekä pitävät yhteyttä asiakkaaseen. Bergé on vissiin astetta hienostuneempi "Putka" kun ei heillä ole tarvetta kontaktoida asiakkaitaan.

Onneksi tältä kokemukselta ja opilta voi suositella kaikkia jotka ajattelevat Kian ostamista niin kiertämään kaukaa kyseisen merkin jos haluaa saada apua ongelmiin ja ennen kaikkea tietoa tai vastauksia ongelmiin. Kiian ei pitäisi koskea pitkällä tikullakaan. Ei haksahtaa pitkiin takuihin tai muihin kun ei ole silti varmuutta, että saadaanko tai viitsitäänkö edes vikaa korjata.

Joten ymmärrän kuitenkin hyvin halusi ja tarpeesi vaihtaa äkkiä pois Kiasta ja halun päästä jonkun muun automerkin pariin. Ei tällä palvelun laadulla paljon Kiiaa enää viitsisi pidellä.
tallennettu
Huihai40
Sr. Member
****
Viestejä: 851



WWW
« Vastaus #84 : Maaliskuu 12, 2021, 11:23:47 »


No yksi auto, johon kannattaa käydä tutustumassa on konsernisisaren Hyundain Tucson. Tein tuossa hiljattain lehdistökoeajon moisella, ja oli kyllä positiivinen ylläri. Samaa makua kuin Optimassa, mutta yksi iso parannus, eli melutaso. Ja täyshybridinä pääsee kyllä dieselmäsiin kuluihin. Jos koeajatte, niin huomioikaa yksi iso ero ajamisessa: kaasua hieman hölläämällä kytkee sähköajon aiemmin päälle kuin tasakaasulla. Ja sitten Hyundain politiikkaero, varusteet ei ole paketoitu samaan tapaan kuin Kiassa.
tallennettu

Niro PHEV '23
ex: Xceed PHEV '21
ex: Optima SW CRDi DCT7 Business Premium GT-Line '18
ex: Optima CRDi 6AT Business '15
ex: cee'd GDi DCT TX '13
ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
wiksjo
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 19


« Vastaus #85 : Maaliskuu 12, 2021, 15:17:43 »

No niin Optiman omistajat joilla kasetti kireellä vikaantuneen "laatuauton" vuoksi. Nyt kun 4 kertaa paukutin viestiä maahantuojan edustajalle ja viimeisimpänä ei välttämättä enää niin asiallisella sävyllä sain sieltä vastauksena seuraavaa:

"Tervehdys,

Pahoitteluni mielipahan aiheuttamisesta.

Valitettavasti meillä ei maahantuonnissa ole resursseja palvella kaikkia yhdeksääkymmentä tuhatta Kia asiakasta Suomessa. Sitä varten meillä on asiakkainamme 50 Kia-merkkikorjaamoa, jotka ovat Teihin asiakkaisiin yhteydessä. Autokeskuksesta on oltu sinuun yhteydessä, kun jotain tiedotettavaa on tullut esille. Valmistaja on luvannut ohjelmistopäivityksen välijäähdyttimen jäätymisen estämiseksi, mutta aikataulua ei ole kerrottu. Sinuun ollaan Autokeskuksesta yhteydessä, kun korjaus on saatavilla. Olet saanut Vesa Hietakymiltä sijaisauton talvipakkasten ajaksi, joten omaan autoosi ei ole kilometrejä kertynyt. Auton vaihtoakin oli Vesa tarjonnut, johon et ole tarttunut.

Toivotaan valmistajalta pikaista ratkaisua ongelman korjaamiseksi.

Terveisin,

Erkki


Että sillee. Tossa nyt kuitenkin vastataan ja kerrotaan missä mennään vaikka tietoa ei ole. Mutta aavistuksen on asenne maahantuojalla leveä kuluttajaa kohtaan. Vaikka ei tässä herrottetlua edellytetä ja ihan tavallinen sukankuluttaja virkamies olen niin siitä huolimatta minusta maahantuojan asenne on aivan väärä kun me kuitenkin ollaan se taho joka raijjataan fyrkkaa niiden kassaan. Mutta jos asiakasjatkumo ei ole tärkeää niin mikäs tossa. Kaupat on jo tehty ja auto ostettu....joten nyt voi sitten aloittaa hankalana olemisen ja ei niin laadukkaan asiakaspalvelun. Sillä huolehtivat, että menemme ensikerralla toiseen autokauppaan ostamaan toisen merkkisen auton. Kyllä oli ensimmäinen ja viimeinen Kia mikä meidän ruokakuntaan tulee.

Mutta siinä kaikille tiedonjanoisille viimeisin maahantuojan kommetti viankorjauksen tilanteesta.
tallennettu
gravityblue
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 35


« Vastaus #86 : Maaliskuu 15, 2021, 13:52:56 »

Päivitystä oman Kiani kohtalosta. Kaupanpurkuun suostuttiin vihdoinkin, seuraavaksi keskustellaan paljonko ajetut kilometrit alentaa myyntihintaa. Loppuviikosta toivottavasti ollaan ainakin lähellä sitä, mitä itse ajattelen.
Wiksjo, vertailin Ceediä ja Octaviaa keskenään, koska myyjä tarjosi minulle Ceediä tilalle. Niillä kahdella on eroa kuin auringolla ja kuulla, hintaluokan ollessa sama. Skoda tuntuu jopa tilavammalta kuin Ceed. Jos Optimaan haluaa vertailua, niin sitten pitänee mennä Mondeo, Suberb osastolle.
Ja minun Optimassa ei ole sitä coolerin jäätymisongelmaa, vaan joku muu. Mikä se sitten on, niin sitä ei taida kukaan tietää, koska sitä ei saada korjattua monesta yrityksestä huolimatta. Samassa korjaamossa on ollut toinenkin Optima samalla vialla varustettuna ja huhu kertoo, että siinä omistaja oli päätynyt jo minullekkin ehdotettuun ratkaisuun. Oli vaihtanut uuden ProCeedin.
Se mikä tässä syö miestä on, että kun Optiman ostin vajaa vuosi sitten, oletin ajavani sillä seuraavat 5-6 vuotta, mutta toisin kävi. Nyt joudun jokatapauksessa maksumieheksi, olisin voinu ajella huoletta edellisellä autolla vielä ainakin 3 vuotta.
Jos kaupanpurku menee maaliin asti olen toisen kerran elämässäni tilanteessa autokauppaan mennessä ilman välirahaksi annettavaa autoa. Edellisestä kerrasta onkin jo muutama vuosikymmen aikaa.
tallennettu
wiksjo
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 19


« Vastaus #87 : Maaliskuu 15, 2021, 20:01:05 »

Moikka Gravity,

Joo itselläni on nyt kanssa sama tilanne, että uuden kauppa on syntymässä ja rahoitukset haettu uudelle autolle jo. Itse päädyin edellisestä kirjoituksestani huolimatta Skodaan. Ostan saman liikeen esittelyauton hyvillä varusteilla ja sain todella hyvän hyvityksen tuohon Skodaan. Ei ole siis syytä jättää tilaisuutta käyttämättä jotta voi minimoida "sormille" saamisen rahallisesti. Itse olen nyt myös kuvaamassasi tilanteessa, että ei ole vaihtoautoa käsirahaksi. Itselläni jäi onneksi hiukan välistä hyvää tuohon uuteen, mutta käsiraha kuitenkin alle 10%. Näillä mennään ja Kia:sta päästävä eroon nopeasti.

Joo en voi suositella Kiia kenellekkään....en edes pahimmalle vihamiehelle vaan ja ainoastaan maahantuojan asennevammaisuuden ja asiakaspalvelutavan takia. Ei ole Kiian pitkällä takuulla merkitystä kun ei autoa saada kuntoon. Lisäksi paskanpuhuminen ja vetkuttelu ei  myöskään edistä tilannetta.

Eli olemme toivottavasti pian Kiiattomia ei nyt ehkä niin tyytyväisiä ja kukkaronpohjaa paistattavia autoilijoita, mutta mikä parasta kasasta korealaista romurautaa on päästy eroon kuten myös rahoista. Onneksi sitä saa töitä tekemällä ja kun makselee sitten Skodaa pois isommalla kuukausierällä niin jää sitten pesämuna seuraavaan. Täytyy vaan virheistä viisastua Wink
tallennettu
Koppis
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 45


« Vastaus #88 : Maaliskuu 15, 2021, 21:14:37 »

Harmi että noiden dieselien kanssa ja maahantuojan kanssa kaikki menee noin huonosti. Itse olen tosi tyytyväinen Kiaan, kahden Ceedin ja nyt Sorennon kanssa, no, se voi äkkiä muuttua jos tulee jotain murhetta mihin ei saa vastakaikua. Toistaiseksi kuitenkin kaikki hyvin..
tallennettu

Kia Sorento 2015 EX Comfort pack.
Ex: Kia Ceed Sportswagon 2017 Seven Edition crdi.
Ex: Kia Ceed Sportywagon 2008 crdi.
stondare
Sr. Member
****
Viestejä: 283


Kia Carens CRDi AT-07,Kia Ceed CRDi AT.SW act.-11


« Vastaus #89 : Maaliskuu 16, 2021, 08:41:49 »

Mulla on kyllä korealaisesta romuraudasta eri näkemys. Harmi teidän kohdalla. Perheessä on ja ollut dieselejä :  1 Carens, 1 Cerato,  2 Ceed eikä minkään kanssa ole ollut ongelmia, pelanneet loistavasti. Takuu asiat(pienet) hoidettu asiallisesti jopa kaksi avainta koteloineen ja ohjelmointineen mennyt takuuseen. Onkohan nämä ongelmat uusimmissa malleissa, mutta kyllä niissäkin on ollut erittäin tyytyväisiä omistajia.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

TinyPortal v1.0.5 beta 1© Bloc

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!