Mitenkäs subbarin saaminen uuteen autoon onnistuu?
Takalaatikon välipohjassa on tilaa kivasti. Itse asensin sinne 12” GroundZeron subin 55litran refleksi kotelossa ja saman merkkisen vahvistimen kaveriksi. Renkaantäyttövälineet ja muut työkalut on silti yhä siellä myös.
Mitä komponentteja pitää hankkia?
- subbari
- vahvistin
- vaimennusmatto, silentcoat tms
- vaneria (9, 15 ja 18mm)
- puuliimaa ja puuruuveja
- Kiilto N10 tai muu koriliima
- mustaa huopaa
- kontaktiliimaa (ruiskutettavalla helpompaa)
- lasikuitua ja hartsia (ei pakollinen)
- uretaanivaahtoa (ei pakollinen)
Noilla syntynee se itse subbari ja uusi välipohja.
Sen jälkeen tarvitset 50mm2 päävirtakaapelin 4-6m riippuen minne laitat jakoblokin/sulakerasian, 1-3m 20-35mm2 virta- ja maakaapelit, sen mukaan mitkä vahvistimen liittimiin mahtuu. 50cm 50mm2 maakaapeli akun ja rungon väliin. Sulakkeet!!!
Connects2 CT10KI04 T-haara kaapelin (vaikka autoviihde.com) jolla saat kaiutintasoisen signaalin varastettua välistä, tarvittaessa speaker-to-line muunnin.
Entä jos nykyiset elementit vaihtaisi laadukkaampiin, ei taida autokohtaista sarjaa olla?
Ovissa pitäisi olla (en ole tarkistanut, vielä) perus 6.5” pyöreät elementit ja kojelaudalla 25mm eli tuuman diskantit.
Jos ehdit vaihtamaan ennen minua, niin kerro oliko noin.
Lähtötilanne
Rakennuskuvia
Ja valmiina näyttää tältä