KHCF.org Kia-Hyundai Club Finland
Huhtikuu 19, 2024, 01:08:57 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
  Etusivu     Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  

Valikko

   Pääsivu
   Foorumi
   Kalenteri
   Yhteystiedot
   Kuvagalleriat
   Linkit
   Uutiset
   Ohjeet

Käyttäjä

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Huhtikuu 19, 2024, 01:08:57

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Uutiset

* *

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: hyundai i40 täristää kiihdyttäessä  (Luettu 3377 kertaa)
OR
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 2


« : Huhtikuu 24, 2020, 17:59:51 »

Hei,

Ostin joulukuussa 110t ajetun Hyundai i40. Auto alkoi kuukausi sitten tekemään sitä, että kiihdyttäessä esim motarille/kehälle niin auto alkaa tärisemään 70km nopeudessa ja loppuu kun vaihdan vaihteen 6:lle ja auto saavuttanut noin 95km nopeuden. Käytin autoni alkuviikosta määräaikais huollossa, jossa pyysin tutkimaan tätä ongelmaa.

He sanoivat molempien vetoakselien olevan väljät, ja ne tulisi vaihtaa. Olin tästä yhteydessä autoliikkeeseen, josta auto minulle myytiin. Autoni oli nyt pari päivää siellä huollossa kun he tutkivat mikä siinä on. Heidän mielestään vetoakselien kuuluu olla väljät eikä niitä vaihdeta, mutta hytkytys johtuu kuulemma kytkimestä. Ja tätähän he ei tietenkää minulle korvaa.

En itse valitettavasti kauheasti autoista tiedä, mutta google ei tuottanut tulosta siitä että auto kiihdyttäessä täristäisi autoa? Enempi löysin viitteitä juurikin tuon vetoakselien väljyyteen.

Onko muilla täällä ollut samankaltaisia ongelmia, mikä ollut ratkaisu? Tuntuu hirveältä itse joutua maksamaan 800e kytkin remontti, ja jos se vika ei sillä edes sitten korjaannu.
tallennettu
stondare
Sr. Member
****
Viestejä: 283


Kia Carens CRDi AT-07,Kia Ceed CRDi AT.SW act.-11


« Vastaus #1 : Huhtikuu 26, 2020, 08:35:17 »

Katso ensin renkaan tasapainotukset. Jos pielessä niin tärisyttää joka häipyy nopeuden noustessa.
tallennettu
jarik
Full Member
***
Viestejä: 232


« Vastaus #2 : Toukokuu 02, 2020, 20:12:51 »

Kun 95 nopeus on saavutettu ja kutosvaihde silmässä, alkaako taas täristää kun painaa reilusti kaasua että auto alkaa kiihtyä? Jos, niin silloin todennäkösin vikapaikka on sisempi vetonivel tai molemmat sisemmät nivelet. Eikä niiden kuulu olla väljät.

Jos täristystä ei ollut talvirenkailla ajettaessa joulukuussa, mutta kesärenkailla vasta alkoi, niin sitten todennäköisin syy on renkaiden tasapainotus tai kiinnitys.

Toki kytkinkin voi alkaa täristää, jos luistattaa jatkuvasti ja niin paljon jotta kytkinlevy lämpiää todella kuumaksi ja vääntyy.
Kytkin on kuluva osa ja ajotavalla sen kestoikään voi vaikuttaa. Omassa autossani on 332331 km ajettu kytkin.
tallennettu

ex Hyundai Sonata 2,4 -06
ex Fiat Bravo 1,9 D -08
ex Ford Transit Custom -16
Toyota RAV4 AWD hybrid -16
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

TinyPortal v1.0.5 beta 1© Bloc

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!