KHCF.org Kia-Hyundai Club Finland
Huhtikuu 18, 2024, 18:37:14 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
  Etusivu     Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  

Valikko

   Pääsivu
   Foorumi
   Kalenteri
   Yhteystiedot
   Kuvagalleriat
   Linkit
   Uutiset
   Ohjeet

Käyttäjä

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Huhtikuu 18, 2024, 18:37:14

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Uutiset

* *

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: i30 2.0 CRDi nykii matalilla kierroksilla  (Luettu 5752 kertaa)
gambina1557
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 1


« : Heinäkuu 29, 2020, 10:32:06 »

Tere,

Ajelen vm. 2010 i30-farkulla. Auto aloitti pari päivää sitten nykimään aina kierrosten ollessa ~1500. Nykimisen näkee myös kierroslukumittarista, viisari vatkaa edestakaisin nykimisen tahtiin. Kytkin ja vauhtipyörä on vaihdettu alle vuosi sitten, joten en usko vian olevan niissä. Mistä tuota lähtisi perkaamaan? Voiko joku suodatin aiheuttaa?
tallennettu
eyelid
Ylläpitäjä
Sr. Member
*****
Viestejä: 2.102


« Vastaus #1 : Heinäkuu 29, 2020, 12:13:14 »

Lue nyt ensin vikakoodit, jos veikata pitäisi niin imusarjan läppämoottori jumittaa, niitä on mennyt näistä. Helpoin ja halvin tie on käydä lastuttamassa se pois päältä ja samalla sipistellä moottorin ohjelmaa muutenkin kun kerta ruvettiin.

Se läppämoottori aiheuttaa melkosta nykimistä oireiluna. Tsekkaa se nyt ensin ja katotaa sitte jos ei nykimiset lähteny et mikä siellä jukeltaa oikein.
tallennettu

Skoda KamiQ G-TEC.
Hunksi
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 1


« Vastaus #2 : Huhtikuu 20, 2021, 10:41:02 »

No niin, i30, 2008 tuolla 2.0 CRDi koneella ja samanlaista vaivaa. Tasaisesti kiihdyttäessä nykii siinä 2000rpm kohdalla, vaivaa etenkin kelien lämmittyä ja koneen ollessa lämpöinen. Vaivaa ollut vaihtelevasti muutaman vuoden, välillä vähemmän ja nyt taas ulkoilman lämmettyä häiritsevästikin. Apuja kyselty matkan varrella merkkiliikkeestä ja muualta, pa-suodatin vaihdettu, kampiakselin asentotunnistin joku vuosi sitten, yms.... Löysikö ketjun aloittaja parannusta? Mistä Jyväskylästä mahdollisesti ohjelmointeja?
Autolla ajettu 300tkm ja ajaisin mieluusti lisääkin, tasaisemmalla menolla kylläkin.
Jarruthan tässä kanssa on murheenkryyni. Joka vuosi pitää herkistellä, eikä välillä tahdo selvitä huoltojen väliäkään. Etenkin taka-/seisontajarrut takertelee. Liikkeen herkistely tuntuu olevan näpertelyä.
Muuten on kyllä ihmeauto. Tehot tallella, tilaa mukavasti, sisustus/penkit ei paljon uutta häpeä jne. Meteliinkin ajan mittaan tottunut, toki hiljaisempi saisi sisälle olla.   
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

TinyPortal v1.0.5 beta 1© Bloc

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!