KHCF.org Kia-Hyundai Club Finland
Marraskuu 27, 2021, 09:03:28 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
  Etusivu     Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  

Valikko

   Pääsivu
   Foorumi
   Kalenteri
   Yhteystiedot
   Kuvagalleriat
   Linkit
   Uutiset
   Ohjeet

Käyttäjä

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Marraskuu 27, 2021, 09:03:28

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Uutiset

* *

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Proceed GT DCT ongelmat  (Luettu 3962 kertaa)
Jarppi
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 46


« : Joulukuu 03, 2020, 10:43:27 »

Alla kesällä hankittu ProCeed GT DCT 2020. Autolla on ajettu 8tkm.

Ongelma nro.1
Ilmeisesti voimalinjasta kuuluu ja korissakin ajoittain tuntuu selvä kolahdus, kun vaihde ”vaihtuu” 3 -> 2 moottorijarrutuksessa ja joskus myös vaimeammin, kun vaihde vaihtuu 4 -> 3. Vaimeaa, mutta selvästi kuuluvaa kolahtelua kuuluu myös hitaassa ajossa, kun siirrytään moottorijarrutukseen ja vedolle moottorijarrutuksesta. Hidasteisiin hitaasti ajaminen saa niin ikään kolinan kuuluviin.

Ongelma nro.2
Viimeisen 1000 km aikana vaihteisto on ”heittänyt” muutaman kerran vedon pois normaalissa kaupunkiajossa ilman syytä. Tästä luonnollisesti seuraa tahaton kierrosten nousu ja vedon loppuminen. Meno jatkuu, kun kaasun päästää hetkeksi tyhjäkäynnille.

Olin yhteydessä Hertsikan huoltopäällikköön eikä hänelle kuulemma ole tullut moista eteen. Seuraavaksi huoltoaikaa varaamaan:(

Muilla vastaavia ongelmia?
tallennettu
cs41
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 10


« Vastaus #1 : Joulukuu 04, 2020, 01:05:01 »

Ei ole KIAsta kokemusta mutta Sitikassa oli vastaava kolinaongelma. Osoittautui että yksi moottorin/vaihdelaatikon kumityynyn kiinnitysmutteri oli löysällä ja moottori "muljahti" aina kun veto muuttui.
tallennettu
tjanne
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 2


« Vastaus #2 : Joulukuu 04, 2020, 16:32:18 »

Mulla -19 1.6t DCT Sportagessa oli samaa ominaisuutta eli 3->2 vaihto esim. valoihin tultaessa kolahti joskus. Kerroin asiasta huollon yhteydessä ja ei löydetty varsinaisesti vikaa, seurantaan meni.
noin 6000km kohdilla alkoi.
tallennettu
Legge
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 6


« Vastaus #3 : Joulukuu 08, 2020, 15:48:59 »

Mulla 4/2020 hankittu Proceed GT DCT ja myös ajoittain vaimea kolahdus 3->2 vaihdossa. Varsinkin, kun pysähtyy vähän rivakammin. Toisaalta ääni on niin vaimea, ettei tuppaa kuulumaan nastojen ropinan yli (kesärenkailla paremmin havaittavissa). Nyt mittarissa 15500 km, eikä muita ongelmia ole vaihdelaatikon kanssa ollut.

Laita ihmeessä päivitystä tänne, jos löytävät ongelman huollossa.
tallennettu

Proceed GT Business Premium MY20
Legge
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 6


« Vastaus #4 : Joulukuu 09, 2020, 11:09:24 »

Tuli vielä tuosta toisesta ongelmastasi mieleen, että mulla prakasi bensan siirtopumppu pari kuukautta sitten. Ensimmäisenä oireena oli, että laatikko latasi pienempää silmään, mutta veto hyytyi. Kierrokset nousivat, mutta meno ei. Siitä hankala ongelma, että ei aiheuta vikakoodeja. Lopulta oma auto hyytyi kokonaan. Välillä ei edes enää käynnistynyt ja välillä heräsi tyhjäkäynnille, mutta veto puuttui lähes kokonaan.
tallennettu

Proceed GT Business Premium MY20
hhtl
Full Member
***
Viestejä: 139


« Vastaus #5 : Joulukuu 12, 2020, 16:44:33 »

Serkulla vm. 2019 Kia Optima sillä 1.6 bensaturbolla ja automaatilla. Hänellä auton "nypytti" kun ajoi noin 50 - 60km/h vauhtia.... eli kone kävi jotenkin epätasaisesti.

Sitä ehti jo pariin kertaan Deltassa valittaa, ja nyt syksyllä oli tullut Kian 1.6 bensa turboon joku moottorin päivitys, mikä autoon ajettiin.

Nyt ei kone nypytä yhtään ja kiihtyykin kuulemma paremmin.

En tiedä liittyykö tää yhtään tähän aloittajan viestiin, mutta jotain ongelmia noissa 1.6 bensaturbo koneissa saattaa siis olla ohjelmistoissa.
tallennettu
guerrilla
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 6


« Vastaus #6 : Helmikuu 09, 2021, 10:51:49 »

Tuli vielä tuosta toisesta ongelmastasi mieleen, että mulla prakasi bensan siirtopumppu pari kuukautta sitten. Ensimmäisenä oireena oli, että laatikko latasi pienempää silmään, mutta veto hyytyi. Kierrokset nousivat, mutta meno ei. Siitä hankala ongelma, että ei aiheuta vikakoodeja. Lopulta oma auto hyytyi kokonaan. Välillä ei edes enää käynnistynyt ja välillä heräsi tyhjäkäynnille, mutta veto puuttui lähes kokonaan.

Avasin jo tämän aiheen tiimoilta oman keskustelun kun en arvannut, että täältä löytyy samoista ongelmista kärsiviä. Ilmeisesti/käsittääkseni siirtopumpun vaihto ei ole lopullinen ratkaisu asiaan? Muuten kai minullekin olisivat sen vaihtaneet eikä seisottaneet autoa huollon pihalla viikko tolkulla. Kia Motors Finlandilla on kuulemma testiauto jossa tätä vikaa esiintyy ja vaihtelevat siihen erinäisiä komponentteja jotta vika löytyisi.
tallennettu
Jarppi
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 46


« Vastaus #7 : Toukokuu 28, 2021, 10:48:28 »

Ensimmäinen öljyhuolto tehty ja etupään/voimalinjan kolahtelua tutkittu. Mitään vikaa ei löytynyt. Vaihteiston softa päivitettiin ja sopeutettiin uudelleen. Kolina on ja pysyy. Vaihteiston tai kytkimen toiminnassa en havainnut mitään eroa aikaisempaan.
tallennettu
Jarppi
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 46


« Vastaus #8 : Elokuu 26, 2021, 10:51:21 »

Ongelmat voimansiirron kanssa jatkuu. Ilmojen viilennyttyä, vaihteisto on alkanut jälleen heittämään "vapaalle" kesken ajon. Samaan aikaan, kun kierrokset nousee ja veto lakkaa, yhteys kierroslukumittariin katkeaa ja mittari "jäätyy" siihen lukemaan, mikä oli ennen vikatilannetta. Veto ja kierroslukumittarin toiminta palaa, kun kaasun päästää kerran tyhjäkäynnille. Voimansiirron häröily ei tuota vikakoodeja Android Torqueen.

Kesän kuumilla ja talven pakkasilla ongelma ei ole ilmennyt kertaakaan. Auto ei selvästikään pidä keväästä ja syksystä Cry
tallennettu
Jarppi
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 46


« Vastaus #9 : Syyskuu 16, 2021, 19:06:52 »

Kulkine käytetty kolmannen kerran huollossa. Vaihteiston softa päivitetty. Edelleen heittää "vapaalle". Seuraava huolto viikon päästä Undecided
tallennettu
Jarppi
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 46


« Vastaus #10 : Syyskuu 23, 2021, 10:51:35 »

Jälleen huollossa vapaalle heittämisen vuoksi. Tällä kertaa vaihteistoöljyt meni vaihtoon. Aika näyttää, oliko tästä hyötyä...
tallennettu
Amir
Full Member
***
Viestejä: 128

Kia Ceed SW 1.5 GT-Line vm.2021


WWW
« Vastaus #11 : Syyskuu 28, 2021, 18:29:06 »

Täällä Ceed GT Line 1.5 DCT on alkanut tehdä ihan ECO asetuksilla seuraavaa: Normaali tai jopa verkkainen lähtö pysähdyksistä, esim. risteys, laatikko vaihtaa kakkoselle mutta sitten ei vaihdakkaan kolmosta vaan kierrokset nousee yli 5000 ja en viitsi odottaa enempää vaan vaihdan sitten "rattiläpyskällä" suuremmalla jonka jälkeen toimii taas normaalisti. Pitää soitella huoltoon ja kysyä päivittävätkö laatikon vai mitä?
tallennettu

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

TinyPortal v1.0.5 beta 1© Bloc

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!