KHCF.org Kia-Hyundai Club Finland
Toukokuu 02, 2024, 13:30:31 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
  Etusivu     Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  

Valikko

   Pääsivu
   Foorumi
   Kalenteri
   Yhteystiedot
   Kuvagalleriat
   Linkit
   Uutiset
   Ohjeet

Käyttäjä

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Toukokuu 02, 2024, 13:30:31

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Uutiset

* *

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 2018 i30 1.6 crdi 7dct  (Luettu 3523 kertaa)
338lm
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 18


« : Heinäkuu 27, 2021, 15:25:22 »

Hei

Saa siirtää parempaan paikkaan jos löytyy viestiketju aiheesta.

Itse just liityin ja kysymys on seuraava.

Autolla ajettu nyt vajaa 60000km ja kysyisin vaihteiston käytöksestä.

Jos ajat noin 90-100km/h seiska vaihteella ja polkaiset kaasun lähes pohjaan vaihtaa vaihteisto viitoselle ja aivan kuin  kytkin ei ottaisi kiinni, nopea täristys joka loppuu kun päästää kaasusta ja ei toistu jos polkaisee uudelleen.

Ei tee läheskään aina tätä  vaan usein silloin kun ajettu pitkään tasanopeutta seiskalla.

Huolto ei ole löytänyt yllättäen mitään ja autolla pitkä takuu mutta ihmetyttää vähän.

Samaan liittyy myös ajoittainen nypytys tasakaasulla. Kevyt veto päällä ja esiintyy vakkarin kanssa tai ilman. Loppuu jos kaasutat tai nostat kaasulta jalkaa.

Huollon mielestä tämän pitäisi johtua moottorista mutta mitään ei ole löytynyt.

Onko ominaisuuksia vai vienkö vaihtorivistöön vielä kun toimii? Niin ja onko noilla osilla oikeasti takuu?

Lisätään vielä se että kokemusta vanhemmasta i30 Hynystä jolla ajoin sen 300tkm enkä vähävikaisempaa  autoa ole omistanut. Toki "ominaisuuksia" olisi ollut ainakin novellin kirjoittamiseen.

Vaimolla myös ajossa uusin i20 7dct bensa ja siinä ei ole toistaiseksi ilmennyt mitään outouksia.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 28, 2021, 12:36:11 kirjoittanut 338lm » tallennettu
338lm
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 18


« Vastaus #1 : Elokuu 07, 2021, 14:01:36 »

Vastataan nyt itse kun kilometrejä tullut lisää.

Vaikuttaa edelleen siltä että kyseessä taitaa olla ominaisuudet. Muutamia vinkkejä saanut ja olen testannut vaihteistoa niillä mutta mitään erikoista ei ole ilmennyt.

Uudet kumit hain ja kyseinen myyjä tuntee Hyundain hyvin (merkkihuolto aikaisemmin) niin hän epäili myös että aja vaan lisää kilometrejä. Nypytyksestä totesi että jos se on todella pientä voi johtua mistä vaan. No eiköhän tämä tästä selviä ajallaan. Nyt kun auto minulla ajossa tulee se 30-35tkm vuosi.

Auto toimii niin hyvin ja takuuta vielä se 4 vuotta näillä osilla (varmistin) niin eipä muuta kuin raakaa ajoa.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

TinyPortal v1.0.5 beta 1© Bloc

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!