KHCF.org Kia-Hyundai Club Finland
Maaliskuu 28, 2023, 14:09:34 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
  Etusivu     Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  

Valikko

   Pääsivu
   Foorumi
   Kalenteri
   Yhteystiedot
   Kuvagalleriat
   Linkit
   Uutiset
   Ohjeet

Käyttäjä

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Maaliskuu 28, 2023, 14:09:34

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Uutiset

* *

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Käytetty Hyundai Plug-in hakusessa.  (Luettu 272 kertaa)
jANI78
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 3


« : Tammikuu 28, 2023, 21:00:36 »

Hei kaikille.

Meidän vanha Ford Mondeo 2011 Diesel tuli eilen määränsä päähän saavutettuaan  melkein 500 tkm elämän. ( Powersift laatikko hajosi ) RIP!
Yli 20 v. ollut Foordi miäs, mutta nyt on aika katsoa jotain muuta merkkiä. Maanpäällisen helvetin näiden autojen kanssa on nyt loputtava. Sad

Katsellut nyt käytettyä vm.18-19 noin 100 tkm ajettua Hyundai Plug-in hybridiä.

Vaimolle tulee päivässä ajoa 23+23 km työ-ajoa ja ei lataus mahdollisuutta työpaikalla.
Dieselin kulutus ollut noin 250€ kk kun laskee kaikki ajot.

Minkälaisia kokemuksia teillä on kyseisillä km ajetuista ja ikäisistä yksilöistä?

Muutama kysymys autosta:

-Onko akun ajokesto tippunut vuosien aikana ja miten kestää talvella ajoa pelkällä sähköllä?
-Mitään pahoja tyyppivikoja?
- Onko Hybridi akku pysynyt ehjänä?
-Onko kannattava ostos hintaan 19-21k ?
-Paljonko on ollut bensan kulutus l / 100 km talvella/kesällä?

Näihin kun saisi jotain vastauksia niin olisin kiitollinen Smiley

T: entinen Foordi miäs.


tallennettu
Huihai40
Sr. Member
****
Viestejä: 794



WWW
« Vastaus #1 : Tammikuu 29, 2023, 19:18:56 »

Näissähän on sama tekniikka aivan uusimpia turbollisia lukuun ottamatta eli 1,6GDi plus sähkö.

Kesällä ei bensaa kulu, noin +12° on raja sille että menee pelkällä sähköllä. Olettaen, ettet tee hulluja liikkeitä kuten kaikki kuluttajat päälle.

Talvella onkin eri juttu, eli bensakone lämmitetään käymällä noin 60-asteiseksi, ja sillä lämmitetään samalla myös hyttiä, ja ladataan akkua. Ajo menee silloinkin sähköllä, auto on siis sarjahybridi.
Tuo kertomasi 23 km ajo sujuu reilulla noin 3 litraa bensaa satasella pikkupakkasilla. Ja moottorin & hytin esilämmittäminen "Defalla" kannattaa!
tallennettu

Xceed PHEV '21
ex: Optima SW CRDi DCT7 Business Premium GT-Line '18
ex: Optima CRDi 6AT Business '15
ex: cee'd GDi DCT TX '13
ex: i40cw-CRDi 100kW 6AT Style '12
jANI78
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 3


« Vastaus #2 : Helmikuu 17, 2023, 23:27:02 »

Tuli sitten hommattua tuollainen Ioniq 2018 plug-in DCT-Style 63200 km ajettuna. Cool

Hyvin toiminut 2,5 vk. jonka ollut ajossa.
Todella hyvä ajaa, verrattuna tuollaiseen vanhahkoon 2011 Mondeoon, joka oli edellinen auto.

Nyt tullut jo 1130 km jolloin ekan kerran tankattiin 37,12 l.
Kulutus ollut näillä keleillä n. 3,27 l / 100 km. Vaikka ajotietokone sanoo 3,1 l.
Säästöä tullut  vanhaan dieseliin verrattuna n. 50€ näillä kilsoilla.
Sähkö riittänyt hyvin vaimolle edes takaiseen työmatkaan 23+23 km ja vielä jäänyt jäljellekkin vaikka ei pysty lataamaan/lämmittämään työpaikalla.

Saas nähdä kuinka alas kulutus tippuu kesällä?

Tällä hetkellä Ioniq todella positiivinen kokemus. Grin

tallennettu
Ekomies
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 46


« Vastaus #3 : Helmikuu 22, 2023, 20:24:43 »

Onnea jANI78! Varmasti hyvä ostos.12V akkua kannattaa seurata ja vaihto voi olla edessä jos ei ole vielä vaihdettu.Kesällä kulutus on parhaimmillaan pyöreä nolla kun ilmastointi käyttää sähköä ja polttista ei tarvita Smiley   
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

TinyPortal v1.0.5 beta 1© Bloc

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!