KHCF.org Kia-Hyundai Club Finland
Maaliskuu 28, 2023, 14:31:26 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
  Etusivu     Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  

Valikko

   Pääsivu
   Foorumi
   Kalenteri
   Yhteystiedot
   Kuvagalleriat
   Linkit
   Uutiset
   Ohjeet

Käyttäjä

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Maaliskuu 28, 2023, 14:31:26

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Uutiset

* *

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: i30 -13 kytkin ei irroita (pahoittelen auto onkin i20)  (Luettu 443 kertaa)
iik30
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 4


« : Tammikuu 30, 2023, 18:38:55 »

Hei! Otsikon mukaista ongelmaa. Googletin ja samaa oiretta oli jollain ollut toisessa Hyundai-mallissa (mutta ei vastauksia): kylmänä vaihteet menee vielä päälle mutta lämmettyään etenkin pakin, ja jopa ykkösen kanssa vaikeuksia. Ei luista, ei ravista eikä pidä ääntä. Autolla on reilut 100000km siististi ajettu, että ns. normaaliin kulumiseen en usko ja oireekin olisi toisenlaiset. Itselläni tulee mieleen asetelma- tai painelaakerivaurio tai (neste)työsylinterin vika? Onko kenelläkään kokemusta? Haarukan liike haarukan päästä kytkintä painettaessa on n. 15mm, tästähän selviäisi onko vika hydrauli- vai asetelmapuolella kun olisi haarukan liikkeen viitearvot tai vertailuauto.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 12, 2023, 11:57:54 kirjoittanut iik30 » tallennettu
338lm
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 16


« Vastaus #1 : Helmikuu 09, 2023, 22:18:57 »

Morjesta

Mulla oli aikoinaan 2013 mallin 1.6 diesel manuaali ja siinä oli kytkimessä samankaltaista oiretta mutta se irrotti juuri ja juuri. Ajoin autolla välin 50-280 tuhatta ja loppua kohti ongelma alkoi pahentua sen verran että kysyin apua.

Ei kuulemma voi säätää mitenkään ja jos ajettu maltillisesti niin ongelma pahenee herkemmin kun kytkin ei kulu.
 
Suosittu että vaihdetaan apusylinteri (maksoi jotain 100-150€) että saadaan välys pois ja lisäksi polkimen alla oleva kumi pois että liikerataa saa muutaman millin lisää.  Tämä tehtiin noin 200tkm lukemassa ja auttoi hieman mutta tosiaan minulla kytkin irrotti mutta juuri ja juuri. Voisin sanoa että ei muuttunut oikeastaan mitenkään koko aikana.
tallennettu
iik30
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 4


« Vastaus #2 : Helmikuu 12, 2023, 11:42:09 »

Kiitos vastauksesta 338lm! Itse asiassa auto onkin 20i (puolison auto). Korjaamon diagnoosi on kytkinasetelman (jousien) vika joka kyllä täsmää omaankin näkymykseen. Vaikea kuitenkin sanoa josko jompikumpi sylinterin antaisi jotenkin periksi eikä hydrauliikka liikuttaisi painlaakeria tarpeeksi.
tallennettu
partse
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 41


« Vastaus #3 : Helmikuu 13, 2023, 07:51:54 »

Meillä oli 2014 i20 (bensakone). Siinä kytkin alkoi 1-2v jälkeen pitämään ääntä ja se vaihdettiin takuuseen. Sanoivat silloin että oli tehtaalta tullut näihin joku vaihtokehoitus. Ei selvinnyt oliko ollut joku viallinen erä - muistaakseni verrattuna alkuperäiseen erilainen kytkin (tai joku osa) siihen vaihdettiin. Ei tullut mitään yleistä vaihtokehoitusta mutta hyny korjaamolle joku informaatio kytkimistä oli silloin tullut.
tallennettu

Hyundai i40 1,6 GDI ISG Classic '14
Hyundai i30 1,4 ISG '16
ex: Hyundai i20 1,2 '14
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

TinyPortal v1.0.5 beta 1© Bloc

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!