KHCF.org Kia-Hyundai Club Finland
Lokakuu 15, 2024, 09:18:41 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
  Etusivu     Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  

Valikko

   Pääsivu
   Foorumi
   Kalenteri
   Yhteystiedot
   Kuvagalleriat
   Linkit
   Uutiset
   Ohjeet

Käyttäjä

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Lokakuu 15, 2024, 09:18:41

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Uutiset

* *

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: I30 1.6 crdi 2013 sammui ajosta..  (Luettu 2857 kertaa)
promagnet
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 2


« : Heinäkuu 11, 2023, 23:53:09 »

180 tkm ajettu ja  kevyt kärry perässä ajelin kotia kohti ja risteykseen jarrutin ja konepellin alta kuului parin sekunnin ajan ihmeellinen vinkaisu niinkuin hihna luistasi.. No ääni loppui saman tien ja lämmöt normaalit ja ilmastointi puhalsi edelleen kylmää ja ajattelin moniurahihnan vain vähän luistaneen eikä mitää vikavaloja syttynyt js tehot normaalit.

 Jatkoin matkaa 15 kilsaa ongelmitta kunnes viimeiseen risteykseen painoin kytkimen pohjaan jarruttaakseni ja huomasin kierrosten laskevan alle 800 ja auto meinasi sammua/sammuikin sitten.
 Lämmöt edelleen normaalit eikä vikavalojs tms. Kokeilin startata ja auto lähti käyntiin niinku miljoonan ajettu diesel mersu pakkasella kylmällä ilmalla hitaasti js kävi vaivalloisesti pari sekuntia jonka jälkeen sammui.

No auto hinattiin omaan talliin ja ei vuotoja missään ja nesteitä riittävästi joka paikassa eikä odb2 lukija löytänyt mitään vikakoodeja  ja vikavalot ei pala. Toinen starttaus konepelli auki ja auto lähti heti käyntiin käy vaivalloisesti pari sekuntia ja sammuu sitten.

Olen itse ajanut autolla viimeiset 20 tkm ja ainoat huollot mitä itse olen tehnyt niin öljyt ja suodattimet vaihdellut ja 10 tkm takaperin talvella syttyi vettä pottoainesuodattimessa valo jolloinka vaihdoin uuden polttoaine suodattimen ja vikavalo siitä sammui ja muuten on toiminut kuin ajatus.

Pitääkö nyt lähteä ensimmäinenä mittaileen puristuspaineita ja jako tarkastaa?
tallennettu
antsu
Sr. Member
****
Viestejä: 2.108


« Vastaus #1 : Heinäkuu 12, 2023, 19:20:11 »

Tuskinpa jako on seonnut. Diesel kolisee jaon seotessa kun velttiili osuu mäntään.
tallennettu
promagnet
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 2


« Vastaus #2 : Elokuu 15, 2023, 08:35:22 »

No joo tuli autoa nyt vasta purettua. No aluksi huomasin että venttiilikopan nurkassa oleva nokka akselin asento anturi oli hajalla tai siitä puuttui pieni pala muovia päästään. Tuli otettua venttiilikoppa irti ja.... Pako nokka akseli poikki toisen laakerinpukin kohdalta ja lopuista laakeripukeista pultit katkenneet. Ja oletettavasti hypännyt katketessaan sen verta et rikkonut asento anturin kärjen ja vähän näyttää siltä et kansikin on entinen..
tallennettu
338lm
Rekisteröitynyt
*
Viestejä: 18


« Vastaus #3 : Syyskuu 23, 2023, 15:11:07 »

Jopas on sattunut. Ajoin itse vastaavalla mallilla lähes 300 tuhatta ja oli todella hyvä auto. Nyt uudempi diesel ja siinä ollut monenlaista sähköjuttujen remonttia mutta kaikki hoidettu takuuna.

130tkm mittarissa ja saa nähdä miten tulevaisuudessa.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

TinyPortal v1.0.5 beta 1© Bloc

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!