JK
Jr. Member
Viestejä: 60
|
|
« : Elokuu 14, 2008, 21:17:52 » |
|
Morjens. Hyvin alkaa tämän 1.6 Crdi:n kanssa.. Joka kolmas startti tehot katoaa ja ei millään ota yli 2800 rpm. Kun pysäyttää ja sammuttaa niin taas pelaa kuin ei mitään. Eka tankillinen vasta menossa ja kait se on kohta soiteltava Delta-Jyväskylän miehille mutta lieneekö tämä ongelma uutta näille sankareille Suomessa? Ulkomaisilta Kia- ja Hyundai-foorumeilta olen samasta ongelmasta lukenut mutta joudunko nyt koekaniiniksi täällä Suomessa kun tämä Ceed tökkii, vai onko jo Delta-auto uusinut näihin näitä polttoainesuodattimia ja jopa Ecuja joihinkin? En haluaisi joutua ns "koekaniiniksi" autoni kanssa kun tuo on jo muualla selkeästi tunnistettu ongelma: http://www.kia-forums.com/kia-ceed-forum/45422-lost-power-new-2008-kia-ceed.html
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
antsu
|
|
« Vastaus #2 : Elokuu 15, 2008, 10:04:00 » |
|
Mitenkähän tuo nopeusmittari on saatu noin heilumaan, kun näyttää kierroslukumittari pysyvän paikoillaan. Ja vielä tuolla nopeudella 0>100 alle 2 sekuntia Lienee mittarissa vikaa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pepeto
Full Member
Viestejä: 126
Kia cee'd HB 1,6 EX Automaatti 4/08
|
|
« Vastaus #3 : Elokuu 15, 2008, 12:07:41 » |
|
Onkohan ilmamassamittarissa ongelmaa? Silloinhan ECU ilmeisesti saa väärää tietoa ja säädöt menevät pieleen ja teho laskee.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
crdI
Rekisteröitynyt
Viestejä: 7
|
|
« Vastaus #4 : Elokuu 15, 2008, 17:19:42 » |
|
Sama ilmenee, jos yrittää käyttää tehoboxia parilla suurimmalla pykälällä Teho loppuu noin 3000rpm. iIlmeisesti dieselpumppu hyytyy tai jotain. Mistä apu?
|
|
« Viimeksi muokattu: Elokuu 15, 2008, 20:48:51 kirjoittanut crdI »
|
tallennettu
|
|
|
|
JK
Jr. Member
Viestejä: 60
|
|
« Vastaus #5 : Elokuu 15, 2008, 19:55:35 » |
|
Tämän päivän tuo on nyt hyrrännyt virheettömästi vaikka on ollut monenlaista ajoa ja lähtöä useampi sata kilsaa. Nuo kerrat kun puhti on hävinnyt, kulkee silti silloin pintakaasulla suht normaalisti mutta kun painaa enemmän kaasua, hyytyy. Ongelma on ilmennyt vaan useamman tunnin seisomisen jälkeen ja noin viisi minuuttia lähdöstä, ekassa reippaammassa kiihdytyksessä. Ja kun auton pysäyttää ja sammuttaa niin sen jälkeen pelaa virheettä loppupäivän. Pitää nyt vielä tarkkailla ongelmaa kun on vasta eka tankillinen ajettu.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
crdI
Rekisteröitynyt
Viestejä: 7
|
|
« Vastaus #6 : Elokuu 15, 2008, 20:40:40 » |
|
Sulla ei ainakaan noilla kilometreillä pitäisi olla polttoainesuodatin tukossa Kia foorumeilla oli vissiin yhteen autoon päivitetty ecu ja vaihduttu fuel filter, mutta ilmeisesti lopullisen avun tuonut vasta koko ecu yksikön vaihto jos ymmärsin. Hyuandai foorumilta puolestaan luettua: "I had my whole filter unit replaced under warranty to fix a problem that caused the motor to limit itself to about 2900rpm due to air bubbles forming in the fuel filter"
|
|
« Viimeksi muokattu: Elokuu 15, 2008, 20:58:31 kirjoittanut crdI »
|
tallennettu
|
|
|
|
JK
Jr. Member
Viestejä: 60
|
|
« Vastaus #7 : Elokuu 15, 2008, 21:34:02 » |
|
Jep, olen lukenut nuo jutut jo tarkkaan. Pitää kuullostella että onko muilla ollut näitä ongelmia ja miten Delta-auto on ne saanut korjattua jottei joudu "yrityksen ja arvauksen kautta"- korjausten uhriksi. Jollakin Englannissa oli jopa tuo ongelma hävinnyt kun tuli vähän lisää kilometrejä. Autosta muuten tykkään kovasti ja kone on ominaisuuksiltaan varsin miellyttävä silloin kun ei nikottele, tämän päivän ajelut oli tosi miellyttäviä ja ei auton ohjaus ole ollenkaan huono, vertauskohdat Skoda Octavia ja Corolla 03(jonka ohjaus tosi epämääräinen) ja kulutus ekatankillisella 5,1 litraa satasella(tämän pistän tuonne kulutustopicciin). Nuo tehonhäipymisongelmat ei tunnu mitenkään vaikuttavan kulutukseen.
|
|
« Viimeksi muokattu: Elokuu 15, 2008, 21:41:58 kirjoittanut JK »
|
tallennettu
|
|
|
|
JK
Jr. Member
Viestejä: 60
|
|
« Vastaus #8 : Elokuu 21, 2008, 19:50:31 » |
|
Nyt on taas viikko ajelua takana eikä ole yhtään kertaa tuota tehohäviötä esiintynyt. Kehun ehkä liian aikaisin mutta tuntuu nyt siltä että nuo oli vaan eka tankillisella esiintyneitä ilmiöitä. Muutenkin auto toimii nyt herkemmän oloisesti kun on 1200 km nyt ajettuna. Mitä nyt taustapeili vähän resonoi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
JK
Jr. Member
Viestejä: 60
|
|
« Vastaus #9 : Elokuu 29, 2008, 21:08:41 » |
|
Tänään hieman yritti oireilla tuohon suuntaan. Vähemmän kuitenkin kuin ennen. Yli 1000km nyt takana edellisestä oireesta ja tämän päivän nykimis-kaasupohjassa-episodi ainoa sinnepäin oire nyt. 5.1 litraa meni tankillisella/100km. Olen tyytyväinen so far
|
|
« Viimeksi muokattu: Elokuu 30, 2008, 11:19:28 kirjoittanut JK »
|
tallennettu
|
|
|
|
JK
Jr. Member
Viestejä: 60
|
|
« Vastaus #10 : Lokakuu 15, 2008, 17:56:58 » |
|
Nyt 5000km mittarissa eikä ole enää ollut oireita. Taisi olla uutuuden jäykkyyttä nuo nikottelut siinä alle 2000km ajettuna. Ainoat moitteet mitä nyt keksin on pehmeä maali helmoissa ja ajoittain hieman särisevä taustapeili.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
JK
Jr. Member
Viestejä: 60
|
|
« Vastaus #11 : Marraskuu 28, 2008, 21:16:27 » |
|
Nyt 8000km mittarissa eikä ole ollut mitään oireita enää pitkään aikaan
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Raptor
Full Member
Viestejä: 185
|
|
« Vastaus #12 : Marraskuu 30, 2008, 01:07:36 » |
|
näyttää samalta oireelta ku tehopoksin kanssa.. lyö tehonrajotuksen päälle ja vähän alta 2800rpm on max mitä irtoaa (koneen uudelleen käynnistys auttaa).. liekö jollain tavalla tekemisissä sen varoventtiilin kanssa?
|
|
|
tallennettu
|
-08 3EX Cee´d SW 2.0 CRDI -15 EX Sorento AWD 2.2 CRDI, myös pelkkä FWD
|
|
|
Sepsa
Rekisteröitynyt
Viestejä: 8
|
|
« Vastaus #13 : Tammikuu 08, 2009, 16:43:08 » |
|
En tiedä onko muilla samanlaista kokemusta kun itselläni . Itselläni hävisivät tehohäviöt kun tulivat kylmät ilmat (kesällä oli muutaman kerran) Nyt tekniikka toimii erinomaisesti.Delta-auto ei selvittänyt syytä. Kotkassa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
puddee
Rekisteröitynyt
Viestejä: 10
|
|
« Vastaus #14 : Huhtikuu 25, 2011, 09:09:18 » |
|
Tähän ongelmaan ei siis ole löytynyt ratkaisua? Itse käytin auto Jyväskylä Deltalla ja mitään vikaa ei löytynyt. Huollossa olivat tarkastelleet liitoksia ja mahdollista ilman pääsyä polttoainejärjestelmään (tätä ollut kuulemma aiemminkin). Kelistä tämä ei ole kiinni. Näin kävi pakkasella ja nyt lämpimällä kelillä. Itselläni on 75 tkm ajettu kolarikorjattu Ceed ja en haluaisi käydä huollossa veikkailemassa ja vaihtelemassa osia.
Itselläni on ollut samaa vikaa parin kuukauden aikana muutamia kertoja. Todella ärsyttävää ja jopa vaarallistakin kun koneesta puuttuu puhti. Pari kertaa auto ei ole meinannut käynnistyä normaalisti. Joskus tarvitaan pitempi starttaus ja kahdesti on joutunut muutaman kerran strattaamaan. Käyntiinlähtöongelmilla ja tehojen häviämisellä tuntuu olevan vielä yhteys.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|